Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská konkurence pro Airbus a Boeing. C919 poprvé vzlétl

Čínská společnost Comac uskutečnila v pátek první let se svým novým letadlem C919. Tento stroj by mohl narušit vládu Airbusu a Boeingu mezi letadly na krátké a středně dlouhé tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B27o87h14u33s43l58a64v 64H68u19d94z95i98e96c83z95e10k 2359668459235

Samozřejmě, že C919 potom co vzlétl také i přistál. Ještě se nestalo, aby vzlétnuvší letadlo nepřistálo. Rozdílná bývá pouze kvalita přistání.

0/0
6.5.2017 16:49

J88a85n 10N84á38d51v34o88r36n75í29k 7703508385247

To je konkurence tak maximálně pro Airbus, ale nikoliv pro Boeing.

0/−11
6.5.2017 13:42

K73a29t17e81ř54i81n85a 26V14ý98b13o12r10n93á 6610239889

Boeing do Číny neprodává?

+3/0
6.5.2017 14:14

J10a41n 90N30á67d19v54o71r63n79í39k 7673698165717

Prodává

0/0
6.5.2017 16:09

J31i64ř34í 59T96e52p70r 4937800135545

Pohled do pilotní kabiny mě děsí. Samé displeje, žádný pořádný budík. :-(

0/0
6.5.2017 13:32

B13o52h34u30s88l33a72v 28P75o87n24í35ž73i87l 7250613856727

Konkurence? Jako ruský Suchoj Superjet 100?

+3/0
6.5.2017 13:24

V40a54l49e29r72i44e 40W86e89b90e33r74o80v93á 1772950247720

Superjet 100 je určen pro regionální lety, to je spíš konkurence pro Bombardier. Pro Airbus a Boeing je v budoucnu velká konkurence a problém spíše nový ruský MC-21, který současné A320 a B737 v mnohém předčí, hlavně v pohodlí pro cestující a také technologií tzv. černého křídla, které letadlu umožňuje ekonomičtější provoz. Původně byl první let naplánován na začátek dubna tohoto roku, ale asi z marketinkových důvodů, kvůli čínskému C919, poprvé vzlétne MC-21 až o pár týdnů později.

Možná budete hofně překvapen, ale Suchoj Superjet 100 začaly kupovat už i západoevropské aerolinky. Aerolinky Cityjet se zbavily svých starých britským AVRO a obnovili svoji leteckou flotilu právě jen ruskými Superjety 100. První kdo si mohl vyzkoušet let irských aerolinií se Suchojem byla irská fotbalová reprezentace na EURO 2016 a let přežili.;-) Dalšími aerolinkami, které si koupily Suchoj Superjet 100 jsou Brussels airlines a létají s ním od dubna i do Prahy.

https://www.youtube.com/watch?v=QuWv0tGBoNo

Je to opravdu dobré letadlo, moderní a pohodlné pro cestující. Kdo měl tu možnost se Suchojem již letět, tak to potvrdí. A je jen otázka času, kdy i další západoevropské aerolinky začnou létat na regionálních letech se Suchojem. Takže doufám, že všichni kdo často zde na diskuzi píší, že do ruského stroje za žádnou cenu nevlezou, své předcevzetí dodrží. A jakmile zjistí, že budou muset na let do Bruselu, Londýna či Paříže atd. nastoupit do ruského letadla, toho děsného křápu, tak budou radši sedět doma na zadku.

+2/−4
6.5.2017 18:01

J67o18s76e86f 42N48o27v47á57k 2462572715814

1) Co to je prosím černé křídlo?

2) Rusko má tradičně problémy s leteckými motory. Tedy jedna z důležitých vlastností -- spotřeba -- bude s velkou pravděpodobností zaostávat za západní konkurencí.

3) Tím, že jste napsala "pohodlné pro cestující" jen ukazujete, že jen kopírujete reklamní materiály z Ruska. Letadlo je tak pohodlné, jak si jeho kupující objedná a tedy kolika sedadly je opatřen.

4) Kvalita právě vyrobeného letadla se hodnotí těžko. To se dá určit tak za deset let, až budou k dispozici nějaké statistiky spolehlivosti...

