Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express je dál ve ztrátě. Chce zvětšit vlaky, míří do Polska i USA

Expanze soukromého dopravce Leo Express způsobila loni prohloubení jeho ztráty na 110,8 milionu korun. Firmě se však podařilo přilákat více cestujících a současně i snížit zadluženost. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou zveřejnil dopravce na svých webových stránkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e89t30r 85V59i32n47a19ř 6283763183257

V každém tom rádoby mezinárodním expressu. A když nedodržují řazení, je i místenka k ničemu..

+1/−1
3.5.2017 11:22

R13a23d37e49k 57J85a19n93a45t10a 9325706344222

Není jasné, o čem mluvíte. Pokud o LE, ti "nedodržet řazení" nemohou. Pokud o ČD, místenka zaručuje místo , i když vagon není řazen. Průvodčí vám přidělí jiné místo, v krajním případě i na úkor někoho jiného, kdo místenku nemá.

0/0
3.5.2017 12:40

K30r92y96š43t97o73f 54L14a88n54í62k 1589440755795

letos me celkem pobavil, nejdříve nabidl 20% kreditu za dobiti navíc a když jsem pak zacal používat Bussiness tridu (protože v Economy je to s mistem pro vyššího člověka spatne), zjistil jsem, ze sla cena dost nahoru. takze jsem kredit projezdil (coz při te cene slo celkem rychle) a vratil se do Pendolina.

+3/0
3.5.2017 10:23

P42a23v56e86l 81M58a54t30o79u24š70e27k 5910517238664

Do USA si musí hodně zvětšit vlaky, hlavně do výšky, aby se mu tam nesmáli,

+2/0
3.5.2017 9:05

J59a61n 46J11e54m22e84l77k43a 1695980

Ono vše může být trochu jinak. 2018 chce stát zrušit slevu osobní dopravě a zdražit osobní dopravě poplatek za dopravní cestu. Tím nám zdraží jízdenky. A to jaksi tramvajím a lowcostům nahrává.

Jsem zvědav jestli se jim podá přidat do vlaku další vůz a kolik to bude stát. Nevýhoda pevných souprav.

0/0
3.5.2017 8:43

R33a81d86e97k 50J43a24n13a86t75a 9835526634742

"zdražit osobní dopravě poplatek za dopravní cestu"

To nahrává hlavně dopravě objednané státem a kraji. Současný open-access provoz je možný zejména díky skryté dotaci formu nízkých poplatků za dopravní cestu. A možná kvůli tomu to neprojde - hrozí arbitráž proti ČR od Jančury a Leoše za zmařenou investici.

0/0
3.5.2017 12:44

M72a26r28t37i55n 61K62o74p86ř13i96v96a 2734350290378

Moc tomu nerozumím... v titulku o tom jak půjde do USA a v článku o tom ani fň...

+1/0
3.5.2017 8:39

P77a52v21e58l 30M47a92t25o30u82š77e47k 5350907758184

Přímý vlak z Česka do USA, to je nápad! Tam si aspoň může být jist, že mu nikdo nebude konkurovat!

+1/0
3.5.2017 7:43

M82a35r81t95i65n 50C87h18o46v58a93n83e10c 3521696871836

Já se naopak bojím, že letecká konkurence už připravuje kroky, jak se po spuštění této vlakové linky udržet na trhu.

+1/0
3.5.2017 8:43

D59u96s40a40n 14R53i34m33a13n 1168722824252

Jel jsem tím jednou.

Asi jsem měl smůlu, ale zlaté ČD.

+5/−3
3.5.2017 5:57

S49e95i36d87l 24P47e53t33r 1701371645134

Slovy klasika (kterého osobně pravda moc nemusím):

"To se nám to žije když nám jiní půjčujou!" ;-D

+2/0
2.5.2017 23:00

J22a71r53o18s25l76a23v 89P63a75k93o44s77t77a 7813575722627

Tak jako....mít tatíka, co mi na hraní zalepí každej rok ztrátu 100 mega a na začátku zafinancuje 800 mega investic....taky bych si hrál ;-D Ale asi by to dost vypovídalo o mé neschopnosti....

+1/−4
2.5.2017 22:55

A43l24e34š 30Z19e97l56i21n37k32a 1444592876

Leo dostal vláčky na hraní. A každá sranda něco stojí.

