Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce zdražit dálnice a zavést elektronické známky místo papírových

Jízda po českých dálnicích by měla být od roku 2019 dražší než dosud. Stát vážně zvažuje zdražení dálničních známek pro osobní auta, řeší i vyšší sazby mýtného pro nákladní auta a autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a42r14t32i64n 26K30a28r75á36s59e73k 1838804919884

Docela by mě zajímalo, kdy se k těm ůžasným dálnicím, které jsou vlastně příplatkový luxus (alespoň podle chování ŘSD), objeví použitelná nepříplatková standardní silnice. Protože z některých měst se dá jinak než po dálnici dostat jen když máte navigaci a není to tam zrovna rozkopané a nebo to tam znáte. Značení buď chybí úplně, nebo je tak ubohé, že podle něj stejně nikam nedojedete. Silnice, která je alternativou k té dálnici, bývá buď zoufalá okreska vedoucí přes všechny vesnice co jich po cestě je, nebo si po ní zajedete alespoň přes města, která samozřejmě nemají jakýkoli obchvat, takže 20 náměstí za 100 kilometrů a ještě pořádná porce kilometrů navíc. To se pak snadno brečí že dálnice nestíhají, když se vlastně ani jinudy jet nedá.

0/0
4.6.2017 15:38

A59n18t37o62n58í55n 21S12t20ř54í25b73r81s31k93ý 5646258416440

mně se " líbí",když se píše, stát se rozhodl,nebo navrhuje co je to za pitomost, kterou zavedli novináři.Píší např. Ministerstvo dopravy se rozholdo atd. Ministerstvo dopravy je pouhý dům,kde sedí příslušní úředníci a ti úředníci maji své šéfy a ti se nějak jmenují.Tak příště páni novináři:Františel Otazník z Minesterstva dopravy se rozhodl včetně jeho podřízených a tak dále.Pak to má hlavu a patu.

+3/0
31.5.2017 13:26

T86o50m91á33š 85K70r82a14i11n38a 7304620674518

A proč tak složitě a draze? Zřizovat nové systémy, tvrdé zboží, měkké zboží... Rovnou to zavést paušálně a hotovo! Jako s odpady: narodíš se, tak plať! Stejně dříve či později v životě po té dálnici pojedeš...

Ale udělal bych to fikaně. žádný samostatný zákon s publicitou, ale naopak, nějaký přílepeček k nějaké novele novely nějakého nesmyslného zbytečného zákona. A jako stát bych byl trpělivý, počkal 18 - 20 let, a pak vyrukoval s účtem včetně penále! A hned by byly peníze na....no na dálnice určitě ne, ale ono by se už využití určitě našlo.

0/0
31.5.2017 8:18

M68i11r81o48s48l82a46v 31D11v22o20ř11á55k 9465530417945

Jak by si naši výtečníci mohli omočit zobák když všechno bude jednoduché a průhledné ? Protože jsou u "zdroje",upraví si vše podle svých potřeb. :-/

+1/0
3.6.2017 15:03

M58a51r46t14i48n 66K83a50r90á74s51e20k 1738884909564

Nikdo nebude tajně přilepovat zákon co by znamenal příjmy za dvacet let. To už tam ti poslanci dávno nebudou a neměli by z toho žádný užitek, kterým by se mohli v lepším případě politicky pochlubit, v ideálním případě smysluplně využít a v reálném případě ho naprosto legálně půlku rozkrást.

0/0
4.6.2017 15:09

V31l22a30d22i25m75í57r 97J65i48r79k23a 7844256464598

Proč osobáky také neplatí podle kilometrů po dálnici ujetých. Já po ní jedu maximálně desetkrát do roka, maximálně 1000 km a platím sejně jako ti, co tam jezdí imrvere.

+6/0
30.5.2017 12:56

J68a43n 71L20u31k47á29š 7437963973562

Nebojte se, ze by nam to stat zlevnil, mozna by ti jini platili vic.

+1/0
31.5.2017 9:26

P18a93v21e37l 32Š28v53a33r33c33e29r 1790818922477

Jezdím po nich imrvere a úplně vás chápu, je nesmyls abychom platili stejně.

