Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Youtuber není Horst Fuchs. Většina českých firem to ještě nechápe

Youtubeři jsou svérázný reklamní kanál a čeští inzerenti se s nimi ještě podle specializovaných agentur nenaučili pracovat. Když se potom potkají nemístné nároky zadavatelů a nezkušenost youtubera, má firma zaděláno na reputační katastrofu. Na spolupráci s youtubery doplatil už třeba výrobce nealko nápoje nebo dovozce automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S20t36a10n77i60s79l98a61v 61K45r48e62j84c89a77r 6527916283904

Jak se liší český youtuber od zahraničních youtuberů? Jak se liší youtuber od kameramanů a redaktorů s doloženým vzděláním. Kdo je lepším a sofistikovanějším? Jak se změnila doba, je k profesionálnímu výkonu potřeba profesní vzdělání ? Dají se porovnávat výtvory Saudka s youtubery nebo bude Černého odklon od umění cestou 21.století.

0/0
29.5.2017 8:28
Foto

I90v66a68n 56K48o52p68t45a 5337552781727

Božský Kája je vyučený elektromontér. Snižuje to nějak jeho kvality?

Waldemar Matuška byl sklář, Marta Kubišová absolovovala "jen" gymnásium, Miroslav Horníček "jen" reálku. Všichni bez uměleckého vzdělání a všichni jsou velikány naší kultury.

0/0
29.5.2017 12:17

S29t71a90n56i35s95l66a93v 72N73ý22v43l72t 2214345493

ze se internet bude postupne transformovat z clanku a fotek na videa uz bylo kdysi predpovezeno. Tihle pepíci jsou dalsi mezikrok.

Lidi jsou linejsi cist. Vyvoj.

0/0
28.5.2017 21:26

S54t46a55n59i80s64l60a35v 64S56e36d57l88á87k 1515369657

Graficky mozek vnima asi 50000x rychleji, nez z psaneho textu. Informaci je stale vic a vic. Musi se prijem optimalizovat.

0/0
29.5.2017 20:59

V77l53a88d20i76m44í79r 79R92e51t46t29i22n96g67e87r 5175196685975

Ty youtubeři mně připomínají někdejší dětské (pubertácké) gangy (party) , odmítající vše dospělácké a nudné, otcovu autoritu i maminčinu péči. Jen prostředí se rozšířilo z parku elektronicky do různých koutů světa.

0/0
28.5.2017 13:59

J52a25n 40N82o49v30á68k 6274224

Žijeme v době, kdy má větší hodnotu ten, který umí prodat, než ten, který umí vyrobit. Zdá se mi, že to mnohé vůbec nenapadlo, nebo že to nechápou.

+2/−1
28.5.2017 12:30

M14a62r96t77i62n 91K28o82l13a34c34e58k 6915919564500

To je přece smysl celých 2 dekád. K tomu směřujeme, jako americkému snu. Že je to cesta do pekel , to je jedno, hlavně že to sype.

+1/0
28.5.2017 12:47

K66r65y14š21t27o16f 48H31l66a47v65á49č 9362239988802

a hlavně je to nesmysl

0/0
28.5.2017 13:21

J87a61n 19N47o21v94á62k 6144744

Zkuste nějaký příklad.

0/0
28.5.2017 16:35

B40e65n 52P12a92v40k96a 1347433277621

Chápu, co tím chcete říci. Ale prostě tak to je. Žijeme v nadbytku ze sekundárního a primárního sektoru. Takže je celkem logické, že důležitější je vesměs ten terciér. A to se nebavíme jenom o obchodnících. Jsou to obecně lidé ve službách.

Doba "Já jsem horník, kdo je víc!" se již asi nevrátí.

+1/0
28.5.2017 13:34

M31a60r72t77i49n 96K95o74l39a18c45e90k 6395709534260

ono je to regulační zpětná vazba. Protože žijeme v přebytku výrobků, tak ubývá těch, co to umí vyrobit a vymyslet. Prakticky se již jen aplikuje vymyslené. Pak se může stát, že ustrneme a budeme v propasti chudoby. Prakticky do 100 let musíme vymyslet, jak uživit desítky miliard lidí. To půjde jedině, když budeme těžit na cizích planetách a budeme moci kloudně opustit naši soustavu. Jinak nastane apokalipsa.

0/−1
28.5.2017 14:44

R61a89d97e63k 71J73a23n92a71t31a 9675456854922

"Prakticky do 100 let musíme vymyslet, jak uživit desítky miliard lidí."

