Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silniční vlaky na autopilota. Po Evropě by mohly jezdit už za šest let

Na evropských dálnicích by se mohly už za šest let v běžném provozu pohybovat kamiony, které pojedou v těsném sledu za sebou a řídit je bude hlavně automat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A77n77t47o64n21í59n 64Š83v32i23h12n50o74s 8558697281862

Pokud vím, tak druhý řidič za jízdy zatím spát na lehátku nesmí.

0/0
13.5.2017 18:48
Foto

J96i82ř63í 56D91v17o42ř77á74k 5335139720788

Rád si tento článek přečtu znovu. Tak za šest let .

0/0
12.5.2017 20:30

V87l38a55d52i47m82í43r 85T39e93m23l74í67k 1855607851567

...prachy, prachy a zase prachy... Stačí zpomalit tempo, kontejner usadit na vagón a nebude potřeba ani řidiče k té kontrole....[>-]

+1/−2
12.5.2017 11:27

J57i73ř24í 28P19l64a87v69s84k69ý 9140866461369

a zakaznici jiste radi pockaji, az ten kontejner "nekdy" po tech kolejich prijede ...

+1/−1
12.5.2017 11:31

A61n20t52o35n72í94n 32Š17v85i83h10n66o88s 8498807341312

Zpomalit! V dnešní uspěchané době chce mít každý i pomaloobrátkové zboží ihned. Zbytečně.

0/0
13.5.2017 18:50

J80i90ř28í 74P39l58a60v78s72k66ý 9810616231389

ano, klidne priznam, ze velka cast mych prani je naprosto zbytecnych ... a klidne take priznam, ze nemam nejmensi problem vymenit odavatele zbozi a sluzeb za takoveho, ktery je schoipen a ochoten i ta zbytecna prani vyplnit. pokud se vy osobne chcete nejak uskromnit, prosim, nech sa paci, klidne muzete ... ale chran vas panove marx i engels dohromady v okamziku, kdy zacnete nejake to uskromneni vyzadovat i po me.

0/0
15.5.2017 13:08

A98n92t67o61n64í24n 60Š86v90i34h49n87o39s 8288517751472

A díky takovým, jako jste Vy, jde ekologie do prd...!

0/0
15.5.2017 22:10

M88i60c48h33a94e27l 60P31r61i91n55c 7985375500555

Pojede to po dálnici ok. Ale co v případě objížděk, nehod, oprav povrchu nebo jiných omezení? Na mapě může cesta vypadat jednoduše, ve skutečnosti to může být mnohem složitější.

0/0
11.5.2017 12:23

M71a55r10e73k 31G87a26j19d69a 4923104926342

u nás to máme dávno jmenuje se to železnice. Stačí ji vyčistit od netáhel a používat.

+1/−1
11.5.2017 10:38

P51e28t41r 37B96á29č91a 8105746155135

Tahle ptakovina tady nebude jezdit ani za 20 let doufam.

A jdete s tema kecama o zeleznici nekteri taky uz nekam, nehodlam na zbozi cekat mesic.

+1/−5
10.5.2017 17:08

R74i16c39h12a32r15d 86T63r82e93f25i83l 4271765549580

O skladech a předzásobení jsi nikdy neslyšel viď?

+1/−1
12.5.2017 10:48

J72i51ř77í 39P94l33a36v79s42k59ý 9270126181579

a vy jste uz nekdy slysel o jit ? firmy v rezimu jit nefunguji proto, ze by je to nejak zvlast bavilo, ale proto, ze je to efektivnejsi a levnejsi, a rozhodne nebudou menit logisticke a vyrobni procesy jenom kvuli tomu, ze vy jste fanda masinek.

+1/0
12.5.2017 11:32

V54á96c49l95a98v 24K58o23v85á64ř 1162461207394

O nájmu za skladové plochy a nákladech na skladování jako takových jsi někdy slyšel?

0/0
12.5.2017 16:46

M35i44r24o60s52l69a29v 58M96e74d 3184506

Další hovězí nápad...

+3/−1
10.5.2017 16:27

B78e59n 68P72a86v84k55a 1357483287431

Neříká se tomu nákladní vlak, jen tak mimochodem? A co řidiči osobních aut? To jako budou předjíždět kamionový vláček?

