Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i36r84o90s15l79a16v 74Z41i53k91m18u84n43d 6728602657228

Dluhy, dluhy ... ono to je těžké ... když stála v roce 1978 elektrická lokomotiva řady 15x (Ex E 499.2) 4 500 000 Kčs, o něco později lok 163 (Ex E 499.3) byla za pouhých cca 6 milionů Kčs a dvousystémovka stála zhruba o milion víc, tak dnešní ceny jsou minimálně 15 násobkem "socialistických" pořizovacích cen. Za miliardu, což je pro většinu populace nepředstavitelná suma peněz se dají pořídit čtyři elektrické jednotky řady 471, když se bude pořizovat několik set vozů s tlakotěsnou skříní pro rychlost 200 a uzavřeným okruhem WC (klasická souprava), tak při množstevní slevě by se za miliardu dalo pořídit 20 vozů a dvě lokomotivy ...

U vagonů jsou ty poměry ještě horší ...

Jedno Pendolino (sedm vozů) s nedostatečnou kapacitou sedaček (ve srovnání s obdobnými souprava v Německu či Švýcarsku chybí cca 100 míst) a stupidní povinnou rezervací neumožňující přepravit větší počet osob a tím zeefektivnit provoz přišlo na cca 700 milionů. Za stejnou sumu by pořídily ČD cca 15 klasických vozů s trojnásobnou kapacitou sedadel, případně minimálně 30 "ojetin" se šestinásobnou kapacitou ...

Nová vozidla za násobně vyšší ceny než ty socialistické ČD pořizovat musí, protože to je podmínka soutěží. Cena nafty pro motorovou trakci je na "evropské" úrovni, nicméně cena jízdného, která je mnohými cestujícími považována za vysokou je však stále zlomkem toho, co se za stejnou vzdálenost platí "za bývalou železnou oponou" ... Stejně tak cena je jeden vlakový kilometr je výrazně menší než kolik dostávají dopravci za "bývalou železnou oponou" ...

+15/0
doporučit
2.5.2017 6:21

M55i32l32a52n 34K52a74s42a79l 1938769725875

ČD udělaly za posledních několik let pořádný kvalitativní skok směrem k lepšímu a je logické, že to bylo na dluh. Když se podíváte na zahraniční ceny jízdného, tak u nás se jezdí v podstatě zadarmo, nicméně technika stojí všude stejně a je setsakramentsky drahá.

+13/−1
doporučit
2.5.2017 8:13

Z23d53e82n31ě58k 97K63o71v82á10ř 9888499239275

Chytrým diskutujícím připomenu, že primárním úkolem ČD není vytváření zisku, ale veřejná přeprava osob.

+8/0
doporučit
2.5.2017 7:53

P86e72t10r 98N69o93v22o14t34n28y 1291110421

Někde se ty nové vagony a jednotky vzít musejí. Z nebe nespadnou.

+8/0
doporučit
2.5.2017 7:32

M25a72r98t21i96n 67H65o78c64h12m21a24n 7623127494713

Začnete snižovat zadlužení tj. přestanete cokoliv nakupovat a zdražíte jízdné za účelem maximálního zisku. Výsledek? V důsledku vyšších cen a nižší kvality okamžitě klesne počet cestujících, spadnou tržby a začne vás rozebírat konkurence. Začarovaný kruh.. Těm vychvalovatelům soukromých společností. Bohužel (nejen) v tomto segmentu neexistují stejné podmínky pro soukromé a státní podniky. V době otevření trhu nestáli všichni na stejné čáře. A pokud vezmeme dopravu jako celek, je ta železniční stále výrazně znevýhodňovaná hlavně oproti silniční. Navíc všechny státní organizace jsou neustále vystavované silnému lobbingu a různým podobným vlivům. A protože funguje vedení státu od revoluce tak jak funguje,podle toho to taky v těch společnostech, bez výjimky, tak vypadá.