+5/0
6.5.2017 21:18

V27í96t15ě65z51s68l39a21v 79B79o69c59h 6382875885966

Brussels Airlines si SS100 nekoupily, nýbrž si je na dva měsíce pronajaly právě od toho CityJetu :-P

0/0
7.5.2017 17:10

A32n11n97a 16T30r83o88c57h66t85o40v52a 1857115901691

To je pro celý svět obrovské štěstí, že i letecká přeprava má čím dále větší konkurenci, nebo nakonec i cena těchto letadel bude příznivější pro chudší státy, jako je například Somálsko a i Somálci se budou moci radovat, že se mohou letecky přepravovat, než vše oběhat na vlastních nohou a nebo na tvrdohlavém oslovi či orlicí !! ;-D;-D!!;-D;-D

0/0
6.5.2017 13:18

M51o43j86m26í18r 22V60r98t18o17c26h 2490463742612

Smutné že tak velký národ začíná vyrábět dopravní letadla až nyní víc jak 100 let po jeho vynálezu. To zvládalo Československo už v první polovině minulého století a zvládlo by to i dnes stejně jako jiné evropské státy. Ale Evropa je sdružená ve spolupráci v Airbusu proto tu není důvod aby se každý jednotlivě prsil a chlubil každým letadelkem a křičel do světa o epochálním vynálezu velikosti vynálezu kola či ohně. Kdo ví kolik evropských a amerických inženýrů jim na tom letadle dělá.

+4/−5
6.5.2017 13:03

T67o57m87á28š 57M68a74x58a 5253970975447

V Airbusu a Boeingu je jistě nemálo lidí i z Číny. To je přece fuk, hlavně když jsou dobří ;-)

+1/0
6.5.2017 13:20

M67o78j80m53í93r 49V26r72t37o96c28h 2540883242812

to tedy není ani jedno ani druhé. kolik čínanů vyvíjí v evropě nebo usa třeba auta ? kolik jich je ve škodovce ? oproti třeba těm německým ?

0/−1
6.5.2017 13:40

J97i18r32k88a 48B59r68u90n15n20e48r 4328222639247

TU 104 bylo jedno z prvních tryskových letadel. Byli limitovaní komunismem, teď nejsou.

0/0
7.5.2017 1:18

O38n57d43ř62e45j 11H20o72r58á69k 8659314671

Proč by to mělo být "smutné"? I Čína by určitě dokázala postavit vlastní dopravní letadlo o desítky let dříve, jen to prostě neuděla. Stejně jako my bychom nejspíš dokázali vyvinout třeba jaderné zbraně, kdybychom chtěli.

+2/0
6.5.2017 14:24

B28o40h24u90s60l49a29v 69P10o26n10í35ž44i88l 7410933346587

Rusové taky chtěli do světa se svým Suchoj Superjet 100 ...

+1/0
6.5.2017 13:00

L21u61k87a73s 16N90o73v84y 4334644545866

Asi bych se trochu bál v tom letět ;-D;-D;-D

Tedy více než normálně :-)

+1/0
6.5.2017 12:56

T86o38m85á20š 30M49a88x80a 5133800495337

Je v něčem to letadlo opravdu přínosem? Proč by měl zájemce sáhnout zrovna pro C919 a ne po konkurenci? Co jsem tak letmo proběhl TTD, tak mi přijde, že se nic extra neděje, naopak spíše za konkurencí zaostává. Jen je prostě čínský...

0/0
6.5.2017 12:45

V77o17j23t92a 44L84e19j47s23e80k 1331365439699

Transport Tycoon Deluxe? R^ ;-)

0/0
6.5.2017 13:39

K29a61t13e85ř43i37n94a 24V91ý45b79o56r11n13á 6180239379

Takticko Technická Data. Pán si myslí, že je to letadlo vojenské ;)

0/0
6.5.2017 14:07

J71a72n 17Z69á34v51e50s17k26ý 1505613519

Nez to otestujou a pripravi na sériovou výrobu, bude airbus a boeing trochu dal

0/0
6.5.2017 12:40

R12a29d47e95k 49D25o61l47e43ž61a86l 2299903720840

"Tento stroj by mohl narušit vládu Airbusu a Boeingu mezi letadly na krátké a středně dlouhé tratě."

A třeba Embraer je co? Letadla nevyrábí jen Airbus a Boeing.

0/0
6.5.2017 12:16

J96a29n 92S72e67m65i78k 4304287292419

Embraer dela dopravni letadla jine kategorie.... trida pod kapacitu Airbusu 320/B737

0/0
6.5.2017 12:19

R56a88d95e26k 18D85o54l17e74ž94a27l 2159983820690

No právě. A s menším doletem. Proto jsem kritizoval větu, že Airbus a Boeing má na tohle monopol. Na krátké tratě bývají třeba ty Embraery (mimo jiné, samozřejmě).

