- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ani se nedivím. Jednou nohou v nemocnici, druhou v kriminále a ještě poslouchat ty kecy pasažérů. A za ty platy? Pozn. Nejsem řidič autobusu.
Novinařina - to je dřina !
Mohl by mi autor článku vysvětlit jak řidiči onemocní ? To jako že se hodí ,,marod,,?
Byl bych velice rád, aby mi někdo vysvětlil, jak zdravý člověk přijde k lékaři a řekne mu - bojím se jezdit na sněhu = potřebuji neschopenku
Pokud toto někdo myslí vážně, tak by měl svoje tvrzení doložit podáním podnětu na ČLK a policii - v opačném případě doporučuji akutní vyšetření v psychiatrické ambulanci
Ano, hodí se marod ... vy jste jako student neznal triky jak zvýšit tělesnou teplotu na 37 stupňů, "nebolela vás hlava, nezvracel jste" ... ten praktický lékař, tu neschopenku vystaví ... řidič musí být zdravotně fit, aby mohl bezpečně řídit - konec konců to vyplývá přímo ze zákona ...
Připustíme-li, že řidič autobusu se může do potíží dostat i ne vlastní vinou - formulace "nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu a povrchu vozovky" je universální a platí i za situace, kdy jel řidič rychlostí 10 km, "měl" jet pomaleji, když tachograf ukáže, že jel rychlostí 5 km, tak "měl" jet pomaleji, případně neměl jet vůbec ...
Pro toho řidiče je z hlediska jeho profesní existence výhodnější simulovat ... při výši (níži) mzdy (i po zvýšení dle nařízení vlády ani ne stovka hrubého za hodinu), kterou za vysoce rizikovou práci dostává je ta nemocenská výhodnější. Navíc je doma s rodinou a v rámci bytu může udělat jakékoli domácí práce a při eventuální kontrole marodění je doma a léči se ...
Nedělejte zase z autobusáků povolání na úrovni kosmonauta, ono to zase taková věda není. Běžně řídím pouze osobák, ale před pár lety jsem měl možnost jet s autobusem (samozřejmě bez lidí) a není to tak těžké. Párkrát jsem zadním kolem štrejchnul obrubník, než jsem dostal do oka jak moc si musím nadjet, a asi jsem jel pomaleji než profesionál, ale podle mě se to dá zvládnout za pár dní cviku.
Zrovna Arriva máco říkat. S vybranými stroji bych se bál vyjet i za slunného počasí...
Co to je prosím za diagnózu choroby: bílá nemoc. Neboli napadl sníh a zaměstnavateli postarej se o mne dle platných zákonů. Já budu sedět doma, nedovedu žádnou práci, ty za mně sežeň náhradu a ještě mně zaplať "nemocenskou".
3 dny zadarmo a pak 60%? To není fakt terno... Navíc při platech co ti řidiči mají...
Takže tam asi budou trochu jiné důvody
By me zajimalo, proc toho chodce srazil? To neni Carmagedon iLupo! :)
celý problém je domnívám se je ve dvou aspektech
- - -
1) kdysi dělala část vojáků předvojenský ř. kurz na náklaďáky ... z náklaďáků se časem rekrutovalo x % pánů řidičů
2) nastavili jsme si takové regulace PROFESÁKY (tzn že např. české spediční firmy mají problémy sehnat řidiče) a nahrazují nás tedy řidiči z chudších zemí.
z náklaďáků na busy se rekrutuje o5 méně řidičů.
-------
co to v součtu znamená? domnívám se - snižuje se kvalita řidičů ale zvyšují se nároky.
pokud někdo za sebou nemá 5-10 let s náklaďákem a získává zkušenosti až s živým materiálem na busu tak ...
ano samozřejmě jsou snažší linky, středně obtížné linky a náročné linky ...! k tomu když připočteme že ASI už většinu busových společností zkoupil jeden státní německý do nedávna MONOPOLISTA DB (Deutsche Bahn) ...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Celkový pohled na autobusáky a kamioňáky mi přijde ve společnosti zcestný. Kdo nikdy kamion nebo busovou linku nejezdil často vůbec neví o čem to je mimochodem jako dobytci se chovají velmi často bezohlední řidiči, řidiči co nepředvídají, nervově labilní, zbrklí, frajeři co si honí ego, ti co si neuvědomují že auto mrzačí či zabíjí stejně jako zbraň ...
samozřejmě řídit dnešní autobus je na jednu stranu mnohem snažší než busy ŠL nebo RTo
mnohem lepší výhled, mnohem vyšší komfort pro řidiče ...
na druhou stranu doprava a nervozita řidičů asi stoupla
----
+ dnes má řidičák i ten kdo (málem) na cestu za volant vůbec nepatří ...
Ovladatelnost vozidla i brzdné dráhy se na sěhu a náledí prodlužují mnohonásobně. Přitom, kdybyste obdobné jízdní vlastnosti získali vlivem technického stavu vozidla (což reálně snad ani nejde), jako třeba sjetými gumami či nedostatečně brzdícími brzdami, bude tato závada považována za nebezpečnou, se kterou nesmíte pokračovat v jízdě.
Kdyby se tímto pohledem hodnotil i stav silnice, musel by za sněhu a náledí platit zákaz řízení. Vlastně se divím, že neplatí, přestože sám mám takové podmínky rád (pravda, se zadním náhonem jsem je míval ještě raději ) Je ale pravda, že na ledovce je riizko nehody mnohonásobně vyšší. Také je spousta lidí, co v takových podmínkách vůbec nevyjíždí, proto se té "bílé nemoci" nedivím. Řidič by měl mít právo nevyjet za takových podmínek, za kterých nenní schopen bezpečně dopravit cestující.
Ale jde. Takový traktor s bržděným jediným kolem (obě zadní brzdí až po zamčení diferenciálu) a žací lištou vepředu, ktaré dle principu páky odlehčuje zadní kola, jediná hnaná/bržděná... na silnici nesmí, pokud mu nefungují blinkry. Když fungují, tak může.
PS: Konstrukční rychlost toho peklostroje je 15 km/h od výroby ve fabrice.
Autobusáků bývalo dříve dost, většinou bývalejch řidičů velkejch náklaďáků který žádnej trenažér nepotřebovali, protože to byli vyježděný mazáci a sněhu se nebáli. Ovšem pak se jim pomalu snižovaly platy a oni se na to vykašlali a taky hodně jich šlo do penze. Teď se dělají řidičáky rovnou z "B", takže letitá praxe na velkým volantu chybí. Pak se nelze divit, že člověk kterej udělal "D" v létě má strach jet s osmdesáti lidma za zádama po zledovatělý silnici z kopce dolů.
Němluvě o náborových akcích pro ženy od plotny..
nizke otacky motoru... jo, to "vidam" slycham casto... autobus se cely klepe, pac motor v kopci toci 800ot/min, ale hlavne ze jede ridic usporne.
Mohu se zeptat o jaký autobus se jedná? Já jen že by mě zajímalo, který motor v autobuse umí jet do kopce na 800ot/min.