Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šoféři Uberu v Brně od čtvrtka nevyjedou. Firma pozastaví činnost

Alternativní taxislužba Uber přestává v Brně od čtvrtka poskytovat svou službu. Reaguje tak na předběžné opatření, jímž soud firmě zakázal ve městě provozovat taxislužbu za podmínek, za jakých ji Uber nabízí. Ve středu o tom informovala mluvčí firmy Miroslava Jozová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95u46r93a31j 47R64i85č61á80n56y 4111938786747

Soferi Ubru vyjedou pravdepodobne tak jako tak :) Akorat na iDnes jeste nepochopili fungovani teto sluzby.

0/0
11.5.2017 9:10

P57e69t29r 98N71e63t67í33k 3355357604907

Prosím vás, pro všechny chytré diskutéry, existuje u nás koncesovaná živnost: Silniční motorová doprava - osobní provozovaná vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče. Uber tuto živnost u svých partnerů vyžaduje. Jediný problém s legislativou je, že Praha pro tuto činnost vyžaduje písemnou smlouvu a Uber ji má elektronickou. A pro tuto živnost žádný taxametr nepotřebujete.

+2/−1
11.5.2017 8:28

J40i97r27k31a 84K87o86c70h 7734854573475

nelzete

0/0
11.5.2017 18:21

P41a85v64e62l 72M76o18r69a18v92e37c 1114435734267

Zase vyhrála ta predražená taxi mafie, je vidět kdo tam koho platí.

+2/0
11.5.2017 7:56
Foto

J14a75n71a 21K68o70z55á34k87o44v58á 71V22o16l18r11á71b21o80v66á 9853984155601

Jen na okraj: jezdim pro Uber, stanu se účastníkem dopravní nehody a můj spolujezdec utrpí zraněni, vyžadující si hospitalizaci a následnou několikaměsíční rehabilitaci. Nakonec je z něj paraplegik. Jak to likviduje pojišťovna (auto není firemní, ale soukrome), jak se na to dívá soud v případě odškodnění spolujezdce?

0/0
11.5.2017 7:00

M57i26c89h82a47l 70M26r87a21z71i81k 6937117734880

Jezdila jste a zivila se tim a tedy to pojistovna nebude kryt, protoze pro profesionalni ridice jsou jine pojistky. A z pohledu soudu - pokud neplati pojistovna, pak vy sama mate plnou odpovednost - mela jste si uzavrit radne pojisteni - a tedy budete muset platit ze sveho, dokonce to nepokryje ani pojistka tzv na blbost - protoze ta se tez nevztahuje na vydelecnou cinnost (pokud nemate specialni, ale to uz mate totez jako kdyz si uzavrete pro ridice z povolani).

0/0
11.5.2017 7:11
Foto

J76a84n61a 76K27o24z15á95k63o10v90á 65V88o61l16r39á15b70o21v63á 9513794725861

Nejezdila, jen se ptam, jak je toto vše ošetřeno a jake nástrahy na natěšené řidiče a šetřive pasazery v budoucnu čekají.

0/0
11.5.2017 7:15

M26i28c70h59a49l 34M23r98a96z32i13k 6807347324860

No ja to uvadel jako priklad, nemysle jsem to tak, ze vy konkretne jste jezdila - myslel jsem jak pak argumentuje pojistovna v pripade problemu.

0/0
11.5.2017 7:16

P46e52t30r 36N81i55v15n36i35c15k41ý 3752324885207

Hezký souboj starého světa s novými technologiemi. Je jasné, že staré struktury nedobře nesou, že jim zlatou žílu odsávají noví vetřelci, že jim to jde snadno. Přitom to postavit na zastaralých nesmyslech typu označení taxi a taxametru (nejlépe s turbem) je víc než směšné.

Ano, ať řidiče Uberu zdaní, vždyť je to tak snadné - všechny transakce probíhají elektronicky a jsou snadno dohledatelné na rozdíl od klasického taxíku - cinknutého taxametru a platby v hotovosti.

