Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát přestane platit noční vlaky na Slovensko, kvůli konkurenci

Ministerstvo dopravy končí s doplácením na jedny z nejztrátovějších spojů na české železnici. Od prosince s příchodem nového jízdního řádu přestane u Českých drah objednávat noční vlaky na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64i97b48o93r 79Z91a33v21ř64e84l 8219866441852

Děkujeme soukromníčci, že jste zase dokázali poje..t co roky v pohodě fungovalo ke spokojenosti tisíců cestujících. Opravdu když slyším název této struktury obyvatel chce se mě blejt velebnosti. ;-O

0/0
29.4.2017 18:50

J32o88s44e97f 14T48r26ö83g40l 8409572166126

Která konkurence jezdí na SLovensko s lůžkovými vozy?

+2/0
25.4.2017 9:07

V90a15c26l46a98v 10H87a86j40e83k 3716979899

Velké množství tratí zejména lokálních vzniklo jako soukromédráhy a stát je převzal postupně. V ČR jako poslední Košicko-Bohumímskou dráhu. Soukromá do roku 1927 byla i Ústecko-Teplická dráha UTD). Těch lokálek se soukromníci rádi zbavili, protože jejich provoz byl až na výjimky ztrátový. Např. UTD postavila trať z Teplic přes Lovosice do Liberce a ve ztátě od samého vzniku.

+3/0
24.4.2017 21:44

F39r26a89n32t93i21š51e16k 23V98a65n46ě11k 1627694607587

Hlavně, že konkurenční boj dokáže vlastně zlikvidovat službu pro lidi. Pakliže ČD vyklidí pole, tak veřejnost přijde o autovlak a přepravu v lůžkách. A Regiojet opravdu nemá lůžka jak je proklamuje. Ve skutečnosti jsou to koupené rakouské lehátkové vozy. Ono je zase docela rozdíl spát v lehátku nebo lůžku. Ti lepší si to můžou dát na sedačku v černé tramvaji. To neříkám o síťovosti jízdenek. Ale plebs bude spokojený, že se neutrácej jeho peníze z daní. Jenže ve skutečnosti, když už budou chtít jet kvalitně přes noc vlakem na Slovensko, tak už se tak krásně nevyspí a stejně budou odvádět daně stejné státu.:-)

+17/−1
24.4.2017 18:10

P32a19v48e61l 75P15r61o92k15o69p 6978862325110

No hlavně ta "variantní nabídka komerčních služeb" znamená, že si můžete vybrat jednoho bez lůžka, který je např. v Popradu ve 2:51, a druhého s lehátkem ve 4:51 tamtéž. Jenže noční vlak by měl odjíždět zhruba před 22:00 a v cíli být po 6:00 (kategorie EuroNight), pak ušetříte denní cestování s ubytováním a v cíli jste jakž takž odpočatí v rozumném čase. Ovšem na takové zastaralé koncepty se dnes již nehraje.

+7/0
24.4.2017 22:24

P57e66t30r 76T27v92r10d23ý 5664827185795

Vlaky na Slovensko a ze Slovenska jsem jsou většinou plné lidí co sem jezdí za praci, případně se vracejí domů na Slovensko. Proto občas vlaky hrůzy, hlavně ty noční

+1/−1
24.4.2017 17:01

S63t20a32n10i43s50l84a77v 23H21e48r67m29a76n 9377559883583

J Sura umite si představit jak za vlaky LE a Rj jsou připojene vozy pro auta a lužkove vozy pro jejich posadky? Prosim .

+1/0
24.4.2017 17:01

R57o10m52a11n 78P24o10l14á12č40e81k 5156269485

U RJ to technicky asi možné bude:-)

+1/0
24.4.2017 17:16

P47e18p31a 53B23r51a58t74r86š88o59v72s87k16ý 9645776359791

Možná technicky ano, ale kdo vlastní rampy na hlaváku? A vy si opravdu myslíte, že by Radim byl ochoten posunovat na hlaváku s dieselovou lokomotivou a pak s ní přejíždět na Smíchov ;-)

+3/0
24.4.2017 17:29

S46t39a37n29i31s15l19a79v 97H63e36r84m73a21n 9807669623133

Proč na to tlači soukromi dopravci?

