Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy se vrátily k zisku, loni vydělaly 882 milionů

České dráhy loni vydělaly 882 milionů korun. O rok dříve se přitom skupina, do které patří rovněž nákladní dopravce ČD Cargo, propadla do ztráty zhruba 1,4 miliardy korun. Za zlepšením loňského hospodaření je mimo jiné nárůst zisku plynoucí z nákladní dopravy a také provozní úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70o48s56e41f 52K29o77z37e48l 1546846545275

A co těch 50 mld. dluhů ?

0/0
29.4.2017 8:05

J17a96n 17K27o34v32á68ř 8824791849477

Tady mi matematika nějak nesedí. ČD vydělalo loni 882 milionů. Z toho ČD Cargo 935 miliónů (takže už jsme v mínusu) a ještě prodali majetek za nějakých 30 miliard. To mi nějak nesedí, to by znamenalo, že jsou v podstatně větším hnoji, než se vůbec čekalo. Může to někdo srozumitelně vysvětlit, prosím?

+1/0
28.4.2017 15:12

R98a56d58e22k 65J71a30n22a95t29a 9945136314352

Nevidím v tom žádný rozpor. Skupina ČD se skládá z mnoha částí, některé byly v plusu, jiné v minusu, celkem je to ovšem 882 v plusu.

0/0
28.4.2017 15:50

P66e10t88r 36K81o71r63č66á10k 7602966925656

Bodejď by nevydělali, když ve čtvrtek před Velkým pátkem prodávali jízdenky za, cituji, "akční cenu" o 30 Kč víc, než normálně... tedy alespoň tak znělo vysvětlení paní za přepážkou na dotaz, kdy dráhy provedly zdražení jízdného...

0/−2
28.4.2017 14:37
Foto

J35a33n 45V60a24l88a44l74í80k 6986659410286

akční cena je cena která se liší od normální ceny a tudíž akční cena nemusí být vždy stejná ale je nižší než normální... tudíž jestli nějaký den je akční cena 150Kč a další den třeba 180Kč stále je to akční cena...;-)

+1/0
28.4.2017 15:22

P58e81t33r 90K50o95r27č89á51k 7602146265786

To je fakt, který vůbec nezpochybňuji...jen konstatuji, že se to pak dobře vydělává, když je předpoklad velkého počtu cestujících a možnosti nasazení "akčních cen" bez možnosti se tomu nějak ubránit (využít jejich služby prostě musíte, když jiná možnost není)...přijde mi to sice trochu nečestné, ale je jasné, že ekonomicky výhodné, takže se pak tedy nedivím, že vydělávají při použití takové strategie...

0/0
28.4.2017 15:38

R34a49d16e89k 33J87a30n21a16t32a 9615536244142

ČD stále mají základní (kilometrické) jízdné (a z něj odvozené slevy, tj. 25% s IN25 a 50% s IN50, stejně jako skupinovou slevu či měsíční a čtvrtletní jízdenky). To platilo i o Velikonocích.

Co na Velikonoce na dva dny zdražilo, byly pouze tzv. akční jízdnkey. Prostě ta "akce" nebyla tak velká, smiřte se s tím.

0/0
28.4.2017 15:53

P64e92t47r 50K17o13r90č30á66k 7482196185466

Nějak nerozumím...cena na stejné trase mě stála vždy stejně a to bez využití jakékoli slevy...prostě plná cena bez slev za mnou ježděné kilometry. O svátcích byla tato cena definována jako akční (jak psal správně kolega výše prostě v opačném směru než jsou lidé zvyklí), nešlo tam tedy o žádnou slevu, ale o jednorázové podražení (v rámci akce), tak nějak nechápu, s čím se mám smířit? Žádná menší akce (sleva jak jsem to pochopil) se nikdy nekonala...já jen říkám, že nasazení takové akce bylo trochu nefér v období svátků...

+1/0
28.4.2017 16:12

R87a49d55e97k 94J54a33n65a55t54a 9695916434792

Kilometrické základní jízdné bez inkarty z Prahy do Ostravy (356 km) je 484 Kč. Akční jízdné je obvykle 295 Kč, na svátky je zvyšováno na 384 Kč. Ovšem stále je to méně, než těch 484 Kč, tolik byste platil kdyby žádné akční jízdné nebylo, např. na nějaké relaci mezi dvěma vesnicemi, vzdálenými 356 km.

Pak je ještě Včasná jízdenka, ta může být ještě levnější a má tu vlastnost, že se nedá koupit u pokladny v den odjezdu a protože je jich omezený počet, tak na svátky jsou pochopitelně brzy vyprodané.