0/0
10.5.2017 16:03

M30i77r39o10s59l64a22v 33M57e23d 3954536

No, já nevím - mám dojem, že silniční vlak se říká soupravám, které jezdí v některých končinách (například v Austrálii) a jedná se o tahač a tři návěsy.

+2/0
10.5.2017 16:32

J97i44ř65í 58K47o38c95u10r74e87k 6575444985538

Vidím zde stejně hysterické příspěvky, jaké jsou k přečtení v historických dokumentech z doby, kdy se stavěla železnice. Nebo o tom, že automobil koně nikdy nenahradí.

+1/−3
10.5.2017 15:07

M23i76k30u90l83á89š 17L10é92v82y 5232685684921

Totální krajně nebezpečná kravina. Co když mimo dálnici někdo bude chtít takovou kolonu předejít? Kam se zařadí v případě nouze? Anebo i na dálnici, při předjíždění takové kolony řidič zjistí že o chvilku bude následovat zúžení silnice kvůli opravě? Kam se v takové koloně zařadí?

Úplně dementní, bezohledná to ptákovina

+3/0
10.5.2017 14:55

R83o51m59a36n 82S15t70o37n30e35k 1179953529271

pochybuji že takové kolony budou jezdit mimo dálnice

+1/0
10.5.2017 14:58

V68á42c29l93a11v 15P51o44u12s66t39k15a 3450961502

Tyto kolony budou samozřejmě jezdit (pokud vůbec) výhradně po dálnici.

+1/0
10.5.2017 15:00

S82t45a78n68i13s25l32a37v 31Z61a92h82á84l55k94a 3828860478888

Nesmysl. A jak se dostanou na místo určení?? To se budou na dálnicích stavět překladiště??

+1/0
10.5.2017 18:30

V41á60c63l28a67v 63P50o48u48s91t96k76a 3680721852

Proč by stavěli překladiště, prostě za volant sedne normálně řidič.

0/0
10.5.2017 18:52

P47e89t38r 37M49a12r45š14o96u42n 5175328656876

takže budete mít na výjezdech z dálnice střídárnu "kontrolora situace" za řidiče? ;-D Něco jako přepřahání koní?

Pokud čtu, tak toto řešení prý vyřeší nedostatek řidičů, protože řídit bude jen první... hmmm, takže kdo bude v autech za prvním? Pokdu né řidič, tak kde ho vezmete až sjedete z dálnice? Pojede za vláčkem autem, aby to mohl převzít? Poveze se stejně v tom vláčku, takže ho musíte mit a žádného neušetříte? Nebo bude jako spát (a prd kontrolovat), takže mu nebudeme platit?

+1/0
11.5.2017 21:06

M17i82r51e67k 56G64a89j29e26r 5201156619750

V clanku to mate. Ridici tech v zavesu nemusi ridit a sice tam jsou, ale muzou odpocivat, coz se jim pocita do povinne prestavky. Fakt je, ze to tim padem usetri jen sotva jednoho ridice z peti a to neni moc. Ale to bych nechal na dopravcich, jak si to spocitaji.

0/0
12.5.2017 3:09

I83v44a34n 83Z33y19k98á18n 9150543599976

Já vím, zatím chtějí mít řidiče v každém a předpokládám, že před sjezdem z dálnice si dá celá osádka echo "Ke strojům!", ale až to bude mět být automatické bez řidičů? Náklaďáku č.1 bude docházet palivo, zajede na benzínku a zbytek jeho vláčku bude dělat pár desítek metrovou kolonu za ním v prostorách benzínky? Až pojedou přes železniční přejezd a s projíždějícím prvním kamionem začnou blikat varovná světla, pak co? Oroštují to a projedou na signál stůj nebo na sebe počkají každý na jiném konci závor? Totéž klasické semafory. Až budou předjíždět na okresní silnici cyklistu, tak než najdou díru na předjetí celou soupravou, tak to za tím cyklistou pojedou tak dlouho, až to ekonomicky výhodné už nebude. :-) A chudák cyklista, až se rozhodnou předjíždět. Ze zatáčky v protisměru další takový vláček a cyklista to bude sbírat ve škarpě. A dalo by se pokračovat. Evropa má problém s nezaměstnaností, který bude dál s imigrací narůstat a oni vymýšlejí systémy, které budou pracovní místa redukovat. Hlavně že vlastníci korporací budou mít stoupající zisky, ale že běžní lidé budou na tom hůr, koho to zajímá. Dementní systém.

