Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z tuzemských silnic mizejí české kamiony, vytlačují je cizí dopravci

Pokud se vám zdá, že na českých silnicích a dálnicích vidíte čím dál více zahraničních kamionů, není to jen pocit. Zboží po tuzemských silnicích vozí čím dál častěji zahraniční kamiony. Tuzemští dopravci naopak ztrácejí. A i kvůli nedostatku lidí přicházejí o zakázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a79r56t50i27n 84Z23v62o37n89i52č27e42k 4708677252511

Než by český dopravce přidal 20% na mzdách, tak radši bude odmítat zakázky (čest výjimkám). Dejte mi 30 tis hrubého + plné diety a jdu jezdit, všechny potřebné dokumenty mám. Do té doby mě ale ani nehne :)

+1/0
21.4.2017 10:59

J95i27n29d89ř59i55c92h 64Š77k54o23p40e23k 4415371390895

a samozřejmě jezdit se soupravou v OK stavu a dodržování přestávek.

0/0
21.4.2017 11:01

J14i88ř49í 75P82l34a49v60s95k36ý 9170646421499

dokud bude bulhar jezdit za polovinu te vasi castky, tak dopravce bud zamestna toho bulhara, nebo primo firma objedna bulharskeho dopravce. tomu zbozi je jedno, jestli ho veze nemec, cech, nebo treba rumun ...

+1/0
21.4.2017 12:32

P74a27v54e11l 79K36u66n30c 9622379608678

Západovýchod (např. my) a východovýchod (např. Litva). Naše firmy se snaží jezdit třeba ve Francii a brečí kvůli tamnímu zákonu o minimální mzdě, Rumunům se vyplatí jezdit u nás. Akorát Poláci jezdí všude, i po uzavřených železničních přejezdech.

+2/0
21.4.2017 10:51

J38i29n97d59ř45i38c85h 28Š38k39o85p60e91k 4375781230765

no to je ale překvapení, že jim lidi za 15000 měsíčně nervou ruce

+2/0
21.4.2017 10:40

L30u52c13i81a28n 16P75a80p91a62z21i45a12n 5194227181615

Je vidět, že naše firmy špatně platí za tuto náročnou práci.

+3/0
21.4.2017 10:17

J71a22k10u37b 96N86o65v81á14k 9462414354711

Těch Poláků a Lotysu tu jezdí daleko více, protože právě nejezdí tolik po dálnicích a ve finále mají nižší ceny. Data z mytnych bran nelze brát jako odpovídající vzorek. Kdo nevěří, ať si chvilku postoji u silnice 11 v okolí Chlumce

+6/0
21.4.2017 9:50

L49u50b15o38š 34H57o46l90í17k 5757930772270

Já se z těch titulků zblázním: " ...mizejí české kamiony...", v dalším odstavci graf, kde je meziroční nárůst průjezdů mýtnými branami více jak o 3 miliony pro české dopravce (byť nárůst cizích dopravců je celkově větší)...

0/0
21.4.2017 9:23

T32a20d47e46á76š 74B25a89r28t66e14c25z58e40k 7122531308288

Hlavní důvod je že mají cca o 2 kč nižší spotřební dan a o 15% nižší odvody ze mzdy

0/0
21.4.2017 9:22

M19i97c86h25a79e19l39a 68L71h13o33t47s63k63á 2469886218717

Mizeji? Lepe "mizí".

+1/0
21.4.2017 9:21

J14i86r24i 30R87u35s72n75o89k 4475152907413

Mizeji je spravne. Mizi je jen zparchantely tvar, ktery to nakonec dotahl az do uznani za spisovny vyraz.

+4/0
21.4.2017 9:43

J74a58r44o91s34l95a13v 11J48e58l60í93n16e60k 2597935113917

Ani se nedivím že tato práce již není tak atraktivní sám jsem tuto práci dělal od roku 1992 do 2012 a musím přiznat že mě ta práce ani nechybí být neustále pryč a přitom vám Český zaměstnavatel dá plat který je opravdu směšný a to píši o platu né o dietách ty se do ničeho nezapočítávají.Tak holt ať si to za ty peníze čeští dopravci dělají samy nebo tu budou jezdit cizí kamiony mě jako spotřebitely je úplně fuk jestli ty potraviny mě přiveze dopravce z Polska nebo z Turecka tak to prostě je.

