Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i82l77o56s65l16a61v 33P74r72o78c46h57a98z17k64a 7834738886338

Jak typické pro dnešní zhovaděle-socialistickou dobu, nefunguje to, není zájem, nikdo to nechce - zadotujeme to.

+81/−3
doporučit
12.5.2017 5:25

R74u60d73o62l41f 69H25r25a48z44d98í24r79a 1885949753508

Zájem klesá, tak to stejně zadotujem. Ať to stojí, co to stojíRv

+57/−3
doporučit
12.5.2017 5:27

M38i16c81h39a59l 84M26i37l51l61e90r 9256142139182

po Evrope jsme jeli luzkovym vozem mezi Parizi a Rimem, Parizi a Berlinem, Prahou a Karlsruhe, Zurichem a Prahou a pokazde to byla skvela cesta.

Ale zadny lehatkovy vuz a delit se o kupe s neznamymi lidmi. Zasadne jen luzkovy vuz a delit se o kupe s manzelkou nebo synem. Navic jsme si priplatili za kupe s vlastni sprchou a WC, takze pojizdny hotel.

V mladi jsem mel moznost cestovat v luzkovem voze mezi Prahou a Vidni, Vidni a Benatkami, Belehrad - Atheny a nekolikrat Praha- Belehrad nebo Belehrad -Praha, dokud jeste existovala prima spojeni na techto trasach. Pokazde prima. Jsem fanousek luzkovych vozu ( ne lehatkovych)R^

+33/0
doporučit
12.5.2017 6:44

T37o92m88á62š 19V25r25á95b89e45l 8840394723634

Nechci přispívat někomu na výlet do Maďarska. Nejraději bych byl, kdyby nám stát nechal peníze a tedy i tu možnost se svobodně rozhodnout jak a kam a jestli vůbec někam pojedem.

+42/−2
doporučit
12.5.2017 6:02

E65l67i13š41k24a 55K66u17č93e25r75o56v34á 7899172333103

takže lidi to nechtějí a nepotřebují, tak to z jejich peněz zadotujeme...

+53/−4
doporučit
12.5.2017 6:21

M44i41l89a86n 86M10a42r65k34l 1228206918

Dotace spasi kde co, dokonce i pujcovnu prsiplastu na sahare

+34/−2
doporučit
12.5.2017 5:32

Š92t73e55f53a73n 85F92r87i82č88a 7562518303976

Nabídka nočních spojů byla v podstatě zlikvidována. Takže se nezájmu cestujících ani nedivím. Nemluvě o tom, že někteří "spolucestující" by vůbec neměli být vpuštěni do vlaku a cestovat bez stálého dohledu eskorty.

+21/−1
doporučit
12.5.2017 6:12

Ř72e86h62o90ř 35V87l66a45s50á96k 2814764771676

S normálním Evropanem bych kupé klidně sdílel. Problém vidím v obohacovačích, které známe i z běžné hromadné dopravy. Takoví ti, jak vlastně ani nepotřebují jízdenku, protože stát je neumí účinně potrestat.

A potrestat nebude umět ani krádež ve vlaku, když spím :-/

+26/−3
doporučit
12.5.2017 5:50

M70a74r88t42i56n 25U10l51e29h12l60a 4131244458

Proc by meli lide ze svych tezce vydelanych dani platit neco o co zakaznici nemaji zajem ??8-o Tihle neo-komunicte ve vedeni EU tu nasi Evropu privedou k bankrotu :-/Rv

+17/−1
doporučit
12.5.2017 6:38
Foto

Z26d54e84n48ě65k 88M36a55š13t43a86l31í34ř 7578336573702

„Lidé jsou méně ochotní spát v kupé s někým neznámým než v minulosti,“

Nádraží a hromadné dopravní prostředky, se v západní Evropě pro některé skupiny obyvatel staly stejně hojným lovištěm jako pro dravou zvěř napajedlo v savaně.

