Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřad varuje celebrity, aby na sociální síti nedělaly skrytou reklamu

I propagace na sociální síti Instagram musí mít nějaká pravidla. Rozhodl tak americký úřad na ochranu spotřebitelů, který vyzval populární a vlivné osobnosti, aby otevřeně přiznaly, pokud za reklamu na nějaký výrobek dostávají peníze. Výhradu proti skryté reklamě dostalo přes devadesát celebrit a marketingových firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D79a95n65i23e56l 91J33a65n62k83o 9389199390272

Miluji tyto diskuze a zvlaste TY lidi co se dusuji ji ze prave ONI jsou ti jediní na ktere reklama neplati a jen ONI se svobodně a zcela racionálně rozhodují pro nákupech R^

+3/0
23.4.2017 23:09

M92a55r20t68i18n 14B21e66r13a86n 6739105586501

A co když některý z těch lidí říká pravdu, milujete ho pořád?

0/0
24.4.2017 10:12

D87a15n76i32e66l 12J55a13n79k87o 9119439140602

takova osoba je pouze statisticka anomalie - na KAŽDÉHO působí reklama ....

+1/0
24.4.2017 18:17

P46e38t40r 65N10a25j12d40e27k 7987746663631

Myslím, že tohle by se nějak řešit mělo. Ono není úplně ideální, když děti propagují výrobky jiným dětem stylem "náhodou jsem to v obchodě uviděl, koupil jsem si to a je to úplně senzační a teď jsem dokonce zjistil, že si to můžete objednat tady v tom skvělém eshopu, tak neváhejte, já si rovnou objednal další 3" :-)

Instagram je dnes zaplaven skrytou reklamou a překvapuje mě, že tu reklamu často vidím i u lidí, kteří mají jen pár tisíc odběratelů.

0/0
23.4.2017 22:45

J91i31n64d64ř15i13c28h 88R40á27z35l 2631365471140

Lid stádový, čili ovce neboli ovčani mají reklamu rádi, neb jim, sami to nezvládajíce, neb nemají žádný názor, ukazuje, kudy kam, co dělat, kam jít, jak žít, co kupovat, s kým , kde a jak.......když jim nepodadí ten guru, kterého si zvolili sic, ale on jaksi nefunguje...

+1/0
23.4.2017 22:41

L54a76d63a 56N67o82v35a46k 4862573977

tak dobře, dam si větší pozor...

0/0
23.4.2017 21:06

L28i32b87o39r 20J68a73n79e89č47e73k 4845815535731

Kdyby lide pouzivali hlavu tak neni co resit. Proc bych se pro boha mel ridit tim, co mi rika nebo radi nejaka zpevacka?

+7/−1
23.4.2017 21:05

L43a20d73a 14N28o94v70a35k 4752703417

pro tebe bude jistě novinkou, že 99% lidí se řídí podle stáda... Se svojí hlavou se di vycpat.., to by rovnou mohly zavřít všechny reklamky a marketingový agentury...

+1/0
23.4.2017 21:08

L91i40b27o15r 73J66a46n82e24č88e77k 4705525555721

Kdyz nechapes, jaky je rozdil mezi tim, mit reklamu jako zdroj informaci a ridit se reklamou, tak je mi te lito.

+1/0
23.4.2017 21:10

D87a72n29i71e32l 89J23a56n18k30o 9279919860722

pouze ti chtěl slušně naznačit že i TY, já on a my všichni se řídíme ať chceme či ne reklamou .... reklamě se NELZE vyhnout a být imunní ...

+2/−2
23.4.2017 22:00

Z51d61e56n46ě79k 51K68r16a33u11s 9906690922750

s tim nesouhlasim ja se treba ridim primarne recenzema u potravim se snazim duverovat testum pokud maji nejaky smysl a optimalne se vyhnout vyrobkum z polska verim ze kdyz lidi nakupujou v polsku sou potraviny nejspis v poradku ale to co se doveze sem protoze cesti vyrobci chcou to nejlevnejsi aby meli co nejvetsi zisky tak je minimlane z 70% naprostej odpad nemluve o rybach ze severskych zemi z chovu kde kdyz delala nejaka vedkine testy a zverejnila je tak ju vyrazili z prace protoze by to zruinovalo veskery chovy

0/0
24.4.2017 0:12

O13l89g64a 10S26v55o74b98o12d85o56v83á 1834197987

Všichni se řídí podle stáda... I ti, kteří se snaží vypadnout z mainstreamu, se dostávají do stáda těch, co se vzdávají mainstreamu. 8-o

+3/0
23.4.2017 21:34

L22a86d93a 93N30o67v51a97k 4292823497

přesně, jen jde vždy o to, najít si stádo, které člověku nejlépe vyhovuje...

