- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
https://www.seat61.com/trains-and-routes/nightjet.htm
vyborny informacni clanek v anglictine jak vypadaji rakouske nocni vlaky Nightjet vcetne fotografii, svyctu spojeni a cen, kde nejlepe koupit jizdenky
-
od stejneho autora v anglictine na strance o cestovani z Prahy do evropskych mest a spojeni na Svycarsko
https://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Prague.htm#Prague-Switzerland
o nocnim vlaku z Prahy do Zurichu a zpet, vcetne cen a fotografii, nize na strance pod hlavickou "Prague to Zurich, Basel, Geneva & Switzerland from €45..."
Osobně si myslím, že by nočním vlakům pomohla možnost vézt si své auto jako je tomu v směru na slovensko tak by se mne to líbilo v směru Chorvatsko. Vyzkoušel jsem si tedy bez auta Praha - Poprad lůžkovým v 1 třídě a zpět Pendolinem. Osobně pokud pojedu znovu tak lůžkový v 1 třídě + auto. Pokud by byla tato možnost do Chorvatska jedu klidně hned nebo kamkoliv jinam. Ono sedět 12 hodin za volantem přijde fajn v 20, 30 letech v 46 je to spíše opruz a pak když ještě jedete s dětmi tak to je opravdu lepší ten vlak. Auto se veze s Vámi, nemusíte řídit ještě si schrupnete což za volantem dost těžko. Věřím, že na velké vzdálenosti by tento obchodní model mohl klapnout když OBB to funguje.
Bohužel, lůžkový příplatek je zkrátka drahý, protože "provozovatel" musí stanovit cenu tak, aby pokryla náklady ...
Pak jsou tu pravidla, "cizí" muž nemůže cestovat s "cizí" ženou, čili místa jsou neobsazena, i když zájemce je ... naproti tomu v lehátkovém voze mužský a ženský "cizí" element pospolu cestovat může ...
Cena příplatku za lehátko např. do Košic / Humenného za 6 nebo 9 € poskytne cestujícímu stejný komfort cestování v leže, pokud mám svůj spacák nepotřebuji ani deku nebo povlečení od provozovatele ...
Nevýhodou "salámově" skládaných vlaků je zpoždění některého křídla, takže zbytek soupravy čeká a čeká ... představa, že základní souprava pojede "včas" a ten zbytek pojede samostatně je nad organizační schopnosti dopravců a provozovatelů dráhy.
Náhradní vlak = ersatzzug funguje akorát tak ve Švýcarsku neboť zákazníkovi je třeba nabídnou jízdu včas ... takže soupravu EC / ICE nahradí elektrickou jednotkou pro příměstskou dopravu ... ale jede se podle jízdního řádu ...
A co telegramy, nechtějí dotovat telegramy, znovu rozjet tuto službu.
Pane Suro nepsal jste před asi pulrokem že nočni vlak do Curychu pojede kratši cestou přes Rakousko? Německo reguluje provoz nočnich vlaku? Ptam se kdo z Prahy pojede do Draždan na sever a pak zpět na jih.Zjistěte si v jizdnim řadu. Před několika dny jste psal o EEN Slovakia a Bohemia.Jen jste nenapadně napsal že na to tlači soukromi dopravci kteři nemaji vydany kilometricky tarif.Před velikonocemi jste dal do nadpisu sveho članku že ČD zdraži o 30 % jizdne což nebyla pravda.Ptam se proč a co vas k tomu vede vždyt pro ty co necestuji vlakem jsou to poplašne zpravy.(v těch vlacich mate zaručeny servis )
Duvod proc vlaky do Svycarska jezdily pres Drazdany byl jednoduchy: nevyplacelo se vystavovat jednotlive vlaky pro vsechny evropske destinace, do nichz bylo spojeni z Prahy nocnim vlakem.
Proto tak kolem 18:30 kazdy vecer vyjizdel z Prahy kompozitni vlak skladajici se priblizne ze 2 vagonu (sedadla) smerovanych na Erfurt, 2-3 (sedadla) na Berlin, 3 na Amsterdam (1 sedadla, 1 lehatkovy, 1 luzkovy 1. tridy ktery obsahoval take 3 de-luxe kupe), stejna sestava pro Kodan a stejna sestava pro Curych. Luzkove vozy byly ceske vyrobu, mely individualni jmena podle ceskych a moravskych mest a jejich personal byl vetsinou cesky. Kazdy luzkovy vuz mel 1 pruvodciho, ktery se o cestujici, jejich obsluhu a bezpecnost staral po celou cestu.
Tento vlak byl potom v Nemecku v prislusnych zeleznicnich uzlech postupne rozpojovan. Odpojene vagony cekaly na vedlejsi koleji na napojeni na vlak mirici z jine destinace do jejich cilove destinace. Napr. vagony na Curych cekaly uprostred noci nekde u Erfurtu asi dve hodiny na pripoj z Amstedamu a s nim pak pokracovaly na jih do Svycarska, prijezd do Basileje kolem 7:30 rano a do Zurychu o hodinu pozdeji.
