Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z tuzemských silnic mizejí české kamiony, vytlačují je cizí dopravci

Pokud se vám zdá, že na českých silnicích a dálnicích vidíte čím dál více zahraničních kamionů, není to jen pocit. Zboží po tuzemských silnicích vozí čím dál častěji zahraniční kamiony. Tuzemští dopravci naopak ztrácejí. A i kvůli nedostatku lidí přicházejí o zakázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a97r86t95i92n 96Z68v52o18n10i46č12e14k 4218977392611

Než by český dopravce přidal 20% na mzdách, tak radši bude odmítat zakázky (čest výjimkám). Dejte mi 30 tis hrubého + plné diety a jdu jezdit, všechny potřebné dokumenty mám. Do té doby mě ale ani nehne :)

+1/0
21.4.2017 10:59

J64i24n87d16ř98i83c87h 46Š43k79o81p18e24k 4305601410655

a samozřejmě jezdit se soupravou v OK stavu a dodržování přestávek.

0/0
21.4.2017 11:01

J28i62ř64í 95P91l22a54v15s73k90ý 9190336121289

dokud bude bulhar jezdit za polovinu te vasi castky, tak dopravce bud zamestna toho bulhara, nebo primo firma objedna bulharskeho dopravce. tomu zbozi je jedno, jestli ho veze nemec, cech, nebo treba rumun ...

+1/0
21.4.2017 12:32

P47a79v39e18l 48K28u34n10c 9772369648378

Západovýchod (např. my) a východovýchod (např. Litva). Naše firmy se snaží jezdit třeba ve Francii a brečí kvůli tamnímu zákonu o minimální mzdě, Rumunům se vyplatí jezdit u nás. Akorát Poláci jezdí všude, i po uzavřených železničních přejezdech.

+2/0
21.4.2017 10:51

J78i16n86d21ř17i33c56h 98Š46k16o30p38e61k 4955501350685

no to je ale překvapení, že jim lidi za 15000 měsíčně nervou ruce

+2/0
21.4.2017 10:40

L74u49c28i19a79n 14P81a59p91a80z35i77a16n 5544407491925

Je vidět, že naše firmy špatně platí za tuto náročnou práci.

+3/0
21.4.2017 10:17

J75a47k83u45b 38N22o81v76á58k 9712404214981

Těch Poláků a Lotysu tu jezdí daleko více, protože právě nejezdí tolik po dálnicích a ve finále mají nižší ceny. Data z mytnych bran nelze brát jako odpovídající vzorek. Kdo nevěří, ať si chvilku postoji u silnice 11 v okolí Chlumce

+6/0
21.4.2017 9:50

L68u24b51o49š 84H54o38l58í72k 5607560712240

Já se z těch titulků zblázním: " ...mizejí české kamiony...", v dalším odstavci graf, kde je meziroční nárůst průjezdů mýtnými branami více jak o 3 miliony pro české dopravce (byť nárůst cizích dopravců je celkově větší)...

0/0
21.4.2017 9:23

T57a18d24e10á76š 17B55a84r46t77e94c56z75e79k 7132661398288

Hlavní důvod je že mají cca o 2 kč nižší spotřební dan a o 15% nižší odvody ze mzdy

0/0
21.4.2017 9:22

M36i31c43h18a74e31l44a 39L81h40o77t74s70k76á 2889536758137

Mizeji? Lepe "mizí".

+1/0
21.4.2017 9:21

J59i18r41i 38R94u25s28n50o46k 4635372377303

Mizeji je spravne. Mizi je jen zparchantely tvar, ktery to nakonec dotahl az do uznani za spisovny vyraz.

+4/0
21.4.2017 9:43

J67a15r79o54s56l14a92v 98J92e41l63í46n45e47k 2497405313467

Ani se nedivím že tato práce již není tak atraktivní sám jsem tuto práci dělal od roku 1992 do 2012 a musím přiznat že mě ta práce ani nechybí být neustále pryč a přitom vám Český zaměstnavatel dá plat který je opravdu směšný a to píši o platu né o dietách ty se do ničeho nezapočítávají.Tak holt ať si to za ty peníze čeští dopravci dělají samy nebo tu budou jezdit cizí kamiony mě jako spotřebitely je úplně fuk jestli ty potraviny mě přiveze dopravce z Polska nebo z Turecka tak to prostě je.

