Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastaralá technika brzdí výkon zaměstnanců, okrade je i o 35 minut denně

Zastaralé „železo“, neaktuální operační systémy a padající aplikace spolu s výpadky připojení k internetu snižují pracovní výkon zaměstnanců po celém světě. A to včetně vyspělých zemí. Studie přitom ukazují, že zaměstnavatel takto může přijít i o víc než půlhodinu aktivního času u každého zaměstnance. Přicházejí tak o mnoho peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90l11a30d90i84m15i38r 56M79r47a66z 5614192257708

maximálně souhlasím s panem Peldou .. článek z pera počítačového rychlokvašky je v podstatě skrytou reklamou výrobců .. Je to jako mít Porsche na D1, kde 100 km jedete pět hodin .. :-)

0/0
24.4.2017 19:51

D73a30l96i95b43o13r 94H76o74d50i16s 1883246855733

Železo stárne.:-P

0/0
24.4.2017 14:47

M19a73r94t34i34n 59K98u28ř58í90t53k47a 6877836628965

Já bych spíše řekl, že dnes brzdí výkon současný Kindermanagement. Jedná se o mladé absolventy vysokých škol manažerského typu, kteří mají až nezdravé sebevědomí, myslí si, že všechno znají, všemu rozumí, a přitom v životě nedrželi šroubovák v ruce. Dříve do vedoucích pozic postupovali lidé s praxí a zkušenostmi, věděli, o čem ta práce je, a nechtěli po podřízených nadlidské výkony. Dokonce i mladý Tomáš Baťa pracoval nejprve u pásu. Dnešní management přijde do firmy, všechno musí překopat, protože staré postupy jsou automaticky špatně, a tím tomu spíše uškodí. Potom, aby nebyl za blba, se opatrně vrací ke starým postupům.

+2/0
23.4.2017 16:25

J95a48r41o52s13l15a67v 32P82e26l60d24a

Uživatel požádal o vymazání
+9/0
23.4.2017 13:57

A11n70t28o63n46í15n 51S42v37o58b25o51d25a 3384533589542

zaměstnance brzdí nejvíc špatně nasazený software, který často víc škodí než pomáhá

+3/0
23.4.2017 14:03

P28e41t78r 77S12u74c46h21ý 1808159864896

Záleží na využití PC, pro mě jako stavaře je naopak pokrok v poslední době obrovský - například na vizualizace vám 4GB RAM prostě nestačí a tedy potřebujete minimálně win Vista (tu poloverzi 64bit XP ani nepočítám, ta byla neskutečně nestabilní, navíc pouze v anglické verzi).

Také na XP jsem jednotlivé výkresy musel rásovat do zvláštních souborů a pak je zavírat a otevíret podle toho co jsem zrovna potřeboval - nyní s dostatečnou RAM můžu rýsovat vše do jednoho souboru, vše stačí nastavit 1X a ne několikrát a je to celkově mnohem přehlednější ..... jenže otevřený AutoCAD když v něm pracuji si bere sám o sobě cca 4-5 GB RAM.

+3/0
23.4.2017 14:18

P78e72t20r 58J38a98r93o54š 2474941555567

prechod z 8bit na 16bit, byl stejne dulezity, jako z 16bit na 32bit a z 32 na 64bit. Jen ten rozdil byl mezi 8-16 pro uzivatel na prvni pohled proste nejmarkantnejsi.

+3/0
23.4.2017 14:46

J14a80r53o32s12l98a53v 59P49e90l13d47a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
23.4.2017 19:25

V57l49a64d58i46m58i58r 25M72r68a27z 5104862517318

mám pocit, že Gates svého času prohlásil, že 1 MB RAM musí uživateli bohatě stačit .. ;-D

0/0
24.4.2017 19:48

L83u15d63v98í71k 36G96a34j78d71o46š66í31k 2655953854402

Ale to jste trochu neobjektivní, protože 3D rendrování patří k jedněm z nejnáročnějších výpočetních operací, které se na osobních počítačích vůbec dělají. Tahle práce přitom představuje pouhý zlomeček z toho, k čmi lidé PC potřebují a firma která pracuje s CADem obvykle moc dobře o potřebě výkonu pracovních stanic ví, a rozhodně vás nenechá dělat s 10 let starým železem.

