Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i50l17a25n 32N71ě29m65e76c 1975610656156

Čtyři procenta, hm, hm, hm, aby z toho nebyly nějaké blbé vtipy, tohle číslo se mělo přeskočit bez komentáře :)

+12/−1
doporučit
7.5.2017 17:04

M14i73l29a66n 79W17e47l72s95e71r 5732818488821

Hybrid....Cena kolem milionu a spotřeba cca 5 litrů. Obyčejný nafťák. Cena kolem 400 tisíc, spotřeba 4.8 litru.

+8/−1
doporučit
8.5.2017 8:14

V59l78a35s10t94i72m74i31l 59H58a63l31a75š36t68a 4133218308910

Dotace?

+8/−1
doporučit
7.5.2017 15:45
Foto

I53m86r89i91c64h 93S51u53c64h59a77r42s42k82ý 8886683855511

K tak obrovskému nárustu je potřeba připomenout jak výhodný je elektromobil doopravdy...?

Nutno je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

+7/−2
doporučit
7.5.2017 18:55

P97e66t91r 39Š82i24m70e13k 2579417206138

Tesim se na to. Auto má podstatne méně dílů, možnost plne diagnostiky, v budoucnu střecha vozidla jako solární panel, pomáhající dobijeni, dobrý systém sdileni v kombinaci s vlakem je budoucnost dopravy

+9/−4
doporučit
7.5.2017 17:47

T91o60m52á89š 93K94r69a86i70n15a 7524280204708

Ty jo, při všech těch dotacích a znevýhodňování klasických pohonů, už celá 4%?! Tak to za chvilku tady bude boom! Alespoň u jiných 4% to tak vypadá ;) (Koneckonců, i s tím znevýhodňováním "konkurence")

Nicméně, upřímně, nebýt tak drahé vstupy (pořízení elektromobilu), pro manželku ideální auto: denně 30 km do práce a z práce, v práci dobíjecí stojan a cena energie za půlrok stejná, co dá měsíčně za benzín. Akorát by nesměla zapomenout to auto na ten stojan připojit...

+9/−4
doporučit
7.5.2017 16:30

J80i26n30d47ř86i67c82h 61L22u63k98e23š 3139754313600

Pro denní dojíždění pár km do práce nebo pro manželku na vožení dětí je to pěkné. Ale. Třeba Opel Ampera e, E- Golf, BMW i3, všechno je přes milion. To radši koupím garsonku a budu jí pronajímat, ať mám na důchod aspoň něco. Navíc by rodina stejně musela mít další auto, co je na tom ekologického pořád navyšovat počet aut?

+4/0
doporučit
8.5.2017 8:08

A46n20t43o60n67í27n 88S52v87o92b98o98d80a 3924233729292

hybrid většinou není v praxi žádný zázrak, ale papírově je skvělý :-(

+4/−1
doporučit
7.5.2017 15:45

K22a43r54e82l 19M53a52z29a40č 3477883906799

Tento komentář je k překotnému prosazování elektromobilů silou, plošné náhradě spalovacích aut během následujících deseti let. Tak jak si to představuje EU. Pokud nebude řádná infrastruktura a podmínky, je to nesmysl.

1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.

2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!

3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.

4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?

5) Není na tom nic ekologického! Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %!!!! Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu, oleje a hlavně jen fakt, že se auto pohybuje a víří prach. Výroba aku je ekologicky nesmírně náročná, musí mít drahé kovy, které se musí těžit a jeden z nich se těží jen v Africe za pomoci dětských otroků. Výroba a likvidace není ale vůbec nic ekologického, stejně jako výroba a likvidace solárů či dalších zařízeních pro elektrárny.

6) Proč nikdo neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovských čmoudícími dieselagregáty, které produkují tolik svinstva, jako celá Evropa? Proč nikdo neřeší miliony kamionů? Vozy různých komunálních služeb, MHD a podobně? Tam jsou zdaleka největší zátěže, ne od osobních aut.

7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

+7/−6
doporučit
7.5.2017 20:47

P90e93t65r 19B68á42č84a 8585136625365

UZ 4 % ;-D;-D;-D

Vsak my vam to vnutime diky dotacim a mediim proste hlava nehlava.

+3/0
doporučit
7.5.2017 23:40

J77a58r92o67s83l80a29v 50D35u93n90d41a 1763772366650

Bohužel, až na naprosté výjimky (které jsou ale pekelně drahé), je užitná hodnota elektromobilů stále nízká a za tu cenu to nemá vůbec smysl.

- Nekřesťansky drahé

- Krátký dojezd (zvlášť v zimě s topením a nebo v létě s klimatizací)

- Stále dlouhá doba dobití mimo rychlonabíjecí stanice

Jinak dynamika jízdy perfektní, do města naprosto ideální. Ale zajímalo by mne, kde si běžný obyvatel většího města (t.j. bez garáže a bez parkovacího místa na svém pozemku) bude přes noc nabíjet. Nebo se očekává, že si každý večer zajede k rychlonabíjecí stanici na půl hodinky a přečte si v autě noviny?