+5/0
11.5.2017 6:59

J46a95r22o74s59l97a52v 54K56a38v85u90l67o66k 5589341155822

Pokud má být Uber legalizován, ať tedy buď dodržuje všechna pravidla pro taxislužby (včetně zkoušek a dalších) nebo ať se všechna pravidla uvolní a platí pro všechny stejně.

Nevadí mi Uber, ale dvojí metr na taxi vs "taxi".

+2/−1
11.5.2017 7:49

P82e74t21r 31N53i89v40n21i90c45k53ý 3172574905207

Ano, o to jde. Stávající pravidla pro taxi jsou z hloubi minulého století. Problém je v tom, že stávající staré struktury se ho drží zuby nehty (prostě jim to vyhovuje) a stát je zcela zkostnatělý udělat změny a pravidla zmodernizovat.

+2/0
11.5.2017 7:56

P85e85t17r 67V59o71p88i92č96k72a 5962957637466

stat resp urad nejsou zkostnatele, ale podplacene. Samozrejme ne ten urednicek za prepazkou, ale nekdo, kdo tomu sefuje. To je jistota.

0/0
11.5.2017 10:49
Foto

D69a76n 80R36u92b48í23n 4983243519

Soukromá firma žaluje a úředníci ještě za tepla s obálkou v ruce se přidají! Stát se přidává k žalobě soukromé firmy proti jiné soukromé firmě! Vítejte v ČR!

0/0
11.5.2017 6:26

R32i43c47h16a17r11d 48V79a94c80e81k 5801508652558

Dříve lidé rozbíjeli stroje, které jim brali práci.

0/0
11.5.2017 3:24
Foto

V20o93j81t24ě57c56h 92V76o74p31a68ř72i80l 2644516956850

Není důvod, aby byly na komerční přepravu osob jiné požadavky, než na přepravu souseda. Tj. střízlivý stav řidiče, vlastnictví řidičského průkazu, auto způsobilé provozu na pozemních komunikacích apod.

Na druhou stranu, samotné označení taxi je mezinárodní označení, od kterého je očekávána určitá úroveň a garance. Řešením je tedy povolení nahodilé osobní přepravy, ale zachování požadavků na taxi. A stejně jako hoteliéři nebrojí proti hostelům a kempům, není důvod, aby taxikáři brojili proti osobní přepravě ve volnější formě. Každý by si mohl zvolit službu, kterou by chtěl poskytovat a jejíž podmínky by plnil. A stejně jako se kemp jen tak nemůže prohlásit za hotel, nemohl by se řidič jen tak prohlásit za taxikáře, aniž by plnil podmínky požadované na taxi přepravu. A stejně jako se uživí kempy i hotely, uživí se v přítomnosti volnějších služeb i taxikáři. Lidí, kteří požadují určitou garantovanou úroveň služeb je dost a taxi je navíc služba mobilní, takže není důvod se obávat, že by si člověk nemohl nadále objednat klasické taxi. Jen by jich trochu ubylo. Taxikářů je ovšem dnes v každém městě spousta, takže žádný problém.

+5/0
10.5.2017 23:39

P70e64t45r 25N34o81v85á94k 8345269110

proč by se nemohl řidič prohlásit za taxikáře ;-)

pro mne za mne ať se třeba prohlásí za pilota formule 1 "Niki Laudu"

ale jinak rozumím

ano! v nesocialistickém světě je svoboda a zodpovědnost normální 8-o

v sociku ne tam ji cca suplují regulace a úředníci;-€

0/0
10.5.2017 23:45

P81a64v88e35l 24O80d81e53h41n84a65l 6943399658725

"stejně jako hoteliéři nebrojí proti hostelům a kempům"

Jen technická - koukněte se, jak jde systém proti Airbnb. To víte - "obcházení" poplatků atd., přesně tohle je dobrý argument, proč se v tom ochotně angažují právě oni "hoteliéři".

