- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Místo aby zvažoval rozšíření dálnice na 3 pruhy. Ale ten 1m je i tak pokrok.
Když se podíváte na příslušný zákon, tak §§ 18 a 35 vymezují pro nákladní automobily nad 3,5t rychlost jízdy na dálnici přesně 80 km/h. Samozřejmě se bude operovat s rozdílem tacho a gps rychlosti, manipulovat s omezovači rychlosti apod. Ale možnosti jsou v podstatě dvě a bez drahých studií nebo institucí:
1. v úsecích o dvou jízdních pruzích absolutní zákaz předjíždění vozidly nad 3,5t (mají možnost k předjetí kolegů využít úseky s třetím "pomalým" pruhem v delších stoupáních).
2. v úsecích o 3 a více pruzích umožnit těmto vozidlům předjíždění pouze ve dvou pruzích vpravo, v ostatních opět absolutní zákaz.
Pokud nějaké vozidlo ve stoupání nezvládne 80 km/h, nemá na dálnici co dělat a o moc rychleji tam jezdit také nemohou, takže časová ztráta i na tisíci-km trasách je zanedbatelná.
Bohužel se text nezobrazil ani po opakovaném načtení stránky a tak je tu podobný dvakrát za sebou
§35 Provoz na dálnici - Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 km/hod.
§ 18 Rychlost jízdy - Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod.
Z výše uvedeného je zřejmé, že nákladní automobilům nad 3,5t na dálnici náleží rychlost jízdy právě 80 km/h. Všichni víme, že realita je jiná a operuje se omezovači, rozdílem rychlosti tachometrové a GPS apod. Chápu, že u náklaďáků se tento názor nesetká s ohlasem, ale vidím v principu dvě možnosti:
1. v úsecích dvou jízdních pruhů absolutní zákaz předjíždění nákladními vozidly (mohou předjíždět v dálničních stoupáních, kde jejich kolegové uhýbají do "pomalého pruhu".
2. v úsecích tří a více jízdních pruhů umožnit kamionům předjíždět v prvních dvou pruzích, v ostatních opět absolutní zákaz.
Takovych par km za avii, plozici se na rovine sotva 81 km/h a v kopecku supici 52 km/h bude pro ridice Volva 600 HP kraaasa. Skoda, ze o vecech nerozhoduji lidi, kteri si to aspon nekdy vyzkouseli...
Na úseku Norimberg - Waldorf německé A6 asi 5 let totální zákaz předjíždění náklaďáků mezi 6 - 22 hodinou.
Od té doby naprostá pohoda, dříve katastrofa.
Mohu pouze doporučit.
Úmysl dobrý. Ale spíš by měli zavést pokuty za neohleduplnou jízdu nehledě na typ automobilu.
Jistě, a kdo bude kontrolovat, zda jízda byla ohleduplná, či neohleduplná? Policajt na každém kilometru, nebo jak si to představujete?
Jezdím hodně a tohle fakt není problém. Naopak, to co jezdí v osobacich, tak to je materiál. Pokud by kamiony jezdily jak osobaci, tak bychom na té silnici zešíleli.
Zákaz na celé dálnici, vyjma úseků, k tomu určených a úseků s třemi pruhy. Kdo jezdí po dálnici často ví, co je to za lahodu, když se těsně před Vámi rozhodne předjíždět kamión svého o 2 km/h pomalejšího druha a nemusíte ani letět jako cvoci.
A dokonce jim uz toto silnicni zakon zakazuje, jenze svestky nevidet.
Stejne to dopadne s tim pripravovanym omezenim, jelikoz svestky, ktere by to vynutily, tam nebudou.
Ono by možná postačilo pravidlo, že předjíždění (zařazení se do pravého jízdního pruhu před předjížděné vozidlo) musí být provedeno nejdéle za 30 vteřin (sekund pro hnidopichy) od okamžiku, kdy dá řidič vozidla s hmotností nad 3,5 tuny znamení o změně směru jízdy s úmyslem přejet před ním jedoucí vozidlo ...
30 vteřin je hrozně moc času např. v hokeji nebo košíkové, ale na silnici při předjíždění kamionu s malým rozdílem rychlostí hrozně málo ...
Bylo by lepší agresivní řidiče dostat ze silnic.
Pokud nezvládnou jet chvilku za kamionem, a nervuje je to, tak je to špatné
Jinými slovy - budeme ustupovat cholerikům za volantem?
na našich silnicích jsou daleko horší prasárny, které je potřeba vymýtit.
Tady ale vůbec nejde o choleriky, ale o omezení tvorby kolon.