+2/0
10.5.2017 14:26

V86á95c55l65a85v 59P41o84u59s41t18k55a 3190221182

Celý tento nápad je samozřejmě postaven na tom, že kolona pojede výhradně po dálnici z místa A do místa B s palivem k tomu potřebným včetně rezervy.

0/0
10.5.2017 14:29

O95t27o 72M27a31n 2864354611680

Zajímalo by mě, jak budou mít pořešenou situaci, tak obvyklou na českých dálnicích, kdy to nízkoletící piloti střihnou z levého pruhu mezi kamiónama přímo do odbočovacího.

0/0
10.5.2017 11:04

J72o57s82e23f 66Š79o12l38t90e68s 8684688430633

Snadno. Kalenou traverzou na předním nárazníku.

0/0
10.5.2017 12:15

M40i59c73h76a26l 51K35r77č73á20l 6118138906412

A nebylo by jednodušší omezit množství přepravovaného nákladu a tím množství kamionů? Po Evropě by přestaly kroužit kamiony naložené třeba jogurtama. Jaký smysl má že je v obchodňáku 10 druhů jogurtů a to často z mlékáren stovky kilometrů vzdálených?

+5/−2
10.5.2017 10:50

J36i37ř20í 61P44l85a91v37s76k27ý 9270796381799

pokud by to zakaznici nevyzadovali a nekupovali, nikdo by ty jogurty nevozil ... takze staci malickost: presvedcit zakazniky, aby se spokojili s jednim druhem zbozi, a nevymysleli si nejake skopiciny. naposledy neco podobneho zkouseli tusim komuniste, a nemyslim si, ze ten jejich pochybny experiment mel nejak zvlast opakovanihodny uspech ...

+1/−1
10.5.2017 13:47

V63l50a53d48i61m62í41r 67T57e20m19l19í43k 1935827721227

Ale jedno přísloví také praví, že se nic nemá přehánět... Už se celkem vážně diskutuje o deglobalizaci, protože je sice fajn mít pestrý výběr, ale za jakou cenu - mimo jiné i produkcí CO2 spálením spousty nafty při dopravě ? Třeba než si koupíte v obchodě džíny, prý než se vyrobí a ušijí, "najezdí" po světě snad dokonce i 60 000 km ....[>-]

+1/0
12.5.2017 11:37

R62o87m69a11n 62S57t16o34n56e71k 1129823559581

socialismus tady byl 40 let a všichni víme jak to dopadlo takže ne díky R^

+1/−2
10.5.2017 14:59

P45a22v55e24l 33Ř66a61p50e37k 7102686799105

Kamionová a automobilová lobby si tady se svými zastaralými produkty nárokuje naprosto absurdní privilegia. Pokud by tohle dávalo ekonomicky smysl, tak tam automaticky patří vlak a nikoli tento paskvil. Silniční dopravu je třeba začít omezovat, neboť pro dálkovou a těžkou přepravu se neosvědčila. Její hlavní "benefit" spočívá v tom, že vlivem hlouposti politiků umožňuje přenášet náklady a negativní dopady na všechny okolo, zatímco zisky inkasuje přepravce. Je to amorální a nedůstojné 21. století.

+6/−2
10.5.2017 10:29

J52i34ř52í 96K53o14c15u63r90e68k 6785114915468

Ano, omezením silniční dopravy získáte dvojkolejnou trať z plzně do Němekca a kolem labe se jako mávnutím proutku podaří vozit 800.000 tun denně, tedy dvojnásobek. Stačí oemzit kamiony, netřeba tu železnici stavět.

0/0
10.5.2017 14:33

A23n15t90o39n83í12n 60Š72v95i86h79n59o15s 8598227601692

Už je to tu zmíněno: nepřevážet zbytečně.

0/0
13.5.2017 18:24

A41l82o57i63s 98J13i73n57d78r49a 9930534537765

A kdyz se zaradim mezi tyto "vagonky" tak se stane co? "Vlacek" pojede dal? A co kdyz zacnu zpomalovat a mezi nas se dostane dalsich 10 aut? Pak se stane co?