0/0
21.4.2017 8:37
Foto

B21o76r48e16k 40N16e47c93k10a11ř 3582301147

R^

0/0
21.4.2017 8:41

J95a94n 22Š84m41í72d31a 7705408759782

Začněme si konečně v naší zaslepenostipo „in time“ termínech uvědomovat, že vykazovaný fatální nepoměr mezi objemempřepraveného zboží kamiony v neprospěch železnice je alarmující a v konečnémdůsledku na tuto skutečnost doplácíme již nyní postupnou devastací prostředí vekterém žijeme. Vysoký a stále dál narůstající počet nebezpečných 40tunových kolosů s unavenýmiřidiči pendlujících po naší přepravním požadavkům neodpovídající silniční infrastruktuřeje mj.kontraproduktivní v tom, že výnosy z této činnosti ani zdaleka neprokryjínáklady na její plynulou modernizaci či výstavbu; a to nehovořím o ztracenémzdraví nás a našich dětí (prašnost, všudypřítomný hluk, ohromné množstvízplodin uvolňovaných do ovzduší). Ať mi ksakru nikdo netvrdí, že je to taksprávně! Proto si stojím za tvrzením, že bylo dost tzv. „kamionové lobby“ a jetřeba se zaměřit na kombinovaný způsob přepravy zboží (železnice, kamiony,říčnídoprava). A železnice v tomto současném zcela nelogickému útlumu musí hrátv přepravě na delší vzdálenosti hlavní roli. Jenom pro srovnání: jedenvlak uveze cca 1.200 tun nákladu. Kolik je to kamiónů?

+2/−2
21.4.2017 8:35

V79á89c20l29a48v 75P21o80u83s86t55k95a 3400821472

Tisíckrát opakovaný nesmysl. I kdybyste kamionovou dopravu zdanil tak, že by byla drahá jako železniční, i kdybyste nějakým způsobem přesvědčil firmy že budou dobrovolně čekat na své zboží týdny a ne dny, i kdyby po všech železnicích celé Evropy jezdily jen nákladní vlaky a zakázala se přeprava osobní, tak stejně ty koleje nepokryjí potřebný objem přepravovaného zboží, prostě na to kapacitně nestačí. A to nemluvím o tom, že stejně to zboží musí dojet z firem na překladiště a naopak.

+5/0
21.4.2017 9:05

P67a52v27e64l 95Š62m54í58d 7594458849552

Blábol,pardon.To zboží se dostane na ten vlak jak? Za jak dlouhou dobu,aby mohl vyrazit? Kam dojede?Čím se to zase z toho vlaku rozveze?A závěrem jak dlouho to bude? a teď řekám na Vaši odpověď.

0/0
21.4.2017 9:20

R63a97d87i16m 78P14o26l45á10š40e67k 9236203899389

To mohlo fungovat v době, kdy prakticky každé vlakové nádraží mělo nákladní část. Koleje, kde se mohly nákladní vagóny na dny odstavit, stálou vykládkovou partu, co ty vagóny nakládala a vykládala a mezisklady, kde to zboží čekalo, až si je přijde majitel odvézt.

Jenže bohužel toto se za komunistů nechalo katastrofálně zchátrat a za kapitalistů se toto prodalo různým developerům na rozparcelování.

Dneska pokud chce někdo něco poslat železnicí a nemá svou vlastní vlečku, musí ve dne v noci držet v pohotovosti svou vykládkovou partu s vysokozdvižným vozíkem a podobnou mechanizací, protože železnice není schopna dopravit vagón s nákladem v přesně určený den a hodinu. A jak vagón přijede, doslova do hodiny se parta musí dostavit na nádraží a vagón vyložit. Jinak příjemce platí vysoké penále, protože dráha tu kolej potřebuje pro běžný provoz.:-(

Takže dnes dopravují po železnici jen velké firmy vlastnící vlečku. Z malé firmy by po železnici dopravoval zboží jen blázen.

0/0
21.4.2017 10:02

J80a37n 83S24t38e96h85l75i90k 9865927176351

Je to prostě globalizace. Pokud je někdo ochoten dělat levněji tak to dělá. Chováme se uplně stejně.

0/0
21.4.2017 8:34

R62a34d23e66k 93H27o61l44í97k 1408904960516

...a není to způsobeno přísnějším výběrem a kontrolou DPH?...že s cest mizí kamiony převážející zboží sem tam za účelem vratky a následného neodvedení DPH?...