0/0
28.4.2017 21:11

P73e44t76r 67K97o12r55č20á86k 7602396475776

Už rozumím co si myslel, jen bych řekl že nedostatečně vysvětlil :-)

0/0
28.4.2017 16:47
Foto

J69a25n 13V27a50l76a88l34í65k 6816669150976

proč nečestné vždyt to tak dělá i rj...

0/0
28.4.2017 16:01

P53e21t31r 23K72o16r39č45á92k 7282216385326

Rj nejezdím, tak nemohu soudit, ale u ČD se mi to nikdy nestalo, proto mě to nemile překvapilo. Nicméně podobný model se uplatňuje ve všech odvětvích, tak bych se asi neměl tak divit, že :-)

0/0
28.4.2017 16:17
Foto

J57a17n 50V71a85l82a90l36í82k 6876659300136

však to bylo poprvé... článek o tom zde:

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-velikonoce-jizdenky-zdrazeni-f1w-/eko-doprava.aspx?c=A170407_091116_eko-doprava_suj

0/0
28.4.2017 16:26

P19e76t73r 74K89o65r45č83á38k 7492796505676

Dík, tato informace mi nějak unikla, respektive článek...

0/0
28.4.2017 16:33

V20o36j48t47ě67c95h 75H77a90n16á42k 8395981771494

Chovají se stejně jako soukromí dopravci. V exponované dny, kdy jede více lidí zdraží.

Údajně to je okopírované od RJ a LE, když před vánocemi podražili a ČD měli akční jízdenky za stále stejnou cenu. Přitom pri jejich zavádění tahle varianta byla napsána, jen nepoužívána.

0/0
28.4.2017 18:43
Foto

J77a50n 11V54a49l96a25l73í98k 6186889710576

p.Pražák napsal: To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

Tudíž se vás ptám když ČD dostávali "dotace 7mio" na trati ph-ov proč rj ted dostává na té trati 50mio? když dle vás jezdí zdarma...

+1/0
28.4.2017 13:22

J80a89r95o24s32l47a24v 94K59o14m95o59ň 1860734204971

tak dráhy dostávají peníze za to, že budou jezdit kdy chtěl stát. Proto dorovnávání peněz pro ČD. rj a Leo mají peníze na slevy, které poskytují kvůli nařízení státu na slevu pro studenty a ZTP. Jenže studentů jezdí s ním mnoho a kdo ví do jaké ceny mu stát nakonec slevu doplácí, byť maximální výše slevy je dána. Takže jezdí jen za své. A jen chtějí po státu to, co nemohou vybrat na jízdném od lidí, kterým musí přiznat slevu. Bohužel to stát stojí ve výsledku mnohem víc a omezený počet lidí odvezených povinným místenkováním.

0/0
28.4.2017 21:18
Foto

J33a96n 49V63a90l44a40l33í16k 6516589310646

Tak trošku jinak: ČD na trati PH - OV dostali za rok 7 miliónů a byli v tom započítány i kompenzace za slevy. Pak nějaký podnikatel začal vykřikovat že bude jezdit bez dotací a najednou ten podnikatel dostává 50 milionů za kompenzace ale ČD dostali i s kompenzacemi 7 milionů tudíž ten soukromník bere podstatně vic než dostali ČD a jak vidno ten soukromník nejezdí zadarmo jak vykřikoval ale ždíme stát víc než ČD

+2/0
28.4.2017 21:43

J90a65r77d10a 61S55o53k90o47l 1786938811891

Tak to již moho začít splácet ty miliardové dotace !!

0/−3
28.4.2017 13:13
Foto

J90a75n 90V56a25l10a75l19í18k 6736579470506

jaké dotace?

+3/0
28.4.2017 13:22

R38o40m74a59n 40P80o46l94á97č58e52k 5676489945

Stát je zákazníkem ČD a platí co si objedná... Normální obchodní vztah...

+3/0
28.4.2017 13:26

M26i26c43h15a72l 72N43e28z40v57a95l 9433844724

Zprava o jednom cisle. A kolik dostaly drahy na dotacich od statu? Kolik zisku prihodil prodej majetku? Kolik naopak investovaly do novych vlaku? ... 882 milionu ma stejnou vypovidajici hodnotu, jako napsat: Ceske drahy loni hospodarili dobre/spatne (nehodici skrtnete).