Stejne to bylo cestou zpet, vagony byly zase odpojeny z puvodniho vlaku ze Svycarska, postupne spojovany s vagony z ostatnich destinaci a napojovany na vlak, ktery prijizdel do Prahy nekdy v pul jedenacte dopoledne.
p.Horák napsal:Do Curychu? Tam teď létá Vueling za necelou tisícovku. Opravdu to dokážete vlakem levněji?
Tak z Prahy zítra do Zürich HB 795Kč
tím vám odpovídám že to je levnější...
Proč nereagujete ve vlákně?
Když se podívám na http://www.cd.cz, tak osm stovek chtějí za jízdenku, ale o lůžku tam není ani zmínka...
Škoda, že Rakousko nepomáhá i na spojení Česka a Slovinska či Česka a Chorvatska, kde by také noční spojení bylo příjemným zpestřením cestování tímto směrem.
Jakože Rakousko bude dotovat spoj, kterým nebudou jezdit Rakušané? Protože vypravit vlak přes Rakousko vám nikdo nebrání (pokud si to zaplatíte).
Jinak jeden noční spoj do Chorvatska přes Rakousko jezdí (Mnichov-Salzburg-Ljubljana-Rijeka). Ale ten se vyplatí proto, že po zaostalém Chorvatsku s jeho pomalými tratěmi nejede dlouhý úsek a především proto, že jeho klientela jsou lidi z Bavorska.
A ti se neošívají, když jízdenka na vlak stojí víc jak benzín do auta, jako Češi (stačí se podívat nížě do diskuze).
Na tomto článku a především na jeho "chytlavém" nadpisu je vidět, jak lze manipulovat s názory lidí. Stačí z problematiky udělat bulvár a napsat "je třeba dotovat" a už všichni noční vlaky odsuzují.
A ono je to přitom jinak:
1. Noční vlaková doprava skutečně s rozvojem VRT a letecké dopravy na významu ztrácí. To ale neznamená, že o ni není žádný zájem.
2. Noční vlaky patří do segmentu cca 90 % veřejné dopravy, která se sama neuživí. Správné slovíčko ale není "dotace", ale nýbrž "objednávka" a "organizace". Ano, na většině nočních relacích nemůže fungovat open access, ale musí přijít organizovaná objednávka tam, kde má smysl provozovat (nikoliv prázdné) noční vlaky ve veřejném zájmu.
Vy, kdož tady problém znevažujete, si vzpomeňte: Jeli jste někdy linkovým autobusem (např. do školy)? Jeli jste někdy metrem? Tak v tom případě jste jeli objednanou (vaší mluvou "dotovanou") dopravou, protože ve veřejném zájmu je podporovat veřejnou dopravu. Vy, kdož jezdíte autem a veřejnou dopravu nepotřebujete, vás dotujeme všichni taky, protože "autaři" neplatí dostatečné náklady na to, aby se pokryly náklady na výstavbu a údržbu pozemních komunikací a související infrastruktury. Vy, kdož využíváte různých slev (důchodci, studenti, ...) jste "dotováni" také, protože náklady na přepravu člověka jsou stejné bez ohledu na to, zda nějaký nárok na slevu má, nebo nemá... A tomu všemu se, vážení přátelé, říká veřejný zájem.
O objednávce dálkové noční dopravy by ale měl rozhodovat objednatel dálkové dopravy a určitě ne nějaký "euroúředník"... Otázka je, zda si v Bruseli neuvědomili, že naházeli tomuto druhu dopravy pod kola více klacků, než by bylo zdrávo.
Jako celkem bych s vámi i souhlasil, ale..
Aby jakýkoliv finanční transfer od státu (ať už jej nazveme dotace anebo objednávka) měl ospravedlnění, musí za ním být veřejný záměr.
Jestliže k nočním vlakům existuje alternativa ve formě komerčních letadel a autobusů, kde je prosím onen veřejný zájem? Vše jsou to druhy hromadné dopravy, o ekologii zas tak moc nejde.
Jak stárnu, ztrácím zájem o sex. Určitě by mi pomohly dotace. Kde se mohu prosím přihlásit ?
Podle Evropských směrnic smíte zažádat o dotaci na "euroštětku", ale musíte ji vybrat v transparentní veřejné zakázce, pro kterou nejprve musíte v jiné transparentní veřejné zakázce vybrat jejího administrátora, pokud sám nejste držitelem certifikátu, který by potvrzoval Vaši odbornost v "europrostituci". Celý proces ale bude trvat několik let a může jej řešit antimonopolní úřad, čili doporučuji využít služeb nedotovaných sociálních pracovnic nebo sebeuspokojení, když si holt neumíte najít pěknou ženskou.
Může mi prosím někdo vysvětlit účel dotace?
Lidi nočními vlaky moc jezdit nechtějí kvůli pohodlí. Alternativní doprava (VRT, letadlo) existuje.
Tak proč sakra dotovat něco co zákazník moc nechce, má alternativu a je prodělečné???
"Lidi nočními vlaky moc jezdit nechtějí kvůli pohodlí."
To je otázka. Jistě je noční vlak pohodnlnější než autobus. Ovšem je dražší, a teď jde o to, zda není dražší i proto, že autobus platí státu méně za silnice než vlak za koleje a u autobusu jsou též běžné triky, jakože špatně placený východoevropský řidič řídí bus po západní evropě, což u vlaku nejde tak snadno.