0/0
21.4.2017 8:37
Foto

B62o61r19e10k 89N27e27c35k59a44ř 3652181807

R^

0/0
21.4.2017 8:41

J33a36n 74Š46m14í28d11a 7105728839102

Začněme si konečně v naší zaslepenostipo „in time“ termínech uvědomovat, že vykazovaný fatální nepoměr mezi objemempřepraveného zboží kamiony v neprospěch železnice je alarmující a v konečnémdůsledku na tuto skutečnost doplácíme již nyní postupnou devastací prostředí vekterém žijeme. Vysoký a stále dál narůstající počet nebezpečných 40tunových kolosů s unavenýmiřidiči pendlujících po naší přepravním požadavkům neodpovídající silniční infrastruktuřeje mj.kontraproduktivní v tom, že výnosy z této činnosti ani zdaleka neprokryjínáklady na její plynulou modernizaci či výstavbu; a to nehovořím o ztracenémzdraví nás a našich dětí (prašnost, všudypřítomný hluk, ohromné množstvízplodin uvolňovaných do ovzduší). Ať mi ksakru nikdo netvrdí, že je to taksprávně! Proto si stojím za tvrzením, že bylo dost tzv. „kamionové lobby“ a jetřeba se zaměřit na kombinovaný způsob přepravy zboží (železnice, kamiony,říčnídoprava). A železnice v tomto současném zcela nelogickému útlumu musí hrátv přepravě na delší vzdálenosti hlavní roli. Jenom pro srovnání: jedenvlak uveze cca 1.200 tun nákladu. Kolik je to kamiónů?

+2/−2
21.4.2017 8:35

V30á65c81l30a34v 47P52o33u89s25t60k42a 3330581342

Tisíckrát opakovaný nesmysl. I kdybyste kamionovou dopravu zdanil tak, že by byla drahá jako železniční, i kdybyste nějakým způsobem přesvědčil firmy že budou dobrovolně čekat na své zboží týdny a ne dny, i kdyby po všech železnicích celé Evropy jezdily jen nákladní vlaky a zakázala se přeprava osobní, tak stejně ty koleje nepokryjí potřebný objem přepravovaného zboží, prostě na to kapacitně nestačí. A to nemluvím o tom, že stejně to zboží musí dojet z firem na překladiště a naopak.

+5/0
21.4.2017 9:05

P56a27v80e66l 88Š79m91í40d 7904618449272

Blábol,pardon.To zboží se dostane na ten vlak jak? Za jak dlouhou dobu,aby mohl vyrazit? Kam dojede?Čím se to zase z toho vlaku rozveze?A závěrem jak dlouho to bude? a teď řekám na Vaši odpověď.

0/0
21.4.2017 9:20

R82a58d11i22m 24P19o84l20á74š66e84k 9116113209199

To mohlo fungovat v době, kdy prakticky každé vlakové nádraží mělo nákladní část. Koleje, kde se mohly nákladní vagóny na dny odstavit, stálou vykládkovou partu, co ty vagóny nakládala a vykládala a mezisklady, kde to zboží čekalo, až si je přijde majitel odvézt.

Jenže bohužel toto se za komunistů nechalo katastrofálně zchátrat a za kapitalistů se toto prodalo různým developerům na rozparcelování.

Dneska pokud chce někdo něco poslat železnicí a nemá svou vlastní vlečku, musí ve dne v noci držet v pohotovosti svou vykládkovou partu s vysokozdvižným vozíkem a podobnou mechanizací, protože železnice není schopna dopravit vagón s nákladem v přesně určený den a hodinu. A jak vagón přijede, doslova do hodiny se parta musí dostavit na nádraží a vagón vyložit. Jinak příjemce platí vysoké penále, protože dráha tu kolej potřebuje pro běžný provoz.:-(

Takže dnes dopravují po železnici jen velké firmy vlastnící vlečku. Z malé firmy by po železnici dopravoval zboží jen blázen.

0/0
21.4.2017 10:02

J90a98n 66S47t93e54h73l37i48k 9645557106511

Je to prostě globalizace. Pokud je někdo ochoten dělat levněji tak to dělá. Chováme se uplně stejně.