+1/0
31.5.2017 15:59

J48a10r86o70s65l75a37v 91B50a40b27e80l 8343838911865

Odkdy jsou dálniční známky papírové?8-o

0/0
29.5.2017 11:58

J24a26n 28D49ě14t54á21k 4561934409900

Na spotřební dani z pohonných hmot, která byla za tímto účelem zavedena, na dálničních známkách, silniční dani a mýtném se ročně vybere cca 100 miliard. Do obnovy dopravní infrastruktury se z tohoto několikanásobného zdanění nevrací ani polovina. Panstvo krade a ještě křičí, že je mu to málo ;-O

+9/0
29.5.2017 11:54

V23l36k 49K62a89r26e83l 5977296560368

Ale kdo by stavěl silnice, kdyby nebyl stát?:-/

0/−1
31.5.2017 10:58

M41a80r79e11k 69H96r15a47d29i48l 3402457142622

Neměl by nám stát spíš platit, že musíme jezdit po takových "dálnicích" ? Samý omezení, když se konečně rozjedete na 130, tak to obvykle moc dlouho nevydrží. Je pravda, že zase na našich dálnicích neusnete za volantem, tam musíte být pořád ve střehu. :-)

+5/0
28.5.2017 0:50

A62n53t42o92n87í39n 75Š34v83i24h65n11o76s 8368637491842

A nevyjde nakonec elektronická známka pro stát dráž? - myslím programy a provoz. Známe stát, jak umí vybírat provozovatele softwaru, viz EET.

0/0
27.5.2017 17:33

M72a40r87t84i47n 68K12a83r23á51s56e21k 1518824899444

Máte nějaké informace o tom, za co stát mohl pořídit spolehlivě funkční EET a za co ho nakonec pořídil? Ono je něco jiného to, co se čte v nabídkách a něco jiného kolik pak zakázka stojí. Zejména ten rozdíl dělá to, že zákon o veřejných zakázkách neumožňuje příliš konkrétní specifikace a proto není možné dát do zadání spoustu detailů. No a ty detaily tím pádem nejsou součástí nabídky a součástí vysoutěžené ceny. Firmám co do toho jdou je jasné, že to všechno pak bude stejně potřeba a že si to stát bude muset za další velké peníze koupit. Takže to že se někde dočtete nějakou cenu za kterou to mohlo být, kdyby si to stát vybral, je jenom hodně vlhký sen a reálná cena by byla úplně jinde. Částečně i proto, že zadání dělají lidé kteří tomu rozumějí výrazně méně, než ty firmy co to pak soutěží a realizují. Speciálně v IT to tak funguje docela pěkně.

0/0
4.6.2017 15:17

A10n37t72o50n14í40n 26Š59v16i96h65n45o68s 8308777831782

Měl jsem na mysli hlavně EET bez výběrového řízení.

0/0
4.6.2017 16:10

Z62d67e15n26ě77k 25H83e40p19p74n87e29r 7238413403751

Srovnávat kolik se platí za dálnici u nás a třeba v Rakousku je absolutně mimo... Naše dálnice jsou proti jejich vysloveně parodií. Nedávno jsem zrovna projížděl celé Rakousko a když jsem přijel večer do Čech tak hned poznáte kde začíná naše dálnice - najednou tma a žádné značení a když už značení je, tak blbě namontované, takže při nasvícení reflektorem je skoro nečitelné (kdo jezdí od Chebu ví o čem mluvím)

+2/0
27.5.2017 14:00
Foto

J65i75ř98í 89C98h79o41c23h37o77l49á13č 5664243920726

zdražení toho tankodromu ̈? :-P , s elektronickou známkou souhlasím , to už mělo být dávno

+5/0
26.5.2017 18:11

S72l42a87v24o83m27í32r 21Š88t20ě94p65á38n 1408924642344

zavedením elektronických známek stát ušetří vysoké částky za tisk a také za provize prodejcům známek atd. ...měla by tedy cena známek klesnout, maximálně zůstat stejná, ale jde jen o to co vše si nechají čeští řidiči líbit

+2/0
26.5.2017 16:50

J69o12s53e78f 92N78o82v35á91k 2872989743799

Dálnice by měla odsávat dopravu z okolních okresek a obcí, aby se tam objem dopravy zmenšil. Dálnice má větší kapacitu a dopad na (nejen) životní prostředí bude menší, pokud pojedou auta ustálenou rychlostí po páteřní komunikaci, zejména kamiony. Pokud se bude neustále zdražovat, kam to asi povede?

+6/0
26.5.2017 16:07

M73a93r80e24k 55H80r53u25b90y 6477532861108

Tak zatimco od roku 95 vzrostla cena dalnicni znamky zhruba 4x, delka dalnicni site ani ne 2x - a to uz nemluvim o tom, kolika km se da vubec jako dalnice pouzit (uzavirky, diry, spatna konstrukce...)

Tohle nezachrani ani papirove preznaceni R na D, km dalnice je proste cim dal tim drazsi :-/Rv

+2/0
26.5.2017 13:54

P87e84t74r 83Č96e83r84v77e95n22ý 3496939787629

Jak chcete opravit dálnici, aniž byste na ni omezil provoz?

