Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další ranvej pro Ruzyň? Gatwicku stačí jedna, lidí zvládne trojnásobek

Letiště Praha chystá zásadní investici do nové paralelní vzletové a přistávací dráhy, aby mohlo odbavit nejméně 21 milionů cestujících ročně. Ve světě však existují letiště, která zvládnou i s jedinou ranvejí mnohem víc lidí. Například londýnský Gatwick odbaví s jedinou drahou 44 milionů cestujících. Je tedy v Praze další ranvej potřeba?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a37n 14W79a96c16l58a49v 7534965737658

Navíc, Gattwick má v případě problémů "v záloze" další londýnská letiště.

0/0
26.4.2017 17:36

F80r29a83n66t83i36š58e13k 72K89o63c33o62u10r94e37k 6680203607869

Největší problém Ruzyně, není počet ranvejí, ale nezájem nízkonákladovek, díky ceně za přistání.

0/0
24.4.2017 11:29

R96a88d82e24k 59J18a48n47a20t89a 9315726904882

Poplatky v Praze jsou nižší, než u okolních metropilitních letišť (Mnichov, Vídeň, belrín).

0/0
24.4.2017 11:56

F19r89a89n29t88i82š98e25k 75K96o72c80o27u96r21e30k 6800423457859

spíše bych srovnával s Polskem, Slovenskem a Maďarskem.

0/0
25.4.2017 16:19

P67e91t45r 69V17o75n87d20r91a82c68e90k 7415721893150

Myslím, že jsou potřebnější stavby jako třeba tunel pod červenohorským sedlem, ale kdo by se kopal s tunelem pod kopcem, když se dá tunel postavit na rovině ??

0/−1
24.4.2017 6:58

P47a48v31e76l 86K80u23c85h50t78a 4906501367894

Je zvláštní že Gatvick odbaví 3x více cestujících a letadel 55 místo 46 za hodinu proti Ruzyni - což je rozdíl jen 20%. To k nám létají malá letadla a poloprázdná? K metru na letiště - myslím si, že hodně by mohlo vést po povrchu a tam je nákladovost určitě jiná než z Veleslavína do Motola.

0/−6
23.4.2017 17:06

R19a87d36e14k 30J27a53n30a22t23a 9945876324922

"To k nám létají malá letadla a poloprázdná?"

Samozřejmě. Kolik máte na Ruzyni linek obsluhovaných widebody letouny? A330, A340, A380, B747, B767, B777? Stačily by vám myslím prsty jedné ruky. Na Gatwicku je jich víc jak dvacet. A co malá poloprázdná ATRka, kterými ČSA létá do Ostravy, Bratislavy či Košic, protože se to tak vždycky dělalo?

+5/0
23.4.2017 17:42

R38a81d48e53k 17J15a82n41a21t68a 9985856774592

A další fakto máte v článku. Na Gatwicku jsou menší výkyvy během dne, kdežto na Ruzyni je v pohybech letadel patrná ranní a podvečerní špička. I to souvisí s malým počet dálkových linek (dálkové lety pojem denní špička neznají).

+4/0
23.4.2017 17:51

P28a38v84e46l 83K12u72c79h63t36a 4516721617264

Díky.

0/0
23.4.2017 19:32

P36a18v80e97l 58O30d57e68h39n46a42l 6303169778765

Nehádám se, ale větší letouny potřebují (resp. jsou po nich i předpisy stanoveny) delší rozestupy a teorii o vlivu noci vyvrací níže pan Sůra.

Ale třeba to tak je.

0/0
24.4.2017 1:14

R67o15m44a48n 92P12o83l37á57č14e30k 5296579275

Napadá mě ještě celkem velký počet soukromých letů.

0/0
23.4.2017 18:39

P22e11t44r 53Š65t15í12c86h10a 8378573129

A není to i tím, že Gatwick má nonstop provoz?

0/0
23.4.2017 17:05

J59a98n 47S13ů62r94a 4945123953302

má, ale značně omezený

http://www.gatwickairport.com/business-community/aircraft-noise-airspace/noise-explained/night-noise/

0/0
23.4.2017 17:35

L17u33d67ě24k 51J79e33l92í37n10e98k 5507267459970

Jj, velkých akcí ubývá, tak se musí rychle najít ty, které by mohly díky mediální masáži "o zcela nezbytné investici" projít. :-/

+1/0
23.4.2017 15:45

J76a50n 71S73ů80r15a 4165903903512

Titulek popisuje realitu,text ji vysvětluje. Jaký byste navrhoval?