+2/0
24.4.2017 16:45

P38e89t46r 67N15e44c58h92a36n91i34c49k41ý 7233336278360

No super, takže večerní LE zdraží ještě víc a bude ještě rychleji vyprodaný. A po nějakém koncertu, návštěvě, hospodě bude lepší mít odvoz autem nebo nepít a řídit unavený přes noc

+2/−2
24.4.2017 14:13

J90a67k11u78b 93Č33u91b46a 9490946877

Nebo přespat... Z Brna na Ostravu taky jede poslední vlak v 9 večer a pak už nic.

0/0
24.4.2017 16:23

P34e33t87r 24V94i83n21a72ř 6763183483897

Hmm, v roce 2017 došly ČD k tržnímu hospodářství, to je panečku pokrok!

124 milionů ztráty a cestující jezdí dál v plesnivých vracích. Proč tohle musíme z daní dotovat?

PS pro všechny odboráře a režijkáře-ČD trolly: Ano, jezdím pravidelně a často. Dva týdny zpátky - prasklá toaleta, spláchnutí teklo až do uličky vagonu = mezistátní express, místo toalety rezivá díra do země = rychlík Ostrava - Brno, permanentně netekoucí voda na toaletách, mýdlo je přehnaný luxus, otrávený personál, vymrzlé vagony, stále nedodržené řazení (místo velkoprostorového vozu plesnivé kupé bez zásuvek).

+4/−17
24.4.2017 13:49

P61a26v69e60l 85M71a70t11o44u41š96e56k 5480357228694

1) Hodnoťte stejným metrem i jiné dopravce (tj. hodně přehánějte).

2) Možná netušíte, kolik soukromníků-příživníků ze svých daní dotujete.

+9/−2
24.4.2017 14:15

A88l67a73n 80Ř52e22p53k40a 4145106

regiojet: špatně fungující wifina, v létě často nefunkční klima, v zimě zase topení, záchody- jeden na několik vagonů a x desítek lidí, v low cost vozech mají stejnou díru na WC, jako ČD v některých vozech (a to myslím Jančura taky kdysi prohlašoval, že takové WC už nikdy mít nebude.. ten už toho nakecal :D )...A Regiojet taky nedodržuje řazení..

+8/−1
24.4.2017 15:06

J26a53n 98J38e42m25e28l90k91a 1405130

"Hmm, v roce 2017 došly ČD k tržnímu hospodářství, to je panečku pokrok!

124 milionů ztráty" Jaké tržní hospodářství máte na mysli. Za prvé u autovlaku a lůžkového vlaku bude docela podstatná část dotace zpětně vybrána státní SŽDC na poplatcích za dopravní cestu. Takže stát státu. (platí se za hmotnost) B) Vlaková doprava je prostě často dotovaná. C) Vy budete platit víc bez dotací..

+1/0
24.4.2017 20:42

J71a74n 75J88e18m25e62l31k52a 1815960

Česká implementace snižování emisí v praxi. Bohužel časy soukromých vlaků jsou dělané spíše pro Slováky. Taky zabít celý den cestováním není úplně dobré. Takže asi jediným lepším řešením Praha východní Slovensko budou nízkonákladové lety. (hodina) A jsme zase u emisí ;-D

+4/−1
24.4.2017 12:52

R37a71d46e63k 47J59a32n87a44t26a 9475416404662

"Takže asi jediným lepším řešením Praha východní Slovensko budou nízkonákladové lety."

To už zkoušely SkyEurope a nedařilo se. Není tam poptávka. Vlak má totiž oproti letadlu kromě ceny velkou výhodu i v tom, že má kromě Košic i jiné zastávky, pod Tatrama, i za Košicema.

+1/0
24.4.2017 13:45

M11a28r87t96i27n 16Š20u93l77c 2957369690185

Tak ono když létaly SkyEurope, tak to bylo výhodné i pro cestu do zastávek pod Tatrami. Vzpomínám, že jsme v 6 ráno sedli v Praze do letadla, za hodinu byli v Košicích, autobusem do centra, vlakem do Popradu a někdy v 11:30 jsme byli ve Smokovci a bez problémů se tedn den stíhal výlet na Štrbské Pleso a do Štrby. A to letadlo bylo relativně plné, jestli si vzpomínám. Tak 70 %. Ale ekonomicky celé podnikání SkyEurope nevycházelo.