0/0
24.4.2017 0:19

J49a86n 80P58a77v55e86l 8323912178146

Njn, tady zase někdo nepochopil, proč firmy platí reklamní agentury. Podle Vás jen pro to, aby zvýšily zaměstnanost ...

+1/0
23.4.2017 21:36

L70i26b86o69r 65J15a71n62e69č51e55k 4285385175701

Njn, tady zase nekdo vi co si myslim aniz by myslel.

0/0
23.4.2017 21:38

J11a51n 76P82a17v25e59l 8393732258306

Ne, jde o to, že se vyvyšujete nad ostatní. Nevím, co si myslíte, ale znění Vašeho textu je jasné. Psychologie lidí funguje určitým způsobem a reklamní agentury toho využívají. Včetně toho, že dají do reklamy jméno a xicht někoho slavného.

0/−1
23.4.2017 22:24

L55i97b33o91r 75J15a38n95e98č33e37k 4255955875381

To co pisete je typicka demagogie. Tim ze neco kritizuji ze me nedela nafuku. Moje sdeleni bylo natolik jednoduche, ze jsem necekal jeho nepochopeni. Proste premyslejte nad tim co vam kdo rika a nemate problem a to nejen s reklamou.

0/0
23.4.2017 23:49

J76i36ř30í 21T78e20p57r 4367770135255

Takže aby nedělaly skrytou reklamu, tak se při focení budou svlékat do naha.

A zase budou mít průšvih! (u jiného úřadu)

Jak z toho začarovaného kruhu ven?

0/−1
23.4.2017 20:42

M76i56l74a95n 10V66o23t66a81v79a 5854646231592

takže nejprve bude muset vzniknout definice kde je celebrita. Druhý krok bude jejich databáze. Ach jo

+5/−2
23.4.2017 19:46

M29a14r78e55k 15K62a48l16i79n93a 3489594635678

Proboha, Instagram je soukromý prostor, pro jehož provozování nepotřebujete žádnou licenci... Není to TV ani rozhlas... Tam ať si každý propaguje reklamu jakou chce... Není to veřejná instituce, ale soukromý kanál, který si z eráru nebere třeba kmitočty... Státní regulace je nesmyslná...

+16/−9
23.4.2017 19:27

T92o76m94á17š 24H29r39a41b95e41c 2208694421269

a přesto jsou dnes sociální sítě obrovskou studnou reklamního potenciálu. reklama je tam mnohem účinnější, než v jakémkoliv jiném médiu. opravdu se divím, že to je spoustě lidem docela putna.

+4/−2
23.4.2017 19:35

M12a72r63e76k 10K16a10l64i51n72a 3399964445818

Ale to neznamená, že má být regulována... Pokud je někdo reklamně šikovný na SOUKROMÝCH sociálních sítích, tak ať je mu přáno...

+7/−1
23.4.2017 19:50

V17l24a42d41i72m45í71r 73V64y66s34o80k62ý 8862932181225

jenže socialismus, v kterém žije vyspělý svět, přáno šikovným dává těžce zaplatit ;)

0/−1
23.4.2017 19:53

T88o60m75á51š 13H92r42a58b97e26c 2308474961729

ono je otázka, nakolik je internet ještě soukromou záležitostí. především soukromé sociální sítě se v poslední době zdá být jako oxymorón.

+1/−3
23.4.2017 20:02

O42n21d25ř97e63j 68H73o97r68á60k 8459484821

Proč pořád opakuješ to "soukromé", jako by to byla nějaká modla? Chceš snad říct, že když je něco soukromé, tak pro to neplatí žádná pravidla? Podle tohohle principu bys ad absurdum mohl doma beztrestně vraždit, protože je to tvůj soukromý prostor.

0/0
24.4.2017 16:58

O23n23d21ř90e52j 61H22o62r55á41k 8879744641

Proč by to mělo záviset na nějaké licenci? Tady se jedná o to, že jde o reklamu, za kterou ty celebrity dostávají zaplaceno. To je jádro problému, ne ten distribuční kanál. A navíc ty reklamy nikdo nezakazuje, ten úřad jen žádá, aby byly odlišeny od ostatních sdělení.