+3/−1
2.5.2017 22:11

T69o75m37a91s 81A80u24g86u39s58t92y61n 6727116911200

Zajímavé porovnat článek o hospodaření ČD a Leo Expressu od stejného autora. LE je těžce neschopné se dostat z mínusu, ač jezdí jen tratě, které si vybere, ČD se daří podstatně lépe, jezdí i na prodělečných lokálkách a o LE článek pozitivní, o ČD negativní...

+16/−7
2.5.2017 21:59

J46a65n 94S60ů18r92a 4495783903622

LE jezdí na vlastní riziko. ČD za 13 miliard od ministerstva dopravy a krajů. Prodělek na lokálkách doplácí ČD kraje. Pokud jim to nestačí, nechápu, proč tam tedy jezdí. Nikdo je k tomu nenutí.

+13/−13
2.5.2017 22:47

S54t61a13n48i90s54l13a87v 33H68e50r84m98a76n 9577749143653

Pane Sura vy nechapete vic věci.

+10/−5
2.5.2017 23:42

J40i68ř45í 95J64i10n90d66r48a 6985789756368

Pane Sůra, obdivuji vaši trpělivost.

+6/−4
2.5.2017 23:43

D57u10s28a35n 62K82r89i67v47s58k84y 7774335697603

Nikdo je nenuti? A jak lide budou jezdit do prace nebo deti do skol? Asi jste nebydlel nekde na mensi vesnici, ze?

+6/−5
3.5.2017 2:23

P65e28t12r 42T87y82č47k32a 6275572959122

Ty myslis, ze z toho duvodu tam CD jezdi?

+3/−1
3.5.2017 6:33

J57a33n 15S13ů18r57a 4415913843802

Autobusem. Například. Zajištění dopravní obslužnosti je věcí kraje, nikoliv Českých drah. Ty to nedělají pro charitu.

+9/−1
3.5.2017 6:50

D50u94s90a24n 96K91r20i60v28s41k40y 7394105307963

Ceske drahy jsou pokud vim narodni dopravni zeleznicni spolecnost. Neni to ciste komercni spolecnost. Jinak by se spoustu drah uz davno zavrelo. Podle vas by jezdilo jen par nejvyznamejsich drah. Ne vsude je vyhodny autobus a ne vsude zajizdi, nebylo by to casove udrzitelne a ekonomicky by to asi moc lepe nevyslo, kdyz tam je zavedene vlakove spojeni. Nevite o cem mluvite, ja takto jezdil dlouho do skoly.

+4/−4
3.5.2017 8:29

D46u86s52a20n 77K11r76i65v80s41k43y 7424545757293

Ale pokud to myslite tak, ze jine spolecnosti tam budou garantovat spoje s mensi ztratou, tak to pak jo. Je mi celkem jedno, kdo tam bude jezdit.

+2/0
3.5.2017 8:35

P90e76t75r 83T77y16č50k73a 6855542219652

CD tam zadnou ztratu nema a opravdu je nikdo nenuti tam jezdit. Jezdi tam jen a pouze na objednavku kraju a ty kraje jim za to plati miliardy.

0/−1
3.5.2017 8:48

J38a64n 71S27ů33r84a 4165713693882

Tak ještě jednou. Dopravní obslužnost řeší kraje,ne České dráhy. Kraj platí,kraj rozhoduje,kde a kdo bude jezdit.jake regionální tratě provozují ČD na své riziko?

+4/−1
3.5.2017 8:45

J81i16ř79í 72P39r20ů82š62a 7595642845979

Nutí to nejen správní rada kterou ovládá stát.

