Diskuze

Uber i my bychom měli být regulováni jako taxi, říká zakladatel Liftago

Mobilní aplikace, přes které si lze sjednat individuální dopravu, jsou stále relativně nové a právní úprava k nim se teprve formuje. Podle Ondřeje Krátkého, spoluzakladatele platformy Liftago, by měli být alternativní přepravci regulováni podobně jako klasická taxislužba. Zákony je však zároveň potřeba modernizovat, řekl Krátký v on-line rozhovoru se čtenáři.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

Zkostnatělým pravidlům pro TAXI nemůže člověk, který má zájem pouze o občasný přivýdělek po práci nikdy vyhovět. To je prostě nereálné.

0 0
možnosti

Regulace OK, ale vyházet z toho dneska už zbytečné věci. Místo taxametru klidně certifikovaná aplikace (zrovna třeba ten Uber), zkouška z místopisu v době navigace, která dokáže brát v úvahu i aktuální provoz, už dneska taky nic nepřinese. Označení taxi, pokud beru zakázky jen z aplikace, taky. Na druhou stranu věci jako pojištění a častější STK nechat.

4 1
možnosti
MH

No s tou certifikovanou aplikaci ... :-))) Jak dlouho myslite, ze by trvalo nez ji nekdo hackne? A za par tydnu by se objevil urcite i crack, kterym by si to kazdy udelal sam. Proste zlaty voci plne neznalosti ...

2 0
možnosti
FN

Čím více něco regulujete - dostanete se nakonec ke zdanění a nakonec máte normální taxi s normální cenou ikdyž se to jinak jmenuje. Nemyslete s, že stát snad dovolí nějakou výdělečnou činnost bez zdanění - to je nesmysl.

0 0
možnosti
VM

"bez zdanění" by nebyl problém - jelikož Uber provozuje pouze bezhotovostní platby, je mnohem méně prostoru k úniku, než u klasického taxi.

0 0
možnosti
VJ

"... liší i od zavedených startupů"

Není "zavedený startup" trochu protimluv? Holt je startup dneska moderní slovíčko.

2 0
možnosti
DR

Pána si pamatuji už z minulého rozhovoru, kdy říkal, že auto je blbost a když potřebuju dva vruty a dvě hmoždinky z hornbachu tak mám jet taxíkem tam a zpátky. Beru to asi jako když ředitel Central Groupu v době realitní stagnace říkal, že sídliště se promění ve slumy a kdo má rád své děti, koupí si byt v jeho nové čtvrti.

1 0
možnosti
JK

Tak vlastnim autem to pro dva vruty a dve hmozdinky taky neni zadne terno :D ... MHD, nebo zneuzit nekoho, kdo ma cestu kolem, nebo s povesenim policky pockat.

0 0
možnosti
AS

Taxiky jsou pro romy a alkoholiky. Slušný člověk si koupí auto a doveze se sám....

1 5
možnosti
MZ

Jakože když prostě jdu jednou za čas se bavit i s alkoholem nebo mě vyjde taxi na letiště levněji než platit parkovné, tak nejsem slušný člověk? Dobrá logika.

4 0
možnosti

co ty zloději taxikářský v pařížské ulici, ještě tam jsou? nojo demokracie, proč by tam nebyli že

0 0
možnosti
RD

"Mění se navíc i zákony přepravních služeb."

No tak to ani náhodou. Není to tak dávno (lidi zapomínají), co by byl Uber zcela legální v ČR. Při živnosťáku na přepravu osob by se dal provozovat zcela legálně. Jenže pak se změnil zákon: musíte mít písemnou objednávku předem, mít ji u sebe po celou dobu přepravy.. takže je nelegální.

1 0
možnosti
OZ

Jen taková technická.. Je tam někde stanoveno, jak dalece dopředu ta objednávka musí být? Protože by pak bylo dost jednoduchý řešení, objednám Uber, řidiči dorazí moje objednávka, která se mu v autě na malý bluetooth tiskárně (jako mají normální taxíky na účtenky) vytiskne.. Problém vyřešen.

0 0
možnosti
RK

Peťovský má strach obhajovat online tu jejich černotu.

5 0
možnosti