+6/0
doporučit
2.5.2017 8:21

J32o42s12e20f 34K87o69t79e94l17n78í74k 6197282639121

Umění manažerů všem vysvětlit, že obří dluh a ztráta je vlastně zisk a za to se berou prachy, aby byl ještě větší dluh a ztráta. Hlavně selektivně vybrat jedno číslo z hospodaření a na tom to postavit ;-D , vykouzlit plusy chce fištróna

+3/−2
doporučit
2.5.2017 4:13

R57a64d47e98k 82H87o90l80e57c47e31k 3696870838161

Tak si to shrňme: Přepraveno 171,5 milionu cestujících, tržby od cestujících 7,2 miliardy, ztráta 0,6 miliardy, dotace od státu a krajů 13,8 miliardy. V průměru tedy na 1 jízdu platí cestující o 84 korun méně, než jsou skutečné náklady. Tedy každého, kdo dojíždí třeba do práce vlakem (40 jízd měsíčně), dotujeme více než třemi tisíci korunami z daní.

To jen pro pořádek pro ty, co vykřikují, že stát je odírá na daních a nic jim na oplátku nedává. 40 tisíc ročně přeci nestojí za zmínku.

+2/0
doporučit
2.5.2017 8:46

D90a72v41i11d 84K26r89á17t36k13ý 3294253891884

A odměny pro manažery byly kolik? ;-D

+2/−1
doporučit
2.5.2017 1:49

Z89d69e45n47ě19k 65K96o63v50á88ř 9448519319625

K diskusi s panem Šimkem. Jaké jsou ceny ČD a jaké ÖBB. Vzal jsem přibližně stejné trasy cca 60 km po hlavních trasách, nákup ihned, bez jakékoliv slevy.

ÖBB - Vídeň - Sankt Pölten bez 13,20 Euro (cca 350 korun).

ČD - Praha - Kolín 93 korun.

+1/0
doporučit
2.5.2017 8:41

P86e66t98r 90S20u10c86h12ý 1768269784846

Takže jsou v zisku 882 mil, ale nasekali dluh 1,4 mld ..... takže výsledek je ten, že prodělali 518 milionů.

+1/−1
doporučit
2.5.2017 9:14

D66a57n21a 95K62o71c11i90á66n77o84v31á 2773288199378

Zisk s dluhy? Jak to jenom aplikovat do soukromého podnikání??:-P

+1/−1
doporučit
2.5.2017 1:15

J32a51n 66K43r94á36s30a 9693136384

Výborně. Jsou v zisku 882 mil. Současně za stejné období vzrostl dluh o 1,4 mld. To snad není možné.... A kolik manažerů už sedí ve vězení?

+1/−6
doporučit
2.5.2017 7:25

P15e89t12r 87M91i29c68h34a97l49č52á53k 2367710491392

Turecké hospodaření ČD je všem notoricky známé, nic nového pod sluncem.

+1/−6
doporučit
2.5.2017 6:57

L95á18ď80a 77V22r91a90n59ý 7798348598457

Je to a.s., která ze zákona musí generovat zisk.

Fungováním je to ale státní podnik.

Takže se obavám, že tvorba zisku je účelově vedena za vyplácením odměn.

0/−1
doporučit
2.5.2017 9:25
Foto

J88a40n 36H50i92n34k 2667215884777

Dostaly se do plusu rozprodejem majetku? To musel psát nějaký účetní neználek. Prodej majetku není výnos, který by patřil do výkazu zisků a ztrát. Určitě se prodala nejvýnosnější aktiva. Tak jako je v česku obvyklé, a to za korunu.

0/−1
doporučit
2.5.2017 8:22

P84e65t61r 53M29i68c83h77a25l93č92á65k 2407210871342

ČD skončily v zisku. Dluhy jim však vzrostly na 33,5 miliardy korun

Účetní podvod, když skončí podnik v zisku, rozdělí si mocní tučné prémie, které se zaplatí tím, že se navýší dluh.

Defenestrace!

0/−3
doporučit
2.5.2017 7:01

R25i22c98h52a18r67d 68V33a45c67e22k 5111608122158

Pokud to dobře chápu, tak ani trojnásobné zvýšení jízdného by nenahradilo dotace do osobní dopravy. Existuje ještě nějaký jiný způsob osobní přepravy, který by byl tak nákladný? Taxík?

0/−2
doporučit
2.5.2017 6:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.