Lidé si musí zvyknout a přizpůsobit se, přesně tak jak radí zodpovědí politici

+32/−7
doporučit
12.5.2017 5:32

M95a17t34ě27j 18V10o24n94d15ř97i31č66k59a 4394310738306

Stav nočních vlaků mě mrzí. Přitom potenciál jednoznačně mají - příkladem jsou rakouské dráhy, které za přijatelné ceny provozují úspěšně poměrně hustou síť nočních vlaků. Noční vlak bude mít vždy výhodu, kterou nikdy nic jiného nepřekoná - do cílového města dorazíte ráno a odpočatí. Zvolíte-li na noc auto nebo autobus, budete v cíli rozlámaní a nevyspalí. Zvolíte-li letadlo, můžete sice letět ráno a doletět do cíle během dopoledne, ale kvůli cestě na letiště a čekání na něm to znamená vstávat někdy v noci, takže přijedete rozlámaní stejně. Anebo můžete do cíle přijet/přiletět den předem a pak tam přespat. To je však zbytečný nocleh navíc.

+13/0
doporučit
12.5.2017 8:52
Foto

J28i95ř22í 43K20r88á41k24o71r54a 9559343

Lidé ztrácejí zájem o poslech z gramofonové desky. Gramofony spasí dle studie jen dotace.

Prosím vás, kdy letí nejbližší spoj na Mars? Konečně už ty ufony z Bruselu pošlete domů.

+15/−1
doporučit
12.5.2017 9:40

J15a88n 53H14o64r57a14k 3394373444

Pokud me zpatecni letenka do Danska (bez vernostnich karet) stoji 3000 korun a jsem tam za 3 hodiny i s cekanim na letisti, tak luzkovy vlak co tam jede 8-10 hodin a vyjde me na 5500 kc v jednom smeru! me nemuze ani omylem nadchnout.

+14/−1
doporučit
12.5.2017 9:02

M37i84r28o92s12l46a55v 67U69r25b55a13n 1936287741359

dotace, to neni nic jineho nez presun od toho, aby existovalo to o co je zajem mezi spotrebiteli k tomu, aby existovalo to, o cem rozhodnou reditele zemekoule..Potiz je v tom, ze penize na dotace nejsou "odnikud", cili to nakonec stejne zaplati ten spotrebitel i kdyz to nevyuziva..

+11/0
doporučit
12.5.2017 6:18

D82e12n20i51s 51H89u59m97l 4362355285506

Na fotbal do Hradce chodí čím dál míň lidí. ZADOTOVAT!!

+10/−1
doporučit
12.5.2017 8:24

J90a76r84o22s89l36a13v 78S77t96u25p70k97a 6127829449444

Zájem by byl, jen ta cena a rozsah služeb odpovídá tak přelomu tisíciletí, u některých spojů ČD spíše začátku 90let.

+10/−1
doporučit
12.5.2017 5:49

O11t93t34o 38P39o73s11p28í84š92i47l 4354305657768

Na tomto článku a především na jeho "chytlavém" nadpisu je vidět, jak lze manipulovat s názory lidí. Stačí z problematiky udělat bulvár a napsat "je třeba dotovat" a už všichni noční vlaky odsuzují.

A ono je to přitom jinak:

1. Noční vlaková doprava skutečně s rozvojem VRT a letecké dopravy na významu ztrácí. To ale neznamená, že o ni není žádný zájem.

2. Noční vlaky patří do segmentu cca 90 % veřejné dopravy, která se sama neuživí. Správné slovíčko ale není "dotace", ale nýbrž "objednávka" a "organizace". Ano, na většině nočních relacích nemůže fungovat open access, ale musí přijít organizovaná objednávka tam, kde má smysl provozovat (nikoliv prázdné) noční vlaky ve veřejném zájmu.

Vy, kdož tady problém znevažujete, si vzpomeňte: Jeli jste někdy linkovým autobusem (např. do školy)? Jeli jste někdy metrem? Tak v tom případě jste jeli objednanou (vaší mluvou "dotovanou") dopravou, protože ve veřejném zájmu je podporovat veřejnou dopravu. Vy, kdož jezdíte autem a veřejnou dopravu nepotřebujete, vás dotujeme všichni taky, protože "autaři" neplatí dostatečné náklady na to, aby se pokryly náklady na výstavbu a údržbu pozemních komunikací a související infrastruktury. Vy, kdož využíváte různých slev (důchodci, studenti, ...) jste "dotováni" také, protože náklady na přepravu člověka jsou stejné bez ohledu na to, zda nějaký nárok na slevu má, nebo nemá... A tomu všemu se, vážení přátelé, říká veřejný zájem.

O objednávce dálkové noční dopravy by ale měl rozhodovat objednatel dálkové dopravy a určitě ne nějaký "euroúředník"... Otázka je, zda si v Bruseli neuvědomili, že naházeli tomuto druhu dopravy pod kola více klacků, než by bylo zdrávo.