0/0
26.5.2017 10:52

R15o88m91a38n 32O46p18e46t 3105837239839

No, jestli si dobře pamatuji, tak zdražení proběhlo dvakrát ve velmi krátkém čase. Z 1 000 Kč na 1 200 Kč a na nynějších1 500 Kč. Možná se pletu.. ;-D

0/0
25.5.2017 19:53

P22a21v18e77l 63N98o90v92á89k 2963603176900

Souhlasím, každá SPZ bude cálovat, oni si to pak rodinky rozmyslí, jezdit třemi auty každý skoro soloR^:-))))))))))

0/−2
24.5.2017 11:50

S24t89a12n 76N81o41v30á76k 5277475365984

Dneska to je jinak? Copak si rodinky doma v garáži přelepují známky z auta na auto?

+2/0
24.5.2017 13:44

A18n31t50o90n51í83n 89S69t22ř71í72b68r28s57k49ý 5126858716180

A když by jezdili solo,tak rovnou upálit a zavřít,až zčernají,kupředu levá.

0/0
31.5.2017 13:28

P83e46t17r 55H16e68j28h52a92l 4171934728807

Zase budou operovat při zvýšení ceny tím že se rozrostla dálniční síť. Je zajímavé, že se také rázem vždy zvětší počet aut které mají celoroční dálniční známku a tom nikdo nemluví.

0/0
24.5.2017 6:13

O78t55o 77S49t11r47á22n69s46k78ý 1521260428585

Skutečně nemám pocit, že bych po dálnicích najezdil víc proto, že je více km dálnic. Navíc jejich kvalita a rychlost na nich je často tak tristní, že mnohdy radši využiju jízdu "po staré", protože je tam menší provoz, míň uzavírek a téměř nulové riziko zácpy a několikakilometrových kolon. Jsem pro placení od kilometru, když už si musíme podle státních ekonomů tuhle "vymoženost" platit zvláštním poplatkem mimo spotřební daně v palivu, silniční daně u podnikatelů a DPH i z té spotřební daně (fakt se to tak počítá, je to daň z daně !!!). Ale to by asi pražákům moc nevyhovovalo, protože síť dálnic je tam nejhustší a logicky lidé z toho regionu po dálnicích ujedou násobně více než človíček z lontu. Ono by to pak bylo nedejbože spravedlivé a to zas teda prrr' Nebo se zase mýlím?:-)

0/0
5.6.2017 7:10

J34a90n 28L90u55k39á97š 7247703233932

Tomu se rika vybehnuti s danovymi poplatniky.

Zavedeme el. mytne, tim si snizime naklady o ctvrt miliardy, vam to ale stejne zdrazime, jen platte.

+1/0
23.5.2017 18:26

T84o82m65á47š 76S15k77á98l86a 6498127

a nebylo by lepší dálniční poplatek rovnou stanovit povinný pro každého kdo má auto? Stejně jako to má ČT? Já jen, ať se k tomu "stát" nemusí za 3 roky vracet.

0/0
23.5.2017 13:35

M70a61r84t33i94n 67J46u67r64e39č72k20a 2923604741251

a jaká by byla Vaše představa u rodin, které mají více aut, že by za každé museli platit poplatek zvlášť? poplatky ČT se platí za domácnost a ne za přijímač

0/0
23.5.2017 20:51

T48o43m81á63š 83S64k55á25l64a 6558327

No, MOJE predstava by byla mit brany, merit ujete kilometry kazdeho auta at uz podle znacky nebo krabickou a pak poslat vyuctovani jako za telefon/elektrinu. Ale to je trochu mimo tema :)

+2/0
25.5.2017 14:41

P69e73t74r 26V54a19c32e30n65o16v31s44k40ý 5764130587645

"Stát chce zdražit.." ... viděl někdy někdo nějaký "stát"? Zdražit chtějí politici u koryta, nejlépe hodně a všechno, protože čím víc vyberou, tím víc můžou rozkrást.

+10/0
23.5.2017 8:41

P22e72t72r 85P12e88t38r 6653142848273

"„Víme, že se pracuje na studii. Z principu je potřeba se podívat, zda při stavu českých dálnic je opravdu zvýšení mýtných sazeb oprávněné,“ dodal Hromíř."

To jo, protože za ty vyjeté koleje, kolony na dálnicích, rozbité silnice...za to můžou přetížené fábie, co? :) A to vůbec nemluvím o tom, že když bourá kamion tak je to většinou na uzavření dálnice, narozdíl od osobáků, které lze ve většině případů objet.