----------

Prostě se bude dále zkracovat pracovní doba a vytvářet nové typy zaměstnání. Kdo by před 100 lety řekl, že budeme pracovat až od 25 let věku, 37,5 hodin týdně? Většina dnešních zaměstnání před 100 lety ani neexistovala.

0/0
28.5.2017 19:43

V70l86a25s13t16i57m52i73l 55Š81t33e18c87h23e49r 1675875409295

Ale vrátí a nebude to dlouho trvat.Nejvíce ceněná bude lidská tvůrčí práce.

0/0
28.5.2017 21:58

M27a14r61t22i59n 27R44u67z11i90c33k93a 1892278866437

Jak se na youtube pozna youtuber? Lide tam nahravaji spoustu blbin a taky spoustu zajimavych veci i firmy tam maji sve navody a prezentace...

Tajimalo by me jak se pozna kdo je youtuber, nejak jsem nezaznamenal zadnyho.... Citovana jmena jsoumi uplne cizi...

+1/0
28.5.2017 12:24

M88a19r15t62i65n 13P21r32a19c33h52a56ř 9195419

Tak já jako starší člověk smysl youtuberingu chápu, občas se i na něco podívám. Je ovšem propastný rozdíl v kvalitě youtuberů. Klidně si dám například nějaký lets play nebo preview od PewDiePie - je vidět, že ten člověk je inteligentní, má vtipné a pohotové hlášky. U drtivé většiny českých youtuberů jenom žasnu, co všechno mají odvahu pověsit na internet. No, spíš než odvahou bych to označil nedostatkem soudnosti - ohňostroj trapností smíchaný s nepřirozeně působící vulgaritou, aby to bylo víc "cool"...

+1/0
28.5.2017 12:13

V59l71a50d10i28m90í79r 62R31e22t87t70i18n84g46e75r 5705526835115

Koukal jsem na ty videa, ale vůbec aniž bych to chtěla nějak hanit, tomu nerozumím.

+1/0
28.5.2017 11:38

P27e58t64r 86M72o17l72k11a 5507188268268

Tak co, přiznejme si to. Kdo tady v diskusi má děti 8 - 20 let co koukaj na youtubery? Já ano.

0/0
28.5.2017 11:29

J75a31n 37P12a80v11e56l 2770587513420

Chybí označení že jde o komerční článek a že redakce iDnesu se nepodílí na jeho obsahu. OH, Wait...

0/0
28.5.2017 11:26

P44e20t80r 11M93o73l53k45a 5787488458398

Podle mnoha komentářů to vypadá, že mnoho firem by potřebovalo od zde komentujících poradit, že peníze na reklamu u youtuberu jsou vyhozené. Ono tomu tak není a domnívám se, že mnohé firmy velmi dobře vědí proč tak dělají. Jednou se z dětí stanou ekonomicky soběstační zákazníci, ostatně "Mami, tati, kup mi to" funguje a fungovat bude.

0/0
28.5.2017 11:25

B19e62n 33P83a51v69k52a 1607493207401

Takový futures business, jo? Má to malý háček. Mladí lidé jsou celkem labilní, takže je to fakt pitomost do toho rvát prachy.

+1/0
28.5.2017 11:30

P91e59t42r 13M40o59l70k82a 5177538148298

No videa youutuberů jsou součástí celé dlouhodobé kampaně firem. Správné rozložení na několik cílovek. Pro mladé youtube, pro odrostlejší video, pro starší reklama v TV a pro starce inzerce v novinách. Maj to zmáknutý.

0/0
28.5.2017 11:36

M18a34r71t42i90n 87K84o41l73a16c78e75k 6625709704630

Labilnost může být i výhoda. Prostě ten tlak , aby podlehli nemusí být tak velký. Zdravý člověk uvažuje o svých činnech. U puberťáků byste toho chtěl mnoho

0/0
28.5.2017 12:45

V27l25a48s11t83i48m97i93l 49P68l34a37c54h76ý 5135478314773

Mami, tati kup mi BMW, když řekne 15 letá holka, protože jí to bylo doporučeno od Youtuberky, tak to je akorát k výsměchu. Až se z těch dětí stanou ekonomicky soběstační, tak 1. Tito youtubeři už tu nebudou, 2. Pokud tyto děti budou soběstační tak se na tyto youtubery už dívat nebudou, nebudou mít čas ani chuť. 3. Mami, tati kup mi to, tak tady by měla nastoupit autocenzura rodičů, co koupit a nekoupit.