0/−1
3.5.2017 5:28

J50a63n 63S26ů51r89a 4945233653642

1. ČD nemají správní radu, mají Dozorčí radu a Řídící výbor

2. Které usnesení DR či ŘV je k tomuto nutí?

+1/−1
3.5.2017 7:20

K65a44r48e11l 19F23i20l56i48p 3138595110930

Docela by mne zajímalo odkud pocházíte, jak se dopravujete a kde žijete pane Sůro. Protože ač jsem narozen v Praze a žiji v Praze nepochopím jak něco tak sobecky arogantního dokáže kdokoliv vypustit z úst. Pokud by jste nepochopil tak reaguji na Vás cituji: "nechápu, proč tam tedy jezdí. Nikdo je k tomu nenutí." Proč tam jezdí, protože tam třebas bydlí lidé kteří nemají zastávku autobusu co 500 metrů jako my rozmazlenci z Prahy a podobně velkých měst. A tito lidé se potřebují dopravit do škol, k lékařům, do práce. To co jste vypustil z úst zde za prvé znevažuje lidi co nebydlí v velkém městě a jsou odkázání na tuto dopravu, ale ani Vám nedochází, že ty lidi i rovnou urážíte. To je stejné jako bych já napsal a na co stavět další silnice, dálnice, koridory tratí, opravovat nádraží, stavět metro, letiště. Proč by se tam mělo lítat, jezdit rychleji atd. Nechápu když máme nohy tak si můžeme všude dojít ne. Stejná blbost jako Vaše Nechápu proč tam jezdí. Kdo Vás donutil psát do novin potřeba peněz tak maximálně úroveň psaní bez komentáře.

+6/−7
3.5.2017 5:33

K68a14r14e76l 40F89i32l94i55p 3808405230170

Ještě jedna věc, aby přesně řeči tohoto typu ustaly tak by se měla dělat jedna věc. Chceš jezdit lukrativní tratě? Dobře tak tady máš na každých 50 km lukrativní tratě 10 km tratě nelukrativní a klidně i s dotací od kraje. Chtěl bych to pak vidět v reálu. S ČD, LE, RJ nic nemám mimo jiné.

+3/−4
3.5.2017 5:39

P63e16t43r 26T76y55č32k27a 6505442349382

Lukrativni trate jsou ty objednanene statem a kraji.

+3/−1
3.5.2017 6:38

J11a68n 52S13ů26r80a 4485483683942

Každá trať, kde někdo hradí vzniklou ztrátu, je pro dopravce lukrativní.

+6/−1
3.5.2017 6:43

P22e46t22r 64T32y43č69k20a 6625182869112

Evidentne vubec nechapes jadro problemu. Jedina prodelecna trat na ktere CD jezdi je Praha-Ostrava.

+2/−1
3.5.2017 6:35

J59a13n 23S31ů36r14a 4775763283682

Dobrý den, pane Filipe, obávám se, že jste nepochopil můj příspěvek. Nikdo nenutí České dráhy, aby provozovaly ztrátové spoje. Zajištění dopravní obslužnosti v regionech je věc krajů, nikoliv Českých drah. Ty jsou jen nástrojem pro zajištění ZDO, vybraným bez soutěže. Nebo snad někde provozují České dráhy regionální vlaky zcela na své riziko. Nerozumím, proč do toho taháte obyvatele venkova.

+6/−1
3.5.2017 6:42

J79a48k38u31b 79Š90a38f10a90n74d48a 7675937951131

No to je tedy názor. Takže budete nutit nějakého soukromníka, aby tam provozoval dopravu? Aby tam provozoval prodejnu potravin? Hospodu? A co ještě? Obec má svoje vedení, nad ní je kraj. Ti mají zajišťovat dopravní dostupnost a mají na to prostředky, tedy peníze. Za ty si nějaké spoje objednají. Kdyby tam nevedly koleje, komu byste přikázal, aby tam jezdil? Jaké firmě? A proč zrovna téhle a né té druhé?

+1/0
3.5.2017 7:23

J21a32n 88V57a40l81o26u50c10h 6192487898940

Nikdo nikoho nenutí. Prostě až skončí stávající smlouvy (podepsané bez řádného VŘ s ČD, neboť dopravce tam nemůže prodělat a vydání více veřejných peněz než by bylo nutné, pokud by někdo ve VŘ nabídl nižší cenu, se "nějak" zdůvodní), vypíše se výběrko. Jaká budou kritéria (zda jen cena) je věeí zadavatele a pokud se nikdo nepřihlásí (což je vzhledem k zajištěné neztrátovosti nepravděpodobné), holt se to bude řešit (jiná kritéria, případně busy). A je určitě více míst, kam jako základ jezdí vlak, byť bus tam má (třeba na posílení špiček, protože jednokolejka hustější interval neumožňuje) více zastávek blíže k obyvatelstvu, než naopak.

