Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plán na půjčování vlaků opět ožívá, zájem mají kraje

Když před několika měsíci ministerstvo dopravy odpískalo plán na státní půjčovnu vlaků, České dráhy a železniční odboráři mohli začít slavit. Proti myšlence, že by si soupravy půjčovali od státu, stáli od začátku. Nyní však s plány na státní půjčovnu počítají kraje, a České dráhy by tak mohly přijít o peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a22n 29J63e53m54e61l28k93a 1205860

Budem za pokusné Eurokrálíky. Nemyslím, že by to prošlo ve Francii, Rakousku.

A nevím, jestli to tak bude v Polsku nebo Slovensku atd.

Je to klasické zlo europeněz. Místo toho aby se používaly logicky tam, kde je třeba vyměnit vlaky, protože jsou špatné, staré, tak tady spadne z nebe 11 miliard. Třeba 180 motoráků nebo 40 elektrických souprav. České dráhy již investovaly na svůj dluh. Takže se podle mě budou měnit, které není nyní třeba. (plno hloupých podmínek)

Z nejlevnější železnice se naší implementací stane nejdražší. A nastane autobusový nepřehledný, drahý bordel. Nejlepší by bylo podle mě, kdyby se ty peníze použily na infrastrukturu (modernizace) a zabezpečení (to je špatné). A nemusely se dělat lowcostové opravy, že lidi sice jezdí na páteřních tratích ve výlukách 3/4 roku autobusem, ale pak se zjistí, že se vyměnila pouze třetina km kolejí ..

0/0
8.5.2017 21:42

J80i43ř17í 90K19o91c78u72r52e79k 6745604105888

ČD se rozhádaly s dvorním dodavatelem a je zde riziko, že by šly nakupovat jinam. Jak zajistit, aby se na trh nedostala konkurence a monopol zůstal zachován? Vyšachovat ČD z řetězce "dodavatel vozidla -> provozovatel <- objednatel". Krajská půjčovna vlaků a v pyramidě státní správy nemusíte chodit tak vysoko.

0/0
8.5.2017 20:33

P86a25v88e97l 68K45u47n22c 9962929648218

Jestli budou kraje zvládat železniční dopravu jako autobusovou, potěš pámbu strojvůdce.

+3/0
8.5.2017 14:39

R94a93d17k44o 65K96ř67i40v80á39n85e66k 7210793675790

Tato fotka vždy upozorní na tentenční článek.

Lokomotiva 162 039 již v roce 2010 jezdila v novém modrém nátěru. Fotka je tedy z minulého desetiletí. Fotku, na které je lokomotiva v tomto stavu nátěru jsem nalezl z roku 1998. Rovněž stanice Olomouc je dávno zrekonstruována.

Co nám tato dokola otáčená stará fotka sděluje:

1. Neinformovaným laikům: ČD jsou odporné, jako tato fotka.

2. Informovaným laikům: Tento článek bude zase pěkný PR blábol, mám to vůbec číst?

:-)

+12/−2
8.5.2017 13:46

J78a16n 16S49ů76r82a 4785923613392

Zapomínate ještě na kategorii normální čtenář.

+2/0
8.5.2017 16:45

R16a93d97e82k 74J70a52n96a93t85a 9185416844792

Ti přece spadají do kategorie 1.

O vlacích vědí jen to, že jezdí po kolejích.

+1/0
8.5.2017 17:19

R53a64d33k89o 56K57ř26i38v59á80n10e27k 7350833415870

Normálním čtenářům servírujete fotky, odpovídající stavu roku 1998, nejpozději však roku 2010 už zcela neaktuální?

Dejte si tedy pro ty "normální čtenáře" do svého profilu fotku z dětství (nočníček, dřevěný kačer apod.), bude to odpovídat Vaší představě o aktuálnosti.

0/0
8.5.2017 18:56

J87a67n 66S81ů28r74a 4775513323902

Jde o snímek lokomotivy, která stále jezdí. Ve stejné velikosti,se stejným výkonem. Vaše analogie s kačerem je tak poněkud mimo. Mrzí mě, že jste místo svého ostrovtipu nenašel čas na dotazy týkající se GWTR.

+1/0
8.5.2017 19:30

R67a38d15k95o 37K81ř22i29v40á45n97e97k 7490953155260

Jaké otázky? Můžete je zopakovat?

