Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi, klimatizace. Na lokálky v Pošumaví míří vlaky bez průvodčích

Cestující na několika tratích v Jihočeském kraji čeká od prosince zásadní změna. Po letech na nich přestanou jezdit vlaky Českých drah, místo toho je začnou vozit zelenooranžové soupravy společnosti GW Train Regio. Její vlaky prošly rozsáhlou modernizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e49t98r 94N56e39c84h34a55n35i13c25k23ý 7403166948870

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

+1/0
10.5.2017 13:46

P75a41v66e53l 13V52l62a62s 4505643300674

Nic horšího než RegiNova nemůže být. Příšerný hluk srovnatelný s pocitem v plechovém sudu taženým po kamení, Nastoupit a vystoupit na nezvýšeném nástupišti je v motorové části téměř akrobatický kousek, v nemotorové části v zimě je jako v ledové kobce v motorové přetopeno. Opravdu majsterstik je nestejná rozteč sedadel a oken, v nemotorové části za dveřmi je schodiště pro špatně pohyblivého skoro jistý pád a.t.d. S toudle hrůzou se ČD chlubily . Staré německé vozy jsou nesrovnatelně lepší.

0/0
9.5.2017 17:07

P96e23t80r 16N44e29c87h90a87n85i50c89k82ý 7903456788310

To sice jo (i když Regionovy prošly mnoha úpravami, tak už je to o něco snesitelnější než před 10 lety), ale regiosprinter jim zdatně konkuruje. Co do otřesů je snad ještě horší.

0/0
10.5.2017 13:48

S98t70a38n33i90s16l21a85v 57H39e35r70m68a36n 9417549953793

Autobusovi dopravci šli take pod cenu.Potom jejich zaměstnanci vyhrožovali a snažili se stavkovat protože měli nizke platy. Takže kraj ušetři rozbije se to co funguje a CESTUJICI diky chytrolinum budou rukojmi kteři za nic nemužou.

0/0
8.5.2017 16:05

D29o86m88i62n29i28k 59Ž19ď45á85n20s50k36ý 7160608927733

A proto je majitel autobusové dopravy milionář. A to, že ČD funguje je pro mě novinka ;-D

0/−1
8.5.2017 19:44

V29a53c70l33a43v 78H90a12j73e75k 3426749309

jistě. řidiči neměl dostat přidáno vlády a kraje a od svého zaměstnavatele, který nabídl podnákladovou cenu. A pokud by stávkovali, měl platit kraji smluvní pokutu za neprovedené nasmlouvané výkony.

0/0
9.5.2017 9:06

M34i85r76o92s15l88a94v 87Z51i25k15m97u51n26d 6458352437618

Nicméně z článku není zřejmé, kolik kol se vejde do jednoho motoráku a zda levný dopravce zajistí přepravu stejného množství cyklistů jako dosavadní dopravce ...

Pokud nikoli, tak na šetrnost kraje (krajského úřadu) doplatí cestující, zpravidla občan Jihočeského kraje ... (jistá analogie "nechci slevu zadarmo")

0/0
8.5.2017 15:21

D90o39m84i32n82i73k 88Ž38ď83á24n85s86k52ý 7390838597193

Cyklista má šlapat a nevozit si prdel vlakem ...

+4/−1
8.5.2017 19:45

P27e45t47r 21N71e50c58h24a55n28i16c96k53ý 7563506828460

Ten vlak je obyčejná motorová tramvaj, která je v Německu schválená, že může jezdit i po kolejích zanesených do silnice. V této úpravě je ta "tramvaj" ještě zmenšená o WC, které vzhledem k účelu neměla. Takže si to můžete domyslet kolik se tam vejde cyklistů nebo školních výletů.

0/0
10.5.2017 13:50

T57o52m46a60s 95F48r19i89c 7125174448220

Od kdy nemá RS podvozky ? A od kdy nemá podvozky 810 ? Je vidět, že pán je znalec, páč srovnávat 810 či regionovu s RS je dost nepoměr. 

0/0
7.5.2017 15:55

R40a54d88k34o 79K97ř23i71v20á42n24e38k 7130753755440

810 má jednonápravové podvozky, které problém příčného vypružení řeší jen částečně - jak bohužel každý cestující pozná. Regiosprinter má tři články a čtyři nápravy o celkovém uspořádání A+2+A, kde jsou krajní vozidla splašené jednonápravové trakaře a dvounápravový prostřední díl se trochu té 810 blíží, ovšem díky kratšímu rozvoru je jeho chod méně klidný. O znalci tu hovoříte jen Vy, tak to můžete trochu rozvést do detailů.