Co vidíme, je klasický a v historii už známý střet "staré" a "nové" doby. Na obou stranách jsou lidé, kterým to sype, nebo chtějí, aby sypalo, nic jiného. Nakonec (přirozeně) vyhraje doba nová.

0/0
11.5.2017 0:08

M84a48r37t67i25n 52S83e94d19o85n30a 2395856226959

Hostely ani kempy skutecne pro hotely konkurence neni a hotelieri proti nim neprotestuji. Airbnb je ubytovani v soukormych bytech, ze ktereho majietele neplati dane a poplatky (tj. opet nekala konkurence). Tam kde Airnbn placeni dani a poplatku zavedl prestali hotelieri protestovat.

+1/0
11.5.2017 5:31

L28u33k39a91s 93N20o41v43a57k 4109829963648

On je totiz pes zakopan v legislative. Na taxikare jsou kladeny nejake naroky a za porusovani dostavaji statisicove pokuty a na strane druhe je tu "jina" taxisluzba kterou muze delat kdokoliv, aniz cokoliv splni.

U hotelu se pletete, kazdy zakaznik voli sluzbu na kterou ma, nekdo se ubytuje v 5* hotelu nekdo v kempu.

Reseni je jedine, uvolnit regulace vc.regulace cenove a at si zakaznik svobodne vybere co jakou sluzbu si vybere. Nelze ovsem na trhu akceptovat "cernou" konkurenci, ktera se neridi platnou legislativou, tvrdi o sobe, ze nejsou taxisluzba, nedodrzuji maximalni stanovene ceny na km, vyuzivajici nasobky cen ve spicce a to vse "legalne", protoze nejsou taxi.

Smutne na tom vsem neni to zda smi nebo nesmi UBER podnikat, zda taxikari broji nebo nebrojinproti teto spolecnosti, ale to, ze nasi politici, urednici nejsou schopni se k teto problematice postavit celem a vyresit to ke spokojenosti vsech. A at to bude znamenat sprisneni podminek pro UBER nebo uvolneni pro taxi, ale musi si uvedomit, ze je rok 2017 a ne 1987......

+2/0
11.5.2017 3:21

P11e14t68r 15N58i60v96n46i67c65k11ý 3572974685787

Ano, ať všichni dodržují platnou legistalivu, ale ta se musí dramaticky zmodernizovat (už jen ten přiblbý taxametr). Navíc nechápu cenovou regulaci ze strany státu. Na trhu je hodně subjektů, cena se nastaví sama. A že ve špičce se jezdí dráž? To je přece zcela normální nabídka versus poptávka.

0/0
11.5.2017 7:02

M48i93c50h94a41l 45M66r42a65z46i71k 6617527154790

Uz jsem to psal a napisu to znovu - to srovnani je uplne mimo - zakladni zakonne podminky jsou stejne jak pro 5* hotel tak pro kemp - oni ale treba protestuji proti airbnb - protoze ti tez obchazeji platne zakony, poplatky a dane - stejne jako uber - nekala konkurence. Nastudujte si neco o tom co musi splnit provozovatel ubytovaciho zarizeni ze zakona a co je dobrovolne - pak uvidite, ze to vase srovnani je mimo.

0/0
11.5.2017 7:15

P67e41t54r 29N92o15v26á24k 8795359250

já opravdu úředníky k 80% pravomocí co si přisvojili NEPOTŘEBUJI!!

-

chápu že těm co nejezdí pro UBER to je konkurence a s konkurencí lze bojovat různými prostředky!

-

v Londýně jsem použil např službu

Addison Lee a mám pocit že se TAXI pravidly také neřídí (a to mnoho let před UBERem)

-

přeci pokud chci taxi objednám taxi pokud nechci taxi objednám třeba kámoše nebo uber

-

nechápu ty kteří potřebují vodit za ručičku že to chtějí diktovat všem ;-€

+4/0
10.5.2017 23:31

P58e59t67r 37N43o95v50á62k 8935639580

dodatek:

"Krávy můžete pást, dojit a porcovat, ale také – danit,regulovat a dotovat."

