Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a17n 19K78u25č74e76r36a 2507192816533

Metodika je dostupná volně na webu - http://www.dicr.cz/uploads/dokumenty/170401_Druhy_MU.pdf

Pokud se ve vlaku stane zranění, které splňuje definici v zákoně, je to mimořádná událost - to si nevymyslela Drážní inspekce, to je prostě zákon. A pokud se stane mimořádná událost, musí se místo zajistit - viz § 9 vyhlášky http://www.dicr.cz/uploads/dokumenty/3762006_170401.pdf - tam je jasně uvedeno, co se po mimořádné události musí stát.

Co se tedy teď Drážní inspekci vyčítá? Prakticky jen to, že trvá na dodržování zákona a jeho prováděcího předpisu. Drážní inspekce zákon nevydala a pokud je mi známo, tak SŽDC, ani ČD nevznesly během projednávání zákona k definici mimořádné události žádné připomínky (to mimochodem Drážní inspekce udělala, v původní verzi zákona bylu uvedeno, že vše, co se stane v obvodu dráhy, je mimořádná události, namítali jsme, že když se dva lidé pobodají na kolejích, tak to přece mimořádná události není, tudíž se v konečné verzi zákona zúžila definice mimořádné události).

Nerozumím tomu, proč se nyní veškerá zlost obrací na Drážní inspekci - ano, metodika je na našem hlavičkovém papíru, ale ministerstvo dopravy i Drážní úřad ji odsouhlasilo. Tím se nechci za nic schovávat, metodika je plně v souladu se zákonem.

Dopravní podniky nám běžně zranění cestujího hlásí během pár minut po té, co se to stane; u ČD a SŽDC je to běžně několik desítek minut. Za to také může Drážní inspekce? Událost, o níž se píše, se stala ve 12.38 hodin, nám byla nahlášena ve 13.02 ("znění cestujího utrženým - vypadnutým okénkem"). I když to z hlášení vypadalo na to, že drážní vozidlo nebylo provozováno ve schváleném stavu (analogie auta - STK by neprošl), okamžitě jsme sdělili, že šetřit nebudeme, tzn. vše ostatní bylo na dopravci. Provoz byl obnoven ve 13.31 hodin.

+39/0
doporučit
11.5.2017 6:38

F33i19l91i85p 76N32a72v58r53á13t33i93l 2317240713394

Klasika 21.století. Před X lety si dali chlapi pár facek a nikdo to neřešil, za X let vás zavřou za to, že se na někoho ošklivě podíváte a řeknete mu "ty darebáku", protože mu tím způsobíte psychickou újmu, následně ztrátu zaměstnání atd atd...

+24/−1
doporučit
11.5.2017 5:29

P32e92t78r 35M23a79r22š55o49u82n 5795178146476

Jiní dopravci šetří se zastavením komplet provozu upadnutí pasažéra? Kteří?

+14/0
doporučit
11.5.2017 1:17

J77i47ř10í 84Č80e95r54n68o40š28e28k 5965193551228

On je rozdil poranit se vlastni nesikovnosti ( uklouznuti) a vypadenym oknem za jizdy. 

V tomto pripade souhlasim se zastavenim provozu, okno nevypadne jen tak, svou pricinu to melo, zacne to oknem a muze skoncit necim horsim. Jde o bezpecnost provozu a zodpovednost za cestujici.

Co se muze pokazit se pokazi.

Ale urcite bych nezastavoval, pokud si nekdo skripne prsticek.