+8/0
22.5.2017 17:58

M16a16r68t67i48n 44M76i93š88o 3222274117699

Opět něco pro lidi. Elektronické mýtné tu má být už několik let a má se platit buď paušál nebo za ujeté km, ale rozhodně ne v závislosti na SPZ, ale tak jak mýtné, na krabičku. Opět to je jen okrádání lidí (rodin) kde je více aut. Opět bude muset platit každý. Přitom by stačila jedna krabička pro rodinu, která by se přehazovala z auta do auta dle potřeby. K cenně se nemá cenu vyjadřovat. Za ten tankodrom už neví co by chtěli!

+9/0
22.5.2017 13:51

Š40t18ě19p26á98n 51Z85e79m15á90n13e91k 3825461678838

Zapoměla jste na nádechometr ;-D;-(

0/0
21.5.2017 19:39
Foto

M45i60l50a33n 14S24o59u46š62e94k 9946107191682

Vyšší mýto = vyšší ceny zboží. Přepravním firmám je celkem jedno, jak je vysoké mýtné. Prostě se to promítne do ceny zboží. Mýtné tedy platí spotřebitelé. Výjimkou jsou tranzity přes ČR, tady to mýtné platí spotřebitel cílové země.

+3/0
21.5.2017 12:06
Foto

M52i93l70a12n 55S92o78u21š66e62k 9986477101252

A že si zdražení dálničních známek nedá nějaká politická strana do svého volebního programu, proč asi, zajímavé... slib to přece je také, stejně jako ostatní body programů. ;-)

+7/0
21.5.2017 11:58

M65a75r64e97k 19H19r53u60b76y 6777652251588

Protoze tohle narozdil od volebnich slibu splni.:-/

+1/0
26.5.2017 13:55
Foto

M71a63r13t55i85n 70R45y48š19a30v79ý 1896745143332

Zvýšení ceny dálničních zámek vzhledem ke stavu dálnic oprávněné rozhodně není. Je to hrůza!!Neustále kolony. Korunu tomu teď dodalo cca 80 tis. pokut na D1 na 3km úseku, který byl automatizovaně měřen na překročení 80km/h. Po D1 z Ostravy do Prahy už raději ani nejezdím, krom toho, že je to jako tankodrom co se týká povrchu, tak je tam po cestě vždy minimálně 10 uzavírek ;-€

+3/0
19.5.2017 13:33

M93a86r34t66i23n 43J80u86r40e95č90k10a 2253904261921

Tak ono si to celkem odporuje, jestli si ztěžujete na uzavírky, že je nechcete, ale opravenou dálnici by jste chtěl. Za provozu se opravovat nedá. Opravovat ale mohli po větších úsecích, když už auta v omezení jsou, tak se aspoň jede a přijde mi, že je pak jedno, jestli je uzavírka dlouhá 10km nebo třeba 50km.

0/0
23.5.2017 20:56

M46a39r43e17k 57H63r16u23b76y 6637762551548

Opravovana a opravena dalnice jsou docela zasadni rozdil - zminena D1 se opravuje soustavne poslednich 20 let a presto je porad rozbita.:-P

+1/0
26.5.2017 13:56

P83a18v44e14l 30R66e88z53n97i12c25e90k 3755724594932

ono jde hlavne o jinou vec.... Plan na opravu D1 byl casove rozvrzeny tak aby se tyto hlavni a bolestive opravy delaly az v dobe kdy uz mela stat R35/D35 z Olomouce az do HK a stejne tak mela stat uz R43/D43 z Brna az za Svitavy kde se napoji na R35/D35... tim mela byt zajistena alternativni rychla tzv severni cesta z ostravy, z polska a vubec z cele severni a stredni moravy do prahy, odpadla by tak znacna cast dopravy nyni jedouci po D1.

Ani R43 ani R35 dokoncene nejsou a jen tak nebudou, cili uz tak preplnena D1 je nyni jeste preplnenejsi protoze uzavirky, omezeni atd ji ubiraji kapacitu a propustnost, pak uz jen staci aby se neco stalo ve zuzeni a cela dalnice pul dne stoji...

0/0
30.5.2017 9:53

M69a30r56t91i37n 43J60u40r96e74č39k80a 2203894581661

S tímto samozřejmě souhlasím, že měla být alternativa k D1 do Prahy, už však nyní je bohužel situace taková, že Hradecká dálnice u Prahy se ucpává a bude potřebovat také modernizace (další pruh) a to nemluvě o absenci výkupu pozemku a financí na dokončení Hradecké dálnice ve scházejícím úseku.

