Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R77a12d90k14o 35K34ř10i34v13á94n13e90k 7580683805160

Existují denní, týdenní... roční celostátní síťové jízdenky na vlak, včetně jejich velmi oblíbených letních zvýhodněných podob. Tak ty tam platit nebudou.

Mezinárodní jizdenky, na které zejména mládež hojně cestuje Evropou. Ty platit také nebudou.

Tyto časové jízdenky značně přispívají k atraktivitě veřejné dopravy díky jejich flexibilitě. Demontáž tohoto systému je chyba. Nejsou to jen jakési marginální slevy ČD, byť formulace v článku to nepřímo podsouvá.

Na stávajících vlacích Č.B. - Krumlov - lipenská oblast - Nové Údolí jezdí pohodlné čtyřnápravové motoráky 842, v sezoně pak velké soupravy se služebními vozy na kola i přímý vlak do Prahy. Proti tomu je zázračný Regiosprinter GW jen motorová tramvaj, která v Německu jezdí bez záchodu na krátkých trasách. Má rovněž JEDNOTLIVÉ (!) nápravy, nikoliv podvozky, takže problém bočních rázů je na úrovni starých motoráků 810 nebo regionov, mně se zdá spíš horší. Proti 842 ČD to je sešup dolů, který nenahradí ani pěkný interiér s novými potahy. Oproti tomu s regionovami které jezdí z Volar do Strakonic či Číčenic to bude tak +- srovnatelné. Rovněž tak doplňkové využití starých vozů 810 bude u ČD i GW srovnatelné. To je jen pokus o střízlivý pohled, který zjevně není autorovi článku tak úplně vlastní.

Jo a depo ve Volarech převzít zadarmo - to bych chtěl taky. :-)

+26/0
doporučit
6.5.2017 18:06

L67u54k65á32š 11Š30m57a58h62e27l 2267954682714

Zajímalo by mne, jestli ten nezveřejněný jízdní řád obsahuje stejný počet spojů jako letos, nebo jestli se jich má čtvrtina zrušit (hlavně ty ranní a večerní), jak bylo v příloze k výběrovému řízení. Ono je lidem celkem jedno, jestli kraj ušetří, když nebudou mít čím jezdit. (Na trase bydlím a denně vlak používám.)

+24/0
doporučit
6.5.2017 15:59

P11a56v89e11l 56D16o52l27n68í34č83e35k 3368253504331

Copak o to, ať je dopravců klidně více. Ale za předpokladu, že bude jednotné jízdné a vzájemné uznávání si dokladů. Jinak je to spíš ke škodě než užitku.

+25/−2
doporučit
6.5.2017 16:00
Foto

J42a74n 11V12a96l36a82l95í61k 6756819420546

Další změna k horšímu bez možnosti jedné jízdenky.

+13/0
doporučit
6.5.2017 17:27

J71i16ř82í 37J43o33z11a 3448673660331

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

+12/0
doporučit
7.5.2017 6:23

J10o24s36e95f 96K27u93b31e43š 9215925829314

Klasický paskvil kraje, kde je železnice na nejhorší úrovni v ČR. Vyhrát výběrko nejnižší cenou tím, že zruší průvodčí a v létě dá nějakému brigádníkovi 50 Kč/h, to umí každý...

+12/−2
doporučit
6.5.2017 17:54

R67a69d14k30o 17K15ř94i39v69á84n24e61k 7760513975810

Wifina je dobrá věc, ale jak bude v temných hvozdech pod Boubínem či Libínem fungovat netuším. Do Nového Údolí se zase jede několik desítek km na rozhraní první a druhé zóny NP Šumava. Místo jako stvořené pro připojení celého člověka na internet.

Nebo je iluze připojení jen taková vějička na zakrytí nekomfortnosti nových vozidel?

+8/0
doporučit
6.5.2017 18:29

J27a32n 97K16l43i77m96a 7210553980632

To se budou cestujíci ještě divit. Zimola je ale vysmatej že ?

+6/0
doporučit
6.5.2017 14:45

J57a86n 20J21e60m22e98l16k74a 1635950

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

+6/−1
doporučit
7.5.2017 10:05

J24i60ř60í 37K69o54c51u81r45e50k 6515324615938

Šotouši: Na jednu stranu křičí proti nákupu 20-25 roků starých ojetina a nadávají tomu do šrotu. Na druhou stranu křičí, že 50 roků staré stroje se nesmí nahradit.

+10/−5
doporučit
6.5.2017 15:04

J70a84n 24C33h90o17d18u60r16a 1412809823733

hlavně aby jezdily včas

+4/0
doporučit
6.5.2017 14:48

P63e52t91r 16M63a35c83h55á81č49e36k 9667134273

Škoda starých dobrých vlaků tažených brejlovcem, s dostatkem místa, občas i souprava s kupé, s příjemnými a alespoň na mě vždy milými průvodčími. Místo železniční klasiky, za kterou tam spousta lidí jezdilo a díky které primárně místo auty cestovalo vlakem tam teď bude jezdit tramvaj s automatem na lístky. Ještě by to mohlo při odjezdu ze stanice zvonit :-/.

+10/−11
doporučit
6.5.2017 13:42

J85a98n 40J54e40m45e11l67k51a 1515790

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

+3/0
doporučit
7.5.2017 10:23

Ř51e56h87o22ř 72V47l84a52s45á22k 2374984641906

No uvidíme. Jen doufám, že to nebude jako u Regionov, že se slavnostně zrekonstruuje a najednou je na tři vozy jen jeden záchod místo tří a když se ten jeden zrovna porouchá (jakože moderní vakuový se porouchá o dost snáz než stará díra se záklopkou), tak můžete čůrat akorát tak do flašky.

+4/−2
doporučit
6.5.2017 16:22

F45r77a55n36t52i47š94e35k 47V83a31n44ě57k 1147344157237

To bude teda informovanost ve vlaku.;-(

+4/−2
doporučit
6.5.2017 14:47

P33e98t30r 18N63o51v66á83k 6240331913356

Pan Sůra zase účelově píše to co se hodí.

Navíc úspora 450 mil. za 15 let je celkem směšná částka, na to a by si stát pustil na koleje tuhle srandu. Zvláště trať ČB - Volary GWTrain frekvenčně vyjezdit nezvládne ;)

+4/−4
doporučit
7.5.2017 0:33

J97a73n 71P40a89l48i98a32n 5211246977423

Brr, zlatý červený motoráčky.

+4/−12
doporučit
6.5.2017 13:36

P55e31t49r 37N51e12c37h48a20n16i24c74k64ý 7703366248130

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

+1/0
doporučit
10.5.2017 13:46

O69t68a32k71a42r 22V85l56č72e26k 9249848165

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

+1/−2
doporučit
7.5.2017 3:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.