Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet na nákupech. Dopravce pořídí nové lokomotivy z Německa

Soukromý dopravce RegioJet výrazně modernizuje svoji železniční flotilu. Od společnosti Bombardier koupí až 28 nových lokomotiv, od Astry pak další velkoprostorové vozy. Jde zatím o největší transakci letošního roku na českém železničním trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V53l82a23d51i72m65í19r 98S82v35o46b75o80d98a 5480621885639

Něco podobného jsem chtěl napsat, Škodovka se v podstatě vyřadila sama. Škoda.

+1/0
2.5.2017 13:35

L47u22c52i71a30n 91P47a84p73a75z94i31a58n 5964287111135

Škoda, že raději nenakupuje české zboží, třeba české lokomotivy. Co je české, to je hezké.

+1/−1
18.4.2017 23:44

J68i93ř14í 25V37o89s58e21č68e22k 8900629410231

Jen blázen by po anabázi ČD s nákupem 109e podstupoval něco podobného. Koupíš, dodají pozdě a ještě ty platíš pokutu, za to že jsi nechtěl zaplatit nedodané věci.

+4/0
2.5.2017 10:17

J81i79ř41í 83K35o23c81u62r30e13k 6865904435138

A mobil máte Jablotron?

0/0
22.6.2017 21:37

A61l75e48x 57T78o94r79o67k 1836481203313

Ono to není jen o konstrukční rychlosti. Elekronická 162 se rozjede mnohem rychleji jak neohebná 151 se stykačovým ztrátovým řízením a při vzdálenosti rychlíkových stanic sotva 50 km (např. Hranice na Mor. - Ostrava Svinov) to zvládne v pohodě za stejný čas. Navíc ne všude je rychlost 160 km/h.

Když Regiojet 1009 vyjede z Hranic 3 min. po EC Polonii a v Ostravě Svinově pak z Regiojetu tu Polonii ještě vidím, tak 162 asi není až takovou brzdou jak se tady snaží někteří odpůrci Regiojetu naznačit.

Spíše než lokomotiva, tak je brzdou délka vlaku, protože o to více trvá průjezd pomalou jízdou nebo jízdou do odbočky přes výhybku.

+3/0
18.4.2017 15:44

P93e59t61r 78K56o32r42b61e22l 9506277230912

Nejsem odpůrcem RJ, ale 162 s deseti prostě nástupištní hranu uvolňuje dlouho.

0/0
18.4.2017 21:49

J87i30ř16í 72K10o37c45u56r54e58k 6915734425828

Ještě před rokem patřilo k bontonu brečet nad tím, jaká obrovská škoda, že desetivozové vlaky se už nikdy nevrátí. Kdyby byly jinak barevné, ideálně kopřiváky, s přepřahem v ČT na Bobinu.

A najednou začal peršan tahat 450 tun. Ne že by netahal běžně 2000 tun nákladního vlaku přes to samé zhlaví a taky od zastavení. Ale vadí, že těch 450 je žlutých a není to cement v "cibulích".

0/0
22.6.2017 21:29

P45e43t24r 94N92e73c14h28a31n10i50c56k64ý 7583806908200

Rozhodně dobrá zpráva, že už nebude brzdit ostatní. Silná lokomotiva se mu na ty extra dlouhé vlaky bude hodit. Peršingy si může nechat na noční vlaky, kde to je celkem jedno.

+4/0
18.4.2017 12:35

P58e35t64r 90K74o72r94b82e20l 9736737490102

Na vypadnutí 1020 čekají v Pardubicích jeden rychlík, dva osobáky a obvykle min. jeden náklad.

0/0
18.4.2017 21:47

K68a15r23e48l 95Ř27e97h54á33č49e87k 9682980151312

Ono je tento nákup logický. Pronájem lokomotiv Vectron je drahý, lokomotivy 162 jsou pomalé a vlaky regiojet jsou proto nejpomalejší na trati, jak vlaky ČD, tak vlaky Leo express jezdí max 160 km/h, regiojet pouze 140 km/h. Stejně tak je logický nákup dalších vozů, některé vozy, co koupil Jančura od ÖBB už jsou také ve špatném technickém stavu a potřebují buď pořádnou opravu nebo nahradit.

+16/0
18.4.2017 11:25

P53e71t85r 74K62o48r43b47e76l 9916707700292

Je to tak. RJ hlavně ve špičkách brzdí provoz i ostatních vlaků takže tento nákup prospěje všem.

+7/0
18.4.2017 11:49

J21i82ř98í 39S78e30d41l45á42č26e62k 9636916641359

Nevypadají moc aerodynamicky.

0/0
18.4.2017 11:24

T84o76m31a75s 67A72p39l 4476866983850

ta vizualizace musela dát spousty práce :)

+9/0
18.4.2017 11:21
Foto

M61i34c66h45a55l 35S56m78í43t50k49a 8584884773726

Asi taky low cost. ;-D

+1/0
18.4.2017 12:59

M85i21l55a33n 21I70l82l18e62k 6103706947120

Ony uvažované VRT se mají začít stavět cca v r.2030, do té doby je klidně může Regiojet upotřebit. A i poté budou na regionální dopravu "stačit" takovéto lokomotivy. Z Blanska do Adamova nikdy nebude jezdit "TGV".