0/0
23.4.2017 15:41

P84a89t54r51i34k 33E54g30e90r 2928210859501

Myslím si, že by bylo rozumné nerozšiřovat pražské letiště Ruzyně, ale dát šanci pardubickému letišti. Právě sem by se část letů měla přestěhovat Pardubicím by to výrazně pomohlo. V úseku Pardubice, ho.n. - Pardubice, letiště - Praha, Masarykovo nádraží - Praha, letiště Ruzyně - Kladno, hl.n. může vyjet rychlovlak vždyť se přemýšlí o trati Drážďany - Praha - Pardubice - Brno - Vídeň.

+4/−7
23.4.2017 15:13

T62o32m63á16š 98T56a12t18í81č12e15k 5840542320378

Letiště v Praze obsluhuje nejvíc lidí, kteří k němu potřebují jen regionální dopravu. Kolikpak lidí ze zahraničí asi tak chce letět do Pardubic?

Když plánovali velkoletiště v Brně, dalo se ještě uvažovat, jestli to náhodou nemá smysl, ale kam takový hurá budovatelismus vede, je vidět na vzdušném zámku v Ostravě.

+5/0
23.4.2017 16:12

M25a25r11t41i75n 71N66o88v77o51t12n76ý 8539304347514

No ono z centra Prahy je skoro rychlejší dostat se do Pardubic než na letiště

+2/−5
23.4.2017 17:15

R86a89d98e19k 51J26a97n16a44t88a 9435136874482

Zapomněl jste, že i v těch Pardubicích se musíte nějak dostat z nádraží na letiště. "Popularita" menších letišť je zpravidla daná tím, že jejich provoz dotuje místní samospráva. Ekonomicky jsou nákladnější, protože existuje něco jako úspory z rozsahu. V ČR nemá dlouhodobě význam mít více než jedno mezinárodní letiště. A i kdyby mělo význam mít druhé, nebylo by v Pardubicích, ale spíš někde na druhém konci republiky.

Cesta, kterou by se měla ČR vydat, je síť rychlých tratí, abyste se z kteréhokoliv města ČR dostal do 2,5h do Prahy a v Praze mít dobré spojení hlavního nádraží s letištěm. Pak už je víceméně jedno, že bude letiště pouze jedno.

+4/−1
23.4.2017 17:33

P65e79t10r 27N15o75v91a79k 3200777959427

Ty rychlolaky by měli stavět rovnou na Ruzyni,

0/0
23.4.2017 22:49

M84a64r96t78i57n 87R56u59z27i93c54k23a 1852978266947

Technicky nemusi, Staci dobre napojeni z letiste na nadrazi, ... tady je trochu problem, ze se trat Kladno-Letiste-Praha planuje se zastavkami navic, coz je zbytecne, zastavky Liboc, Vystaviste bych nestavel, a soucasne by meli umoznit prujezd primym spojum v soucasnych stanicich v Praze.. dostanete se na 15min-20min z Letiste na nadrazi a to je prijatelne...

Druhym problemem je, ze na Wilsonak se vlak nedostane a tech moznosti jak to udelat je vice, treba severni cestou od Podbaby na Letiste tunelem a mostem nebo propojkou od Vystaviste Holesovice k mostu u Nadrazi Holesovice (dokud to umoznuje soucasny nezastaveny prostor) po viaduktu, propojenim Negreliho viaduktu do pozdemi wilsonaku (to by ale znamenalo prakticky zruseni Masarykova nadrazi nebo problematicke krizeni)...

V planu je travelator z masarycky a moznost primych vlaku ze Smichova, coz se mi jevi jako nedostatecne v dlouhodobem horizontu,...

0/0
24.4.2017 15:42

D95a85n38i63e11l 39S84c32h75n36i25t58z58e17r 5791304231186

Ne 2,5h, ale 1hodinu.

0/0
23.4.2017 23:00

R41a43d19e64k 41J55a55n37a30t70a 9345866404162

Ani se sítí VRT podle http://vysokorychlostnizeleznice.cz/ se nedostanete odkudkoliv do Prahy za hodinu. Do 2,5h už ale jo. A z krajských měst do 1h35m.

0/0
23.4.2017 23:19

P58a96v82e33l 49O41d41e55h78n73a13l 6303719968115

Svým způsobem máte pravdu, jen trošku jinak, než jste to myslel. Významná část země má totiž v pohodlném dosahu skutečná mezinárodní letiště, jako třeba Vídeň a z principu je bude mít vždy lépe dostupná, než Prahu, z hlediska destinací pak zajímavější, než by kdy mohly být Pardubice.