A pokud byste někomu nabídl, že mu ztrátu v hospodě či prodejně potravin proplatíte (a přihodíte "přiměřený zisk" jako se to děje v režimu ZDO), piště si, že se zájemci poperou (protože se v podstatě nemusí starat o kvalitu a počet zákazníků, stačí základní nabídka v dohodnuté hodiny - něco jako prázdné šukafony brázdící lokálky).

0/−1
3.5.2017 11:43

M53a44r70t90i76n 52K66o73p36ř11i63v77a 2804620260228

Fakt jste takovou blbost napsal ? ����

+1/−1
3.5.2017 8:42

J62a90n 19S27ů28r25a 4805883293862

Co konkrétně je špatně?

+1/−1
3.5.2017 8:57

K86a62r96e37l 21Ř40e11h43á56č56e13k 9562900501382

Vy jste opravdu hlupák. Zkuste se nastěhovat někam na venkov. Ono jezdit Liberec - Praha po dálnici busem, kde bude vždy něco jezdit a jezdit někde na venkově, kde když si kraj dopravu nezaplatí, tak na ty lidi nikdo ani nezdechne, nebo snad myslíte, že pan Jančura z lásky k občanům začne provozovat vlaky například Kladno - Kralupy nad Vltavou? A kdo jiný, než ČD by byl schopen tolik vlaků obsloužit? LEO express s pěti soupravama? Arri4s pěti soupravama? Dokázal jste tímto příspěvkem pouze to, že jste arogantní sobec.

+1/0
3.5.2017 9:01

J38a84n 30S35ů79r58a 4285103383472

A ČD tam jezdí z lásky k bližnímu? Proč tedy nejezdí třeba Mochov - Čelákovice? Čížkovice - Obrnice? Je lepší do vesnice dva vlaky denně nebo šest autobusů denně?

+3/−1
3.5.2017 9:14

M28a39r71t75i37n 62G80i71l88l 1657138754977

Protože Čížkovice-Obrnice vlastní soukromá firma, která o pravidelnou osobní dopravu nemá zájem.

0/0
3.5.2017 20:44

J89a32n 75S46ů16r69a 4185153983672

Kdy byl zastaven provoz a kdy došlo k prodeji?

0/0
3.5.2017 21:09

D87a88v39i60d 63Z49a38j67d62á68k 8895912110391

Pokud investujete, tak odepisujete. Takze dostat se z minusu teva par let. A to za predpokladu, ze behem tech let neinvestijete. Ostatni ukazatele maji kladne. Takze vydelavaji. Devalvuji to odpisy

+5/0
2.5.2017 22:51

T67o28m92a32s 83A12u84g34u62s86t40y12n 6137226221400

U LE Sůra hodnotí EBITDA u ČD vše včetně odpisů...

0/0
3.5.2017 6:37

J29a41n 29S71ů83r86a 4965123273322

Ano, proto hned v první větě je celkový výsledek, EBITDA zmíněná jednou.

+1/0
3.5.2017 6:44

J60a97k49u17b 18Š96a30f46a78n86d75a 7855307961811

ČD na žádných prodělečných tratích nejezdí. Kde tu blbost berete?

0/0
3.5.2017 7:19

J62a36r52o29s60l45a25v 54D32o49s57t72a39l 2544791305899

Jo v USA čekají až jim nějaký Leoš z Česka zařídí vlakovou dopravu. :-)

+5/0
2.5.2017 20:46

V14o61j51t86a 83L55e77j42s80e66k 1431345639439

Tak leckteré hvězdy tu zařaditelné pod značku Leo ve Státech celkem uspěly.

+4/0
2.5.2017 21:32

R20o31m88a30n 60S54m81ě66l86ý 8444525266671

Už se těším na linku Praha - Nový Jork ;-D

0/0
3.5.2017 2:12

I59v34o 90Ž90i97ž66k84a 8803687551941

Proč ne? Naloží vagón i s cestujícími do Antonova a přepraví do US.

0/0
3.5.2017 4:55

P77e80t73r 86Š78i77m81e30k 2689157466508

Není nad Pendolino

+9/−8
2.5.2017 20:44

J50i34ř29í 75H18o47r73á16k 7445673877282

Ano, ale už by fakt potřebovalo rekonstrukci (plánuje se).

0/0
2.5.2017 22:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.