+18/−2
doporučit
11.5.2017 5:49

T87o64m52á44š 53K42u71c83h68a72ř 3217621518131

Ten titulek s "boulí" je dost manipulativnía a ani příklad není zvolen moc ukázkově jako "zbytečný", protože se nejednalo o opilce, co zakopl a upadl, ale o paní, co ji zranilo zřejmě nezajištěné či poškozené okno. Každé nahlášené zranění v dopravě či na pracovišti je potřeba vyšetřit, to platilo vždy, zvlášť pokud se jako zde volala sanitka. Kvůli nehodě se zraněním taky klidně hodiny stojí celá dálnice. Lze se bavit o tom, jestli ve všech případech je nutné kvůli tomu zastavit vlak a lze-li dobu šetření/zastavení dopravy nějak minimalizovat. Ale zrovna v tomto případě si to představujete jak? Paní potřebovala lékařské ošetření. Pokud by by ji kvůli tomi vysadili a vlak odjel, tak by se důvod zranění šetřil poměrně obtížně, je například potřeba zajistit svědky a také to, aby s oknem do příjezdu vyšetřujících nikdo nemanipuloval, aby bylo možné zjistit příčinu.(Ano, tu příčinu je nutné zjistit, nejen kvůli konkrétnímu případu, ale především proto, aby se zjistilo, zda není systémová a není potřeba zajistit nějaké opatření. ) Mohl by snad mít v tomto ohledu nějaké pravomoci průvodčí, ale protože se může jednat o osobu zainteresovanou,tak by to nemuselo fungovat dobře. Jeho zápis "Pasažér byl ožralý, uklouzl na vlastních zvratcích a zranil se tedy sám." by asi moc velkou váhu neměl.

+10/0
doporučit
11.5.2017 7:29

P96a24v67e21l 75Ř64a33p19e50k 7282276699915

Drážní inspekce by měla mít zákonnou povinnost zpětně doložit, že zastavení dopravy bylo pro vyšetření nezbytné. V opačném případě personální postih. Byrokrati bez odpovědnosti, to je to nejhorší, co naši společnost mohlo potkat.

+10/−1
doporučit
11.5.2017 7:43

T74o59m37á13š 34B98l67á84h39a 9441622711741

Nejdříve jsem si myslel, že to způsobil nějaký nový vlakový hrdina, který zabránil vlakovému neštěstí, jako o kterém kdysi Šimek a Grossman vyprávěli v povídce "Můj první klobouk"...

.... "Chceme klobouk," poručil, "ať sluší a moc nestojí." Při pohledu na mně se prodavači rozklepaly nohy. "Nesmíte se zlobit, ale na pána asi nic mít nebudu." "Jak to?" rozčílil se otčím, "výklad je plný vzorů." "To ano, ale elipsy nevedeme." Pěstoun to vztáhl jako urážku na sebe. "Chcete se posmívat hlavě mého synka?" "To nechci, ale z obchodního hlediska vidím, že není nejkulatější." "Čtete noviny, vy kramáři?" rozčílil se otčím. "Víte, že máte před sebou hrdinu, který v deseti letech vběhl mezi dva vlaky, a vlastní hlavou zabránil katastrofě?" Vedoucí padl na kolena: "Vybírej, vybírej, vlakový hrdino. Sám ti nad párou elipsu zformuji."

Začal jsem zkoušet. Pára šla naplno, ale žádný klobouk mi napadl. Prodavač byl zoufalý. Pak si vzal otčíma stranou a chvíli si cosi šeptali. "To je ono, dobrý muži!" zvolal pěstoun, vzal mě za ruku a vyvedl z krámu. Uronil jsem velikou slzu. "Neboj se Václave, klobouk bude," řekl otčím, "jenom ti trochu narovnáme hlavičku."

Před nádražím jsme se zastavili. Otec zašel do přednostovy kanceláře. Za chvíli zavolali i mně. "Je to skutečně on!" zvolal přednosta, porovnávaje moji podobu s fotografií na zdi. Pohladil mne, raději po rameni. "Před lety pomohl železnici, dnes železnice pomůže jemu."Pak vydal nádražním rozhlasem pokyny: "Na kolej číslo tři přistavte dvě vlakové soupravy, směrem od Prahy a ku Praze." Otčím se šťastně usmál: "A teď, Václave, zbývá, aby sis to dobře vyměřil. Náraz musí jít z protilehlých stran." Sešli jsme na nástupiště. Zpráva o rekonstrukci srážky z roku 1960 se zřejmě rozkřikla, protože kolem kolejí bylo plno. Situace nabývala na dramatičnosti. Vlaky se rozjely, diváci ztichli, já tam skočil a perón propukl v nadšení.