Lokomotiva 162 039 nejpozději roku 2010 podstatně změnila vzhled, stejně jako v analogii s kačerem Vy. Stejné lokomotivy používá i váš milec Jančura a nedáváte fotky jejich starých nátěrů, ale vždy jen ty nablýskané, které Vám mistr podstrčil. Pokud chcete dát fotku hnusné lokomotivy ČD a musíte jít tolik let do historie, tak to se asi na ČD něco zlepšilo. :-)

+2/−2
8.5.2017 19:57

J47a49n 66S45ů21r70a 4955763603342

Určitě je umíte najít pod tím textem, kde jste psal o tom, že smlouva s GWTR je celá divná.

Jen pro informaci: Fotku jsem tam nedával já. Já jsem zodpovědný za text. Na fotky si stěžujte jinde, ideálně na hlavním nádraží.

Jinak děkuji za poučení, že člověk má zůstat zásadový a držet se svých předsevzetí.

+2/0
8.5.2017 20:38

R98a95d91k84o 97K50ř70i80v78á73n16e68k 7220713215380

Jo, už jsem tam mrknul. Když taháte jinou diskusi sem, reaguji tady, nebudu odpovídat 2x.

1. Za divné považuji jihočeské VŘ, kde ostatní účastníci neměli možnost na změnu podmínek GW reagovat a považuji za divné vztahy jihočeského gubernátorství s kamarády, kteří zázračně vyhrávají ve VŘ kvality karlovarské losovačky.

2. Upozorňoval jsem na problém neuznávání časových síťových jizdenek, nikoliv INkaret.

Obojí jste překroutil. Psal jste o plkání a plkáte sám.

0/0
9.5.2017 10:21

R56a58d75k67o 37K31ř83i30v35á80n45e15k 7520283715680

Nojo, pan Vinař aby si nedal mínus. Přiznejte si, že to děláte jen z nenávisti.

0/−1
8.5.2017 18:58
Foto

J84a65n 85V45a68l16a45l11í15k 6636979640556

Tak ten má nenávist vůči ČD tak minusuje :-)

0/0
8.5.2017 19:04

J65a69r91o38s52l58a33v 64B31e76d50r30n33a 3576761651507

Půjčování vlaků je zajímavý nápad, ale napadlo někoho, kdo vlaky bude fírovat?

0/−2
8.5.2017 12:55

J55a96n 38L10a25k93o10m51ý 7521895715394

Ty vlaky budou jezdit v závazku a nahradí současné vlaky. Pochybuju, že strojvedoucí co jezdí na těch tratích teď půjdou radši na úřad práce. Nicméně v tomto nápadu u krajů spatřuju jedinou hybnou sílu, a to proč by měl všimné od výrobce inkasovat někdo jiný než vedení kraje.

0/0
8.5.2017 13:00

J97a30r84o82s24l70a82v 80B59e86d57r78n39a 3426171611807

Takže budou měnit zaměstnavatele?

0/0
8.5.2017 13:40

R47a38d94e79k 81J16a31n97a14t20a 9715636384362

Pokud strojvůdce ČD bydlí u trati, kde jezdí, pak je to logická volba, změní-li se dopravce, nastoupit k němu. Jinak by musel dojíždět kdovíjak daleko.

+1/0
8.5.2017 16:26
Foto

J64a33n 22Č77e86r77m90á34k 4369908825357

plíživý návrat socialismu?...

Obzvlášť v krajském podání...

U krajů se moloch ČD nemusí bát... Už kolik let se snaží na krajské železnice proniknout Jančura a socialisté stále bez soutěží (tj i proti zákonu) podepisují smlouvy s ČD...Asi holt o lepší a čistší vlaky i lepší kulturu cestování nestojí...

A vstát ať dotuje neustále ztrátové ČD ze všech stran...

0/−12
8.5.2017 11:54
Foto

J83a24n 56V50a38l45a30l21í20k 6826209580606

tak můžete vysvětlit proč na trati Praha - Ostrava stát platí víc peněz než když tam jezdili ČD v závazku? Dřív stát platil 7 milionů nyní platí 100 milionů. Tak prosím vysvětlení jak je to možné když soukromý dopravci řvali respektive jeden že bude jezdit levněji a je to dražší?

+7/0
8.5.2017 12:05
Foto

J91a89n 13V42a63l60a81l54í75k 6856259110156

jo a ČD dostávají pěníze za objednanou službu a to nejsou dotace... vy si objednáte nějakého dopravce aby vám jezdil z bodu A do bodu B a za tu službu mu zaplatíte a nedáváte mu žádná dotace ale platbu za službu to snad pochopíte...

+5/0
8.5.2017 12:10

J52i38ř67í 68E51n26g88l56i79š 1395259785351

A zase dotace. Umí ti evropští papaláši něco jiného než deformovat normální hospodářskou soutěž???

