Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J50a97n 65V60a57l63a17l48í30k 6726989910966

Hlavně ať nejdříve zavedou uznávání jízdenek. Pak ať si tady jezdí třeba 50 dopravců jinak je to zhoršení pro cestující.

+21/−1
doporučit
8.5.2017 7:18

Š66t54e36f73a90n 46F34r31i72č30a 7682408673986

Půjčovna vlaků, pokud nebude zainvestována ze soukromého kapitálu, je z hlediska daňových poplatníků předem ztrátová a nerentabilní úvaha. Je třeba ji důrazně odmítnout. Hnacím motorem takové úvahy není nic jiného, než touha po nákupu nových souprav z dotací EU a "vejvar za nehty" z této operace. Ovšem tyto dotace by byly jen bezohledným vytahováním peněz z kapes daňových poplatníků. Je dobré si uvědomit, že vzhledem k předpokládané ztrátovosti, soupravy na půjčování nezainvestují sami od sebe dokonce ani samotní výrobci. Kdyby to bylo jen trochu perspektivní, už by tak dávno někteří učinili.

+15/0
doporučit
8.5.2017 6:18

R59a77d87k90o 67K63ř78i86v11á95n80e17k 7700983565160

Tato fotka vždy upozorní na tentenční článek.

Lokomotiva 162 039 již v roce 2010 jezdila v novém modrém nátěru. Fotka je tedy z minulého desetiletí. Fotku, na které je lokomotiva v tomto stavu nátěru jsem nalezl z roku 1998. Rovněž stanice Olomouc je dávno zrekonstruována.

Co nám tato dokola otáčená stará fotka sděluje:

1. Neinformovaným laikům: ČD jsou odporné, jako tato fotka.

2. Informovaným laikům: Tento článek bude zase pěkný PR blábol, mám to vůbec číst?

:-)

+12/−2
doporučit
8.5.2017 13:46

J92a27k85u82b 19U46n37u19c45k89a 9782547777774

Článek je PR ministerstva dopravy. Skutečnost je jiná. Ministerstvo dopravy totiž v roce 2015 napsalo krajům, že soutěž není podmínkou na získání dotaci na nákup vlaků. Kraje tak připravily různé koncepce, někdo přímé zadání Českým drahám, někdo soutěž. Takto se zadaly i notifikace, které musí rok dopředu říct, jak se vlaky nakoupí. Tyto nikdo nezpochybnil. A v roce 2017 najednou ministerstvo řekne, ze se musí soutěžit. Tímto rozhodnutím připravilo Českou republiku o 10 miliard, protože teď už soutěže stihnout nejde. To je ten problém. Já nemám problém vysoutěžit regionální dopravu v celém kraji, ale to fakt nejde udělat za měsíc.

+6/0
doporučit
8.5.2017 6:29

R95o30m88a64n 56P70o42l81á41č38e28k 5796529405

Půjčovna vlaků v rukou státu je blbost...

Kontrolní otázka :-).

V čem se pak bude moci dopravce lišit? Vlak,dopravní cesta,předpokládám že i servis bude pro všechny jednotný a nám pak zbývá pro zisk?

Ano platy zaměstnanců a cena jízdného ...

Děkuji nechci...

Jako bonus soutěže.... Ať si je opravdu už všichni strči do pozadí. Už to tu zaznělo mnohokrát... 95% lidi je barva dopravce někde, ale že na jedné trati kde jede např. 15 spojů a na pulku mám modrou jízdenku a na druhou zelenou tak je to spatne!!!

+5/0
doporučit
8.5.2017 8:58

M91a83r74t34i73n 65N36o51v53ý 1849897230500

Vančura a spol chtějí vytáhnout další peníze z kapes daňových poplatníků. To je celý princip.

+5/−1
doporučit
8.5.2017 7:46

V77í54t77ě83z33s18l33a10v 60K27l16o52z85í72k 3211859574637

Vtom bude nějaké šméčko, vytahnout prachy z EU, o to tady běží.

+4/0
doporučit
8.5.2017 8:57

P38a93v95e26l 61K24u54n80c 9212509548768

Jestli budou kraje zvládat železniční dopravu jako autobusovou, potěš pámbu strojvůdce.

+3/0
doporučit
8.5.2017 14:39

P14e74t43r 29N63o36v62o53t93n70y 1281400411

A proč si s tím teda kraje nebudou jezdit samy? Co tam ten dopravce ještě navíc vnese? Kromě obsluhy.

+4/−2
doporučit
8.5.2017 9:11

J65i68ř80í 87E92n25g65l94i30š 1605299535611

A zase dotace. Umí ti evropští papaláši něco jiného než deformovat normální hospodářskou soutěž???

+2/0
doporučit
8.5.2017 9:38

L91u63m38í52r 96V82i54t83h23a 2417197656192

Nerozumím těm, kteří tady mocně brojí proti. Nejspíš jsou to zaměstnanci ČD a mají strach, že by přišli o prebendy.

V autobusové dopravě normálně konkurence funguje, proč by neměla na kolejích?

Uznávání jízdenek? Jsou přece regionální koordinátoři veřejné dopravy. U nás je to Oredo, které provozuje tarif IREDO. Jízdenky IREDO platí na linkách objednaných krajem, ať je provozuje kdokoliv. Takže na jednu přestupní jízdenku můžete jet postupně s až tuším 12 přepravci autobusovými + vlakem ČD, pokud je to nutné k dosažení cíle. A nepochybuji, že v jiných krajích je to podobné. Chápu, problém je s režijkami. Ty platí jen u příslušného dopravce. Takže se může stát, že jiní dopravci režijky ČD nebudou uznávat. Ale to má být důvod zrušení veřejných soutěží na vlaky???

A půjčovna vlaků? Proč je nepořídit, když na to budou peníze? Však i o to půjčovné se bude soutěžit.

Nechápu, proč bychom měli kvůli prebendám pár železničních odborářů dál jezdit smradlavými špinavými orchestriony, které jsou víc než 40 let staré. Máte nějaké rozumné vysvětlení, odboráři?

+3/−20
doporučit
8.5.2017 9:05

J83a32r14o69s66l74a65v 84B94e55d72r92n28a 3346871801837

Půjčování vlaků je zajímavý nápad, ale napadlo někoho, kdo vlaky bude fírovat?

0/−2
doporučit
8.5.2017 12:55
Foto

J23a23n 75Č12e44r98m24á51k 4739458845577

plíživý návrat socialismu?...

Obzvlášť v krajském podání...

U krajů se moloch ČD nemusí bát... Už kolik let se snaží na krajské železnice proniknout Jančura a socialisté stále bez soutěží (tj i proti zákonu) podepisují smlouvy s ČD...Asi holt o lepší a čistší vlaky i lepší kulturu cestování nestojí...

A vstát ať dotuje neustále ztrátové ČD ze všech stran...

0/−11
doporučit
8.5.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.