0/0
6.5.2017 12:28

J26a87n 55S20e68m36i72k 4634307252529

maji duopol na letadla v teto kategorii- kratke a stredni trate s kapacitou 120-200 lidi.- nejpoptavanejsi segment trhu.

klicova je kombinace pocet pasazeru-dolet

+2/0
6.5.2017 12:34

M64i63r31o18s55l79a39v 69R94a43t27a11j 5141973334745

snažím se nekupovat vše co je Made in China nebo Made in PRC....a co to? je to vše levnější (ostatní výrobky) a hlavně KVALITNĚJŠÍ !!!!!!!!!!

0/0
6.5.2017 12:08

M64a98r52e22k 27T77ů49m60a 4782468576122

A povedlo se mu i přistát?

+2/0
6.5.2017 11:55

J52a11n 77S36e89m45i31k 4334907322399

ja bych se moc nesmal...... v 70. letech kdyz se Japonci zacali snazit udavat ty sve Datsuny,Nissany a Toyoty v Evrope a Americe se tomu lidi smali asi jako u nas za komara Trabantum....

...v 80. letech je smich presel....

...pred 10 lety jsme se smali kdyz cinani vyhrozovali ze zacnou do Evropy a US vyvazet svoje mobily se smesnymi nazvy..... smejeme se dneska?

+23/0
6.5.2017 11:54

M63a82r89e37k 88T86ů28m59a 4752518346672

Že těch čínských kšuntů na silnicích jezdí, co? Jak je rok dlouhej, tak nevšiml snad žádnýho...

0/−1
6.5.2017 11:58

J65a96n 50S87e64m21i19k 4894767402779

Japonci zacali vyrabet auta ve vetsim meritku v 50. letech. Na US/Evropsky trh zacali expandovat az 20 let pote.

hlavni veci je ze auto neni jako mobil- obchod s nimi je slozitejsi, aby to fungovalo potrebujete vybudovat sit dealeru, servisu, zajistit aby zakaznik vedel ze za rok z trhu nezmizite, jsou slozitejsi homologace....

...proto ti Japonci vyrazili az kdyz byli pevne rozhodnuti ze maji na ty velke vstupni investice a na masivni nastup s auty.

+2/0
6.5.2017 12:05

J90a57k84u25b 57M13i29k95u83l28a76c29e30k 8947471847774

Ano smejeme

0/0
6.5.2017 16:03

J87i19r67k25a 34B50r12u84n64n77e65r 4358502439747

Smějeme. Nad čínským počítačem.;-)

+1/0
7.5.2017 1:22

K51a72t10e59ř58i18n37a 12V89ý35b75o63r45n10á 6650699869

Když budeme mít kliku, tak Zeman vyjedná možnost montovat čínská letadla pro evropský trh v našich montovnách. ;)

+3/−6
6.5.2017 11:54

J91a88n 94S39e54m98i12k 4484277102339

Zeman nikde nic nevyjednava ani nevyjednaval.

vozi si ho velke financni skupiny typu Penta k podpisum- cinane maji radi pocit ze jejich partner ma blizko k moci (to ze u nas ma prezident pozici jinou nez v cine je jedno)

...navic naprosta vetsina podepisovanych smluv je proste nakup existujicih aktiv tedy pouze cash pro Pentu&co,

Druha pulka jsou "memorandum of understanding", coz nejsou kontrakty i kdyz cituji miliardy sem nebo tam.

No schvalne, kouknete na Putina, ten v Cine podepisuje tyhle Memorandum of Understanding o stavbe ropovodu , plynovodu etc. kazdy pulrok, vzdycky to maji v ruskych zpravach jako "investicni dohody za desitky miliard USD" a co z toho vedlo k realnym kontraktum nebo nedejboze realizaci?;-D

+3/0
6.5.2017 12:02

K62a27t21e28ř49i21n92a 78V61ý72b43o15r87n59á 6190169969

Mě nezajímá Putin. Každopádně je celkem jedno, jestli tady Čína postaví novou montovnu nebo koupí od Penty již fungující a tu novou postaví Penta.