+2/0
28.5.2017 11:32

P91e20t45r 90M75o97l78k49a 5767738438938

U reklamního videa youtuberu mnohdy nejde o přímou koupi, ale budování jména značkybudoucích kupců. Až budou starší tak youtubeři budou a protože budou stárnout s nimi tak budou tvořit obsah stále pro ně. No a pokud nebudou tak se nic neděje. V tradičních médiích stále narazíme na reklamu a až nastane správný čas, tak už ekonomicky soběstačné ženě se sepne i to co je nějakou vzpomínkou z předešlých let kdy koukala na svou oblíbenou hrdinku.

0/0
28.5.2017 11:48

L11u56b20o71š 87B66ř83e78z90i62n57a 2672933690191

Tati , kup mi lamborghini. Mami, kup mi vrtulník Bell... atd atd

Kam se podělo kouzelné slovo " prosím" ? Zmizelo na smetišti dějin.

0/0
28.5.2017 11:50

P92e31t37r 25H13a77m83ž30í92k 7881833312463

Evidentně ani část Youtuberů to nechápe. Když vidím tu ...vku, jak objímá Báwo z Inveltu, nemůžu se nesmát :-D

+1/0
28.5.2017 11:19

P54e73t76r 20M37o65l89k42a 5737968188198

Youtubeři v průměru s kvalitou tvorby zapadají do systému v ČR kde nejčtenějším deníkem je Blesk a dlouhodobě nejseldovanějším seriálem Ordinace v růžové zahradě.

+1/0
28.5.2017 11:10
Foto

P77e21t84r 69V81a30n86d96a24s 2571554865891

Youtuber může být v důsledku horší než Horst Fuchs. U Horsta každý ví, že propaguje něco od výrobce/prodejce, který mu za to platí. Youtubeři (zejména u nás) velmi často nepřiznají, že za propagaci nějakého zboží jsou placeni. Tváří se jako vaši nezávislí kamarádi a přitom vám tlačí něco za odměnu do své kapsy.

+13/0
28.5.2017 10:58

M22a56r55t82i43n 61K60o11l93a45c27e65k 6485589254570

Neviděl jste někdy film "Jonesovi" to je film o "prodejní jednotce" , která se tváří jako nově přistěhovaná rodinka v bohatší čtvrti a mají za úkol prodej "příkladem" prostě nové hole na golf, nová hra, nové auto. Sousedi se mohou zbláznit a kupují to taky. Doporučuju vidět.

+1/0
28.5.2017 12:42
Foto

P34ř32e48m17e37k 15H63o35m73o16l98a 5708735895716

Spoustu let delam letecka videa, davam je I na youtube a docela zasnu, ze lidi co vyrabi prvoplanovy kraviny join jsou najednou celebritama. Svagrova se synem sla ne ten jejich sraz a ten z toho byl uplne idvazanej, sorr, hlava mi to nebere :(

+2/0
28.5.2017 10:58

P39e24t59r 35M70o53l25k18a 5577598928298

No a mladé nebere to, že nejprodávanější noviny jsou Blesk a jejich rodiče několik let sedí a koukají co nového v Růžové ordinaci.

+1/−1
28.5.2017 11:04
Foto

P85ř61e31m74e91k 81H42o87m82o49l86a 5288475655826

A co my co nas nezajima ani to ani to :) zit vlastni zivot, to je oc tu bezi.

+1/0
28.5.2017 11:06

D52a28n12i34e39l 50K30r18o17n88e65r 7954714716117

To neni o "mladi vs stari", pro me to je stejna skupina lidi, ktere nechapu. Totez treba maminy, co dokazi vykoupit konkretni model obleceni pro sve ditko jen proto, ze ho mel na sobe syn Kate a Williama.

+4/0
28.5.2017 11:09
Foto

P73ř24e55m71e75k 51H34o28m79o33l18a 5178295205226

Jojo, proste ty lidi zijou zivotem jinych lidi....

+2/0
28.5.2017 11:12

P34e95t30r 32M16o10l68k92a 5957578238608

No ale mne jako firmu bude na předním místě zajímat prodej a reklamu na jaké je úrovni cílovka - Císařovo císaři....

+1/0
28.5.2017 11:14

J56a59k46u19b 66S45t58a30n17ě94k 8390586634421

To je přesně ten typ. Ti "staří" co si kupují blesk a koukají na ordinaci jsou typově přesně ta cílová skupina youtube. Jenže když jim bylo 15 youtube ještě neexistoval... Ta skupina je typově pořád stejná Jen se jim teď netvrdí, že je cool koukat na TV a číst Blesk ale čumět na youtube a facebook ...