........

"Výborně, mladý muži! Čtvereček už zformujeme daleko lépe!"

+7/0
doporučit
11.5.2017 8:58

P92a78v36e73l 27C53a50f71o25u59r17e31k 7546317131470

Neznám podrobnosti, ale obecně bych při vydávání pravidel zvažoval ÚČEL. K čemu hlavně slouží např, koleje, vlak, silnice, dálnice, apod. K přepravě cestujících. To je priorita. Když zůstanete s vlakem stát v polích, ovlivňujete nejen cestující tohoto vlaku, ale možná stovky, i tisíce dalších. A každé opatření má svým významem (hodnotou) odpovídat problému. Vypadnuté okno velmi pravděpodobně nezpůsobí totální destrukci jizdních vlastností soupravy, která velmi pravděpodobně může být odstavena v místě možného křižování. Se zraněním je to sice trochu jinak, ale opět by mělo jít o výběr nejlepší možnosti, nikoli 100%ně podle nějakého předpisu. Ten má vést, pomáhat v rozhodnutí.

Dálnice (i železnice) je po dopravní nehodě mnoho hodin uzavřená kvůli vyšetřování a likvidaci. Hledá někdo odpovědný způsoby jak komunikaci vrátit jejímu ÚČELU co nejdříve. Musí vyšetřovatel běhat s měřicím kolečkem? Nešel by vypustit dron s kamerou, který místo nasnímá, jak je a software vypočítá, zakreslí, co si kdo přeje? To není rada. Je to opravdu jen otázka: Zabývá se někdo hlavním účelem, nebo jen svým problémem?

+5/0
doporučit
11.5.2017 10:18
Foto

G35e73o61r66g22i56s 64F48a21s93u66l73i61s 1606953453

Ha ha, dopravci se za jizdy rozpadá vlak a on to pokládá za banalitu? Začne to vypadnutým oknem a skončí odpojeným vagónem. :)

+6/−1
doporučit
11.5.2017 7:52

J81a84n 96Ř45e32z73n76í97č75e25k 3511151583130

Svět se zbláznil...už teď skokan pod vlak znamená, že můžete ve svém kalendáři půlden škrtnout, posedíte si ve vlaku tak tři hodiny i u zcela jasných případů. Teď se provoz zastaví i kvůli ožralovi který upadne ve vlaku. Neměli bychom tu železnici rovnou zrušit, když je tak nebezpečná?

+6/−1
doporučit
11.5.2017 6:05
Foto

J95a30k48u14b 70B11e14z62n46o23s87k61a 9327863756

Dej blbci funkci a vymyslí lejstro;-DR^

+10/−6
doporučit
11.5.2017 6:45

P20a63v63e71l 49M68e34j67s24t71r57i75k 2844513707506

Trochu nechapu proc si pan Sura nedal trochu prace a nezeptal se na nazor DI pred tim, nez clanek pohotove soupnul na web. Jeste, ze jsem mrknul na diskuzi, kde pan Kucera z DI v prispevcich vysvetluje nejen tuto konkretni udalost, ale castecne i fungovani DI v CR. Timto mu dekuji za vsechny prispevky a doufam, ze se pan Sura chytne za nos a priste do clanku napise i pohled z druhe dotcene strany, aby jeho clanky a zpravodajstvi bylo objektivni.:-)

+3/−2
doporučit
11.5.2017 9:44

J16i45ř25í 73F27o69g89e59l 2900821446712

Já mám ovšem dojem, že mimořádná událost to byla kvůli vypadnutému oknu, což je vskutku u jedoucího vlaku vážné, a ne kvůli nějaké bouli.

TitulekRv.

+3/−2
doporučit
11.5.2017 8:04

J18i82ř98í 86T10e87p22r 4617780645885

Pár takovejch několikahodinovejch zpoždění kvůli banalitám a drážní inspektor bude cestujícími lynčován.