0/0
6.5.2017 12:05

J48a21n 58S88e24m29i35k 4834737862599

problem je ze ta Penta tu montovnu za ty cinske penize postavi v Cine;-)

dalsi legracni zalezitost je ze ty penize za ktera kupuji ti cinane ceska aktiva od Penty pochazi odkud?

pochazi z cinskych prebytku zahranicniho obchodu s CR, tedy jsou to vlastne ceske penize utracene za cinske spotrebni zbozi

takova drobna ironie. ale neni specificka pro CR, deje se to na celem Zapade- duvod proc cina drzi leta letouci mermomoci podhodnoceny Yuan.

0/0
6.5.2017 12:08

K83a15t30e13ř18i34n62a 72V35ý52b11o28r88n46á 6290749979

Pokud Penta raději investuje v Číně než doma, tak je něco špatně. A že Čína exportuje více než od nás importuje? To asi podhodnocenou měnou nebude. ČNB tento trik také zkoušela... ;)

0/0
6.5.2017 12:19

J19a42n 65S21e93m23i88k 4174927352239

taky to 10% znehodnoceni kurzu melo stejny dopad na rust prebytku zahranicniho obchodu CR

jen u ciny je to podhodnoceni meny mnohem, mnohem vyraznejsi

(jinak u ciny samozrejme hraje roli nohem vice faktoru)

0/0
6.5.2017 12:32

K16a61t39e35ř91i66n94a 86V85ý82b31o82r38n15á 6970719849

Je zajímavé, že toho "mnohem, mnohem" výraznějšího podhodnocení čínské měny není schopen nikdo nějak využít, přitom u nás bylo spekulantů...

0/0
6.5.2017 14:13

V47á33c46l23a10v 46K46o53p21ř60i73v71a 1644910235201

Tak tam jde hlavně o home credit a podobné..... O montovny vůbec.

0/0
6.5.2017 12:09

K73a65t41e26ř86i22n36a 17V93ý82b41o24r55n78á 6370729409

Home Credit je Kellner. Ne Penta. Nebo se pletu?

0/0
6.5.2017 12:13

J59a11n 94S62e38m67i38k 4924217912309

psal jsem "cash pro Pentu&co"

...ve smyslu "a podobni".... jmeno firmy opravdu nic nemeni na principu techto "investic"- neni to vytvareni pracovnich mist v CR, je to jen presun aktiv z jednech rukou do druhych, s tim ze penize utrzene od cinanu skonci zpatky v cine jako investice

0/0
6.5.2017 12:18

K57a43t74e31ř56i21n73a 23V83ý61b20o81r90n29á 6360879209

Nějak jsem nepobrala, proč by čínské peníze investované v Evropě, musely skončit zase v Číně.

0/0
6.5.2017 14:10

L39i59b38o29r 59F26i84l63á50k 6791246630469

Anebo jim doporučí Kalouskovy padáky.

+1/0
6.5.2017 12:29

J63a57n 53K96r24p81e89c 5206663214142

presne takovym zpusobem zacinali technologickou revoluci japonci po 2. sv.v. a dnes se jejich malokdo posmiva. npr. jejich auta a motorky zlikvidovaly vetsinu evropskych (zj, anglickych) automobilek a postupne dobyly cely svet.

+1/0
6.5.2017 11:53

L16u25k28a84s 87V20a11v27r85a 2464732845131

Boeing ani Airbus v dohledne dobe stejne neohrozi. Ale nevidim duvod, proc do neho nesednout. Bude muset mit certifikaci vsude kam poleti. Bavi me vsichni zdejsi pokrytci co hlasaji ze do toho nesednou, atd. Zahodte veskere sve obleceni, mobily a dalsi veci, ktere bezne pouzivate. Jsou prece z Ciny...

+8/−2
6.5.2017 11:52

V20á27c82l46a12v 96K94o88p59ř42i80v95a 1274540645771

Za mého života, co ještě plánuji 20-30 let , to asi nestihnou. Takže dovolte mi plánovat.

0/−1
6.5.2017 11:53

K43a22t25e76ř47i19n91a 14V80ý57b35o60r38n75á 6350619409

Doba se zrychluje.

+1/0
6.5.2017 11:59

S67e60i49d95l 86P98e48t37r 1661141275334

Jak v čem.

V letectví se vývojová doba díky stále dokonalejším normám, složitějším systémům a náročnosti certifikace naopak prodlužuje.

Např. DC 2 byla v provozu za cca 20 měsíců od první čáry na prkně za což dnes nedostanete legálně do vzduchu ani dvoumístný sportovní éro ..

0/0
6.5.2017 14:31
Foto

O38n76d29r30e68j 91B18o17c69e97k 1120155984918

A kdy bude lítat?

0/0
6.5.2017 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.