0/0
25.4.2017 10:53

R76a45d64e31k 88J46a94n11a26t41a 9155526804362

A u nočního vlaku (tehdy ideální Excelsior) nastoupíte do lůžkového vozu před půlnocí v centru Prahy, ráno se probudíte, dostanete snídani a vystoupíte v půl deváté v Popradu.

+3/0
25.4.2017 11:06

O54n80d80ř83e40j 58N50o76v83á95k 9297344939989

Proč my dotujeme slovákům dopravu na jejich území?

0/−11
24.4.2017 12:33

O19n64d36ř69e68j 62N94o27v35á49k 9127764199779

vlastně - proč my ze svých daní platíme vlaky na území cizích států? proč my dotujeme dopravu na území slovenska, polska, německa?

0/0
24.4.2017 12:43

M64a33r85e80k 85M11a66r22t51i51n 8559874346460

Vlaky dotujeme samozřejmě pouze na svém území. To, že je mezinárodní, ještě neznamená, že je dotovanej Českem v celé jeho trase.

+12/0
24.4.2017 13:06

O86n24d54ř14e50j 74N76o31v41á94k 9867544669849

Ech? chcete mi říct, že za hranicemi ten vlak už jede za své? Tak tomu tedy těžko uvěřit ... že dotace "nočních spojů na slovensko" znamená, že to je ve skutečnost dotace "na hranice ČR" ...

Ne.

Prostě ze svých daní dotujeme vlak, který také (za naše peníze) jede po území cizího státu a ten vlak (za dotované jízdné) mohou používat občané cizího státu pro dopravu po území cizího státu ....

0/−9
24.4.2017 13:27

R27o85m65a14n 19S48r10p 1740275642105

Klid, nešiřte zavádějící poplachy. ČR financuje stát na území ČR, za hranicí jede za slovenské peníze. Za naše peníze se jezdí výhradně na území našeho státu,

+10/0
24.4.2017 13:39

O18n28d32ř63e69j 57N27o21v49á39k 9117124249629

no, z článku ale vyplývá něco jiného ....

0/−6
24.4.2017 13:52

R63a72d23e58k 19J58a54n15a78t67a 9845656374112

To možná pro vás, protože tomu nerozumíte, a článek je stručný a neuvádí laiky do problematiky. Jak můžete jasně vidět v IDOSu, vlak ČD je to jen po hranici. Pak je to vlak ZSSK a tedy veškeré financování řeší slovenská strana.

24.4.Praha hl.n. 22:00 445 Slovakia 2.

25.4.Košice 7:41

Celkový čas 9 hod 41 min, vzdálenost 705 km

České dráhy, a.s. (Praha hl.n.->Čadca Gr.), Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (Čadca Gr.->Košice)

+3/0
24.4.2017 14:16

H42o76n74z54a 39K32o19u75k23a23l 2710335845198

Hele, cesti duchodci muzou po Slovensku dokonce jezdit vlakem zadarmo.

+4/0
24.4.2017 14:15

P67a16v46e36l 12M16a33t47o21u54š50e51k 5970687778584

Může mi někdo vysvětlit, jak mohou být noční vlaky ČD na Slovensko tolik ztrátové a vlaky soukromých dopravců v týchž úsecích, navíc v časových polohách donedávna obsazených rovněž ČD, neztrátové. Nebo je v tom vyšší politika?

+7/0
24.4.2017 11:49

O89n88d42ř55e21j 37N42o69v47á86k 9197434909489

Je to jednoduché - protože vlaky na slovensku neprovozují ČD, ale slovenské železnice ... a lidem se jaksi nechce platit mezinárodní jízdenka ... s přirážkama ...

+5/−1
24.4.2017 12:09

R43a45d40e42k 55J81a74n96a31t64a 9415396694512

Tohle už dávno neplatí. e-shopy ČD i ZSSK prodávají na cesty nočními vlaky tzv. globální ceny, které nejsou založené na meznárodním jízdném.

Například za týden mi e-shop ČD ukazuje cenu Praha-Košice 488 Kč k sezení, resp. 570 Kč včetně lehátka, lůžka jsou vyprodaná.

