Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vectrony a Traxxy porážejí Zátopka. Další lokomotivy kupuje ČD Cargo

Škoda Transportation prohrává boj o dodávky českým dopravcům, kteří jen za poslední měsíc oznámili objednávku více než dvaceti nových lokomotiv. Po českých kolejích tak budou jezdit hlavně stroje Siemens Vectron a Bombardier Traxx.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a18n 77Č44e19k52a12l 7589345854964

Jen bych dodal, že podle Railway Gazette je cena těch tří Vectronů 300 mil Kč. Oproti tomu Škoda 109e stála každá přes 130 milionů, a to ještě bez započítání arbitráží...

0/0
3.5.2017 13:00

K16v49ě57t68o70s85l82a21v 33V28y28b27í31r77a97l 7343979928444

Tady není potřeba ani porovnávat kvalitu strojů, protože by byly všechny dostačující! Myslím, že hlavní problém je v "domácím výrobci", který si to vše zavinil a pokazil na trhu sám! A je to smutné, protože když se nedomluví velké firmy v rámci jedné země, aby si byly navzájem prospěšné, tak je tu něco moc špatně!

+3/0
2.5.2017 19:54

J13a52r82e55k 17K75a79l36i35v62o43d86a 7396703851266

Ani se nedivím. Nákladnní přepravci (včetně ČD Carga) potřebují interoperabilitu. A Zátopek je schválen jen málokde. S Vectronem nebo Traxxem jedou bez přepřahu skoro kamkoliv.

+3/0
2.5.2017 19:18

M12a11r36t55i78n 58Ž17á32k 1692878893552

lokomotivy řady 380 jsou výborné a samozřejmě bych je viděl na našich železnicích mnohem radši, než ty zahraniční. nicméně po tom, co s nima škodovka předvedla vůči českým drahám, kdy je dodala pozdě a ještě chtěla...a zatím dostala...mastné penále, se ani moc nedivím, že dráhy nakupují jinde;-O

+11/−2
2.5.2017 14:19

M65i21r28o13s65l89a81v 54T32i93š49e92r 4899589574582

Je vidět, že obstrukce, které Škodovce v Německu zařídil Siemens, začínají nést ovoce.

+3/−3
2.5.2017 12:37

J88a40n 87C56e44p60e94k 1324716460

Jen šílenec by po referencích, které si získali třeba kšefty s ČD, šel do obchodu s nimi. Nejvíce si ublížili sami.

+6/−1
2.5.2017 13:06

M64a53r45t59i84n 28R85u33z69i24c43k40a 1302498876417

Kdyby jen u nas, ale v usa maji po skandalu s inekonem temer zavrene dvere...

0/0
4.5.2017 22:46
Foto

L93u18k60á42š 64N29o11v57o43t38n10ý 6436207158258

No, že by dodávka pro ČD (kde by to teoreticky mělo běžet jako po drátkách) byla u těchto lokomotiv nějaká plynulá... to se tedy říci skutečně nedá. Myslím si, že Škodovka začíná doplácet na to, jak se choval na domácím trhu. Dlouhá léta dost podivným způsobem vyhrála tendry a zahraniční výrobci si ani neškrtli, věřím tomu, že kdyby to Škoda hrála férově už od začátku, tak by neměla ani takové problém v zahraničí, kde jí logicky oplácí stejnou mincí.

+1/−1
2.5.2017 13:13

M94i40r29o35s38l19a71v 18T30i17š66e88r 4429249574202

Možná by bylo dobré se ale na prvním místě zamyslet, zda je v pořádku, že v rámci "otevřeného trhu" v EU tolerujeme protekcionismus (na kteréhkoliv straně).

+1/0
2.5.2017 13:35

A48n67n13a 66B86e70z39o80u44c51k86á 9263561280516

smutne! RvRvRv [>-]

+3/−1
2.5.2017 12:26

M22i64r97o48s98l11a23v 59G31r32o98s40s35m97a40n67n 8432849284

V čem? Vy kupujete předražené a nedostatečně použitelné zboží?