+3/0
doporučit
7.5.2017 22:43

G89e41o36r78g 10K60o18m11b14e43r70e34c 9794871696191

krasny oblbovani s cislama. Napr Nemecko, automobilova velmoc a prodej novych e-aut a uvedeni do provozu je videt v grafu zde - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244000/umfrage/neuzulassungen-von-elektroautos-in-deutschland/

naopak roste nezajem o e-auta, lide si uz zacinaji uvedomovat ze to je jen draha hracka.

+3/0
doporučit
7.5.2017 21:30

P79e28t15r 60N60o83v45á59k 8285489650

bez zelené ultra-levičácké bandy (+ úplatků = dotací) by dosáhly v Evropě tak max cca 0,1 - 0,4%?

-

a to si GREEN lobby předpokládám o min 50% čísla nenápadně přifoukla ;-€

bo za ty miliardy musí něco ukázat ;-€

stačí vidět jak se např. o hybridech lže! viz např.:

-

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.de/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+3/−1
doporučit
8.5.2017 3:43

L85u10d61v88í41k 41R76a94k 8275751834354

Dokud bude energie do hybridu brána ze sítě, kde je el.proud z uhelné elektrárny, tak proč? Já sice z výfuku nečoudím, ale za mne odčoudila elektrárna.:-/

+6/−8
doporučit
7.5.2017 16:29
Foto

P26e50t90r 63J50a19n94o69v47s33k81ý 1618570712758

Když mám jednoho psa a koupím si druhého, tak jsem svou smečku zvětšil o neuvěřitelných 100% :)))

+2/0
doporučit
8.5.2017 8:11

V14l15a94d76i59m61í94r 31R11e52t53t38i91n13g91e52r 5425956915875

Když je to tak super výhodné, proč to potřebuje tak masivní dotace horem dolem a stejně se to neprodává a nerozšiřuje?

+2/0
doporučit
7.5.2017 21:43

M19a68r30t94i49n 33P77r27o61k28o10p 6406687650715

Pokud si velké státy mají cil nasazení​ EV v letech 2025 - 2030. Tak je těch 4% žalostně málo a může to být jen výkyv v obnově vozoveho parku.

+2/0
doporučit
7.5.2017 17:53

M88i32c98h33a72l 30K28o88č20í 1951795123653

A kdy přičtu energii vynaloženou na výrobu té baterie, její krátkou životnost a energii na její likvidaci, protože je plné jedů.

Pořád to ještě bude eco?

A ta elektřina na kterou to jezdí se vyrobí kde?

+3/−3
doporučit
7.5.2017 17:00

R54o80b48i65n 65Ž83i65ž45k84a 2988364356826

A ten zájem je tak velký, ze se ty tři prodané elektromobily denně radši přicucnou ve statistice na tisíce Priusů:-)

+1/0
doporučit
7.5.2017 23:24

J77a69k82u52b 23K69o35s 4407130300437

Věřím tomu, že je to cesta. Jen ať to ale zase nějaký dobro*er nedává befelem. Jen by mne ještě zajímalo, jaký podíl z těch 4 % je osobní nákup a kolik činí podíl služebních vozů.

+1/0
doporučit
7.5.2017 20:12

D29e66n90i78s 20H98u69m31l 4222725795796

Zrovna jsem viděl poslední díl Grand Tour, kde Clarkson všude rozkřikoval mezi lidmy, že platí elektrické BMW Jamese Maye;-D

https://www.youtube.com/watch?v=2mGBOIMvv_M

+1/0
doporučit
7.5.2017 18:42

K43a73r84e98l 36Z14a32c71e96k 7881529571167

Ještě vymyslet, jak se bude na všech sídlištích v noci nabíjet.

+1/0
doporučit
7.5.2017 17:55

D67a81v20i75d 35P50e60t14r 7920456260745

Pokud budou levné a rychlodobíjitelné baterie s velkou kapacitou, pak se elektromibyly rychle rozšíří. Cena motoru je proti baterii zanedbatelná. Dnes už se rozšiřují elektrokola, či kiné věci.

+1/0
doporučit
7.5.2017 16:14

S65t74a10n66i14s70l14a89v 13R18o49s83e36c14k98ý 9975709731399

Snobismus?

+2/−6
doporučit
7.5.2017 15:23
Foto

R24o42m72a51n 26Š58l54e85h31o29v74e50r 2377675346698

naftové motory v osobákách bych zakázal, benzínové bych hodně omezil, zákaz používání V6,V8,V10,V12 v osobních vozech...hned by se ten vzduch vyčistil, elektroauta by šla na dračku a přestaly by jezdit jakékoliv opice co mají nohy a ruce.

0/−4
doporučit
8.5.2017 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.