Diskuze

VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Holt to Britské imperium špatně postavilo:-)

0 0
možnosti
TT

Ten sáhib je ale nespolehlivej. Vůbec se nemá k tomu, aby to opravil! :-)

0 0
možnosti
JM

Tak ono kdyz se o neco nestaram, tak se to casem rozpadne, to je snad jasny .... bohuzel, tihle "Romove", pardon, Indove na to taky ani nesahnou.... a to maj kliku, ze asi nemaj sberne suroviny, to uz nejedilo vubec nic ....

0 0
možnosti
FP

Pošlime im tam našich "Indov". Vyriešia im problém so starým železom a náš problém s neprispôsobivými občanmi bude tiež vyriešený

0 0
možnosti
PN

P14e38t66r 58N97o43v40á69k

5. 5. 2017 0:38

;-D stání podnik nemá-li monopol někde na světě neprodělává?

a není tunelován? 8-o;-D

0 1
možnosti
JD

J53a22n 35D68ě39t12á22k

4. 5. 2017 23:48

Ani trošičku mne to nepřekvapuje. Možná je čas vrátit se k tradiční indické dopravě - sloni a tak...

10 0
možnosti
MN

Ono je to s tim kolonialismem zajímavé. Jsme vychováváni v představě "přišel bílý muž a drancoval", ve skutečnosti ale bílý muž dorazil do divočiny a na "drancování" mu chyběla infrastruktura, zázemí, technika, pracovní síla... Infrastrukturu musel od nuly vybudovat, pracovní sílu vyškolit, technologii dovézt.

My se tu pachtíme s rekonstrukcí D1, Angličani přitom stavěli silnice, železnice, elektrárny, vodárny, školy, nemocnice po celém světě. A doufali, že se jim to vrátí, což se kolikrát nestalo - v koloniích proběhla povstání, místní bílého muže vyhnali a ten musel vše, do čeho investoval, opustit.

32 1
možnosti
Foto

A ještě to nechali zchátrat a nabrali cestu zpět do jeskyně. Praví Evropané jsou opravdu z jiné planety.

12 2
možnosti
JK

Odkud odejde bílý člověk, tam je vše v rozkladu.

17 3
možnosti
JV

Kdy odešel bílý člověk z českých drah?

3 20
možnosti
HH

Ale pane Kocurek.My se bavíme o želenicích v Indii a jihovýchodní Ásii,a né o železnicích v Evropě.

5 0
možnosti
MV

U nás je to stejné, jen se pohybujeme v menších měřítkách. Také máme velké dluhy na běžné železnici, ale také chceme mít rychlovlaky.

http://ekonomika.idnes.cz/indie-zacina-stavet-vysokorychlostni-zeleznici-f6k-/eko-doprava.aspx?c=A170325_190208_eko-doprava_suj

3 1
možnosti
JK

Protože na současných tratích není kapacita pro nákladní dopravu.

našla by se další kapacita, kdyby rychlé vlaky jely jinudy. Nebo kdybychom postavili čistě nákladní trať na rychlost 120 km/h.

Ona totiž společná trať pro vlaky velmi rozdílných rychlostí je nesmysl. Vlaky si navzájem překážejí. Němci zaplatili nehorázné peníze za potvrzení této logické věci. Švýcarům pod Gotthardem to taky nefuguje podle představ. A pod Lamanšským průlivem se jezdí pomaleji, jelikož nákladní vlak není kam uhnout, když za ním jede expres.

4 0
možnosti
VF

2 roky po schválení se nestaví, to je jako u nás;-D. Sice nemáme železnici z koloniálních dob, ale taky nic moc, hlavně vedlejší tratě jsou dost bída.

7 0
možnosti
JK

Naopak. Velmi zatížené tratě jsou ve stavu rozkladu. Ať už ze Smíchova do Berouna nebo třeba celá Pravobřežka (Kolín - Ústí nad Labem)

4 0
možnosti