+4/0
2.5.2017 18:36

J60i74r17k48a 37P33a11k47o89s86t32a 9542615116645

Nerozumím proc nekdo tento krok obhajuje. Az se i u nas (o pomerech v Nemecku jsem se doslechl) ukaze, jake praktiky pouziva Siemens, bude jeste nase zlata Skodovka dobra. Jak jiz tady zaznelo, dostat se na Siemens Bahn neni temer mozne, tady si nikdo domacich produktu nevazi.

+7/−2
2.5.2017 11:48

V53l33a44d74i58s18l35a18v 80Ž43i87d40e13k 3828130820

Ti, co to obhajují si pamatují arbitáž ČD vs. Škoda Transportation a celkově průběh vývoje a dodávky této lokomotivy.

+6/−1
2.5.2017 11:52

P52e40t37r 67P76e15t26r 6703242968623

Proč by si někdo vážil firmy, které prodává vzdušné zámky a ještě jejich dodání zpožďuje o roky? firmy, která každou veřejnou zakázku napadne? Zrovna tahle část škodovky by se dala přirovnat k nejmenované Asijské automobilce, která si v reklamách utahuje z "malého souseda z Boleslavi".

A pokud vím, tak spousta zakázel v minulosti byla škodovce šitá na míru tak, aby se nikdo jiný nemohl přihlásit.

+8/0
2.5.2017 11:52

K32a71r98e76l 46Č38e70r53n17ý 6335673362191

Jak "nase"? Vy jste akcionář? Většina obyvatel ale akcionáři nejsou.

+2/0
2.5.2017 11:56

M35a66r35t14i48n 91Š97u64l86c 2137789240335

Bez ohledu na to, kdo jsou akcionáři a kam tečou zisky, tak je to v Česku sídlící firma, která tady zaměstnává české občany a platí tady daně.

+3/0
2.5.2017 12:14

K43a86r48e16l 72Č60e60r55n12ý 6455803662511

To třeba Siemens také ...

+2/0
2.5.2017 12:31

J12a42r38o95s58l84a14v 28D41u20n78d22a 1313322986970

Jaký je objem daní Siemensu zaplacený z činností souvisejících s výrobou a vývojem železničních vozidel (konkrétně loko Vectron) v ČR v porovnání se Škodovkou? Myslím tím daně a odvody z mezd zaměstnanců, daně ze zisku, ...

0/0
2.5.2017 12:53

L45a68ď30a 62M22a93y82e14r 7102601170747

I Hyundai tady sidlí a platí daně a zaměstnává české (vím pro Pepíky jen Moravské) občany ne?

0/0
2.5.2017 13:31

M63a33r30t53i47n 96Š88u64l35c 2907549930205

Tady ale přece nejde o to, že by si někdo nevážil domácích produktů. Ale pokud někdo potřebuje lokomotivu, kterou může dojet bez přepřahu z Rostocku do Koperu s využitím všech možností, které trať nabízí, tak mu jí u nás nikdo nevyrobí. ČD lokomotivy ze Škoda Transportation používají, ale tahají jimi vlaky jen tam, kde to lze...

+2/0
2.5.2017 12:23

J15a11n 76C68e93p50e37k 1604576660

http://hlidacipes.org/kyperska-pavucina-vlastnici-strojirenskeho-gigantu-skoda-transportation-skryti-ve-spleti-zahranicnich-firem/

0/0
2.5.2017 13:10
Foto

M76i60l14o38š 18H59o33v94o97r76k38a 2630183886357

To je velká škoda si sem natáhnout lokomotivy od Siemensu.. :( Na Německý trh je téměř nemožné se dostat (přestože i u Škodovky existuje výjimka).. :((( [>-]!!