Ronald Reagan R^

-

Nejděsivější slova, jaká v angličtině jsou: Jsem z vlády (magistrátu) a přišel jsem pomoct.

Ronald Reagan R^

+3/0
10.5.2017 23:41

J87i65n29d43ř71i13c68h 86M98i53t41t87e97r 6694125781746

Souhlas, ale proč to máte tak roztahaný ? Blbě se to čte, moc textu tam nemáte a je to na celou stánku na NB.

0/0
10.5.2017 23:51

V73á31c79l69a69v 26H85o16s74c37h 8126758212891

lidi hlavně chtějí jezdit levně a často i anonymně, že nikdo neví, že přijeli taxíkem. Já jezdím spolujízdou domů, 350 km, za 300 Kč, často luxusním autem, myslíte, že to nějak daní? Vždyť si jen snižuje náklady na cestu domů, kterou by uskutečnil tak jako tak.

+5/0
10.5.2017 23:22

P20e25t19r 53N88o98v59á43k 8235559920

navíc se chováte ekologicky!

+1/0
10.5.2017 23:32

V36á70c26l71a69v 67H41o26s74c87h 8726838872271

no to doufam, ale pokukuju po vlastnim aute na LPG, pac levna jizda

0/0
11.5.2017 10:53

L49u42k37a96s 75N65o20v86a63k 4319719883268

Jenze se spolecnosti UBER byste zaplatil cca.4000Kč!! To uz neni spolujizda.

Spolujizda je to, ze nekdo jede z bodu A do bodu B a nekdo ma v danem terminu stejnou cestu a prispeje mu nakou drobnou na cestu.

+2/0
11.5.2017 3:23

V22á78c25l40a18v 33H76o43s54c68h 8436158692701

no tak to bych mu uz nedal a nejel s nima, to je ziskova jizda, ne jizda na pokryti nakladu za pohonne hmoty. Se vyplati asi tedy jenom po meste.

0/0
11.5.2017 10:54

L58u45k11a47s 41N30o35v49a66k 4319469463898

No vidite, tak se nedivte, ze se taxikari rozcilují....

0/0
11.5.2017 11:28

M81i48c17h94a10l 79M51r28a47z58i57k 6637597204830

jedna vec je, ze se nase zakony a narizeni musi upravit - ale druha vec je, ze to co plati, ma platit pro vsechny. Je jedno jestli je to taxikar z horni dolni nebo pres uber - oboji je taxi a musi splnovat stejne podminky. Meli spis jit cestou dodrzovani platne legislativy a tlak na jeji zmenu - ne ji obchazet. Takze trest je naprosto v poradku.

+8/−6
10.5.2017 23:04
Foto

V93o72j92t90ě16c93h 61V51o61p82a39ř67i89l 2724226936920

1.) Není to taxi, nemá taxametr a nesplňuje další požadavky na taxi. Je to osobní přeprava ve formě, která není v ČR (z mého pohledu bohužel) povolena.

2.) Všichni rozhodně nemusí mít stejné podmínky. Stejně jako jsou na trhu kempové chatičky a luxusní 5* hotely, může existovat osobní přeprava volnější formy a taxi. Stejně jako někteří lidé nepotřebují v chatičce koupelnu, topení atd., nepotřebují další např. řidiče ve formálním oblečení, co zná místopis a cizí jazyk.

+1/−1
10.5.2017 23:27

P70e43t93r 93N47o73v43á34k 8275529200

ne může existovat jiná osobní doprava než taxi

ale

existuje jiná doprava než taxi viz např Londýn a Addison Lee a řada dalších

-

samozřejmě že lobby lobuje proti konkurenci

podobně jako mafie ;-€

jediné co UBER potřebuje je silnou konkurenci tak aby zákazník byl pán

a ne úředník magistrátu nebo monopol (oligopol)!!

0/0
10.5.2017 23:37

P86a52v82e81l 19O50d54e92h38n54a40l 6943309968545

Nebudu se s vámi hádat, protože nestojím za těmi, kdo to zakazují.