0/0
7.5.2017 16:31

R80o42m41a49n 39J10e91s33c62h70k18e 9548445137365

Další perlička je v textu, že původní soupravy neměly záchody ??

+1/0
8.5.2017 7:10

R38a27d68k66o 93K36ř97i39v84á40n50e31k 7280483705830

V Německu jezdily převážně bez záchodů. Záchody se tam dosazují při úpravách pro provoz v ČR.

+1/0
8.5.2017 13:07

R60o66m75a58n 62J77e44s30c17h91k28e 9258355637195

Větu jsem pochopil, že původní jednotky jsou vozy řady M 152.0 dnes 810.

0/0
8.5.2017 13:28

M44i81r24o54s71l18a49v 77Z15i94k12m89u27n20d 6608302497118

Ano, vozidlo určené pro krátké místní tratě - konec konců tramvaj taky nemá záchod ...

+1/0
8.5.2017 15:18

J13a41n 95J80e35m91e17l20k76a 1485770

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

+3/0
7.5.2017 10:23

J11a44n 29J50e57m36e76l56k39a 1315160

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

+6/−1
7.5.2017 10:05

J55i71ř73í 68J44o66z82a 3988673890241

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

+12/0
7.5.2017 6:23

R83a38d81i83m 51Š73o14l77c 1335405475424

Přesně tak, ale to tohoto tématu se našim "investigativním" novinářům moc nechce... A kým byl zrovna Zimola krmen...

+3/0
7.5.2017 6:33

M84i53r53o63s50l63a30v 98Z42i55k40m67u37n46d 6688192187528

Čtyřhodinový interval je dobrý tak pro dálkovou dopravu v někdejším SSSR, resp. dnešním Rusku ... nikoli pro zemi ve střední Evropě ....

"Moderní" dopravní systémy pracují s hodinovým intervalem, přesněji řečeno v okolí velkých měst se jezdí i v častějším intervalu. Prokazatelně krátké intervaly navyšují počty cestujících ... dávají přednost před individuální dopravou.

Před nějakými 30 lety jezdily z Prahy do Českých Budějovic 3 páry rychlíků po sedmi vozech denně + jeden motorák a to ještě ne denně, v současnosti jezdí - až na výjimky - vlaky každou hodinu a k tomu ještě mezistátní vlak zastavující jen v Táboře. A je zajímavé, že všechny ty vlaky jsou docela plné ....

Naproti tomu je žalostný obrázek na osobní vlaky. Kdysi jezdily klasické soupravy o šesti, později jen 5 vozech s kapacitou 440 míst k sezení, v současnosti je tragický pohled na motorovou soupravu 814 s několika cestujícími ...

0/0
8.5.2017 15:29

P85e33t93r 71N62e45c98h83a31n97i33c98k82ý 7733706278290

U těch osobních vlaků došlo k úpadku hlavně protože dnes na auto má víc lidí než dříve a taky dřív osobní vlaky byly levnější než dálkové. Ale jinak souhlas, 4h interval je naprosto k ničemu, to je dobré jen u sezonních pátečně-nedělních posil

0/0
10.5.2017 13:56

O14t92a12k62a10r 34V44l83č26e11k 9449258425

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

+1/−2
7.5.2017 3:12

R65o60m90a98n 45P75o78l48á54č69e41k 5516409305

Zní to nádherně, ale ...

1) Ceník BY MĚL BÝT stejný. Tohle slovní spojení mě trochu zaráží. Navíc budou tratové jízdenky? Je tam nějaký strop na dobu těch 15 let? Podmínky zdražování?

2) Bez průvodčích? To bude taky veselé...

3) Jaké jsou podmínky pro zajištění náhradní dopravy?

0/0
7.5.2017 0:59

J25a68n 83J22e47m32e52l65k55a 1175270

2) není, to je na dopravci ;-D do 2032 ;-D ;-€

Dopravce to musí to konzultovat s krajem, ale ten jeho návrh musí příjmout ;-D

V případě zřízení integrovaného systému se bude "jednat" o nové kompenzaci ;-D

0/0
7.5.2017 10:26

P51e48t76r 69N27o30v66á27k 6690171333626

Pan Sůra zase účelově píše to co se hodí.