+9/−2
2.5.2017 11:38

L74a34ď42a 44M71a54y23e36r 7522161910157

To je přece normální v této pokřivené zemi!![>-]

Národní dopravce dá vydělat Němcům, a Češi ať zhebnou! A nedivil bych se, že by jim česká vláda přiklepla dotace! Tak to má být přece Tatra musí uplácet jinak by jezdily v armádě MANy! A německé automobilce montují u nás auta se říká česká automobilka. To jste si ještě nezvykli na český doprdelevlezismus? [>-][>-][>-]

+12/−14
2.5.2017 11:28

K45a16r19e78l 23Č16e65r53n92ý 6435673802151

Čechům? Je snad Škoda Transportation česká firma? Jinak pokud jde o zaměstnance, ti pracují i pro německé firmy.

+3/−4
2.5.2017 11:37

V12l94a56d26i80s51l92a87v 43Ž29i26d94e26k 3848210620

NO Češi ji pravděpodobně vlastní přesfirmy v daňových rájích s neveřejnými akcionáři.

+1/0
2.5.2017 11:56

K33a61r31e25l 53Č87e87r87n97ý 6255563512451

Asi ano, ale nakonec, co je po tom, jaký pas či občanství mají majitelé.

0/−1
2.5.2017 11:59

M42a40r65t60i38n 68K58a66r20á70s64e98k 9278113868928

No a jaka je teda Skoda Transportation firma?

+1/0
2.5.2017 12:39

M83a95r30t53i89n 68Š81u45l65c 2607239170675

Národní dopravce si proste koupí lokomotivu, kterou může bez omezení používat u nás i v zahraničí. Žádná česká (v ČR sídlící firma, bez ohledu na vlastníky této firmy) mu takovou nenabídne. Takže se musí podívat v zahraničí. Co je na tom divného?

+4/−1
2.5.2017 12:12

T28o65m93á50š 52K11r87a59i44n87a 7264620954238

Že se ani nedivím... ono málokterý zákazník chce platit dodavateli pokuty za to, že dodavatel nedokáže vyrobit, co a kdy slíbil...

"Dobrý den tady je 20 korun - 10 rohlíků, prosím" "Rohlíky nemáme, neumíme je zatím ušulat. Přijďte za týden!"

"Dobrý den, minulý týden jste rohlíky neměli, tak bych je prosil dnes" "Tady máte jeden neušulaný rohlík, víc jsme nevyyrobili, ale vy zaplatíte 50,- Kč protože jste porušil dohodu a minule jste si tu dvacetikorunu vzal zpátky!!!"

+20/−4
2.5.2017 11:10

A89n66t25o36n85í11n 93D23o28u36b96e54k 3720589299

konecne v CD nekdo zacal pouzivat mozek? misto nevyrobenych neodzkousenych smejdu od skody kupuji vyzkousene zahranicni osvedcene kusy?

je to stejny jako railjet ktery je proste dokonaly, ozkouseny, osvedceny. pritom predchopzi rekonstrukce a nakupy byly silene

+6/−16
2.5.2017 10:57

V94l76a55d51i97s90l15a70v 58Ž73i10d97e43k 3488180140

Promiňte za mínus. Patří vým plus , máte pravdu, Škoda 380 není zrovna nejlepší koupě.

+2/−3
2.5.2017 11:49

M90a93r54t90i78n 49H34o36c15h72m14a46n 7673527964373

Díky za váš odborný názor. Pánové jsou zjevně odborníci přes kolejová vozidla, že? Ono to totiž v tomto případě o kvalitě, ale hlavně o tom jak kdo kde dokáže lobovat a případně druhému znemožnit nástup na jiný trh.A to si pište,že jsou v tom Siemens a Bombardier zatraceně dobří. Ovšem odpovídají tomu jaksi i metody, že... Arbitráž a to ostatní sem nezahrnuju, to není problém ošetřit a myslím, že v případě nákupu z Německa tak bylo učiněno.

+3/−2
2.5.2017 12:04

J38a39n 48P20r69i21c96h32y83s95t66a62l 8851128603

"Nákup nových elektrických lokomotiv je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava."

Co maji lokomotivy spolecneho s vozovym parkem? Mate snad na mysli park lokomotiv nebo park hnacich vozidel?

