Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a54n 98C16e14p88e67k 1504196650

Naše stavební firmy pláčou, že dnes již staví za nulu nebo dokonce pod náklady. Ve Španělsku je dražší pracovní síla, předpokládám dražší i jiné věci a přesto dokáží v podobném terénu stavět mnohem levněji než u nás rekonstruovat. Čím to asi bude?

+15/0
doporučit
26.4.2017 16:12

L35u82b63o96s 53K25a46p98l81a49n 6698799901326

Gratuluji a tiše závidím. Na to v jakém stavu byly španělské železnice před 30 lety je to jako zázrak. Takový zázrak bychom potřebovali v ČR.

+6/−1
doporučit
27.4.2017 8:20

J96i23ř91í 21P79r77a49ž83á16k 9270412421122

Španělsko na rozdíl od ČR nerozkradlo a nerozdalo na nesmysly dotace z EU, ale postavilo za ně dálnice a železnice.

+4/0
doporučit
26.4.2017 17:13

Z97b29y24n77ě78k 95J94a20n18d12a 7753132425371

Hezké porovnání nákladů na stavbu-rekonstrukci...

Přidám porovnání krajiny:

https://goo.gl/maps/LNpcPZjd9CN2

vs.

https://goo.gl/maps/bbymVtYFZwF2

Pane redaktore, na těch 18km je 5 tunelů!

+5/−2
doporučit
26.4.2017 16:52

M39i96c37h85a58l 63M76a18l90ý 5952554709403

Trochu reálnější pohled - strana 27...

https://is.muni.cz/th/369778/esf_m/Diplomova_prace_Vaclav_Fucik.pdf

+3/−1
doporučit
26.4.2017 23:09

M26i50l76a46n 64V20o22l48e78k 5679713906839

Nikde žádná ekonomická bilance provozu. Tržby a náklady jsou přece nezajímavé.

+3/−1
doporučit
26.4.2017 18:53

P95e21t88r 20V26o18n46d49r19a85c77e40k 7825771353890

Je potřeba říci nahlas, že u nás se nebude rychlo-železnice stavět kvůli tomu aby zde vlaky jezdili rychleji, ale kvůli tomu, že pár lidí na tom brutálně zbohatne - proto tady bude stát kilometr jednou tolik než ve Španělsku .

Příkladem je například lodní tunel v Norsku, který bude 36 metrů široký45vysoký a cca 2km dlouhý - bude stát 7,8 miliardy - to naše milá Blanka má konečný účet 42miliard 8-o

+3/−3
doporučit
27.4.2017 6:02

T38o27m31a18s 64A77u69g40u65s20t91y30n 6877596391650

Ani clovek nemusi cist clanek, staci nadpis a hned vime, ze je to dalsi Surovina...

+3/−3
doporučit
26.4.2017 19:15

D94o73m67i64n28i79k 79Ž47ď33á89n16s63k97ý 7150818417863

Porovnávat železnici na poušti s úsekem Benešov - Votice, kde je myslím 5 tunelů je opravdu vypovídající :-/

+3/−8
doporučit
26.4.2017 16:57

M58i49r49o50s81l29a27v 51Z58i54k15m25u26n61d 6588562227458

Příšerné železniční spojení bylo ve Španělsku vždycky ... v roce 1992 byly v Barcelona LOH, v Seville EXPO1992. Očekával jsem "nabitý" jízdní řád, zejména s ohledem na to, že v provozu byla nová VRT do Sevilly s novými lokomotivami řady 252 od Siemensu ... Nabitý jízdní řád, podle německého nebo švýcarského vzoru by byl vlak alespoň jednou za hodinu ... Realita byla ovšem jiná, i někdejší SSSR resp. tehdejší Rusko na to bylo lépe. Spíše se to blížilo modelu jeden vlak za den. I na té VRT do Sevilly jely vlaky asi tak po dvou hodinách ... O několik let později jsem byl ve Španělsku opakovaně, součástí byla exkurze na řídící stanoviště provozu, kde se "pochlubili" tím, že odtud řídí trať na které jim jede cca 60 vlaků za týden. Když jsem jim sdělil, že na trati Praha - Kolín jede za 24 hodin cca 5 x tolik, bez toho, že by tam bylo dálkové řízení koukali poněkud divně ...

+1/0
doporučit
1.5.2017 7:02

M19i20l69o70š 58D46v82o84ř73á70k 8155417596381

Na podzim jsem měl tu čest v rámci jednoho výletu vyzkoušet osobně a porovnat s německem, francií nebo itálií.

Barcelona - Madrid za 2:30h je paráda (i když my to jeli za 2:45 díky zastávce v Zaragoze).

A dá se koupit lístek i docela levně, pokud se plánuje dopředu.

Co mě překvapilo, tak zřejmě nejvyšší úroveň bezpečnostních opatření - prakticky jako na letišti, oddělené haly pro příjezd a odjezd, security kontroly včetně skeneru atp. To nemají ani ve Francii.

Jednodenní výlet Barcelona - Madrid (4 hodiny na prohlídku města), Pak Madrid - Valencia a podél středomořského pobřeží Valencia - Barcelona. To už je vyhlídkáč do 200kmh max.

+1/0
doporučit
27.4.2017 19:48

V59l42a39s20t88i25m22i53l 50K23o69c35u74r31e16k 4386573170854

Článek měl být až dokonce vedený pouze v neutrálním duchu, že so se týče dopravy nejsme civlizovaná země, to je pravda, je to tady akorát muzeum, ale nebylo potřebné do toho dělat ekonomické úvahy, které jsou nad možností autora, a země které tyto rychlovlaky staví, tu výstavbu ani neuvažují v ekonomické dimenzi, ale cíle toho ji přesahují, je to civilizační uvažování, ne uvažování účetního.

+1/0
doporučit
26.4.2017 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.