Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i72l49a77n 12N47ě21m53e39c 1135910406446

Čtyři procenta, hm, hm, hm, aby z toho nebyly nějaké blbé vtipy, tohle číslo se mělo přeskočit bez komentáře :)

+12/−1
doporučit
7.5.2017 17:04

M84i74l72a33n 57W95e50l58s27e32r 5432438958241

Hybrid....Cena kolem milionu a spotřeba cca 5 litrů. Obyčejný nafťák. Cena kolem 400 tisíc, spotřeba 4.8 litru.

+8/−1
doporučit
8.5.2017 8:14

V85l17a82s37t30i14m76i98l 78H74a80l69a28š62t46a 4123228518890

Dotace?

+8/−1
doporučit
7.5.2017 15:45
Foto

I29m29r78i61c76h 91S41u13c87h66a49r16s44k16ý 8326353455561

K tak obrovskému nárustu je potřeba připomenout jak výhodný je elektromobil doopravdy...?

Nutno je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

+7/−2
doporučit
7.5.2017 18:55

P74e71t36r 66Š85i95m96e51k 2869767876218

Tesim se na to. Auto má podstatne méně dílů, možnost plne diagnostiky, v budoucnu střecha vozidla jako solární panel, pomáhající dobijeni, dobrý systém sdileni v kombinaci s vlakem je budoucnost dopravy

+9/−4
doporučit
7.5.2017 17:47

T25o19m91á52š 76K94r17a54i15n45a 7884110884428

Ty jo, při všech těch dotacích a znevýhodňování klasických pohonů, už celá 4%?! Tak to za chvilku tady bude boom! Alespoň u jiných 4% to tak vypadá ;) (Koneckonců, i s tím znevýhodňováním "konkurence")

Nicméně, upřímně, nebýt tak drahé vstupy (pořízení elektromobilu), pro manželku ideální auto: denně 30 km do práce a z práce, v práci dobíjecí stojan a cena energie za půlrok stejná, co dá měsíčně za benzín. Akorát by nesměla zapomenout to auto na ten stojan připojit...

+9/−4
doporučit
7.5.2017 16:30

J38i67n46d63ř95i37c11h 54L47u78k62e61š 3429824643350

Pro denní dojíždění pár km do práce nebo pro manželku na vožení dětí je to pěkné. Ale. Třeba Opel Ampera e, E- Golf, BMW i3, všechno je přes milion. To radši koupím garsonku a budu jí pronajímat, ať mám na důchod aspoň něco. Navíc by rodina stejně musela mít další auto, co je na tom ekologického pořád navyšovat počet aut?

+4/0
doporučit
8.5.2017 8:08

A14n63t25o75n51í40n 24S90v39o36b28o89d51a 3394823359772

hybrid většinou není v praxi žádný zázrak, ale papírově je skvělý :-(

+4/−1
doporučit
7.5.2017 15:45

K52a66r38e15l 33M80a59z19a69č 3717223896249

Tento komentář je k překotnému prosazování elektromobilů silou, plošné náhradě spalovacích aut během následujících deseti let. Tak jak si to představuje EU. Pokud nebude řádná infrastruktura a podmínky, je to nesmysl.

1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.

2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!

3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.

4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?

5) Není na tom nic ekologického! Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %!!!! Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu, oleje a hlavně jen fakt, že se auto pohybuje a víří prach. Výroba aku je ekologicky nesmírně náročná, musí mít drahé kovy, které se musí těžit a jeden z nich se těží jen v Africe za pomoci dětských otroků. Výroba a likvidace není ale vůbec nic ekologického, stejně jako výroba a likvidace solárů či dalších zařízeních pro elektrárny.

6) Proč nikdo neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovských čmoudícími dieselagregáty, které produkují tolik svinstva, jako celá Evropa? Proč nikdo neřeší miliony kamionů? Vozy různých komunálních služeb, MHD a podobně? Tam jsou zdaleka největší zátěže, ne od osobních aut.

7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

+7/−6
doporučit
7.5.2017 20:47

P61e33t89r 79B40á34č84a 8225906975535

UZ 4 % ;-D;-D;-D

Vsak my vam to vnutime diky dotacim a mediim proste hlava nehlava.

+3/0
doporučit
7.5.2017 23:40

J55a33r69o19s20l13a18v 95D37u82n89d25a 1353292806820

Bohužel, až na naprosté výjimky (které jsou ale pekelně drahé), je užitná hodnota elektromobilů stále nízká a za tu cenu to nemá vůbec smysl.

- Nekřesťansky drahé

- Krátký dojezd (zvlášť v zimě s topením a nebo v létě s klimatizací)

- Stále dlouhá doba dobití mimo rychlonabíjecí stanice

Jinak dynamika jízdy perfektní, do města naprosto ideální. Ale zajímalo by mne, kde si běžný obyvatel většího města (t.j. bez garáže a bez parkovacího místa na svém pozemku) bude přes noc nabíjet. Nebo se očekává, že si každý večer zajede k rychlonabíjecí stanici na půl hodinky a přečte si v autě noviny?