+8/0
doporučit
12.5.2017 15:41

P28e15t76r 92K39a42c23a67f25í95r56e85k 2859489533492

Lůžkovým vozem a za sebou auto na další výlety, to je ideál. Škoda, že máme jen jeden směr na Poprad a Košice. Chybí destinace jako Trento/Udine, na západ k Dortmundu/Amstru a na sever Malmö/Odense..

+8/0
doporučit
12.5.2017 8:37

J62i35ř40í 92H21o61r12á83k 9928155431

A co tak se vrátit ke koním a dotovat koně... Proč mám ze svých daní dotovat něco, co nechci. Pořád samé dotace a nesmysly... Jestli to někdo chce, tak ať si to zaplatí. Já si radši zaletím.

+12/−3
doporučit
12.5.2017 6:54

P64a52v57e40l 48B52o92u35c88n15í11k 4872351193415

Třeba noční linka Vídeň - Miláno / Řím. V sezóně dlouho dopředu vyprodané, jen jeden vůz je na sedačku a zbytek vlaku lehátkové a lůžkové vozy. A na závěr tři vozy s auty. Podobně noční linka Řím - Sicílie - zde dokonce vlak složený jen a pouze z lehátkových a lůžkových vozů + vozy pro auta. Noční vlaky jsou a budou, ale jejich počet klesne jen na pár spojů mezi velkými / atraktivními cíly s bonusem navíc: například kola či auto sebou.

+7/0
doporučit
12.5.2017 7:55

P81a86v24e78l 40Ř53a40p20e66k 7402456349925

Není třeba uměle podporovat vlaky, stačí přestat uměle podporovat automobilismus.

+9/−4
doporučit
12.5.2017 8:37

J24o90s55e49f 17T34r60ö52g98l 8559472956606

Klíčový problém není v tom, zda lidi chtějí nebo nechtějí jezdit vlaky, ale v přístupu k železnici, která se díky tomu stává nekonkurenceschopná. Dva hlavní faktory jsou bezpečnost a dopad na životní prostředí, aniž by toto bylo u konkurence nějak zohledněno. Zeména z hlediska dopadu na životní prostředí jsou vlaky nejlepší varianta, nicméně podporuje se významněji letecká doprava (aniž by platila nějaké externality, kterých produkuje velmi mnoho) a silniční doprava (která platí alespoň něco ve spotřební dani z pohoných hmot). Podobně každý vlak platí poplatek za použití železnice od kilometru, kilometrové mýtné platí jen kamiony na dálnicích. A posledním faktorem jsou předpisy. Pro auta jsou unifikované, pro letadla také, ale unifikace železnice je stále problematická.

Výsledkem je, že služba "cesta vlakem" přestává být cenově konkurenceschopná, aniž by tu byla možnost pro dopravce náklady ještě nějak snížit. Dotace nebo raději odpuštění některých poplatků (použití železniční dopravní cesty, spotřební daň z paliv apod.) je vhodnou cestou.

+4/0
doporučit
12.5.2017 10:42

J23a27r19o60s46l14a83v 79K78a24d68l23e73c 5891339422891

Nová doba, noví lidé... dnes pokud nemáte kupé jen pro sebe a nedá se uzamknout...:-P

+4/0
doporučit
12.5.2017 6:42

M98a12r27t98i20n 97F58r61a79n11t58i88š81e41k 7765820783395

A proč dotovat něco, o co zákazníci nestojí?

+6/−3
doporučit
12.5.2017 9:21

H23y11n16e92k 40M50r23t45v75ý 2860357429441

jj. chtěl jsem jet ve dvou vlakem do černý hory (konečná město bar), ale když jsem zjistil cenu, tak se ukázalo, že když se tam dopravím autem, tak mi stejná částka pokryje nejen benzín, ale i ubytování v privátu na místě.

no, ale jednou jsem si lůžkový vlak vyzkoušel praha - košice. dost jsem se těšil, jak mě předení vlaku ukolébá a bude se mi hezky spinkat, ve skutečnosti mě vždy, když jsem už skoro klimbal probralo trhnutí ze strany na stranu na výhybkách, taxem akorát z toho natřásání furt lítal na wc a romantickej šlofík nikde.. možná tak poslední dvě hodiny, páč to už sem byl fakt grogy. stejně jako následující den v košicích ;-D

+4/−1
doporučit
12.5.2017 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.