0/0
21.4.2017 8:34

R53a66d20e48k 37H77o66l14í24k 1588314240676

...a není to způsobeno přísnějším výběrem a kontrolou DPH?...že s cest mizí kamiony převážející zboží sem tam za účelem vratky a následného neodvedení DPH?...

0/0
21.4.2017 8:08

A35t89h79i85s22s 24A51d53a74m 3456605920976

A kdo ti dovezl rifle boty tricko co nosis? To myslis ze do kramu prisli po svych? Nakladni doprava je proste potreba tak se s tim hold smir

+2/0
21.4.2017 7:59

J38a90r89o72s85l40a28v 15K59a17d62l85e43c 5831289202221

Takže opět se přikláníme k východu...;-D

0/−1
21.4.2017 7:58

J11a97n 91S86t71e56h71l60i38k 9805797796301

Ale naopak . U nás už nejsou lidi ochotní dělat tak lacino a právě proto je nahrazují vychodnáři

+1/0
21.4.2017 8:35

J68a57r21o19s51l63a22v 68J63a30n90e25c89e86k

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
21.4.2017 7:49

R82o63m77a43n 16K91r43a94t14o96c39h87v23í49l 6286387266674

Jak to že na západě jsou vyšší platy a zboží v obchodech levnější?

Pořád to samé;-D

0/0
21.4.2017 8:20

D60a68l96i67b35o48r 38C75h21l92u44p 5117502513754

Jste si skutečně jist, že západní dopravci jezdí za stejné peníze jako bývalá východní Evropa, tedy mnohdy za 0,90 eur/km? O tom silně pochybuji. Nemyslím si, že všichni dopravci v této zemi jsou nenažraní chytráci, kteří neustále někoho a něco okrádají tak jak se nám to zde kde kdo snaží naznačit. Stejně jako vy tak i zaměstnaci v mateřských firmách v DE berou 3x tolik co jejich kolegové v provinční CZ za stejnou práci a produkují to samé že....

+1/0
21.4.2017 8:23

J30i54ř68í 72Z10i74k91a 2499286934519

Pan Janeček to myslel jinak. Pokud jako dopravce nemáte nasmlouvané stálé přepravy, tak musíte pro řidiče zajistit "zpětku". Zjednodušeně - -Čili, veze-li zboží z "CZ" do "D" , potřebujete ho opět dostat do "CZ". Přepravy nabízejí různé spediční firmy a tak si tedy najdete ( Z "D" do "CZ"). A "tato" přeprava je to -"dopravci jezdí za stejné peníze". Jelikož spediční firma nabízí - "přeprav 10 tun, máš za to 1.000,-Euro".

0/0
21.4.2017 20:24

V90á93c24l11a37v 81P62o48u77s92t36k80a 3220351662

Tak to opravdu ne.

0/0
21.4.2017 9:06

M84i46c74h31a14e31l 46K47a94d54e76r47a31v52e59k 8411244158864

ŘP plus profesní průkaz 45000 Kč,dneska to je docela luxus pořídit si všechno z vlastní kapsy .

+11/0
21.4.2017 7:12

M69a44r49e40k 79K18a44l64i14n11a 3989504475358

Tak ony Vám to dnes zaplatí i ty firmy... A jde cca o jeden měsíční příjem...

+1/−3
21.4.2017 7:20

M61i79c47h72a79e72l 97K40a62d98e94r49a22v28e98k 8471234278464

Já mám 4 takové lidi .

0/0
21.4.2017 7:28

J57i31n64d85ř95i37c94h 51Š50k98o74p24e80k 4775171670535

jeden měsíční příjem max. v případě, že se do příjmu (mzdy) počítají i cestovní náhrady

+1/0
21.4.2017 10:42
Foto

M63i90c12h86a86l 32N30a31j92m31a86n 7799783186730

Ostatní profese to mají podobné - co má říkat takový svářeč? Ten za kurzy dá podobnou částku.

+1/0
21.4.2017 7:20

R13o98m95a36n 86K65r66a93t72o14c54h75v71í95l 6186627896964

Mít vzdělání na celoživotní vzdělání za 50 papírů to není špatné, ostatní musí chodit do školy.

+1/0
21.4.2017 8:21
Foto

M76i53c90h40a65l 78N22a90j82m96a41n 7679633846410

Tak já v rámci své profese do vzdělání investuji cca těch 40 - 50 tis každý rok (pravidelná školení, přezkoušení, semináře, opakovaná certifikace......).