+2/0
8.5.2017 9:38

R57a16d86e97k 28J13a10n67a13t67a 9415726444102

Ty peníze jsou primárně určené na výstavbu nových tratí (tj. vysokorychlostních, jiné nové tratě už se v Evropě nestaví). ČR nemá kvůli lenosti MDČD a SŽDC připravené projekty, a tak si teď vyžebralo výjimku - možnost tyto peníze utratit na nákup vlakových souprav. Ministr Bárta dokonce v EU škemral o možnost za tyto peníze stavět dálnice, to mu naštěstí neprošlo.

+6/−1
8.5.2017 9:44
Foto

J79a92n 30Č62e73r94m61á59k 4149198145407

tady by furt někdo chtěl za spoustu miliard nějaké TGV, které by se tu pomalá nestačilo ani rozjet...

Jediný smysl by mělo jako z části tranzitní, např na trati Varšava - Vídeň...

Ale tam zase bude neefektivní zastávka v Brně... Jedině tam vmáčknout Ostravu

0/−8
8.5.2017 12:02

R73a23d85e83k 31J66a75n50a37t18a 9245176334352

Nemáte pravdu, VRT mají význam především pro vnitrostátní dopravu, protože i většina poptávky je vnitrostátní.

"Nestačilo by se to rozjet" je klasický blud. Stačí cca 15km na rozjezd, 5 kmna zastavení a zastávky tak mohou být i pár desítek km od sebe (viz Německo). Většinu dálkových cest po republice by základní síť VRT podstatně zkrátila a předhonila auto ( http://vysokorychlostnizeleznice.cz )

+2/0
8.5.2017 16:23

P66e10t47r 57N56o82v45o38t45n84y 1151930421

A proč si s tím teda kraje nebudou jezdit samy? Co tam ten dopravce ještě navíc vnese? Kromě obsluhy.

+4/−2
8.5.2017 9:11

L91u46m68í97r 90V62i72t85h50a 2807937366652

Efektivitu.

0/−3
8.5.2017 9:16

P17e45t41r 16N28o21v31o94t94n96y 1161550331

Jakou? Počet spojů a i vozidel si určuje objednatel - kraj. Nebo strojvedoucí od soukromníka bude jezdit 2x rychlejc než krajskej?

+3/0
8.5.2017 9:21

L90u12m25í66r 12V47i91t31h89a 2447437756312

Rozhodně bude jezdit levněji, protože bude jezdit moderním vozen, ne 40 let starou lokálkou.

Pravda je, že je úplná blbost, aby půjčovny vlaků provozovaly kraje nebo stát. Alůe to je problém evropského socialismu, který si myslí, že musí všechno řídit. Když už chtějí dotovat vlaky, ať si stroje vysoutěží přímo soukromníci. Pak to bude mít lepší efekt. Jdu spravit sekačku, potřebuju poseka zahradu. Hezký den!

0/−3
8.5.2017 9:26
Foto

J69a63n 36V75a46l73a71l16í12k 6516129780776

ano budete jezdit 40let starým vozem ale opraveným...

0/0
8.5.2017 9:29

R68a62d35e72k 35J47a12n94a65t66a 9405266884902

Vlastnictví vozidel krajem je docela běžné v Německu. Má to poměrně dost výhod.

- kraj dosáhne na výhodnější úvěr, než dopravce

- do soutěže se přihlásí více dopravců

- při krachu dopravce (ten je poměrně pravděpodobný, když se soutěží nejnižší cena, vyhraje ten, kdo jde s nabídkou nadoraz), kraji vozidla zůstanou, vysoutěží tak rychleji nového

- životnost vozidel (30-40 let) je zpravidla výrazně delší než délka kontraktu (10-15 let). Pokud má vozidla vlastnit dopravce, tak cenu pro kraj bude kalkulovat ta, aby se mu zaplatily už za délku kontraktu (prodejní cena ojetiny za 15 let je nejistá).

+2/0
8.5.2017 9:33

J21i97ř14í 96K49o84c37u75r87e29k 6725364515298

Plus si úředník může sáhnout na všimné, aby vybral toho správného dodavatele vozidel. :-/

0/0
8.5.2017 20:26

R57a54d38e53k 60J10a95n89a51t22a 9755796504582

To není výhoda ani nevýhoda. Totéž je totiž možné i u výběru dopravce.

0/0
8.5.2017 21:35

L44u26m33í79r 80V16i40t88h22a 2607897806732

Nerozumím těm, kteří tady mocně brojí proti. Nejspíš jsou to zaměstnanci ČD a mají strach, že by přišli o prebendy.