+2/0
24.4.2017 12:31

J17a27n 76Š67i33ř25i54n93a 5735935

Mezinárodní jízdné při cestách ČR - Slovensko samozřejmě stále existuje - jinak by nemohlo nikdy levněji vyjít si koupit rozdělenou jízdenku po státní hranice a slovenský úsek zvlášť. A aby toho nebylo málo, tak při cestách nočním vlakem Bohemia je pro mezinárodní přepravu povinná místenka za 80 Kč - při cestě stejným vlakem jen po ČR nebo jen po Slovensku místenka povinná není. A to zrovna Bohemia mívá pravidelně desítky minut zpoždění - to vzniká buďto jízdou samotné Bohemie nebo čekáním na příjezd vlaku z Ruska do Bohumína, jelikož ty vagóny z toho vlaku v Bohumíně přidají k Bohemii...

0/0
24.4.2017 16:14

R29a34d60e34k 97J68a46n85a60t12a 9205586134632

Existuje, ale díky tomu, co jsme napsal, nemá smysl ho kupovat. Zaplatil byste víc než oněch 488 Kč.

0/0
24.4.2017 17:32

P32a47v26e44l 17M66a57t89o72u11š39e76k 5440117258234

Existují různé včasné jízdenky apod. Na zítra Praha - Košice nabízejí ČD nočním vlakem za 596 Kč. Nehledě k tomu, že pokud má jiný dopravce nižší jízdné, měl by být logicky ztrátovější (za předpokladu srovnatelných vlaků, o LEO nehovořím)

+1/0
24.4.2017 12:32

J79a19n 30J85e48m80e87l55k71a 1705400

To je pravda, tím to dřív politici značně zazdili.

0/0
24.4.2017 20:43
Foto

J42a69n 32V65a56l25a66l18í30k 6606319550576

U soukromníka celou cestu sedíte a tudíž je levnější než lůžko

+6/0
24.4.2017 12:16

P59a21v67e12l 43M35a67t16o18u25š10e93k 5440327538124

Sedět celou cestu z Prahy do Košic je fakt výhra! Navíc RJ má, pokud vím, i lehátka.

0/0
24.4.2017 12:25
Foto

S60a76m62u28e20l 84K29u41p67k69a 9533773544982

Podla mna to vyhra je, za podmienky, ze sa sedi pohodlne a clovek moze pracovat. Je to prakticky ako jeden den presedeny v kancelarii, takze tieto cesty, ktore absolvujem casto, vyplnim pracou. Zvykol som casto jazdit pendolinom prvou triedou, ale tam byva casto problem s tym, ze ak sa tam nahrnie nejaka "moderna" rodina s detmi, ktorych osobnost "nechcu potlacat", tak je nejaka myslienka na pracu ta-tam. Skusil som aj tichy oddiel pendolina a tam je to v pohode, no sedacky su tak blizko seba, ze ma stolcek tlaci do brucha (som trochu tucnejsi). Preto mi ako najlepsie riesenie pride LE. Jeden steward zodpovedny za kazdy vagon znamena, ze dokaze spacifikovat nevhodne sa spravajucich ludi prakticky okamzite a nie ako v pendoline, ked sa tam ukaze kazdu hodinku na minutku.

Ak by spravili tichu zonu v prvej triede v pendoline, tak budem jazdit len takto. Zatial ale u mna vitazi LE a je mi uplne jedno, ci presedim 8 hodin pred pocitacom doma alebo vo vlaku.

+2/−2
24.4.2017 12:37

P56a70v88e68l 64M91a33t37o43u14š67e95k 5170127268564

Já měl samozřejmě na mysli cestu přes noc, nikoli přes den. Dobrovolně přes noc na sedačku cestuji v posledních letech pouze tam, kde je pro cena za lůžko opravdu neúměrně vysoká, což je např. v Norsku. V případě cesty z ČR do SR a do dalších okolních zemí tomu tak rozhodně není.

+3/0
24.4.2017 12:55

P40a25v72e72l 96M16a28t94o79u95š92e56k 5270247928984

Tím "dobrovolně" jsem myslel případy, kdy je v mnou zvolené trase a časové poloze lehátko/lůžko k dispozici, ale přesto se rozhodnu pro sedačku. Nikoli případy, kdy jiná volba než sedačka neexistuje.

0/−1
24.4.2017 12:59

J46o64s46e54f 93T87r60ö64g43l 8949842386896

Teď jsem jednu celou noc pracoval a za moc to nestojí. V noci se má spát a k tomu je nejlepší lůžko nebo alespoň lehátko.