Navíc úspora 450 mil. za 15 let je celkem směšná částka, na to a by si stát pustil na koleje tuhle srandu. Zvláště trať ČB - Volary GWTrain frekvenčně vyjezdit nezvládne ;)

+4/−4
7.5.2017 0:33

J17a93n 32S72ů59r71a 4515713413842

Co konkrétně je špatně?

0/0
7.5.2017 14:32

R64a59d70k77o 78K91ř58i85v57á43n48e60k 7670163615270

Wifina je dobrá věc, ale jak bude v temných hvozdech pod Boubínem či Libínem fungovat netuším. Do Nového Údolí se zase jede několik desítek km na rozhraní první a druhé zóny NP Šumava. Místo jako stvořené pro připojení celého člověka na internet.

Nebo je iluze připojení jen taková vějička na zakrytí nekomfortnosti nových vozidel?

+8/0
6.5.2017 18:29

R87a51d70k44o 16K67ř18i74v61á48n87e59k 7110923245320

Existují denní, týdenní... roční celostátní síťové jízdenky na vlak, včetně jejich velmi oblíbených letních zvýhodněných podob. Tak ty tam platit nebudou.

Mezinárodní jizdenky, na které zejména mládež hojně cestuje Evropou. Ty platit také nebudou.

Tyto časové jízdenky značně přispívají k atraktivitě veřejné dopravy díky jejich flexibilitě. Demontáž tohoto systému je chyba. Nejsou to jen jakési marginální slevy ČD, byť formulace v článku to nepřímo podsouvá.

Na stávajících vlacích Č.B. - Krumlov - lipenská oblast - Nové Údolí jezdí pohodlné čtyřnápravové motoráky 842, v sezoně pak velké soupravy se služebními vozy na kola i přímý vlak do Prahy. Proti tomu je zázračný Regiosprinter GW jen motorová tramvaj, která v Německu jezdí bez záchodu na krátkých trasách. Má rovněž JEDNOTLIVÉ (!) nápravy, nikoliv podvozky, takže problém bočních rázů je na úrovni starých motoráků 810 nebo regionov, mně se zdá spíš horší. Proti 842 ČD to je sešup dolů, který nenahradí ani pěkný interiér s novými potahy. Oproti tomu s regionovami které jezdí z Volar do Strakonic či Číčenic to bude tak +- srovnatelné. Rovněž tak doplňkové využití starých vozů 810 bude u ČD i GW srovnatelné. To je jen pokus o střízlivý pohled, který zjevně není autorovi článku tak úplně vlastní.

Jo a depo ve Volarech převzít zadarmo - to bych chtěl taky. :-)

+26/0
6.5.2017 18:06

L61u90k76á98š 89Š35m70a79h69e36l 2677724932104

Ano, celá síť je zapojena do systému přeshraničních jízdenek Vltava - Dunaj, které platí i pro přestup na autobus v Novém Údolí (jezdí do Freyungu a odtud vlak do Pasova, nebo přímo do NP Bavorský les, další busy pak jedou na Třístoličník), v Lenoře lze pak přestoupit na autobusy do NP Šumava (Kvilda, Modrava...). Jestli tyhle jízdenky zůstanou zachovány, je otázka, ale s ohledem na to, že letos přestala na GWTR platit i dlouhá léta platící víkendová jízdenka a německý ekvivalent SWT, tak mám vážné pochyby.

+8/0
6.5.2017 19:10

J42a14n 84S17ů11r16a 4655733763892

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-8141

0/−6
6.5.2017 20:07

R97a31d88k28o 90K65ř70i35v80á56n82e68k 7250353555170

Jste při smyslech? To je vlak s odjezdem ve 22.45! Tam je ta 810 tak akorát. Tuším, že dle jednání nového dopravce s gubernárotstvím tento vlak nebude jezdit vůbec.

Čím nás to tu krmíte?

+5/0
6.5.2017 20:41

J81a44n 75S43ů72r17a 4415563633802

Zhruba stejné, jako srovnávat rs a 843. Třeba s kočárkem je 843 jedna radost.

+1/0
6.5.2017 20:57

R58a93d37k50o 55K71ř92i55v19á70n43e15k 7190433555200

Souhlasím s Vámi v tom, že rs je nízkopodlažní. Místa na kočáry tam ale moc není. Oproti tomu vozy 842 jezdí s přípojnými vozy Bdtn, kde je poměrně velký prostor pro kola a kočárky. Na krátkou vzdálenost tedy spíše rs, na větší spíše ne.