0/−13
2.5.2017 10:17

J73a20n 31S16ů59r28a 4665503543522

Hnací vozidlo je součástí vozového parku.

+15/0
2.5.2017 10:25

J29i45ř34í 86P68l12a16v75s72k68ý 9130986971449

kdyz on zdaleka ne kazdy ma zajem absolvovat nezbytne arbitrazni kolecko pri vyberu nejmenovaneho vyrobce ...

+17/−2
2.5.2017 10:09

P79e96t32r 17M81u82d71r50y12c22h 7394362457453

No vzhledem k tomu že první 109E vyjela v roce 2008 a dodnes není dokončen proces schvalování, tak se není čemu divit

+21/−4
2.5.2017 10:00

P47a18v71e88l 93H66o50d74r 8719449257

Jestli to nebude tím, že Německý drážní úřad, nemá asi moc zájem na tom aby je schválili pro provoz na německých tratích. A dopravce já pak chápu, přece nejde aby ve východním Německu táhnul ten vlak Vectron, na hranicích to přehodili na Zátopka a na dalších hranicích zase zpátky na Vectron. Je to takový politický kapitalismus!!!!

+4/−2
2.5.2017 12:06

P92e59t85r 22M42u57d73r21y86c36h 7624952597673

Nechci se vás nijak dotknout ale váš příspěvek vystihuje alibismus "nikdo nás nemá rád a všichni nám ubližují" a co takhle od začátku projektu přemýšlet o exportu? 109E však byla primárně určena a projektována pro ČD dle požadavků ČD a pro export "snad to vyjde" a tohle je výsledek.

+1/0
2.5.2017 12:50

M71a80r77t42i22n 56R41u66z69i38c64k96a 1242158406937

Nechci vam kazit naladu, ale treba polsky vyrobce PESA ma v nemecku celkem dobre vysledky...

0/0
4.5.2017 22:51
Foto

O15s35k86a91r 88Š32t84e38j69f64a 2643247587199

Když Škodovka si tady za to může sama :-(

+23/−5
2.5.2017 9:53

J83a22n 22Č30e31k85a71l 7419585874824

A může se někdo divit? Předražené, pozdě, nekvalitní, a ještě chce výrobce miliardu navíc?

+16/−9
2.5.2017 9:52

J36a88n 56P57r45i42c68h80y92s31t37a18l 8671778483

Ale aspon je sance, ze to bude jezdit. Nektere snad i jezdi. To dopadly CD jeste celkem dobre. Jine drahy (DSB) dopadly mnohem hure, kdyz si objednaly (a zaplatily) vlaky od "renomovaneho italskeho vyrobce" Ansaldobreda. Pro kompletni dodavku dvouvozovych motorovych jednotek (IC2) se po mnoha letech zpozdeni dodavek a nasledneho hniti na odstavnych kolejich konecne naslo vyuziti - pujdou rovnou do srotu, aniz by byly kdy nasazeny do pravidelneho provozu.

+1/0
2.5.2017 10:24

J94a49n 72Č57e91k27a18l 7609535514844

Nikdo neříká, že všechny ostatní firmy dodávají bez problémů. Ale u Škodovky je to spíš tak, že je náhoda, když to funguje... Zrovna včera jsem jel Regionovou, co si postavila hlavu...

+2/−6
2.5.2017 10:40

P92e82t54r 32N72o75v98o18t62n42y 1371800331

A souvislost se škodovkou? :-)

+1/−5
2.5.2017 10:56

P31a95v42e64l 86Ř56a13p54e51k 7812896319675

Pars patří do stejné skupiny jako Škodovka

+3/−2
2.5.2017 11:47

P11e95t65r 27N38o12v15o60t48n84y 1361700571

Od roku 2008. Rekonstrukce 810 -> regionova začaly 2005. Tedy minimálně s přípravou a s určitým počtem kusů regionov nemá škodovka absolutně nic společného a s těma ostatníma akorát to, že vstoupila do Pars.

+4/0
2.5.2017 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.