Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Půlmiliardová oprava krušnohorské trati začíná. Zdržel ji spor o trubku

Téměř dva roky vybírala Správa železniční dopravní cesty firmu, která by jí opravila trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Zakázku nakonec získalo sdružení firem, které nabídlo v tendru za 471 milionů korun bez DPH o 548 tisíc korun vyšší cenu než nejlevnější uchazeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T73o67n57d18a 42H87e76j98l20í22k 1368283389537

Tak asi rozhodně nejde o nějaké zrychlení, spíš jde o to, aby ta trať vydržela dalších XX let...

+8/0
25.4.2017 23:42
Foto

P84a81v67e39l 35P12o25k49o91r72n73ý 2176674900192

Ta trať za Nejdkem je pěkná klikatice, tam to moc rychle nepojede...

0/0
25.4.2017 20:20

A77n17t93o63n60í44n 87Š14v76i40h28n97o74s 8838937171442

Za těch 7 minut to snad ani nestojí.

0/−1
25.4.2017 20:10
Foto

P10a21v66e49l 94P85o58k49o22r70n52ý 2176264690232

Každá minuta zrychlení přijde na 67 milionů korun.

Malý princ říkal: "Kdybych měl 53 minut, šel bych docela pomalu ke studánce." Kdo těch 7 minut potřebuje? Turisté?

Spíše mi to připadá jako pokus o další snížení nezaměstnanosti v kraji.

+2/−4
25.4.2017 20:26

R68a40d29e13k 57J20a44n89a33t46a 9785346574702

Ono i 7 minut zrychlení, pokud je na správném místě, může znamenat ušetření jedné soupravy.

Navíc ta stavba má i jiné efekty - především bezbariérovost a že ta trať se pár (desítek) let nerozpadne.

0/0
3.5.2017 16:52
Foto

P95a51v26e87l 78P10o33k90o97r21n66ý 2976774120932

Tomu bych rozuměl na hlavní trati, kde jezdí války těsně za sebou, tedy když každý vlak zrychlí o 7 minut, tak se tam vejde další vlak. Ale toto je vedlejší trať. Bezbariérovost je co? Pro cestující?

Takže asi se mi zdá nejdůležitější ten váš poslední bod.

0/0
3.5.2017 20:42

R75a42d33e33k 11J37a60n25a63t87a 9415516104322

Například pokud máte trať s jízdní dobou 33 minut, tak abyste na ní zařídil interval 60 minut, potřebujete soupravy dvě. Pokud jízdní dobu zkrátíte na 26 minut, stačí vám na totéž souprava jedna.

Ano, bezbariérovost pro cestující. A nejde jen o vozíčkáře. Jde i o lidi s kočárky a starší lidi. A vlastně jde o všechny - je totiž známo (i z MHD), že pokud lidi nemusí při nástupu zdolávat schody, stihnou na zastávce vystoupit a nastoupit za kratší dobu a na celé trati to může ušetřit i pár minut.

0/0
3.5.2017 21:24
Foto

P59a70v49e78l 25P63o10k55o64r98n80ý 2446684160372

Dík, již začínám chápat.

0/0
3.5.2017 22:31

D14o46m52i45n21i30k 51Ž13ď91á33n46s94k24ý 7650728257213

Praha - Běchovice 1,5 mld Kč a vlak zrychlil o minutu. Těch 7 minut mezi KV a Nejdekem je super číslo :-)

+4/0
26.4.2017 9:02

J91i49ř96í 87K17o36c38u32r78e21k 6425774675128

Nojo, ono je to 500 metrů. Do výšky.

Ta trať má potenciál. Ne jako rychlé příměsto, ale jako turistická železnice. Ve Švýcarsku je takových tratí hromada. Jen to chce propagaci, aby o tom turisté věděli. Zákaz focení železnice už byl zrušen, takže legislativní překážky nejsou.

+3/0
25.4.2017 19:47

J56a25n 55N56o60v36á15k 9565858474505

K těm výškám:

Karlovy Vary 400 m.n.m., Nejdek 600 m.n.m., Pernink 900 m.n.m., Johanngeorgenstadt 700 m.n.m. - prostě pořád do kopce nebo z kopce, zatáčka za zatáčkou.

+6/0
25.4.2017 21:12

J97o75s32e39f 62Š60t50r42a17y28b57l 7249878179579

45-60 km za hod.Tomu se říká modernizace.Tak to tam pojedu raději autem.