+3/0
23.4.2017 20:19

A25n69t93o78n62í45n 94S32v31o85b39o13d93a 3114113289932

stříhání 4k videa z mobilních telefonů také potřebuje slušné stroje, jinak je to utrpení :-), za chvíli budou mít všichni nesestřihané terabajty 4k videa

0/0
23.4.2017 22:08

P89e60t76r 63J16a23r77o76š 2274911255917

Defakto souhlas az na posledni dve vety. Asi chapu jak to myslite, ale zni to blbe. Uzivatel si - zvlaste v praci - jen stezi muze vybrat, s jakymi aplikacemi bude pracovat.

0/0
23.4.2017 14:32

M62a38r41t53i56n 15R17u88z85i87c81k41a 1222428336137

Zlaty xpcka co se tyce prace, a od office 2003 je to spis katastrofa, s novym software je to spousty prace navic a spousta problemu, i co se tyce vykonu hw, aby se vyrovnaly rychlosti starsim systemum je nutne jit az do extremnich konfiguraci,... Ale microsoft sw je i tak nespolehlivy, ze je nutne se drzet starsich systemu, v tuto chvili win7, vyssi verze vyzaduji velke naklady na na hw a skoleni, za cenu nuloveho zvyseni spolehlivosti a vykonu... Ukladani do mraku je pro firmu taktez dost problem,...

+3/−1
23.4.2017 13:53

M32a77r53e52k 76J69a88n42e79č27k46a 1927756863461

Na obyčejnou kancelářskou práci, stačí bohatě i staré železo, pokud to doslova není historický kus. Pokud bude někdo pracovat s videem, náročnou grafikou, pak ano, vše výkonnější má smysl, jinak jsou to akorát vyhozené peníze. Mnohdy je spíše problém pouze na straně špatné odezvy online programu na firemní síti, nebo naprostá nelogičnost ovládání používaných programů. Pokud by si někdo dal tu práci a spočítal časy na jednotlivé úkony, které je potřeba v takovém paskvil programu provádět a k tomu ony odezvy, tak zjistí, že co potřebuje zefektivnit je právě mnohdy ona podniková aplikace. Zvláště je tím pověstný třeba paskvil jménem SAP ve větších firmách.

+3/0
23.4.2017 13:46
Foto

J52a42n93a 89K42o81z96á85k21o25v39á 21V58o47l43r39á12b90o10v32á 9733254545131

35 minut zastaralá technika, 5x po 10 minutách cigareta, 2x cca 30 minut koukání na FB vč. komentů, 30 min oběd, 5x5-6 minut osobní telefonáty. 2x 15 minut vypití kávy. 2x 15 minut svačina (ovoce, zelenina). Suma sumárum 3,5-4,5 hodiny činnosti které nesouvisejí s pracovním zařazením. Tolik jen ve zkratce k pracovnímu elánu v instituci, kde jsem své matce před 2 lety vyřizovala invalidní kartičku do auta a příspěvek na péči.

+4/−5
23.4.2017 12:59

P29e57t24r 16S62u39c30h52ý 1428549874516

Tak asi záleží na firmě ..... u nás jsou cigarety dovoleny jen v přestávce na oběd, osobní telefonáty bych teda řekl že má každý max 2 za den (a určitě netrvá 5 min), kávu sice piji 15 min, ale zase nesedím u kávy a jen nepopíjím, ale pracuji a občas se napiji, svačina - tak když svačím, tak většinou zároveň pročítám emaily atd. ....

0/0
23.4.2017 13:05

P78e59t35r 26S20u62c24h41ý 1278329544126

P.S. a 30 min na oběd vůbec nepočítejte! obědová pauza se NEZAPOČÍTÁVÁ do pracovní doby,

+5/0
23.4.2017 13:06
Foto

J76a35n46a 69K12o71z90á49k23o45v74á 35V28o67l65r68á81b83o33v17á 9673834145851

Stát je prý řízen jako firma, četla jsem kdesi. Tak na tu instituci, kam jsem opakovaně docházela to očividně neplatilo.

0/0
23.4.2017 13:18

P79e46t18r 42J96a32r57o26š 2794871695927

...sezeni na zbytecnych poradach - cca 2h, chozeni mezi temito poradami - vcetne zakecani se s kolegou cca 1h.