0/0
21.4.2017 8:08

A76t67h63i36s81s 64A65d93a40m 3476685160146

A kdo ti dovezl rifle boty tricko co nosis? To myslis ze do kramu prisli po svych? Nakladni doprava je proste potreba tak se s tim hold smir

+2/0
21.4.2017 7:59

J28a79r83o59s19l91a37v 35K57a17d32l41e60c 5841769712861

Takže opět se přikláníme k východu...;-D

0/−1
21.4.2017 7:58

J20a31n 78S40t65e93h77l49i20k 9345537986791

Ale naopak . U nás už nejsou lidi ochotní dělat tak lacino a právě proto je nahrazují vychodnáři

+1/0
21.4.2017 8:35

J57a71r62o78s91l38a93v 22J21a23n91e66c74e35k 4106337561423

Jsem zamestnan jako ridic mkd na zapade a za stejnou praci mam podstatne vyssi plat. Pritom zapadni dopravci jezdi za stejne penize. Kde je tedy onen rozdil, at si kazdy odpovi sam.

+8/0
21.4.2017 7:49

R62o78m62a91n 44K26r17a57t14o29c52h96v59í85l 6466817786424

Jak to že na západě jsou vyšší platy a zboží v obchodech levnější?

Pořád to samé;-D

0/0
21.4.2017 8:20

D79a24l28i10b33o41r 38C50h45l52u82p 5637572523584

Jste si skutečně jist, že západní dopravci jezdí za stejné peníze jako bývalá východní Evropa, tedy mnohdy za 0,90 eur/km? O tom silně pochybuji. Nemyslím si, že všichni dopravci v této zemi jsou nenažraní chytráci, kteří neustále někoho a něco okrádají tak jak se nám to zde kde kdo snaží naznačit. Stejně jako vy tak i zaměstnaci v mateřských firmách v DE berou 3x tolik co jejich kolegové v provinční CZ za stejnou práci a produkují to samé že....

+1/0
21.4.2017 8:23

J27i97ř56í 22Z24i19k82a 2259106934769

Pan Janeček to myslel jinak. Pokud jako dopravce nemáte nasmlouvané stálé přepravy, tak musíte pro řidiče zajistit "zpětku". Zjednodušeně - -Čili, veze-li zboží z "CZ" do "D" , potřebujete ho opět dostat do "CZ". Přepravy nabízejí různé spediční firmy a tak si tedy najdete ( Z "D" do "CZ"). A "tato" přeprava je to -"dopravci jezdí za stejné peníze". Jelikož spediční firma nabízí - "přeprav 10 tun, máš za to 1.000,-Euro".

0/0
21.4.2017 20:24

V15á63c18l71a23v 76P75o24u85s74t63k29a 3980471722

Tak to opravdu ne.

0/0
21.4.2017 9:06

M43i92c75h28a63e82l 10K24a94d38e92r32a61v43e33k 8111144908494

ŘP plus profesní průkaz 45000 Kč,dneska to je docela luxus pořídit si všechno z vlastní kapsy .

+11/0
21.4.2017 7:12

M25a38r56e67k 47K28a54l84i39n81a 3519824695478

Tak ony Vám to dnes zaplatí i ty firmy... A jde cca o jeden měsíční příjem...

+1/−3
21.4.2017 7:20

M60i88c83h77a36e59l 83K38a45d54e88r23a61v79e85k 8921514118854

Já mám 4 takové lidi .

0/0
21.4.2017 7:28

J74i45n68d51ř52i60c88h 16Š24k61o94p49e52k 4635501200595

jeden měsíční příjem max. v případě, že se do příjmu (mzdy) počítají i cestovní náhrady

+1/0
21.4.2017 10:42
Foto

M63i63c52h12a65l 46N11a95j83m18a82n 7109953256290

Ostatní profese to mají podobné - co má říkat takový svářeč? Ten za kurzy dá podobnou částku.

+1/0
21.4.2017 7:20

R70o96m76a95n 58K12r18a41t67o17c41h77v55í47l 6736617666394

Mít vzdělání na celoživotní vzdělání za 50 papírů to není špatné, ostatní musí chodit do školy.

+1/0
21.4.2017 8:21
Foto

M42i38c10h90a35l 21N81a26j49m86a23n 7879203406520

Tak já v rámci své profese do vzdělání investuji cca těch 40 - 50 tis každý rok (pravidelná školení, přezkoušení, semináře, opakovaná certifikace......).