+4/0
18.4.2017 11:19

J56a81n 44H22r40u92z68a 8164778969707

V roce 2030 se bude řešit 386. odvolání hnutí Duha proti územnímu rozhodnutí.;-D

+21/−1
18.4.2017 11:21

R37a16d23e31k 83J45a27n41a96t93a 9855276914622

Na osobáku z Blanska do Adamova má především jezdit lehká elektrická jednotka, nikoliv těžká lokomotiva s vagóny.

+1/0
18.4.2017 16:06

J86i24ř77í 26K14o44c83u40r53e32k 6605154375288

To sice ano, ale v relaci Brno-Hradubice/Pardec VRT asi nebude. A stejně se na VRT uvažuje s low-cost "vymetákem", který by jezdil 160 až 200 max, jelikož "vymeták" stavějící co 20 km víc nepotřebuje.

0/0
22.6.2017 21:32

M95i19c66h18a24l 84P95a14s56t61o33r26e82k 4394960178698

Aha takže v době kdy se konečně uvažuje o zvýšení rychlosti na železnici v ČR tak si Jančura nakoupí lokomotivy na 160km/h. Zase na tom budou lépe ČD s 109E která může jet 200km/h.. Logiku RJ vážně nechápu.

+4/−11
18.4.2017 11:14

J63a52n 58Č52e77k89a89l 7729615854964

Já ji naopak chápu. Peršingy kupoval ve chvíli, kdy\ nic jiného k dostání nebylo, a 140 místo 160 bylo nutné zlo.

A o zvýšení rychlosti nad 160 se tu mluví už léta, a vždy z toho byla jen další studie pro SUDOP, takže to tak horké nebude...

+15/0
18.4.2017 11:16

J61a90n 70J78e18m97e44l87k37a 1765130

Proč. Kolem 2020 by snad Slováci měli upgradovat Bratislava Kůty na 200.

+1/0
18.4.2017 12:04

M16a66t82ě67j 26K92o87n61v54a42l45i61n95a 8629775753

A v roce 2030 se bude po českých železnicích jezdit 300, tak nevím jestli neměli počkat a pak koupit pořádné mašiny....

0/0
22.6.2017 12:28

J27i28ř76í 44K61o97c98u51r65e90k 6545184835938

Hmm, která lokomotiva na trhu má konstrukční rychlost 300 km/h? Beru i lokomotivy na hlavičkové křídovém papíře a nejen z EU.

0/0
22.6.2017 21:33

V19á79c91l60a45v 91P68a20v73e95l84e10k 1410636256384

Vy věříte tomu, že se na našich kolejích pojede 200 km/h dříve, než tyto lokomotivy skončí ve šrotu? 8-o

+23/−1
18.4.2017 11:16

O73n26d39ř32e27j 68Z60d42e51r18a66d40i11č34k48a 6784765603338

Než budou český železnice, alespoň ty páteřní tratě, přizpůsobený na 200km/h, bude tahle lokomotiva výběhovej typ, takže v pohodě.

+11/0
18.4.2017 11:17

J65a68n 45H26r85u16z17a 8544798599617

Na rozdíl od novinářů a našich poslanců je Jančura realista. A nakonec jsou to jeho peníze co investuje a tedy jeho věc.

+14/0
18.4.2017 11:20
Foto

L66u45k35á36š 26N38o78v61o76t49n29ý 6596187378348

S ohledem na stav plánování u nás, tak těmhle lokomotivám dvakrát dojde životnost než na tratích v ČR se bude dát jezdit víc než na 160 km/h.

+6/−1
18.4.2017 11:37
Foto

L37u18k48á57š 16N32o79v39o59t69n38ý 6986527258198

A to ani nemluvím o tom, že s touhle lokomotivou může zajíždět bez problémů do sousedních zemí, což u 109e jaksi (ještě pořád) neplatí.

+11/0
18.4.2017 11:38

J23i79ř81í 88H50o31v15o73r18k20a 8107256822825

Je to jen důkaz, že Škodivka z Plzně nenabízí plnohodnotný výrobek pro bezproblémové ježdění po Evropě

+10/−3
18.4.2017 11:06

K46a18r36e88l 61N78e97d15o31p53i39l 7858156759664

A to je obrovska škoda.

+7/0
18.4.2017 11:09

J87i38ř36í 45K66o35c48u76r29e85k 6125324435408

Škoda, že to Škoda tak zmastila. Je škoda, když si Škoda dělá škodu do vlastního hnízda.

0/0
22.6.2017 21:37

Z47d15e16n96ě55k 22K60o11v20á89ř 9468209179585

On se potenciální zákazník Škody Plzeň může i trochu bát 5 leté prodlevy v dodávkách lokomotiv a následného placení miliarového penále dodavateli. ;-D

+22/0
18.4.2017 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.