Jinak clovek co si da 5x10min cigarko, takovy si da tezko 2x svacinku s ovocem ci zeleninou ;-D

+2/0
23.4.2017 13:15

B37e58n 61P91a41v51k75a 1527403667591

Hele, to máte jedno, ony stejně nemají nic pořádného na práci. To jsou místa tak trochu na zrušení a nebo na minimální mzdu.

0/0
23.4.2017 13:31

L51u79d39v18í20k 63G69a96j90d54o98š61í68k 2735673914952

Bože to jsou zase bláboly napsané člověkem, který o problematice nemá ani páru.

.

- Windows XP jsou problém bezpečnostní. Nikoliv problém efektivity práce.

- Výpočetní výkon počítačů je odzačátku století takový, že největší brzda je obvykle nedostatečná znalost ovládání počítače ze strany uživatele. Nikoliv starý nardware.

- Pokud budeme hodnotit, který software nejvíce snižuje efektivitu práce, pak to je jednoznačně kancelářský balík Microsoft Office. Přitom platí, že čím novější verze, tím je efektivita nižší. Není pravda, že nové řešení je lepší.

- Vlastní cloud jako podnikovém řešení efektivitu mnohonásobně zvyšuje v porovnáním s jinými způsoby sdílení dat.

- Výpadek sítě je porucha a nelze s ní operovat jako s argumentem. Kvalitně provedená infrastruktura výpadky nemá.

+12/0
23.4.2017 12:52

P65e85t65r 35Š40k17o17d89a 5517800404250

Zaměstnavatelé především novou techniku nepotřebují tak často, jak by si výrobci přáli. Proto se tato potřeba tvoří uměle např. tím, že pro nejnovější procesory nedám ovladače a "zákazníku, jestli chceš wokna, budeš mít ty, které si já přeju, a nezajímá mě, že ty je nechceš". Takže ano, SW stárne, ale dneska už ne tak rychle, proto je potřeba vyplodit takovýto článek, aby se tomu pomohlo :-/

+11/0
23.4.2017 12:37

P52a47v35e38l 65Š77e34v86č68í86k 6290885439690

Loni jsem kvůli Kontrolnímu hlášení odstavil stařičké PC s W98 a na něm mi běžel skladový a prodejní program z devadesátých let. Příjemky, prodejky, faktury vše jako blesk. Zboží šlo příjemkou do PC, prodejkou ven. DPH jsem si z výstupu udělal za večer a když se mi na to přišel podívat finančák, měl vše přehledné jak na talíři. Nyní jedu na novém PC s Win10, musel jsem koupit nové účetní skladové programy a moje produtivita klesla, protože je vše pomalejší než na staré plečce. O ergonomii skladového a prodejního programu nemluvím, nafouknutá zbubřelina, na oko hezké, vybarvičkované, moderní ikonky, práce ale na pytel. A to ještě vyděračské firmě platím za aktualizace. Mně se se zastaralou technikou dělalo lépe.

S autem ne to podobné, měl jsem dvě naftové Sierry, primitivní jednoduché mašiny kde jsem jen lil naftu, olej, jednou za čas překontroloval brzdy a vyměnil výfuk. Na statisíce kilometrů prakticky bez investic. Teď mám hodně nového Passata, padesát kurvítek a hejno blbosti které absolutně nepotřebuji. Kdybych mohl mít novou Sierru, z fleku ji vyměním za nového Passata. Dobře už bylo.

+16/0
23.4.2017 12:35

A41n67t83o92n10í45n 85S89v86o15b35o52d43a 3894873369782

viděl jsem poslední dobou několik účetních programů a skladů, jsou mezi nimi tryskáče i slimáci. Moje účetní má tryskáč, přepíná agend téměř okamžitě, zálohování v řádu vteřin, takže stačí šáhnout vedle a software zabije slušný hardware, spousta klávesových zkratek, takže většina práce bez myši, systém běží na slušné databázi, takže to frčí

+1/0
23.4.2017 12:54

J48i27ř59í 64E26r42b82e44n 1863984146767

A co kdybyste si místo Passata pořídil raději základní verzi Focuse? ;-)