+3/0
doporučit
7.5.2017 22:43

G64e66o81r67g 11K11o24m73b93e10r70e97c 9574491656601

krasny oblbovani s cislama. Napr Nemecko, automobilova velmoc a prodej novych e-aut a uvedeni do provozu je videt v grafu zde - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244000/umfrage/neuzulassungen-von-elektroautos-in-deutschland/

naopak roste nezajem o e-auta, lide si uz zacinaji uvedomovat ze to je jen draha hracka.

+3/0
doporučit
7.5.2017 21:30

P68e83t59r 10N20o50v98á65k 8625269610

bez zelené ultra-levičácké bandy (+ úplatků = dotací) by dosáhly v Evropě tak max cca 0,1 - 0,4%?

-

a to si GREEN lobby předpokládám o min 50% čísla nenápadně přifoukla ;-€

bo za ty miliardy musí něco ukázat ;-€

stačí vidět jak se např. o hybridech lže! viz např.:

-

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.de/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+3/−1
doporučit
8.5.2017 3:43

L40u71d18v63í59k 59R51a30k 8555191394524

Dokud bude energie do hybridu brána ze sítě, kde je el.proud z uhelné elektrárny, tak proč? Já sice z výfuku nečoudím, ale za mne odčoudila elektrárna.:-/

+6/−8
doporučit
7.5.2017 16:29
Foto

P53e18t94r 25J19a42n19o47v87s27k38ý 1568500692808

Když mám jednoho psa a koupím si druhého, tak jsem svou smečku zvětšil o neuvěřitelných 100% :)))

+2/0
doporučit
8.5.2017 8:11

V71l24a66d25i14m84í48r 83R12e85t45t21i48n16g29e19r 5515386415155

Když je to tak super výhodné, proč to potřebuje tak masivní dotace horem dolem a stejně se to neprodává a nerozšiřuje?

+2/0
doporučit
7.5.2017 21:43

M90a25r35t88i32n 53P77r73o22k42o60p 6226897780785

Pokud si velké státy mají cil nasazení​ EV v letech 2025 - 2030. Tak je těch 4% žalostně málo a může to být jen výkyv v obnově vozoveho parku.

+2/0
doporučit
7.5.2017 17:53

M15i87c92h35a67l 14K34o91č38í 1731315703413

A kdy přičtu energii vynaloženou na výrobu té baterie, její krátkou životnost a energii na její likvidaci, protože je plné jedů.

Pořád to ještě bude eco?

A ta elektřina na kterou to jezdí se vyrobí kde?

+3/−3
doporučit
7.5.2017 17:00

R68o18b86i27n 19Ž63i88ž56k87a 2778924606166

A ten zájem je tak velký, ze se ty tři prodané elektromobily denně radši přicucnou ve statistice na tisíce Priusů:-)

+1/0
doporučit
7.5.2017 23:24

J74a70k69u34b 32K30o68s 4377230300577

Věřím tomu, že je to cesta. Jen ať to ale zase nějaký dobro*er nedává befelem. Jen by mne ještě zajímalo, jaký podíl z těch 4 % je osobní nákup a kolik činí podíl služebních vozů.

+1/0
doporučit
7.5.2017 20:12

D13e72n11i65s 32H95u25m11l 4812455145146

Zrovna jsem viděl poslední díl Grand Tour, kde Clarkson všude rozkřikoval mezi lidmy, že platí elektrické BMW Jamese Maye;-D

https://www.youtube.com/watch?v=2mGBOIMvv_M

+1/0
doporučit
7.5.2017 18:42

K54a42r13e35l 88Z31a27c20e10k 7731609381627

Ještě vymyslet, jak se bude na všech sídlištích v noci nabíjet.

+1/0
doporučit
7.5.2017 17:55

D32a13v50i10d 11P14e55t86r 7380246450625

Pokud budou levné a rychlodobíjitelné baterie s velkou kapacitou, pak se elektromibyly rychle rozšíří. Cena motoru je proti baterii zanedbatelná. Dnes už se rozšiřují elektrokola, či kiné věci.

+1/0
doporučit
7.5.2017 16:14

S32t33a91n62i90s78l70a70v 66R24o91s29e93c79k15ý 9955209571399

Snobismus?

+2/−6
doporučit
7.5.2017 15:23
Foto

R22o71m13a98n 91Š73l11e79h41o58v26e26r 2287665726658

naftové motory v osobákách bych zakázal, benzínové bych hodně omezil, zákaz používání V6,V8,V10,V12 v osobních vozech...hned by se ten vzduch vyčistil, elektroauta by šla na dračku a přestaly by jezdit jakékoliv opice co mají nohy a ruce.

0/−4
doporučit
8.5.2017 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.