Každopádně bychom ale měli opustit myšlenku tzv. "vysokorychlostních" tratí, které jsou na území našeho rozsahu zbytečné a spíše se věnovat co nejrychlejšímu dobudování solidní dálniční sítě. Pak si můžeme hrát i s vláčky, jestli zůstanou zbytečné prostředky.

Pochopte to už konečně - Morava a Slezsko potřebují rychlá spojení do Vídně a Polska. Z jižní Moravy je dnes už prakticky lepší dojet do Vídně a letět přímo do cíle, než do Prahy a pak ještě někde přestupovat, nebo mít omezenou nabídku. Se zlepšováním spojení po silnici to bude stále lepší a lepší. Zkoušel jsem mezi Vídní a Brnem vlak, autobus byl pružnější a mnohem levnější (jak ČD, tak ta rakouská železnice, ani nevím, jak se jmenovala), dostat se na vlak ve Vídni bylo komplikované, autobus byl před terminálem. Když už autobus nebyl k dispozici, musel bych se trmácet se zavazadly kdoví kam na vlak a při třech cestujících byl taxík do Brna snad jen o tisíc korun dražší, než jet vlakem. S troškou optimalizace se dnes vyplatí z Brna odletět do Mnichova a pokračovat dále odtud, než se trmácet do Prahy.

0/−3
24.4.2017 1:31

R20a24d34e10k 76J66a82n84a40t54a 9825176724182

Nevím proč píšete "vysokorychlostní" v uvozovkách. Nevíte, co to je? Nikdy jste tím nejel? Patrně jste zamrzl někdy v 70-80.letech si stále si myslíte, že auto je vrchol pokroku. Není. Už se dále nerozvíjí. Autem se nikdy nedostanete z Paříže do Marseille za tři hodiny či z Ústí nad Labem do Brna za hodinu a půl. Francouzi a Němci taky nečekali, jak byste asi chtěl, až budou mít hotovou dálnici do každé díry, než začali stavět nové rychlé tratě.

+1/0
24.4.2017 9:52

R24a96d88e95k 19J98a61n33a56t80a 9805766854632

A co se týká vaši cesty mezi Vídní a Brnem. Za prvé si uvědomte, že srovnáváte stav, kdy VRT neexistuje. Srovnáváte trať postavenou v 19. století se silnici postavenou mnohem později. Po VRT by cesta trvala 30 minut.

Za druhé, vlak na vídeňské letiště jezdí - je tam stanice jak regionální, tak dálkové dorpavy. Z mnoha rakouských měst tam jede vlak dokonce nonstop, z Brna stačí jednou přestoupit na Wien Hbf.

Za druhé, nižší cena autobusu je daná faktory, které budou slábnout. Na pořadu dne je zpoplatnění (mýto a silniční daně) i pro autobusy, dnes mají dost často výrazné slevy nebo zcela zdarma. Za druhé, český bus těží z nízkých českých mezd - to se rovněž bude postupně vyrovnávat.

0/0
24.4.2017 10:35

P44a61v20l82a 57K36v20a56p10i85l62o49v75á 7219528784657

Pardubice hl.n. - EBA - vhodná kyvadlovka - 2 minuty!

0/0
24.4.2017 14:15

R34a67d46e64k 76J24a34n62a97t48a 9855676524282

VRT Praha-Brnio je nesmysl trasovat delší a komplikovanější cestou přes Pardubice.

+1/0
23.4.2017 16:34

J10a79n 28C50e78p43e10k 1584466960

Budu nadmíru šťastný, když poletím do Prahy a přistanu v Pardubicích a pak se budu kodrcat ještě vlakem.

0/0
24.4.2017 11:44

P66a95v12l42a 68K33v49a80p76i24l56o18v48á 7989668464847

Máte to hodinu. Když poletíte nízkonákladovkou na Sansted, tak jedete do Londýna hodinu.

0/0
24.4.2017 14:16
Foto

M29a59r86e33k 88C56e66r62n68y 5568706737

No a co je nam do Gatwicku? Jen at se stavi a prosperuje u nas, na Anglii kasle pes...

+2/−3
23.4.2017 15:04

J44a65n 74B31o49r96e79c22k91ý 8926737985150

Tvrdí někdo kdo má letiště 100km daleko

0/0
23.4.2017 16:12

K89a38r71e90l 41N29o82v41o58t79n98y 2581735779480

Jakto, ze za ten zpackany prodej pozemku, ktery nas stal 4 miliardy z nasich dani, jeste nebyl nikdo potrestan??