+1/−7
25.4.2017 19:32

M45a18r82t96i71n 90K58y55p78r 2922665494274

Má to "malý" problém. Pokud by se měla výrazně zvýšit rychlost, musela by to být novostavba za desetinásobek ceny.

+6/0
25.4.2017 19:58

J67a60n 64N43o49v11á68k 9855408564565

Na tu trať je to až dost - samé zatáčky a velké převýšení.

+9/0
25.4.2017 21:05

J81a78n 27N27o68v48á95k 9975428714295

Autem tam v zimě pojedete možná i pomaleji - jen bez zastávek.

+7/0
25.4.2017 21:14

P56a21v76e64l 52N35o84c73a83r 6839679826925

Colas Rail CZ kterou vlastní Francouzi a vklad ve firmě mají 8 250 000,- Kč

No to zase bude nějaká levárna :-(

0/−3
25.4.2017 19:26

Z89b60y95n58ě53k 67J55a76n32d52a 7503252195791

Ty 4cm, to je doufám vtip?

Stejně tedy jako ty rychlosti...

0/0
25.4.2017 19:18

J38i60ř33í 27P52r28ů35š87a 7455852385339

Ne realita výběrových řízení, nevyhraju tak se budu vozit po drobnostech kterou zadavatel přehlédl.

A rychlosti jsou reálné je to prakticky horská trať se spoustou oblouků o malém poloměru.

+8/0
25.4.2017 20:11

M14i43l14a70n 81H97l93a58d43k75ý 8582458110

Je to tak. Dělám cenové nabídky na různé akce a zakázky. Aktuálně se odvoláváme proti vyřazení z jednoho výběrového řízení. Oficiálně nás vyřadili, protože jakýsi kabel nemá nehořlavost dle normy, která již neplatí ( podle nové normy nehořlavost má ), ale zadavatel na staré normě trvá. No asi nejsme ti, co měli vyhrát ... ;-D

+2/0
26.4.2017 6:08

M82i28c60h10a43l 54Š21t11ě20p75a92n54o33v43s64k49ý 5701341186

Ty maximální traťové rychlosti zcela jistě přitáhnou další nové cestujcí...R^

+5/−4
25.4.2017 18:58

M22a66t39ě31j 72P88r48o79c42h21á84z78k26a 2577689174266

Je třeba držet krok s dobou, však už je rok 1910. ;-D

+2/0
25.4.2017 19:16

O52n69d83ř84e93j 78S91e41m92e94c88k52ý 8701256788355

Když koukám, kudy se ta trať motá, tak nějaké výrazné navýšení traťové rychlosti by přišlo na mnohonásobky současné investice.

+2/0
25.4.2017 19:33

J86i21ř92í 69K60o31c78u70r65e71k 6315774635188

Taky mě to nedalo. Ale zas tak špatné to nebude. Mezio Prahou - Smíchovem a Wilsoňákem je stávajcí traťová rychlost přibližně stejná: provoz.szdc.cz .. a to tam jezdí Pendolíno.

+3/0
25.4.2017 19:40

M74i16r84o95s42l53a81v 47Z37i80k44m52u79n56d 6558832527678

On je poněkud nesmysl zvyšovat traťovou rychlost mezi dvěma body zastavení vzdálenými 4 km. Navíc za situace, kdy se sice "jen" uvažuje o obnovení zastávky na Vyšehradě. Je pak otázkou, zda by vůbec zastavující vlaky byly schopny dosáhnout zvýšené traťové rychlosti a na kolik set metrech trati by této rychlosti reálně dosáhly (pokud by jí vůbec dosáhly) s ohledem na umístění návěstidel a polohy výhybek ... Investovat desítky milionů do zvýšení rychlosti a zkrácení jízdní doby jen o několik vteřin je nesmysl. Zvýšení propustnosti (zkrácení provozního intervalu) mezi HLN a Smíchovem lze dosáhnout zkrácením prostorových oddílů na 500 metrů, což odpovídá zábrzdné vzdálenosti 400 metrů ... To přijde na zlomek toho, co by stálo zvýšení traťové rychlosti s následkem prodloužení zábrzdné vzdálenosti na 700 metrů ...

0/0
1.5.2017 7:38

M23a62g47d32a80l94e32n81a 18H61r16o32n22o29v20s24k40á 3790762644409

Já se ráda kochám...

+2/0
25.4.2017 21:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.