Nicméně, vaše argumentace je nesprávná. Taxi není definováno tím, že má taxametr atd. Taxi je definováno tím, že na zavolání přepravuje lidi a dělá to pro výdělek. Taxametr a spol. jsou pak už jen povinnosti, týkající se těch, kdo jsou taxi.

Jinak řečeno, například alkohol není definován tím, že je na něm nalepen kolek. Princip alkoholu je v tom, že se jím můžete opít. A onen kolek je totéž, co u taxi cejchovaný taxametr.

+1/0
11.5.2017 0:16

M22i69c22h60a55l 35M64r64a92z25i26k 6887567984580

1) Nesouhlasim, to ze nemaji taxametr z nich nedela neco jineho naz taxi - dulezita je podstata - zakaznik si objedna prepravu z mista na misto, ridic prijede, sveze, dostane zaplaceno a vydela - to je podstata - a to je taxi. Neco jineho je treba spolujizda - typ jako blablacar - ridic zada kam jede, kdyz je nekdo pobliz muze se svezt a prispet - ridic nikdy nevydela - tedy nepojede specialne na objednavku - to je jina podstata a proto toto nikomu nevadi.

Navic kdybych prijal Vasi premisu, ze tim ze neco nemam, tak nejsem to co jsem - tak stejne to tedy bude, kdyz nebudu nosit oblek, tak nejsem podnikatel a nemusim mit zivnostak jako ostatni a platit dane?

A jeste kdybych nakonec souhlasil s tim, ze to neni taxi ale jak rikate neco, co neni povoleno - tak co neni povoleno se proste nesmi delat - tedy bud musi delat to co povoleno je, nebo nejdrive zajistit zmenu zakonu a potrebna povoleni a az pak podnikat a ne naopak. Kazdy kdo dela neco nepovoleneho je potrestan pri prvni kontrole a tedy trest je na miste - vsem stejne.

2) Ocividne vubec nerozumite tomu, co pisete - i pro kemp a 5* hotel plati stejne podminky, obzvlaste v CR - provozovatel musi mit zivnostak, musi platit dane, zamestnancum socialni a zdravotni, atd, mestske dane - ty podminky jsou uplne stejne - jiny je jen podniukatelsky model, respektive rozsah sluzeb. Tento priklad je uplne mimo, protoze tady to proste neplati....

0/0
11.5.2017 7:10

T66o87m51a50s 63P19o98p 5560582496274

No pravidla se musi dodrzovat, to jo. Ale Uber uz tu je nejakou dobu a celkem jasne ukazal, ze pravidla, ktera tu mame trochu zaostavaji za dobou.. Majacek? Taxametr? Trochu zbytecnost v pripade sjednavani sluzby podobne Uberu. Takze by se zakonodarci meli soubezne se zakazy zabyvat i upravou pravidel - aby se tu obcanum zilo spis lepe ikdyz neregulovane, nez sice regulovane, ale hure...

+4/−1
10.5.2017 22:47

L29u64c48i39a47n 73P96a91p60a72z21i66a96n 5844317871895

Kéž by to platilo celoplošně pro celou naši krásnou zem. Praha sto let za opicemi, Brno náš vzor.

+1/−12
10.5.2017 22:25
Foto

J65a92c60h96y92m 78B86r52z53e78z42i45n22a 6239639212373

Nutí někdo taxikáře dělat tam kde dělají? Tak když se mají tak špatně, tak ať jezdí taky pro Uber. Místo toho fňukání, žalování a okrádání lidí. Hnus.

+17/−6
10.5.2017 21:45

P16e10t25r 62S76o51u91k64u47p 6859559305539

Podobných služeb jako Uber je více. Např. české Liftago. Uber se liší jen tím, že uplací novináře aby o něm psali a jede na hraně nabo za hranou zákona a tak mají novináři o čem psát. Ostatní fungují bez potíží o nich se nepíše, přitom ale ale alespoň v ČR podstatně větší podíl na trhu.