+1/0
28.5.2017 11:16

P16a76v38e19l 27T23r18u48k94s68a 3483577212533

No to asi tezko. Kdyz mi bylo 15, tak Blesk uz nejakou dobu vychazel, ale fakt jsem ho nehltal (ani nikdo s mych spoluzaku). Kdyz nam bylo 15, tak jsme meli uplne jiny starosti - treba prvni pokusy o randeni :-)

+1/0
28.5.2017 11:26

V23l76a45s14t39i91m13i21l 83P92l58a52c86h13ý 5445958854123

jestli to nebude ta sorta lidí, kteří prostě kupují Blesk, dívají se na Růžovku nebo Ulici, volí Zemana či Babiše, prostě protože jsou snadno ovlivnitelní a nepoužívají to co jim sedí na krku. Generace ke generaci lidstvo hloupne a čím dál tím víc propadá k průměrnosti až podprůměrnosti.

+1/−1
28.5.2017 11:36

P19e97t61r 73M34o57l98k12a 5177438828118

Pamatuji se jak v roce 2012 mnozí zvěstovali, že youtubeři je jen zábava která brzo zmizí. Nikdo, mimo dětí v ČR o nich nevěděl. Dnes se o nich píše na iDNES a firmy jim platí... a některým přistane měsíčně na účtě víc než řediteli firmy co si u nich reklamu objedná...

+1/0
28.5.2017 10:56

L14u37k53á55š 18K32u12b80ů 5164763380717

Na mě tedy celý ten seriál o jůtůberech spíš působí tak, že si ho oni sami zaplatili, aby se více dostali do povědomí potencionálních inzerentů a samozřejmě těch, co si odběrem jejich videí (ve většině případů) dobrovolně gumují mozek.

+5/0
28.5.2017 11:09

P80e51t16r 18M25o55l74k69a 5217488558138

Problematika je v změně placení od YouTube a ať chcete nebo nechcete tak je v tom marketing nikoliv youtuberů samotných,ale agentur jenž je zastupují. Něco se na reklamním trhu mění a youtubeři vyrostli v konkureceschopnou skupinu již tradičním médiím. Navíc oslovují stále více ekonomicky soběstačnou, nebo rozhodující ("tati, kup mi to") skupinu.

0/0
28.5.2017 11:18

J20i40r75k40a 76H85o46n93c88ů 2814224521748

Jasně, v jiných zemích nikoho ani nenapadne udělat si falešný profil.

0/0
28.5.2017 10:53

J57i41ř63í 53O78s93i92n51a 5867132232185

Tu práci s převařování měl dělat sám iDnes, aby byl důvěryhodným strážcem demokracie. Pak můžou frajeři brečet, že je někdo označuje za nepravdivá média.

0/0
28.5.2017 10:52

L53a97d96a 12N17o69v37a51k 4162603297

vypadá to stejně, mluví to stejně, dělá to podobné věci a neni to Horst Fuchs... Kdo je to...?

Youtuber...;-)

0/0
28.5.2017 10:46

L49u89k38á40š 29F96o17k36t 5724222249733

A jaké, že věkové kategorie spotřebitelů youtubeři oslovují ??

0/0
28.5.2017 10:43

J68i70ř56í 12O94s56i16n17a 5337152132355

Jestli se musíte ptát na tak banální otázky, asi vám nikdo soudný rozumně neodpoví

+1/0
28.5.2017 10:54

P79e85t73r 48M91o82l21k55a 5607338378808

Takovou skupinu u níž se firmám vyplatí zaplatit si u youtubera reklamu.

0/0
28.5.2017 11:20

P65a78v29e81l 25Š55e20f23l 7967918893787

Nehorší svinstvo co se objevilo! Zacílené na adolescentní mládež a i na školní děti. Vymývání mozků bez jakékoliv kontroly, hejhorší špína! Bojkot výrobkům a firnám, co tyhle ubožáky využívají!!!!!!!RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
28.5.2017 10:28

O11n65d11ř71e29j 85Š80i57n16d26l84e67r 2727798546165

Zas bych nehysterčil. V tomto věku je prostě absence vkusu úplně normální věc. Ježiši když já si vzpomenu na ty hrůzy co jsem poslouchal ;-D;-D;-D

+1/0
28.5.2017 10:31

K42a93t90e53ř25i45n88a 96F63e25n38c31l48o11v62á 8593107928893

Počítač má tlačítko on/off. Taktéž telefon a další podobná zařízení.

0/0
28.5.2017 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.