+3/−2
doporučit
11.5.2017 5:18

H77y37n15e76k 55N94o26v62á90k 3943172516465

Čtu tady, že DI každou maličkost musí vyšetřit, aby se zabránilo systémovým chybám a případným zraněním do budoucna. V přímém protikladu je moje nedávná zkušenost z DI. Již nějakou dobu jezdí z Louka jedna společnost s uhlím na Slovensko. Oproti ostatním ale jej neválcují ani nestříkají a tak se za vlakem ve 100 km/h táhne oblak uhelného prachu po celé trase. Jak jsou nadšeni lidé stojící na zastávce vám asi nemusím přibližovat.To by ale nebylo nejhorší, nápory vzduchu spole s odstředivou silou kusy uhlí rozhazují po celé trati a hlavně v obloucích. Když jsem takto ložený vlak před pár dny viděl zase připraven k odjezdu, tak jsem volal všude možně a nikdo s tím nic nemůže udělat. Výpravčí to nemá jak posoudit, ti zase za to neodpovídají, neboť jenom dodávají zaměstnance, který řídí lokomotivu..... A tak jsem zavolal na pohotovostní telefon DI a víte co mi řekli ? Dokud se nikomu nic nestane, tak s tím nemohou nic dělat. Tak nevím, co si o tom mám teď myslet.

+1/0
doporučit
11.5.2017 12:56
Foto

M58a68r16t29i14n 71R88o14t96t25e83r 2255832579867

Tak ono vypadené okno není žádná sranda. Přece nezakopla o sedačku, že.

+1/0
doporučit
11.5.2017 8:35

A71l89e90n84a 27K66o86l67e50g23a94r42o38v90á 7496646666468

Bezva ono je zpožděni malo. Diky ČD přisla kamaradka o secvicnou s budoucim asistencnim psem. Nejenže bylo zpozdeni,ale navic ji vozíčkarce,ktera musi cestu hlasit den dopředu sprostě ujeli ;-€

+1/0
doporučit
11.5.2017 8:18

K50a27r92e67l 17Ř88e89h60á91č62e53k 9892910961172

Drážní inspekci přece netrápí zpoždění vlaků a naštvaní cestující, hlavně že si mohou napsat výjezd. Když dojde k něčemu například u Chebu a inspektor jede na místo z Budějovic a vlaky jen kvůli tomuto stojí více jak tři hodiny, tak je to vážně k vzteku.

+2/−6
doporučit
11.5.2017 6:36

T53o71m10á19š 89K84u58c90h28a91ř 3347711428961

Rozhodně je takové "poctivé" řešení lepší, než přístup MHD v Brně, kdy se mojí mámě nedávno stalo to, že řidič tramvaje neodhadl vzdálenost auta stojícího blízko kolejí, na poslední chvíli dupl prudce na brzdu a několik starších lidí spadlo. Přijeli vyšetřovatelé DPMB a dělali nátlak na zraněné, včetně mojí mámy, ať žádné zranění nenahlašují, že by kvůli nim všichni lidé v šalině a i v dalších šalinách museli hodinu čekat a řidič by měl opletačky. Babky se nechaly ukecat a máma pak rok pajdala a chodila po doktorech (kde se mimochodem potkávala s další se zraněných), samozřejmě bez jakékoli náhrady.

+1/−1
doporučit
11.5.2017 7:40

L64u42c58i47a74n 66P64a29p64a10z10i34a34n 5134437761585

Bláznivá doba, horší jak za socialismu.

0/−2
doporučit
11.5.2017 23:33

D26a86v87i66d 90T39o74m80a87n 9585987102437

Policie se běžně volá i k cestujícímu, který spadne vlastní vinou (mluvím o busech), pokud dojde ke zranění. Tady vypadlo okno, takže to zavinil technický stav vozu, nechápu čemu se diví..

0/−2
doporučit
11.5.2017 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.