V autobusové dopravě normálně konkurence funguje, proč by neměla na kolejích?

Uznávání jízdenek? Jsou přece regionální koordinátoři veřejné dopravy. U nás je to Oredo, které provozuje tarif IREDO. Jízdenky IREDO platí na linkách objednaných krajem, ať je provozuje kdokoliv. Takže na jednu přestupní jízdenku můžete jet postupně s až tuším 12 přepravci autobusovými + vlakem ČD, pokud je to nutné k dosažení cíle. A nepochybuji, že v jiných krajích je to podobné. Chápu, problém je s režijkami. Ty platí jen u příslušného dopravce. Takže se může stát, že jiní dopravci režijky ČD nebudou uznávat. Ale to má být důvod zrušení veřejných soutěží na vlaky???

A půjčovna vlaků? Proč je nepořídit, když na to budou peníze? Však i o to půjčovné se bude soutěžit.

Nechápu, proč bychom měli kvůli prebendám pár železničních odborářů dál jezdit smradlavými špinavými orchestriony, které jsou víc než 40 let staré. Máte nějaké rozumné vysvětlení, odboráři?

+3/−20
8.5.2017 9:05

R70o22m49a44n 59P59o82l31á39č24e21k 5676449615

Motate několik věcí dohromady... ;-).

+5/0
8.5.2017 9:11
Foto

J67a47n 13V11a59l42a25l98í17k 6776249900356

Na to vaše OREDO mohu jet až z Děčína třeba? V takovém Švýcarsku si koupím jízdenku z bodu A do bodu B a mohu jet jakýmkoliv dopravcem přes celé Švýcarsko. V ČR abych si kupoval pomalu 5 jízdenek chápete ten rozdíl?

+8/−2
8.5.2017 9:14

L94u76m73í31r 22V70i86t45h98a 2707477146672

Chápetre, že se v tom článku hovoří o regionální dopravě? Co do toho taháte Švýcarsko?

+2/−9
8.5.2017 9:17

P10e23t84r 66N49o58v50o91t29n31y 1771970311

Protože ve Švýcarsku to tak funguje.

+9/0
8.5.2017 9:19

R42a69d69e62k 16J29a59n51a15t17a 9475886254892

Vždyť to spolu souvisí! Tady nejsou dvě železniční sítě, cestující to kombinuje. Pokud jedete z Prahy dejme tomu do Smiřic, jedete část cesty vlakem dálkovým, část cesty vlakem regionálním.

+6/0
8.5.2017 9:20

L70u39m55í76r 25V64i59t71h76a 2937497766102

A pokud jedete třeba do Černilovu, tak jedete část cesty vlakem a část autobusem. To Vám nevadí, že si musíte kupovat dvě jízdenky?

+1/−3
8.5.2017 9:22

P16e67t54r 28N32o39v91o49t19n47y 1761380771

Vadí. A proč takové komplikace zavádět i na železnici?

+5/−1
8.5.2017 9:23

R44a14d92e93k 34J24a44n50a13t12a 9145406174672

Však to právě vadí. Dělení jízdenek obecně cestu prodražuje (návazný autobus stojí samostatně třeba 15 Kč, zatímco integrovaná jízdenka by podražila dejme tomu o 5 Kč, protože neplatíte fixní složku, které je přitomna v každém tarifu). V rámci tohoto kraje to řeší IREDO. V rámci státu ale nic takového není.

+2/0
8.5.2017 9:36
Foto

J75a64n 53V15a13l44a51l64í12k 6376169410316

no jestli vy jezdíte jen po kraji tak to jo ale jsou lidé kteří cestují a mimo svuj kraj... a to Švýcarsko máte jako příklad... to také v ROPIDU mohu jet na jednu jízdenku z Kutné Hory až do Roudnice na Labem ale nemohu jet třeba z Pardubic...

+2/0
8.5.2017 9:25

P69e71t47r 98N63o37v16o27t81n42y 1981590441

Krajské ids většinou jsou, celostátní ale ne. Takže až pojedete do jiného kraje, budete složitě řešit jízdenku. Dnes stačí jedna.(skoro všude)

+1/0
8.5.2017 9:15

R83a15d80e52k 20J77a28n37a86t19a 9125786114722

Ten problém se režijkami, o kterém se zmiňuje článek, jste nepochopil. Jde o to, že ČD mají ze zákona povinnost uznávat režijky třetích stran (MDČR, SŽDC, DÚ). Tj. mají povinnost část cestujících vozi zdarma, přichází o část tržeb. Ostatní dopravci tuto povinnost nemají - a to je zvýhodňuje v soutěžích. Řešení je buď změnit ten zákon, nebo jako podmínku VŘ dát uznávat tyto režijky.