0/0
23.4.2017 22:04

M75i52c94h92a72l 32N24o89v16a94k 7509376477211

pracuji ve firme smiliardama cisteho zisku a presto zamestnance i na expertnich rolich nechaji pracovat na notebooku s rozlisenim neco okolo 1200 na win7. Pokud nejsem na dokine tak spoustu veci na schuzkach proste nedelam ikdybych mohl s lepsim rozlisenim ale s timhle je rada programu jako pracovat pres klicovou dirku protoze vsude jsou jen listy a menu a na praci zbyva okenko 5x5 cm ... nechapu proc to nikdo neresi i po stiznostech od zamestnancu ... takze jedine co zbyva je vypoved a hledani rozumejsiho zamestnavatele

0/−1
23.4.2017 12:30

K82a93r75e89l 96F17i29e69d68l34e26r 6361577339969

Obsluha WINDOWS, zabere také poměrně dost času... Myslím tím zejmena aktualizace W7+Office+Outlook+Lynx...

0/0
23.4.2017 12:23

P92e94t68r 20S46u90c21h62ý 1308299984806

Můžete ty aktualizace zablokovat a pak v oblasti aktualizací se to neliší od staršího SW. O XP si myslím svoje, když jsem i já (o IT se jen zajímám, ale nestudoval jsem to) schopen přihlášení do Windows prolomit během 10 minut a přihlásit se jako jakýkoli uživatel bez znalosti jeho hesla.

0/−1
23.4.2017 12:32

P41e38t20r 78J47a81r31o66š 2924461785797

Ono casto staci umet pouzivat google.

+2/0
23.4.2017 13:23

P43e17t51r 35J67a45r48o34š 2304931475847

Windows 7 byvaji aktualizovany s nutnosti rebootu maximalne 2x do mesice.

Pracovni RHEL kazdy tyden a vetsinou je reboot vyzadovan.

Tady linux windows rozhodne nema co vycitat.

0/0
23.4.2017 13:21

P13e46t36r 58B61á73č75a 8185656785195

Kecy, stejne by cumeli na FB :-P

+1/0
23.4.2017 12:17

V90á30c51l94a69v 64H85o27s23c61h 8606678212321

Citrix, naše smrt. Furt je něco pomalé a zasekané. Často zpracování dat zpomalí tiskárna. Stačí udělat hlavnou tiskárnou nějakou jinou a už to fičí. Nejpomalejší je internet a ultra zastaralé prohlížeče. Protože mamutoidní korporát a nemožnost dělat svižnější aktualizace kvůli provázanosti sw, kde optimalizace a testing stojí brutální peníze.

0/0
23.4.2017 12:16

T75o23m94á98š 15Z43e56m34a73n 3515888294565

Nedávno jsem nastartoval prehistorický firemní počítač ještě v Win95.. Byl jsem velice překvapen jak rychle startuje a jak na něm rychle běží účetní program.

Nejvíce nezdržuje HW, ale blbosti, které ve firemním programu zbabral Ajťák - např když pro zadání nové položky do databáze potřebujete otevřít 1-2 okna navíc, povinně vyplnit políčko, kam se vyplňuje jen tečka, aby to prošlo atd..

Čím osekanější systém, tím stabilněji a rychleji běží a také se pracovníci nemusejí tolik učit, resp. nehledají pokaždé používané funkce pod hromadou těch nevyužívaných atd.

+3/0
23.4.2017 12:15

P89e83t80r 10S69u52c86h98ý 1398969794626

"nehledají pokaždé používané funkce pod hromadou těch nevyužívaných atd." ..... tady bude možná ten problém, protože každá firma potřebuje něco jiného a pokud si nechcete platit vývoj vlastního SW, ale chcete použít nějaký univerzálnější, tak tam prostě budete mít i věci, které vy třeba nepoužíváte, ale zase jinéé firmy který si ten SW koupí je využívají.

0/0
23.4.2017 12:17

B17e17n 42P86a26v91k23a 1607443667741

Tak jestli to má dost RAM, což může být fakt problém dneska do toho narvat, tak jasně, že to běhá normálně (teda kromě webových stránek). Co jste taky čekal? Že tady všichni skákali v devadesátkách po stromech? A to jste ještě neviděl ten fofr s MS-DOS;-)

0/0
23.4.2017 13:53

P70e73t18r 53S45u48c41h32ý 1478799794156

K čemu více RAM? Pan Zeman píše o Win95, u něhož existuje pouze 32bit verze, které dokáže použít včetně grafické karty max 4GB RAM. Dokonce ani XP nevyšly pro běžné uživatele v 64bit verzi - ta je až od Visty. (XP se sice dají sehnat i v 64bit, ale je to spíše testovací verze - je pouze v angličtině a aktualizace na ně nevycházely skoro vůbec ani v minulosti.