+6/−1
28.4.2017 12:56
Foto

I26v49o 37P47e34t12e24r71k54a 4526805447389

935 milionů v plusu ČD Cargo, celkově zisk 882 milionů korun, takže na osobní dopravě prodělali zhruba 53 milionů.

+1/0
28.4.2017 12:50

J32a51n 80H73r40u81z94a 8124468739547

Kolik doopravdy prodělaly bchom zjistili až po zveřejnění částky dotací.

0/−3
28.4.2017 13:03

R27a89d54e94k 54J12a42n89a53t98a 9695946434802

1) nejsou to dotace, ale platba za objednanou dopravu

2) veřejné to je, dokonce v některých krajích předmětem soutěží

+1/0
28.4.2017 13:45

F22r95a24n80t86i21š63e91k 97V13o46p45r54š59á68l39e54k 3369946410914

Podle článku je osobní v sekeře 644 milionů.

0/0
28.4.2017 14:16
Foto

I32v68o 33P27e55t81e84r10k57a 4196545667929

V době, kdy jsem to psal, ještě ty údaje ve článku nebyly ... .

0/0
28.4.2017 14:24

F52r69a40n20t48i69š17e81k 44V93o36p24r56š16á93l22e16k 3479356190634

njn, to je specialita idnes. Opravovat/doplňovat průběžně články (pochopitelně bez "přiznání", že se tak děje). To si pak člověk vždycky připadá jak idi*t. ;-D

+1/0
28.4.2017 14:46

K66a24r38e79l 39N11o18v35o14t60n75ý 6145447200970

A to jim lukrativní tratě vyzobává Jančura !

Jančura pomohl zvednout úroveň cestování, o tom žádná, ale jeho další kroky mi přijdou účelové a nebezpečné.

Takoví cestující po privatizaci v Velké Británii by mohli povídat kolik stojí lístky na hlavních tratích, masakr. A to ještě soukromníci pod investovali železniční tratě, které pak slavně vrátili státu.

+2/0
28.4.2017 12:28

T31o72m90á10š 14H76o74l62i39č 5148484441598

Jančura privatizuje železnice?A vy sa pozrite čo stoja lístky vo vlakoch na hlavných trasách v Nemecku tam je štátna firma,to isté v Taliansku alebo Francúzku.

+1/0
28.4.2017 13:02

K90a92r51e40l 37N22o23v68o32t84n43ý 6195417770100

podstatně míň než v UK

+1/0
28.4.2017 14:16

V83o38j91t83ě24c92h 17N39o71v72á79k 2584288794782

Stačí se podívat na trasu Praha-Ostrava. Byly dotace a lístek stál násobek toho co dnes. Přišla konkurence a přesto byla schopna konkurovat ČD a najednou může i ČD jezdit bez dotací za lacino(až dumpingově) a zlepšovat služby.

Určitě jsou tratě, které nejsou ziskové (reálně, ne v provedení ČD, které je neefektivní, protože prostě může), ale takových bude minimum. A snaha krajských politiků nepustit jiného dopravce než ČD je naprosto donebevolající.

+1/−11
28.4.2017 12:14

P88e45t58r 76P96e91t47r 6173802598763

Dotace na trasu Pha-Ova jsou proti predchozimu stavu desetinasobne. Takze ano, zakaznik usetri ale stat na tom silne prodelal.

+9/0
28.4.2017 12:25

R87a89d93e90k 26J75a83n90a48t45a 9955196714862

Špatný příklad.

Na lince Praha-Ostrava byly dotace pouze 7 milionů Kč ročně (a v tom už byly zahrnuty náldy na poskytování zákonných slev, tehdy včetně důchodců, stejně jako provoz ve slabším úseku Ostrava-Čadca).

Dnes stát na kompenzacích za slevy, které předtím byly v ceně, vyplácí řádově 10x více, a to přitom důchodci už ze zákona slevu nemají a úsek OstravaĆadca se objednává zvlášť.

Co se týká ceny jízdného, rovněž nemáte pravdu. Typické jízdné pro jednu osobu bylo 320 Kč (s in-kartou, kterou měli takřka všichni cestující). A existovaly další slevy, ktré už dnes nejsou. Např. skupinová sleva byla vyšší než dnes, už dva lidi, i když neměli inkartu, platitli taky tech 320 Kč na osobu, tři lidi 284 Kč, atd. Pět lidí už so mohlou koupit "ČDNET pro 5 osob" co bylo za 900 Kč, takže 180 Kč na osobu (na libovolně dlouhou vzdálenost). Všechny ceny platily i v té nejvyšší špičce a daly se koupit těsně před odjezdem.