+1/0
10.5.2017 9:36

M22i41k30u47l45á45š 70L83é76v49y 5782385644261

Celá tato myšlenka je absolutní ptákovina, totálně nedomyšlená, krajně nebezpečná blbost!

0/0
10.5.2017 20:36

K93a97r55e51l 40V98a46c27h43u81t 9243112269803

Víte, jaký je hlavní rozdíl mezi vlaky silničními a železničními? - Ty železniční mívají obvykle jen jednu tažnou mašinu (příp. max. druhou na konci)... ;-)

+3/0
10.5.2017 9:31

M15i61r65e28k 51G20a66j27e84r 5211766259970

A jakou ta ma spotrebu?

0/0
12.5.2017 3:11

J57i15ř18í 83S70c48h56m62i79d93t 5520233544395

Tak je jasné, že auto doprava na krátké vzdálenosti nebude železnicí nahrazena, už ze dvou důvodů, jednak železnice nevede všude a také z důvodu, že na krátkou vzdálenost by se překládka nevyplatila, ale na vzdálenosti delší než 500-1000 km je to už o něčem jiném, stačily by překládky u nás třeba Ostrava, Brno a Praha, kde by to přijíždělo a odjíždělo po železnici. Takhle rozparcelovat celou EU, místa propojit dostatečnou přepravní kapacitou. Mezi těmi místy by mohly vlaky jezdit tak za sebou, jako ty kamiony;-).

+3/0
10.5.2017 9:11

V94á96c47l33a44v 28P88o78u24s82t60k85a 3530591752

Opět naprosto nereálná představa jak logisticky, tak ekonomicky.

+3/−2
10.5.2017 9:13

P23a43v74e24l 10Ř88a21p35e97k 7522626689275

Vždyť to tak v minulosti fungovalo !!

+2/0
10.5.2017 10:30

S34t67a23n15i96s80l71a30v 46K87r41e95j19c77a90r 2351338833936

Ale to, se neřešila nezaměstnanost občanů, nástupem za volant kamionu. A v minulosti byla jistota definitivy u železnice - jistota perspektivy zaměstnání v ČSR.

0/0
10.5.2017 11:26

J96o85s66e60f 76Š97o53l50t82e71s 8484798810583

Protože se neřešilo, jestli ten toaleťák dorazí za týden nebo za dva. Bylo to všem jedno. A v obchodech to tak taky vypadalo.

+1/0
10.5.2017 12:17

J70i53ř56í 68E54r87b72e86n 1553754546427

Ano, nezkazitelné zboží se objednávalo na měsíc-dva dopředu a čerstvé potraviny do krámů vozily denně avie a liazky pekáren a mlékáren, protože všichni věděli, že trvanlivost normálního mléka a nezataveného jogurtu je 24-36 hodin po vyrobení.

+1/0
10.5.2017 12:37

V28á89c20l30a10v 74P68o67u71s40t67k16a 3460161522

Jo a ta doba je třicet let pryč.

0/0
10.5.2017 12:42

J39o88s57e96f 17Š59o46l47t34e43s 8654778940303

Z hlediska dnešních logistických postupů a snahu o úsporu nákladů je něco podobného naprosto nepředstavitelné.

0/0
10.5.2017 12:48

J20i40ř89í 15E44r79b62e39n 1613704736217

Jaký je asi rozdíl v tom, že mi do každého marketu denně zajíždí pět kamionů s trvanlivým zbožím z druhé strany Evropy, postupně pendlujících celou republikou, a když mi do sámošky denně zajedou tři pětituny čerstvého zboží z vedlejšího okresu? ;-)

+1/0
10.5.2017 12:54

V23á86c40l84a50v 32P48o45u42s97t96k78a 3470821802

To se zeptejte platících zákazníků.

0/−1
10.5.2017 14:30

J52i84ř85í 43P95l72a47v60s10k77ý 9100116361899

nu, a dneska vam dispecer zavola, ze potrebuje tri palety sroubku m20, a za dve hodiny vam stoji pred vratama fabriky kamion narvanej sroubkama az po strechu. jit se tomu rika, a funguji na tomhle pricnipu prakticky vsechny firmy v civilizovanem svete ...

0/0
10.5.2017 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.