- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Něco podobného jsem chtěl napsat, Škodovka se v podstatě vyřadila sama. Škoda.
Škoda, že raději nenakupuje české zboží, třeba české lokomotivy. Co je české, to je hezké.
Jen blázen by po anabázi ČD s nákupem 109e podstupoval něco podobného. Koupíš, dodají pozdě a ještě ty platíš pokutu, za to že jsi nechtěl zaplatit nedodané věci.
Ono to není jen o konstrukční rychlosti. Elekronická 162 se rozjede mnohem rychleji jak neohebná 151 se stykačovým ztrátovým řízením a při vzdálenosti rychlíkových stanic sotva 50 km (např. Hranice na Mor. - Ostrava Svinov) to zvládne v pohodě za stejný čas. Navíc ne všude je rychlost 160 km/h.
Když Regiojet 1009 vyjede z Hranic 3 min. po EC Polonii a v Ostravě Svinově pak z Regiojetu tu Polonii ještě vidím, tak 162 asi není až takovou brzdou jak se tady snaží někteří odpůrci Regiojetu naznačit.
Spíše než lokomotiva, tak je brzdou délka vlaku, protože o to více trvá průjezd pomalou jízdou nebo jízdou do odbočky přes výhybku.
Nejsem odpůrcem RJ, ale 162 s deseti prostě nástupištní hranu uvolňuje dlouho.
Rozhodně dobrá zpráva, že už nebude brzdit ostatní. Silná lokomotiva se mu na ty extra dlouhé vlaky bude hodit. Peršingy si může nechat na noční vlaky, kde to je celkem jedno.
Na vypadnutí 1020 čekají v Pardubicích jeden rychlík, dva osobáky a obvykle min. jeden náklad.
Ono je tento nákup logický. Pronájem lokomotiv Vectron je drahý, lokomotivy 162 jsou pomalé a vlaky regiojet jsou proto nejpomalejší na trati, jak vlaky ČD, tak vlaky Leo express jezdí max 160 km/h, regiojet pouze 140 km/h. Stejně tak je logický nákup dalších vozů, některé vozy, co koupil Jančura od ÖBB už jsou také ve špatném technickém stavu a potřebují buď pořádnou opravu nebo nahradit.
Je to tak. RJ hlavně ve špičkách brzdí provoz i ostatních vlaků takže tento nákup prospěje všem.
Ony uvažované VRT se mají začít stavět cca v r.2030, do té doby je klidně může Regiojet upotřebit. A i poté budou na regionální dopravu "stačit" takovéto lokomotivy. Z Blanska do Adamova nikdy nebude jezdit "TGV".
V roce 2030 se bude řešit 386. odvolání hnutí Duha proti územnímu rozhodnutí.
Aha takže v době kdy se konečně uvažuje o zvýšení rychlosti na železnici v ČR tak si Jančura nakoupí lokomotivy na 160km/h. Zase na tom budou lépe ČD s 109E která může jet 200km/h.. Logiku RJ vážně nechápu.
Já ji naopak chápu. Peršingy kupoval ve chvíli, kdy\ nic jiného k dostání nebylo, a 140 místo 160 bylo nutné zlo.
A o zvýšení rychlosti nad 160 se tu mluví už léta, a vždy z toho byla jen další studie pro SUDOP, takže to tak horké nebude...
Je to jen důkaz, že Škodivka z Plzně nenabízí plnohodnotný výrobek pro bezproblémové ježdění po Evropě