Prece za stat nekdo konkretni musel ten prodej podepsat, ne? Kde je te prodejni smlouva, a jaktoze se se tim uz davno nezabyva policie? Velmi by me zajmalo, jak velka cast z tech 4 milard si nasla cestu do kapsy tomu, co to podepsal...

+8/−1
23.4.2017 14:10

M44a78r10t75i77n 17H42a58l81á86š98e11k 2850342928354

Letiště Václava Havla, pojmenovaném po právu po jednom z nejvýznamnějších Čechů všech dob, muže , který nás zbavil nejhorších vrahů v historii lidstva, si z peněz danových poplatníků, zaslouží ještě více![>-]EUVV!!

+6/−16
23.4.2017 13:46

K85a87r28e97l 28Z94a70c37e37k 7871419851847

To má být jako vtipné?:-/

+6/−1
23.4.2017 15:32

T74o71m74á29š 41T77a22t92í96č30e96k 5570782890148

U.M.H. bohužel ne.

+1/0
23.4.2017 16:14

J41a27n 95C16e64p53e23k 1704546780

Alkoholik, který uzavřel pakt s nejhoršími vrahy naší historie a dal jim všem milost a beztrestnost.

0/−1
24.4.2017 11:47

R30a48d17i72m 48S89i74m55u72n16e24k 2330800546564

bombastický nadpis, naznačující že všechno je vlastně špatně... při přečtení článku včas člověk dojde spíše k opačnému názoru... já vím, že zvláště čechy všechno negativno přímo magicky přitahuje a baží si pořádně porochnit si v tom... ale přeci.. není to opravdu už trochu úroveň Blesku nebo Novinek (btw. čeští vědci už asi 20x (skoro) vynalezli lék na aids)

+13/0
23.4.2017 13:45

J79a42n 87S66ů30r50a 4485153663942

Titulek popisuje skutečnost, text ji následně vysvětluje, proč tomu tak je. Jaký titulek byste navrhoval?

+3/0
23.4.2017 15:43

P20e90t35r 30H40o61f11m30a50n20n 6389154305580

Hlavně by měli zmenšit CTR a TMA a to nejen u LKPR. Vždyť už se tu pomalu ani nedá VFR létat.:-/

+4/0
23.4.2017 13:39

M39i31c11h15a82l 89M17i45l50l59e84r 9216342139332

pristavaji na Gatwicku A380?

0/0
23.4.2017 13:37

J37a80n 43S50ů76r38a 4975493353422

ano

+3/0
23.4.2017 13:39

J54a22r13o40s44l27a74v 22K39u37b98r49i43c32h76t 2864737505743

Teď zrovna jedna přistává od Emirates, viz FlightRadar

0/0
23.4.2017 13:39

M45i29c36h97a95l 22M39i94l63l52e29r 9406812759722

dekuji

0/0
23.4.2017 15:45
Foto

J38a76n 14D14o16č42e20k97a93l 1744346871475

„Vzdušný prostor nad Gatwickem je uzpůsoben pro vyčkávání letadel ve vzduchu....." navrhuji přestavět vzdušný prostor nad Ruzyní - třeba by to bylo levnější ;-D

+13/0
23.4.2017 13:36

J21i73r89i 63H57o74m88o22l27k23a 6164276

Je jasné, ze nejde o runway a rozsireni letiste ale pouze a jenom o to, aby se nekdo napakoval...

+3/−3
23.4.2017 13:35

J15i32ř20í 69B19r95t26n73í69k 8920989826684

Suma sumárum: Tady není zapotřebí ranvej, ale investovat co největší balík peněz. Ze samotné ranveje nic "nekápne", ovšem s investorem se už dá jednat o čemkoliv.

[>-]EU

+3/−3
23.4.2017 13:09

R44a42d34i31m 42S32i70m34u90n83e89k 2620650826174

suma sumárem jste článek vůbec nečetl nebo příliš nepochopil.. jste nadpisový přispěvatel... ale v klidu, mně se to taky občas stalo..

+12/0
23.4.2017 13:32

J85o60s20e62f 96H86o11n19e98š 7381842780173

Ruzyn by měla mít 2 dráhy východ-západ a jih-sever.To by mělo stačit

0/−6
23.4.2017 12:58

M23i76c27h73a16l 93H23a41u64f 4908849895451

Ať koukám jak koukám, tak Gatwick má dvě dráhy, 08/26 L a 08/26 R.

0/0
23.4.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.