Dle mého, když už se na D1 pustili, tak tempo (délky úseků) měly být větší. Nejhorší jsou kolony před úsekem, jestli pak už jedu v opravovaném úseku 80kmh v délce 15km nebo třeba 50km by mi bylo jedno, hlavně že se jede. Rychlost oprav by tím byla rychlejší.

0/0
30.5.2017 10:54

P34a41v55e87l 56R95e94z33n37i49c47e36k 3285264804892

souhlas.. u tech probihajicich oprav D1 je uz pak asi otazkou to zda je limitem dostupna technologie a jeji mnozstvi, ci dostuponost lidskych zdroju... bohuzel tam nevim jake jsou smlouvy mezi zadavatelem a dodavateli a tedy jestli ma dodavatel povinnost kapacitne zajistit zdroje a jestli je penalizovan.. jinak to totiz dopada tak jak vidime v realu kde ve spouste mest jsou rozkopane cesty a u nich nikdo, je tam cedulka technologicka prestavka, pritom realitou je to ze dodavatel ma vice soubeznych zakazek a lidske zdroje rotuje mezi jednotlivymi zakazkami dle toho co kde zrovna hori a co muze pockat

0/0
31.5.2017 11:51

M56a28r16t43i29n 63J27u50r56e13č16k54a 2363184421181

Opravované úseky se soutěží a pak zhotovitel musí dodržet termíny oprav, jinak jsou sankce a celkem vysoké, pokud si zhotovitel ve výběrovce nevěří, tak by se neměl hlásit na opravy vícero úseků a měl je přenechat pak jiným firmám nebo případně dát dále jako subdodávku, firem na opravy se hlásilo celkem dost, takže v tomto nepředpokládám, že by byl problém. Spíše ŘSD nemá peníze a stát mu je uvolňuje postupně, což se mi také nezamlouvá, protože stavby nových úseků se vlečou roky. Podle mne by se mělo vždycky na konkrétní akci "vlítnou", udělat co nejrychleji a jít zase dál. Jen dohled nad novými rozestavěnými úseky a s tím spojené musí stát majlant

0/0
31.5.2017 15:25

M52a57r65t44i26n 70K47a73r35á32s63e86k 1948334229804

Hradecká dálnice se ucpává proto, že není dodělaný obchvat Prahy, tam to třetí pruh nezachrání, když pak stojí jižní spojka až po sjezd na magistrálu. Ale fakt je ten, že chtít čím dál víc peněz za čím dál horší služby, to si může dovolit jen ten kdo má monopol. A i když stát provozuje antimonopolní úřad, sám se chová jako nejhorší příklad monopolu. Naprosto chápu, že se dálnice musí rekonstruovat, ale kdyby toto dělala firma které na zákaznících záleží, dá po dobu rekonstrukce známky se slevou a nezačne, ještě dřív než to přineslo nějaký užitek, otevírat témata, jak si na mizerné ubohé službě řidičům/dopravcům vydělává příliš málo a že by měla zdražit s vyhlídkou na to, že dálnic bude výhledově víc. Hlavně když některé dálnice nikam pořádně nevedou, protože nejsou dodělané a končí někde na předměstí Hradce nebo Přerova. Ale hlavně že je dálnice a občané plaťe za známky víc, protože je víc kilometrů dálnic.

0/0
4.6.2017 15:29
Foto

F92r48a34n91t82i25š47e69k 24K14š41í52r 2899496965

Produktivně činný člověk zaplatí na všech daních a odvodech státu asi 2/3 toho co vyprodukuje a stát má ještě tu drzost za své služby, kterými zdůvodňuje ono olupování lidí, vybírat další výpalné. To už je opravdu lepší všechny státní služby zprivatizovat a olupování lidí (daně) zrušit. Ať si každý platí jen to co chce a co skutečně spotřebovává.

+10/0
18.5.2017 23:03

K29a17r39e83l 69N59e46t73o84p80i42l 5175958107393

Zastaví policista řidiče : "pane řidiči, Vy nemáte dálniční známku ! ", řidič se pomalu rozhlédne a povídá : "a kde vidíte tu dálnici ?"

+20/0
18.5.2017 17:53

V54l32k 89K34a60r86e82l 5507346360208

Bohužel, neurčuje se to dle dálnice, ale dle značky dálnice.

0/0
31.5.2017 10:59

M94i29l22e39n93a 83N84o35v44a79n65s49k51a 4302567749489

Elektronické šmírování do každé rodiny. Co na to evropské nařízení GDPR?

+2/0
18.5.2017 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.