+5/−1
23.4.2017 20:39

L44i25b52o96r 73J11a32n54e19č81e98k 4285295205521

No a co ze dostava zaplaceno? Zadnemu uradu nic neni do toho, co kdo kde sdeluje pokud tim neporusuje zakon.

+1/−2
23.4.2017 21:07

O37n25d36ř68e88j 79H30o67r55á63k 8179834511

Což právě nejspíš porušuje, a proto to ten úřad řeší.

+3/−2
23.4.2017 21:13

L41i53b46o59r 63J48a25n75e33č67e38k 4895395105241

Tezko muze porusovat, pronevadz se provoz v neregulovanych mediich ridi jen provoznim radem stanovenych majtelem.

+2/−1
23.4.2017 21:39

P90a80v98e34l 96N36e85d51o18b53i96t87ý 1600444225

To není o regulaci internetu nebo sociálních šíři, ale o regulaci reklamy. Ta musí být alespoň označena jako reklama. Což je minimální a rozumná forma "regulace".

+3/−2
23.4.2017 22:04

O31n69d78ř17e58j 27F59r12a53n85c 4849981348

Hm, takže to bude platit i pro firemní weby? To je totiž ten samý soukromý prostor, jestli ti to nedochází...

+1/0
23.4.2017 23:07

P95a67v74e84l 39N85e55d39o20b57i64t88ý 1440924615

Firemní weby jsou z principu reklamní medium. Tam už to platí - nikdo nečeká, ze firemní web není reklama na firmu a její produkty.

+1/0
23.4.2017 23:45

J74a87n 79P63a11v97e59l 8813792818636

V novinách také máte zakázanou skrytou reklamu. Sice tohle nařízení idnes neustále porušuje, ale podle zákona ...

0/−2
23.4.2017 21:37
Foto

A91n47n93a 24V34e71s39e28l75á 2320238216

I soukromé televize musí reklamu jasně označit. Totéž bude časem platit na internetu a není na tom nic divného. Nemá to nic společného s demokracií, svobodou slova nebo socialismem, jak se tu mnozí géniové domnívají. Reklama bude dál existovat, ale i malé dítě, které sleduje svého oblíbeného youtubera, bude vědět, že je za chválu nové přeslazené limonády placený.

+2/−2
23.4.2017 22:24

T42o30m34á64š 65H79r43a24b96e52c 2718314881849

na jednu stranu je fascinující, že někteří místní lidé obhajují demokracii a svobodu projevu, přitom se nechají nevědomky ovlivňovat skrytou reklamou, což je v zásadě porušování demokracie. na druhou stranu, co je vlastně ta reklama? slavné osobnosti nemají sociální média pro potěchu fanoušků, ale jen aby dělaly reklamu (propagaci): sobě, filmům atd., kde vystupují, či kolegům, kteří se nechávají fotit s nimi. určitě stojím za FTC, ale je to peklo říct, právně ošetřit a především hlídat prakticky vše, co je na internetu

+3/−4
23.4.2017 19:22

M85a48r51e25k 84K21a91l90i91n40a 3149474275468

Proč je skrytá reklama na nějaký produkt proti demokracii???

+5/0
23.4.2017 19:24

T23o22m78á50š 42H66r54a97b44e28c 2268674821399

protože ti cpou něco, aniž bys měl možnost to nějak ovlivnit? já myslel, že demokracie je o svobodném rozhodování, o nezávislosti činů a myšlenek. skrytá reklama toto popírá.

+1/−3
23.4.2017 19:26

V90l69a57d19i37m85í29r 23V42y63s39o32k28ý 8112262861465

jaK?

0/0
23.4.2017 19:27

T29o65m31á44š 55H20r15a75b90e49c 2678324831429

nerozumím otázce. jak? jakože jak ti to cpou? máš rád nějakou celebritu, ta používá nějaký produkt. ta celebrita udělá reklamu na něco, aniž by ten produkt sama používala. ale tváří se, že je to nejlepší věc na světě. protože věříš této celebritě víc, než čemukoliv a komukoliv jinému, tak koupíš spíše tento produkt, než objektivně lepší. a to, aniž bys na to měl nějaký objektivní pohled. tímto se ti omezuje tvá možnost výběru, tudíž de facto tvá demokratická možnost rozhodování.