+1/0
21.4.2017 8:32

R22o49m56a48n 31K48r62a85t67o92c98h56v15í42l 6876517406374

Nevím zda se vás mám zeptat co je to za profesi, a zda nejste živnostník....

0/0
21.4.2017 8:59
Foto

M61i31c62h62a40l 63N48a94j66m76a96n 7599513676540

Technický dozor, šefmontáže, diagnostika a revize strojích/energetických zařízení

0/0
21.4.2017 9:05

R63o66m37a42n 18K53r89a85t88o78c52h72v35í24l 6326507396184

Tak tady se jedná běžnou věc.

Jako u pekaře náklady na mouku, u řidiče náklady na řidičák.

Samozřejmě ten řidič si to zaplatí jednou za život, vy to platíte pořád.

0/0
21.4.2017 9:35

J54a31k87u21b 84J87e34m84e68l18k98a 7479714358326

Řidič chodí na každoroční školení které musí platit.

0/0
21.4.2017 10:07

R59o55m90a30n 96K76r69a33t88o54c18h50v76í58l 6266247146714

pár kaček

0/0
21.4.2017 10:11

J44a29k27u24b 55J22e16m53e95l68k11a 7609144208436

To se pletete ,pracuji jako svářeč.

A musím každý půl rok na přezkoušení.

Když nejdu tak musím po dvou letech zkoušku dělat znova.

Jinak propadá.

Takže opravdu to není na celý život.

0/0
21.4.2017 10:06

R72o86m51a95n 27K79r62a62t10o89c44h24v64í45l 6406607676314

řidiči to tak ale mají, jasně občas jsou někam podepsat papír ale to nestojí 50 000 Kč

0/0
21.4.2017 10:11

M55i21c27h87a20e71l 13K82a30d56e26r44a57v48e48k 8261544168804

Bohužel ani za 30 hrubého a diety dneska už nikdo pracovat nebude. Dalším faktem je ze dnes jezdí za volantem 90 procent řidičů v exekuci kteří diety potřebuji. Česká výplata jim je úplně jedno.

+10/0
21.4.2017 7:11

M40a83r91e32k 98K44a92l58i15n62a 3619534455258

Přesně tak... Systém mzdy přes diety je pro velkou skupinu lidí výhodný, mohou si slušně vydělat i při finanční problémech, které popisujete...

+1/0
21.4.2017 7:21

M72i59c75h51a97e95l 84K10a90d51e90r96a17v23e67k 8471104828214

Z 90 zaměstnanců máme půlku takových bohužel .

0/0
21.4.2017 7:29

M28a14r44e49k 40K86a13l27i48n14a 3479374975218

Tak ani pro Vás to není špatné. Je odvodově lepší platit řidiče dietami, vyhovuje to oběma stranám...

0/0
21.4.2017 7:41

J80i95n93d13ř10i80c56h 14Š87k85o95p47e98k 4525501670185

to možná ano, ale ať dají na výběr. Jsou lidi, co exekuce nemají a ti by chtěli celý příjem do mzdy. Třeba kvůli nemocenské či důchodu

0/0
21.4.2017 11:02

P54e47t85r 97P25e89t47r 6573462628553

A jak jim chcete dat na vyber? Jakoze jeden ridic by dostaval plat 15k a v dietach 35k a druhy plat 35k a v dietach 15k? Diety jsou predepsane, ty se menit nedaji.

0/0
21.4.2017 12:17

J53i22n86d34ř51i92c69h 85Š68k36o28p86e26k 4255141620925

s dietama se taky nechá čarovat.

Na výběr znamená dát řidiči max. do mzdy, když bude mít zájem. Každý řidič není sociál s exekucemi, který by měl nejradši ofiko mzdu 5000 a zbytek na ruku

0/0
22.4.2017 12:21

M35i98c27h30a10e15l 93K86a40d12e36r58a18v15e84k 8901184568504

Hloupý příspěvek. Myslíte ze vlak nahradí nákladní vozidla?

+1/0
21.4.2017 7:09
Foto

M32i49c92h85a65l 26N25a25j84m61a26n 7709953126310

Až bude vlak konkurence schopný a zvýší se propustnost tratí tak možná ano.

0/−1
21.4.2017 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.