+10/0
28.4.2017 12:28

J20a44n 33C60e58p32e76k 1194556860

Tak že osobní přeprava 53 mega v mínusu.

0/0
28.4.2017 12:09

J51i71ř33í 96P50r17a49ž12á89k 9330762411542

Tak snad už nebudou potřebovat dotace z rozpočtu;-)

0/0
28.4.2017 11:49

P80e34t44r 62P19e17t91r 6783112358263

Oni je nepotrebuji. Ukazte mi jednu trat, kde CD jezdi ze sveho rozhodnuti a ne pod tlakem statu a kde zaroven berou dotace.

+2/−1
28.4.2017 11:58

J48i68ř69í 97P35r71a35ž26á66k 9960502191362

To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

0/−1
28.4.2017 12:10

P81e11t24r 67P64e63t90r 6613742808243

Kde? Pokud vim, tak jancura a podobni se zucastnuji vyberek na dotovanych trati, kde budou TAKY jezdit za dotace. Tam by vam to nevadilo? Podivejte se na slovensko, tam jancura taky vykrikoval, jak bude jezdit zadarmo a nechava si to od statu platit.

+2/0
28.4.2017 12:26

R53a65d53e74k 82J38a47n81a11t35a 9705776804332

"soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma. "

------

Nevím o případu, kde by soukromý dopravce chtěl poskytovat tu samou službu zdarma. Pozor na detaily! Vlak s fakticky povinnou rezervací není ta samá služba. Je to velmi podstatný faktor - umožňuje to dopravci dosahovat průměrný vyšší load factor za cenu neodvezení přebytečných lídí - tj. není to veřejná služba.

+5/0
28.4.2017 12:32

R44a91d82e66k 14J71a79n19a75t96a 9545266394132

Ještě dodám, že ve vlacích ČD fungují docela podstatné slevy pro pravidelné dojíždění (měsíční a čvrtletní jízdnenky, IN100). Pokud je soukromý dopravce nebude mít (a Regiojet je nemá), pak jeho vlak není stejná služba.

0/0
28.4.2017 13:57

J29o21s72e81f 24K93o24p95e34c52k24y 9414352715

dotace dostavaji za sluzby, ktere si u nich objednal kraj nebo stat. tak jako jakykoliv jiny autobusovy nebo zeleznicni dopravce v ramci IDS ;-)

+1/0
28.4.2017 12:27
Foto

M37i13c47h18a41l 11S60m91í20t52k97a 8834694373366

On to nemohl napsat Sůra, špatně by se mu to psalo...

0/0
28.4.2017 11:31

J50a55n 71C65e65p67e16k 1204746530

No pokud je to článek z ČTK, tak se tam bude těžko jako autor podepisovat pan Sůra.

0/0
28.4.2017 12:10

M38i18r13e65k 20Z38á11v34o70d76n74ý 7462617150858

Já se divil, že jako úvodní fotografie není šukafon a on to nedělal Honza :)

0/0
28.4.2017 11:27

B14e45n 50P45a55v73k48a 1517393687841

Pfffff. Bůhví, komu zase spadlo co na závěrku. Tomuhle může věřit už jen málokdo.

0/0
28.4.2017 11:14

J18o30s60e28f 97D93v43o52ř31á71č58e67k 9492754335475

nekonkrétní článek o ničem, tzn firma která min rok byla 1mld ve ztrate letos skoro 1mld v plusu dokaže za rok vydělat o 2mld víc? papirově ano realně :-) jsou to čeké dráhy, nerealny

+1/−3
28.4.2017 11:06

J17a31n 49P45a20ř30í30z19e92k 9676670457846

Ono stačí koupit nebo nekoupit pár souprav

0/0
28.4.2017 11:15

B53e10n 81P15a90v39k16a 1897283557121

Nebo pořádně neplatit správci kolejí, že.

"Celkové tržby skupiny se loni zvýšily o 0,6 procenta 33,3 miliardy korun. Z toho osobní doprava zaznamenala nárůst o přibližně 500 milionů korun na 21,5 miliardy. Naopak tržby v nákladní dopravě poklesly ve srovnání s rokem 2015 o přibližně 300 milionů korun na 11,8 miliardy korun."

+1/0
28.4.2017 11:22

J86a93n 64N20e80v96o43l23a 7155387381302

Článek hovoří o Skupině ČD do které patří několik firem, z toho jsou samozřejmě některé ziskové. Jak je napsáno níže, záleží hodně na nákupech nových souprav "matkou".

0/0
28.4.2017 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.