Takže u staršího PC má grafická karta např. 256MB vlastní RAM, tak z té co PC přidáte dokáže použít jen 3746 MB - více je naprosto zbytečné, protože 32bit. verze to prostě nedokáže využít.

0/0
23.4.2017 14:09

B26e52n 19P72a68v80k35a 1947603877901

Tam byl problém, že ty XP se časem stávaly strašně nenažraný na tehdejší ram. Jestli tam ale někdo má dneska 4 GB SDRAM nebo DDR1, tak je to samozřejmě raketa.

0/0
23.4.2017 17:54

B72e56n 40P41a59v90k53a 1627813287201

Jo, pardon. Win95. Tam je myslím limit 512 MB. Jste mě zblbl.

0/0
23.4.2017 17:58

A71r56n34o13š55t 76S91t27á98r57e89k 4642330235564

Nepiste "ajtak", kdyz myslite "programator". 99% ajtaku nema s tim, jak se chovaji firemni programy, nic spolecneho a nadavaji na ty nove programy nejvic.

0/0
23.4.2017 15:43

J21o87s64e83f 78H82a97l27o 1775219848577

Tak tam jsou tedy ty naše 30% platy oproti průměru EU ;).

0/−2
23.4.2017 12:08

P86a68v65e61l 69Š42ť69a27s15t27n91ý 7880179955137

Já myslím, že se zaměstnanci okradou o daleko více času úplně sami vyřizováním soukromých věcí, surfováním po internetu, pitím kafe a kecáním o blbostech. Nějaký počítač je proto vůbec trápit nemusí.

+4/0
23.4.2017 11:42

B96e36n 49P43a82v30k71a 1357693837971

R^

https://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14

0/0
23.4.2017 11:45

T30o92m92á44š 49Z55e67m17a35n 3655388244295

Ano, nikdo nepracuje 100% pracovní doby.

A ani to nejde.

Ale podstatné je, aby tu dobu, kdy člověk vydrží být soustředěný, fungovaly IT na 100% a nevytěžovaly pracovníka nesmysly, což zase prodlužuje tu dobu, kdy si bude muset dát pauzu..

+4/0
23.4.2017 12:18

T46o27m94á64š 32T79a68t80í80č56e58k 5820942900228

Aha, už to někdo řekl... :-)

0/0
23.4.2017 12:24

P32a26v84e67l 40Š76ť48a35s77t59n58ý 7830639515667

Stačilo by, kdyby se pracovalo aspoň v 50% pracovní doby.

0/0
23.4.2017 13:02

T87o77m88á31š 47T28a97t91í65č88e12k 5500702190978

Na druhé straně jsou všechny tyhle soukromé věci odpočinek, který by měl mít výhodu ve vyšší produktivitě při opravdovém pracování, zatímco řešení systému, připojení atd. představuje pro většinu uživatelů příšerný stres.

0/0
23.4.2017 12:22

P52e36t33r 51J32a66r34o61š 2754931685677

Tyhle blbosti se casto vyrizuji, kdyz se prave dela ten reboot PC :)

0/0
23.4.2017 13:16

J45a79r68o37m12í91r 13V66í36t 2454761921305

Výkonnější stroje nemají být proto, aby měl zaměstnavatel co největší zisky z otročiny zaměstnanců, kteří by se podle nich neměli ani na vteřinu zastavit a museli makat nepřetržitě jako otroci. Výkonné stroje mají být proto, aby zaměstnanci naopak nemuseli už tolik pracovat a věnovat tomu tolik času.

0/−1
23.4.2017 11:07

P65e37t81r 27S69u67c49h81ý 1508369174616

To je samozřejmě pravda, ale pak nemůžete chtít po zaměstnavateli, aby vás platil od hodiny. Pokud to chce zaměstnanec pro to, aby měl práci rychleji a mohl jít dříve domů ( a přesto chce mít zaplacenou celou pracovní dobu), tak pak by si ten PC měl koupit zaměstnanec sám a ne jeho firma - to je investice zaměstnance do jeho času.

0/0
23.4.2017 11:17

B95e27n 14P21a82v30k63a 1117473387631

Naivko;-D

0/0
23.4.2017 11:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.