Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a76n 96C75e50p85e41k 1384476310

Naše stavební firmy pláčou, že dnes již staví za nulu nebo dokonce pod náklady. Ve Španělsku je dražší pracovní síla, předpokládám dražší i jiné věci a přesto dokáží v podobném terénu stavět mnohem levněji než u nás rekonstruovat. Čím to asi bude?

+15/0
doporučit
26.4.2017 16:12

L18u17b26o49s 23K28a20p88l91a75n 6758119291166

Gratuluji a tiše závidím. Na to v jakém stavu byly španělské železnice před 30 lety je to jako zázrak. Takový zázrak bychom potřebovali v ČR.

+6/−1
doporučit
27.4.2017 8:20

J72i93ř38í 46P78r47a59ž43á23k 9650972731622

Španělsko na rozdíl od ČR nerozkradlo a nerozdalo na nesmysly dotace z EU, ale postavilo za ně dálnice a železnice.

+4/0
doporučit
26.4.2017 17:13

Z48b96y59n79ě20k 74J34a87n91d80a 7613662565831

Hezké porovnání nákladů na stavbu-rekonstrukci...

Přidám porovnání krajiny:

https://goo.gl/maps/LNpcPZjd9CN2

vs.

https://goo.gl/maps/bbymVtYFZwF2

Pane redaktore, na těch 18km je 5 tunelů!

+5/−2
doporučit
26.4.2017 16:52

M65i31c80h19a16l 56M89a12l55ý 5562934589983

Trochu reálnější pohled - strana 27...

https://is.muni.cz/th/369778/esf_m/Diplomova_prace_Vaclav_Fucik.pdf

+3/−1
doporučit
26.4.2017 23:09

M71i74l93a60n 51V49o65l71e91k 5429943656359

Nikde žádná ekonomická bilance provozu. Tržby a náklady jsou přece nezajímavé.

+3/−1
doporučit
26.4.2017 18:53

P94e27t80r 23V75o79n32d63r92a21c41e55k 7905271723450

Je potřeba říci nahlas, že u nás se nebude rychlo-železnice stavět kvůli tomu aby zde vlaky jezdili rychleji, ale kvůli tomu, že pár lidí na tom brutálně zbohatne - proto tady bude stát kilometr jednou tolik než ve Španělsku .

Příkladem je například lodní tunel v Norsku, který bude 36 metrů široký45vysoký a cca 2km dlouhý - bude stát 7,8 miliardy - to naše milá Blanka má konečný účet 42miliard 8-o

+3/−3
doporučit
27.4.2017 6:02

T50o13m84a60s 74A61u23g96u30s20t27y90n 6217736881850

Ani clovek nemusi cist clanek, staci nadpis a hned vime, ze je to dalsi Surovina...

+3/−3
doporučit
26.4.2017 19:15

D52o79m60i71n31i42k 79Ž24ď36á45n77s63k61ý 7140598317913

Porovnávat železnici na poušti s úsekem Benešov - Votice, kde je myslím 5 tunelů je opravdu vypovídající :-/

+3/−8
doporučit
26.4.2017 16:57

M35i50r39o19s14l59a42v 14Z83i92k64m61u41n51d 6288312557138

Příšerné železniční spojení bylo ve Španělsku vždycky ... v roce 1992 byly v Barcelona LOH, v Seville EXPO1992. Očekával jsem "nabitý" jízdní řád, zejména s ohledem na to, že v provozu byla nová VRT do Sevilly s novými lokomotivami řady 252 od Siemensu ... Nabitý jízdní řád, podle německého nebo švýcarského vzoru by byl vlak alespoň jednou za hodinu ... Realita byla ovšem jiná, i někdejší SSSR resp. tehdejší Rusko na to bylo lépe. Spíše se to blížilo modelu jeden vlak za den. I na té VRT do Sevilly jely vlaky asi tak po dvou hodinách ... O několik let později jsem byl ve Španělsku opakovaně, součástí byla exkurze na řídící stanoviště provozu, kde se "pochlubili" tím, že odtud řídí trať na které jim jede cca 60 vlaků za týden. Když jsem jim sdělil, že na trati Praha - Kolín jede za 24 hodin cca 5 x tolik, bez toho, že by tam bylo dálkové řízení koukali poněkud divně ...

+1/0
doporučit
1.5.2017 7:02

M21i65l10o24š 18D32v70o34ř39á82k 8595447266601

Na podzim jsem měl tu čest v rámci jednoho výletu vyzkoušet osobně a porovnat s německem, francií nebo itálií.

Barcelona - Madrid za 2:30h je paráda (i když my to jeli za 2:45 díky zastávce v Zaragoze).

A dá se koupit lístek i docela levně, pokud se plánuje dopředu.

Co mě překvapilo, tak zřejmě nejvyšší úroveň bezpečnostních opatření - prakticky jako na letišti, oddělené haly pro příjezd a odjezd, security kontroly včetně skeneru atp. To nemají ani ve Francii.

Jednodenní výlet Barcelona - Madrid (4 hodiny na prohlídku města), Pak Madrid - Valencia a podél středomořského pobřeží Valencia - Barcelona. To už je vyhlídkáč do 200kmh max.

+1/0
doporučit
27.4.2017 19:48

V94l97a85s33t59i76m48i29l 27K66o47c49u24r62e93k 4926593410164

Článek měl být až dokonce vedený pouze v neutrálním duchu, že so se týče dopravy nejsme civlizovaná země, to je pravda, je to tady akorát muzeum, ale nebylo potřebné do toho dělat ekonomické úvahy, které jsou nad možností autora, a země které tyto rychlovlaky staví, tu výstavbu ani neuvažují v ekonomické dimenzi, ale cíle toho ji přesahují, je to civilizační uvažování, ne uvažování účetního.

+1/0
doporučit
26.4.2017 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.