+1/0
6.5.2017 21:16

J89a35n 84S16ů57r76a 4355663403312

A pošumavské lokálky,to je typická dalkovka, že.

0/0
6.5.2017 22:02

R10a68d57k51o 67K18ř69i95v38á29n79e19k 7630373585530

Z Budějovic do Nového Údolí přes dvě a půl hodiny. Takže časově vlastně ano.

+2/0
6.5.2017 22:14

J90i50ř97í 47S87o64u53č46e32k 5356977859549

Jenže osob, které jezdí z konečné na konečnou, je minimum. Reálně většina osob z ČB jede do Krumlova (a opačně), nebo z Krumlova na Šumavu. Když si uvědomíte, že spoj na trase Krumlov-ČB bývá v odpoledních hodinách i ze 2/3 obsazený cizinci, tak se až stydím, jaké soupravy ČD používají. Upřímně se kraji nedivím, že schválil změnu, která je i levnější.

+1/0
7.5.2017 9:42

J91a63n 15S50ů85r23a 4515863113112

Je to soukromník.to je pro některé hlavní problém.

+1/0
7.5.2017 14:35

R47a76d88k62o 46K55ř62i75v40á24n17e78k 7860773745770

Ne. Je to systémová blbost. Proti soukromníkům nic nemám, proti blbosti ano. A jak to máte nastavené Vy?

0/0
7.5.2017 16:21

J62a46n 32S52ů81r62a 4775423323782

Pro mě je blbost platit z veřejných zdrojů za stejnou službu o 30% více.jak to máte Vy?

+1/0
7.5.2017 16:52
Foto

J93a94n 22V49a57l52a53l72í19k 6836519180896

Tak proč se na trase Praha Ostrava platí z veřejných peněz víc? Proč nenapíšete článek že RJ na té trati dostává víc na kompenzacích než dostávali ČD za smluvní přepravu dle vás na " dotacích "

0/0
7.5.2017 17:03

R70a90d20k90o 16K67ř24i87v36á86n49e89k 7970153475320

Kolik se bude skutečně platit z veřejných prostředků a za jaký rozsah a kvalitu dopravy, to "příštích 15 let" uvidíme. Já jsem, na rozdíl od Vás, z jižních Čech. Smlouvu na 15 let lze nadefinovat velmi vágně a spoléhat na kamarádské mimosmluvní dohody. Závidím Vám Váš svazácký optimismus. :-)

0/0
7.5.2017 17:13

J15a53n 19S68ů50r43a 4225283873692

Smlouva je veřejně dostupná,tak prosím ukažte ty body,co tam jsou problémové,jinak je to takové plkani. A znovu, příklad 089 funguje. I přes nářky odborníků že Žiliny

+1/0
7.5.2017 17:27

J44a69n 12S35ů66r87a 4915543213612

Jinak na 089 nástupem jiného dopravce počet cestujících výrazně stoupl. A in karty neuznává.cim to je?

+1/0
7.5.2017 17:00

V95a91c53l14a24v 44H19a29j48e28k 3986259109

ŽE ta nejvetši frekvence mezi Libercem a Hradkem jezdi na jizdenky IDS

0/0
8.5.2017 16:32

J74a77n 51S13ů49r55a 4465643873312

Pan Křivánek vidí jako problém, že se neuznávají in karty. IDS platil už za dob ČD

0/0
8.5.2017 16:57

V48a93c93l77a46v 39H51a68j60e57k 3276249459

ano ale rozdil mezi cenou IDS a In25 byl nevyznamny.

0/0
8.5.2017 17:14

V29a76c18l67a31v 25H69a86j34e90k 3196509519

jinak to jako problém pan Křivánek vidí správně.

0/0
9.5.2017 9:03

J70a15n 37V40a74n31d57r96o59v36e76c 9143676598865

± se píše takhle: držet Alt a pravou rukou na číselné klávesnici napsat 0177 a potom Alt pustit.:-)

0/0
6.5.2017 21:31

Ř70e81h10o64ř 55V10l42a44s28á40k 2754764621396

Závisí na systému. V Linuxu obvykle funguje

Compose + -

0/0
6.5.2017 23:54

J38o53s52e17f 41K12u21b92e39š 9985295649194

Klasický paskvil kraje, kde je železnice na nejhorší úrovni v ČR. Vyhrát výběrko nejnižší cenou tím, že zruší průvodčí a v létě dá nějakému brigádníkovi 50 Kč/h, to umí každý...

+12/−2
6.5.2017 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.