+3/0
8.5.2017 9:16

L33u38m11í58r 52V69i21t16h43a 2717797446672

To je bezvýznamný detaul. ČD ať si uznávají režijky, koho chtějí. Nehledě na to, že všechny instituce, které jste jmenoval, jsou státní, stejně jako ČD. Ani ČD nebudou mít povinnost uznávat režijky jiných dopravců. A pokud je režijek tolik, že to ČD významně znevýhodňuje, pak je něco špatně. Buď je zbytečně moc režijek, nenbo zaměstnanců.

0/−7
8.5.2017 9:20
Foto

J68a67n 22V37a47l86a30l11í52k 6156669530116

když ty režijky jiných dopravcu budou dány ZÁKONEM a bude to nařízeno tak ano budou je vozit...

+1/0
8.5.2017 9:29

R59a77d58e93k 28J71a75n28a14t47a 9805696744302

"ČD ať si uznávají režijky, koho chtějí."

Vy mě asi neposloucháte. Českym drahám to nařizuje zákon!

"Nehledě na to, že všechny instituce, které jste jmenoval, jsou státní, stejně jako ČD"

No a? Vy si to představujete jako Hurvínek. To že je obojí státní znamená, že to má společné účetnictví. Zde mají ČD v soutěží předložit konkurenceschopnou nabídku. Jak to mají udělat, když musí povinně vozit desítky tisíc cestucích zdarma, zatímco ostatní soutěžitelé ne?

+6/0
8.5.2017 9:41

R43a35d62e21k 40J13a43n56a56t52a 9505426204872

Dále - krajské IDS sice existují (byť zdaleka ne ve všech krajích), ale naše kraje jsou malé. Každá trochu delší cesta vede přes hranice kraje a integrace není. ČR potřebuje něco jako má Švýcarsko či dost jisté míry i Německo. Jízdenky platné přes více dopravců peřs celýsstát.

+5/0
8.5.2017 9:18

O45n85d50ř79e56j 10P63l54í62v42a 9210125841733

Bohužel jsem postižen fenoménem oredo také. Uz jsem si tu integrovanou jízdenku nekoupil dlouho, neboť podmínkou je mít čipovou kartu, jinak platíte v každym buse a je uplně jedno, jestli prestupujete do busu stejného dopravce. Iredo tak ztratilo jedinou a nejvetsí smysluplnou výhodu. Pravidelné dojíždění řeším levnější cestou, kvůli nepravideným cestám si nesmyslnou čipovou kartu a virtuální peněžeku kupovat nebudu. Něco se změnilo?

Iredo je příklad, jak to nedělat. Téměř na konec mé cesty využiju vlak, kde je jízdenka levnejsi nez iredo (in25, pokud utratíte u čd 4500kč za rok, je in25 zdarma) a zbývající úsek? Autobusy nemají takt, a na vlaky v zásadě nenavazují, a když už náhodně máte rychlý spoj, tak v případě zpoždění nečekají, naopak schválně ujíždí!! (sic!) Viděl jsem to na vlastní oči - o 4 minuty zpožděný vlak přijížděl na nádraží a autobus který měl na nádraží začátek cesty zavřel dveře a vyrazil, a pak jsme jeli přes 4 vesnice 30km/h neboť jsme tam jeli 3 a skoro všechny zastávky projížděl. Podotýkám, že nevyjížděl na čas, ale už měl taky zpoždění...řidiči si jsou obrovské "vaty" v jř vědomí. Prostě viděl vlak, tak odjel. Řešení? Auto na nádraží. Takhle funguje IDS KhK a PaK.

+1/0
8.5.2017 11:30

R49o95m46a18n 43P49o48l41á76č83e33k 5286479485

Půjčovna vlaků v rukou státu je blbost...

Kontrolní otázka :-).

V čem se pak bude moci dopravce lišit? Vlak,dopravní cesta,předpokládám že i servis bude pro všechny jednotný a nám pak zbývá pro zisk?

Ano platy zaměstnanců a cena jízdného ...

Děkuji nechci...

Jako bonus soutěže.... Ať si je opravdu už všichni strči do pozadí. Už to tu zaznělo mnohokrát... 95% lidi je barva dopravce někde, ale že na jedné trati kde jede např. 15 spojů a na pulku mám modrou jízdenku a na druhou zelenou tak je to spatne!!!

+5/0
8.5.2017 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.