+7/−2
10.5.2017 21:37

J65i42n30d19ř90i64c87h 29M35i84t60t86e93r 6944645561486

O tom, že auto dojelo v pořádku a nenabouralo se taky moc nepíše, čím to asi bude ?

0/0
10.5.2017 22:42

P59a57v55e68l 77M31o71r37a87v51e68c 1424545924417

Liftago je taxi aplikace, Uber není taxi.

+1/0
11.5.2017 7:58

P31e98t23r 98S24o13u31k97u32p 6179799245639

Uber je taxi, který se tváří že taxi není. Tedy Uber je kontroverzní podvod. Uberu to do velké míry prochází jen proto, že je mediálně silnej tím jak uplací novináře. (nemusí ani tak ty české, ale v USA, čeští novináři jsou do velké míry jen opičky co píší o tom, co zveřejňují mezinárodní novinářské agentury) A nyní dost možná píší o Uber protože je to moderní. Opice IQ hadra. Dnes jsou bohužel novináři ta největší lůza.

I když nápad je to zajímavý a je to jistě pokrok, novinářskou lůzu podporovat nehodlám a proto Uber je to poslední čím bych jel.

0/0
11.5.2017 9:03

P74a82v56e37l 17M98o35r96a74v84e86c 1214575804127

Tak podporujte taxikařskou mafii.

0/0
11.5.2017 12:47

A23n29t85o80n91í29n 65Č93e80c64h 7426457376589

Diky poruseni zakona aspon se zacala verejna diskuze. Uberu davam velky palec nahoru.

+12/−4
10.5.2017 21:07

P32a60v97e16l 18R61a15j93t40a35r 2559665430551

Tak to vám tedy pěkně děkujeme. Ještě že funguje drink and drive.

+5/−5
10.5.2017 20:42

R24u36d87o65l31f 29K84o12m31á98r32e44k 7198879742719

uber je pouze taxisluzba takze musi respektovat podminky ktere ostatni taxi musi plnit. nic jim nebrani fungovat jako liftago nebo hopin. konkutrence je dobra vec, nikoli vsak nekala.

+18/−16
10.5.2017 20:42

J74i62n97d48ř51i33c87h 14M49i29t96t28e87r 6604355341846

A co takhle slevit taxikářům z těch podmínek, ať jezdí stejně jako UBER. Třeba místní znalost je dnes k ničemu, máme navigaci.

0/−3
10.5.2017 22:44

M19i79c54h76a75l 24M18r72a30z39i98k 6827727524260

dovolim si nesouhlasit - mistni znalost je nenahraditelna - navigace vam nerekne jak se vyhnout zacpe...

+2/0
10.5.2017 23:02

J29i68n60d91ř68i94c13h 89M47i82t26t12e31r 6664235691726

Asi o navigacích moc nevíte. Ty lepší vám to samozřejmě řeknou. Třeba Waze. Spíš vám navigace neřekne, kde sehnat lehkou holku na večer, kde koupit kvalitní koks na to je místní znalost nenahraditelná. Ale to může vědět i ten , co jezdí za UBER.

+2/−1
10.5.2017 23:07

M97i59c98h18a30l 94M97r48a89z74i31k 6927887304760

No vzhledme k otmu ze podle navigaci najezdim cca 100k km rocne - tak myslim, ze vim dost - a ne nedostane me to vsude a ne nefunguje to vsude a ne neni to 100% spolehlive... bohuzel - at uz je problem v tom, ze to trva nez se info o aktualni situaci do navigace dostane, nebo v tom, ze proste system spadne a zrovna nefunguje - tak proste ten kdo to zna - prijede ke krizovatce a vidi jak to tam stoji a dokaze najit jinou cestu hned - bez cekani na to, nez to nekdo zada do systemu...

Pokud jde o ostatni veci, ty nehledam, takze nevim - ale treba i to jednou nekdo da do navigace :D

0/0
10.5.2017 23:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.