+1/−2
23.4.2017 19:32

V55l30a32d42i82m12í28r 27V13y13s59o81k56ý 8312402501675

"já myslel, že demokracie je o svobodném rozhodování, o nezávislosti činů a myšlenek. skrytá reklama toto popírá."

ptám se jak to popírá...

jinak to cos popsal je prostě blbost těch lidí a jejich ochota se tak chovat. takže důsledky jsou pak v pohodě

+2/−1
23.4.2017 19:35

T60o25m61á94š 33H37r29a84b93e66c 2698694621459

reaguju níž

0/0
23.4.2017 19:48

V80l85a42d17i88m45í97r 96V68y42s25o16k49ý 8862342781645

ne sice na otázku "jak" ale dobře..

0/0
23.4.2017 19:54

T18o39m33á15š 37H59r15a36b45e38c 2758234421649

pravda, upustil jsem od toho, protože jsem se rozhodl, že cpát do toho demokracii je příliš silné a zbytečné.

0/0
23.4.2017 20:03

M80i32c27h26a73l 67S85t41e52l97m28a98c55h 2555453120497

Tak pokud je člověk vůl a věří někomu, koho ani osobně nezná, nepomůže mu žádná regulace.

+4/−1
23.4.2017 19:48

T29o84m36á45š 64H35r85a75b59e96c 2788224321659

to můžeš rovnou zrušit ústavu. protože jsou lidé hloupí. regulace jsou někdy otravné, ale zrovna co se týče reklam, nevidím důvod, proč by neměly být více regulovatelné.

+2/−3
23.4.2017 19:52

M41i87c20h97a88l 74S29t47e46l22m19a21c33h 2585813230127

Já osobně reklamu nenávidím, ale pokud mne sama neobtěžuje, tak je mi ukradená a ať si každý propaguje, co chce a jak chce, když s tím, jak jsem napsal, nebude otravovat další lidi. A pokud si někdo koupí mobil jen proto, že ho v reklamě propaguje třeba Jágr anebo se s ním vyfotí na FB, tak je u mne vůl jak lampa a žádná regulace jej nezachrání.

+1/−1
23.4.2017 19:57

O85l25g52a 48S76v77o38b94o55d66o28v93á 1544627757

Neuvědomuješ si, jak funguje reklama? Nikdo si nekoupí mobil proto, že se s ním vyfotí Jágr. Jenže... Pak už to bude pro všechny "Jágrův mobil" a díky tomu bude vidět v moři stovek dalších telefonů.

Když se někdo bude rozhodovat, jakej mobil si koupí, vybaví si jich pár. Pak bude vybírat mezi tím, co zná a jeden z nich bude "Jágrův mobil". Přirozeně se třeba informuje na netu nebo v prodejně, kde bude - světe, div se - opět odkázán na propagaci jednotlivých produktů.

Tohle je způsob, jak reklama ovlivňuje nás všechny. Ano, tebe taky. Už jen to, že máš o nějakým zboží povědomí, je výsledek reklamy. Bez propagace bys neměl o daným druhu zboží nejspíš ani ponětí.

0/0
23.4.2017 21:42

M20i20c17h11a65l 79S26t64e13l17m74a25c21h 2155533710737

Zřejmě si neuvědomuji, jak funguje reklama. Od toho mít o zboží povědomí a k jeho koupi je velký kus cesty. U mne a mobilu teda ne, je mi úplně jedno, jaký mám mobil, jelikož mi připadají všechny stejné :-)

0/0
23.4.2017 22:09

M73a81r36e73k 54K87a12l91i63n41a 3709794745848

Jak, nemám možnost ovlivnit? pokud se rozhodnu si např. nějaký krém nekoupit, tak to nekoupím zcela bez ohledu na to, jestli tam bude nějaká cedulka product placement, ne? Stále máte svobodu to nekupovat...

+3/0
23.4.2017 19:28

T70o11m98á13š 32H91r11a96b46e82c 2178764321659

pointa reklamy je smazat tvé objektivní či subjektivní rozhodnutí. prostě lidi kupují věci, které nepotřebují a normálně by nechtěli. pokud jasně vidí, že je to reklama, byli srozuměni s tím, že se je snaží někdo ovlivnit a pak je to na nich. pokud to nevidí, není to vyloženě v jejich režii. a to je podle mě špatně.

+2/−3
23.4.2017 19:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.