+1/0
21.4.2017 8:32

R79o50m75a33n 40K95r56a55t38o22c88h20v77í38l 6906367526734

Nevím zda se vás mám zeptat co je to za profesi, a zda nejste živnostník....

0/0
21.4.2017 8:59
Foto

M87i95c21h42a44l 44N20a93j17m24a89n 7699423186960

Technický dozor, šefmontáže, diagnostika a revize strojích/energetických zařízení

0/0
21.4.2017 9:05

R30o42m83a28n 51K21r67a85t26o48c65h77v82í11l 6586477616304

Tak tady se jedná běžnou věc.

Jako u pekaře náklady na mouku, u řidiče náklady na řidičák.

Samozřejmě ten řidič si to zaplatí jednou za život, vy to platíte pořád.

0/0
21.4.2017 9:35

J72a56k70u51b 19J18e67m35e20l62k71a 7369854108316

Řidič chodí na každoroční školení které musí platit.

0/0
21.4.2017 10:07

R33o60m89a34n 58K69r72a39t57o58c21h70v86í49l 6526967166324

pár kaček

0/0
21.4.2017 10:11

J43a32k54u34b 92J56e82m96e28l59k76a 7619664778926

To se pletete ,pracuji jako svářeč.

A musím každý půl rok na přezkoušení.

Když nejdu tak musím po dvou letech zkoušku dělat znova.

Jinak propadá.

Takže opravdu to není na celý život.

0/0
21.4.2017 10:06

R47o34m51a46n 75K74r80a30t59o63c29h74v85í22l 6116267166884

řidiči to tak ale mají, jasně občas jsou někam podepsat papír ale to nestojí 50 000 Kč

0/0
21.4.2017 10:11

M39i66c49h53a71e93l 21K41a21d44e31r91a81v83e39k 8501374848334

Bohužel ani za 30 hrubého a diety dneska už nikdo pracovat nebude. Dalším faktem je ze dnes jezdí za volantem 90 procent řidičů v exekuci kteří diety potřebuji. Česká výplata jim je úplně jedno.

+10/0
21.4.2017 7:11

M31a30r19e42k 15K47a45l63i88n42a 3529564655648

Přesně tak... Systém mzdy přes diety je pro velkou skupinu lidí výhodný, mohou si slušně vydělat i při finanční problémech, které popisujete...

+1/0
21.4.2017 7:21

M29i55c42h71a54e52l 66K17a34d46e94r96a37v43e19k 8421794738644

Z 90 zaměstnanců máme půlku takových bohužel .

0/0
21.4.2017 7:29

M61a27r55e85k 20K83a87l51i47n77a 3689654915638

Tak ani pro Vás to není špatné. Je odvodově lepší platit řidiče dietami, vyhovuje to oběma stranám...

0/0
21.4.2017 7:41

J84i56n46d44ř53i98c51h 23Š88k49o44p77e52k 4305891770775

to možná ano, ale ať dají na výběr. Jsou lidi, co exekuce nemají a ti by chtěli celý příjem do mzdy. Třeba kvůli nemocenské či důchodu

0/0
21.4.2017 11:02

P58e64t14r 27P85e60t88r 6503172698953

A jak jim chcete dat na vyber? Jakoze jeden ridic by dostaval plat 15k a v dietach 35k a druhy plat 35k a v dietach 15k? Diety jsou predepsane, ty se menit nedaji.

0/0
21.4.2017 12:17

J30i72n80d47ř53i82c48h 92Š73k63o37p53e74k 4835491950305

s dietama se taky nechá čarovat.

Na výběr znamená dát řidiči max. do mzdy, když bude mít zájem. Každý řidič není sociál s exekucemi, který by měl nejradši ofiko mzdu 5000 a zbytek na ruku

0/0
22.4.2017 12:21

M16i65c11h90a58e37l 60K95a95d43e22r74a98v89e69k 8601574498344

Hloupý příspěvek. Myslíte ze vlak nahradí nákladní vozidla?

+1/0
21.4.2017 7:09
Foto

M22i90c12h68a80l 92N56a71j92m62a23n 7689583986920

Až bude vlak konkurence schopný a zvýší se propustnost tratí tak možná ano.

0/−1
21.4.2017 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.