+3/0
25.4.2017 9:13
Foto

S75a79m61u45e60l 66K37u31p24k83a 9823963904622

Ja som zvyknuty pracovat v noci, takze mne to paradoxne vyhovuje. Ale chapem, ze kazdy je iny a ludia maju rozne pracovne naviky. Kazdopadne, pre mna osobne je aktualna ponuka sluzieb plne vyhovujuca.

0/0
25.4.2017 13:16

R46a95d53e41k 50J56a49n81a24t13a 9785916924702

Za prvé, nemyslím si, že jsou tolik ztrátové. V účetnictví se dá kouzlit a dělá to každá firma, když je třeba.

Za druhé, protože jsou vlaky ČD kvalitnější - Regiojet například vůbec nemá lůžkové vozy, pouze lehátkové (tj. bez umyvadla a šatní skříně ve kupé, bez sprchy ve voze, vez klimatizace) a většina vůzů je pouze k sezení, LeoExpres jezdí přes noc dokonce pouze se soupravou k sezení. Holt Regiojet vyhmátl podstatu českých lidí - jet jako socky, hlavně když to je levné.

+5/−3
24.4.2017 12:25

D77a84n45i51e84l 98K93o67r12o80u46s 9611564489790

Management Českých drah je horší než lidovci. Jednou tam, podruhé onam.

+4/−8
24.4.2017 11:32

R36e25g39i20n14e 62M72a79r58t87i84n 6582348330218

Je mi jedno zda stát či soukromník, nebo autobusy. Jen mi není jasné proč státní podnik ČD vyhodnotí jednou spoj jako vysoce ztrátový a žádá dotace. Jen krajský orgán začne jednat o jiné přepravě - bus či soukromník na železnici, tak České dráhy najednou přehodnocují, že ZASE tak ZTRÁTOVÉ to není.???[>-] Jen si vzpomeňme na případy o lokálních železnic. Litovel - Senice nebo Šumperk - Kouty n. Desnou a další.

+2/−5
24.4.2017 11:30

R63a46d63e58k 38J31a22n14a22t54a 9215616954582

Tam jste asi něco nepochopil. Lokální tratě a autobusové linky jsou ztrátové vždy a nikdo netrvdí opak.

Šumperk - Kouty n. Desnou? Tam to byl zhruba tak, že dřív kraj nedával ČD vůbec žádné dotace, tedy neobjednával dopravu. ČD fungovaly jako jeden celek, a ani stát nic neřešil, nic neobjednával, jen na konci roku uhradil celkovou ztrátu a to ještě nikoliv v plné výši (nezbývalo na investice). V takové situace to, bez objednávky, byly opravdu ČD, kdo rozhodovaly, na které trati zruší dopravu, protože nikdo jiný ve hře nebyl. A když odpovědnost převzaly obce, tak logicky rozhodovaly ony, že se bude jezdit, když to zaplatily, že ano. Trať se ani náhodou nestala ziskovou!

+2/0
24.4.2017 14:06
Foto

J73a48n 75V13a29l66a63l97í64k 6766409670796

Tak jsem zvědav když "soukromníkum" to vadí jestli budou též mít lůžkové vozy a převážet auta. Zase něco k horšímu kvůli Jančurovi

+13/−8
24.4.2017 11:26

R82e77g14i50n16e 82M52a55r23t50i92n 6122258770868

Soukromník se zařídí dle zisku. Jinak to v podnikání bez dotací nejde. A určitě reaguje na poptávku rychleji než státní organizace svázana tisíce předpisy, neúspěšnými výběrovými řízeními. Jen pohleďme na minulost v ČD. Tím nic nemám proti pracujícím železničářům.R^

+6/−2
24.4.2017 11:34
Foto

J18a96n 10V50a27l68a95l90í35k 6846859570186

No to nevím jestli reaguje rychleji na poptávku než ČD o vánocích to drželi ČD neb soukromníci nemají dostatek vagónů v záloze. Lůžkové vozy také nemají a sedět celou cestu asi není moc dobré.

+6/−3
24.4.2017 11:41

O43n78d98ř59e72j 53N81o46v42á71k 9427574559529

Evidentně o to lidi nemají zájem ... jinak by to nebylo dotované ....

0/−2
24.4.2017 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.