Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a64v39e22l 73V91e98t81e55š71n44í48k 7455458645277

Nechci býti vlezlý, ale:

@Praha - bude na letiště jezdit alespoň motorák? Rychlost stačí 40km/h.

@Brno - ty rychlovlaky budou zastavovat ve stávajícím, nebo přemístěném nádraží? Přesun nádraží už se řeší od třicátých let. tak ještě 15 let počkejte a budete mít 100 let plánování za sebou.

+45/−1
doporučit
15.5.2017 1:16

J27i53ř52í 25S94c47h85m10i42d77t 5810363604405

Možná by mohl někdo Ťokovi říct, že rychlost 200km/h je už dnes ve vyspělém světě běžná rychlost běžných vlaků a pojem rychlovlak se používá opravdu pro jiné rychlosti;-).

+37/0
doporučit
15.5.2017 7:21

D64a17n58i45e16l 70F74o20l50t37y31n58e63k 7799227255

Pokud se chceme priblizit k Evrope, bude potreba zeleznice vysokorychlostni, V italii je Freccia Rossa hodne oblibena, nekterymi useky z Napoli do Milana jsem jel 360km/h, pry jezdi i 400km/h, vlaky jezdi pres den kazdou pul hodinu a jsou skoro vzdy plne, z Rima do Milana (asi 670km) zaplatite 80 euro a jste v Milane za 3 hodiny, v aute po dalnicich byste stravili pul dne, zaplatili benzin, poplatky za dalnici plus ztraceny cas, ve vlaku mate wifi a muzete tam i v klidu pracovat, umim si predstavit jednou jezdit z Milana do Prahy (cca 800km) za 3-4 hodiny, ci az k mori za 4-5 hodin, to by se v Cesku ale musely veci hnout a ne tvorit po generace.

+51/−3
doporučit
15.5.2017 6:23

M55i40c44h55a47l 49K55r24e55j43č77í 1396790951203

Proboha, 200 km/h už dnes není žádný "rychlovlak". Vždyť i ta předválečná Slovenská strela jezdila 130 km/h.

+43/−4
doporučit
15.5.2017 3:42

J71i31ř24í 17K36a89č98í39r92e51k 5170126256

Ty 300kmh vlaky vidím jsou mimořádně důležité, je třeba rapidně zlepšit veřejnou dopravu, to je jediná cesta, jak snížit počet aut na silnici.

+36/−3
doporučit
15.5.2017 2:18

P93e45t83r 15N86i26v31n51i91c14k92ý 3242604445887

Myslím, že tady těžce lobují české firmy, které nemají technologie na 300+ Km/h (ani na vozy ani na infrastrukturu). Preferují tedy pomalou variantu, kde chtějí prodat technologie, které již mají.

+30/−2
doporučit
15.5.2017 7:49

L71e92o45p40o54l26d 59P37r49o72k84e35š 8569104507

Rychlovlaky.... , na Zemanových kanálech rychlolodě , z Brna do Prahy povede roura s kapslemi pro rychlocestující , připravuje se teleport , do kampusu v Brně povede rychlolanovka , na Brněnský městský okruh se nesáhlo 5 let , Hlavní nádraží se přesunuje od 1 republiky , dálnice se flikuje , nové se staví pouze změnou dopravního značení z rychlostních silnic , bude se zdražovat mýto , protože nejsou prachy ani flikování silnic , dráhy žijí jen díky dotacím , ale v plánování jsme jedničky.

+43/−6
doporučit
15.5.2017 6:03

T14o39m47á40š 30K20r58á71l 3528628737689

Tak uz se zase svejkuje, aby z toho taky neco mel nejaky mistni zeleznicni "Pelta" a jeho kamaradi:-/

+21/−2
doporučit
15.5.2017 1:40

M78i26c30h91a75l 54S19o66l98n16i76c57k97y 2435183443421

Viděl jsem stavění rychlostních tratí v Německu. Naprostou prioritou bylo postavit NOVOU !!! trať mimo ty stávající, co nejpřímější a bez stoupání a klesání. Využívají maximálním způsobem mosty a tunely. Pak někdy se například stavěl nový úsek trati společně s novou dálnicí (např. při změnách na části dálnice A3), rychlostní trať vedla v blízkosti dálnice. Řekl bych, že se tím zjednoduší ty územní plány.

Takový postup je jediný správný, jinak se budeme pořád dokola šťourat v železničních tratích postavených za C&K Rakousko - Uherska, což znamená, že budou na dráze 15 až 25 let výluky a pak výsledek bude, že např. vlak z Prahy do Jihlavy bude jezdit ne 2 hodiny a 30 minut, ale 2 hodiny a 10 minut. Pokud je průjezdná dálnice tak cesta autem trvá 1 hodinu.

Je evidentní, že rekonstrukce stávajících tratí probíhá od "revoluce" a výsledek je, že průměrná rychlost Rychlíků je cca nyní 60 až 70 km/h. Pokud tedy není výluka, havárie, rozbitá mašina, sníh, náledí atd. V těchto případech to pak trvá a trvá a trvá....

Ono by možná stálo za zvážení, zda místo trvalé rekonstrukce tratí a dálnice z Prahy do Brna nepostavit dálnici i trať novou a starou dálnici vyhradit například pro kamionovou dopravu.

+14/0
doporučit
15.5.2017 11:48

K11a90r74e50l 50N10o62v75o29t23n78y 2221305919760

Njn, nekde asi pripluli nejaci kaprici, a asi jich bylo dost na to, aby ze sebe tech par lidi na ministerstvu udelalo pitomce...

+14/0
doporučit
15.5.2017 5:58

J79i57ř79í 20S28c79h19m79i46d42t 5500973624895

Pokud nechceme zůstat 100 roků za opicema, tak bude výstavba nových rychlotratí, bez přejezdů a oplocenou, aby se na ni nemohla dostat zvěř, nutností, tohle si už uvědomili i poslanci a to už je co říct;-), akorát Ťok to zřejmě ještě nepochopilRv.

+19/−2
doporučit
15.5.2017 7:55

J42i85ř11í 24S39c51h70m98i27d37t 5260663254555

Modernizace stávajících tratí tu už běží pěknou řadu let, nazývá se to výstavba koridoru, utopily se v tom miliardy a hlavně se na tom mnoho lidí opeřilo, pokud se opět kývne na další modernizaci, tak to spolkne další kupu peněz se stejným výsledkem, tohle opravdu není cesta do 21 století.

+10/0
doporučit
15.5.2017 8:06

M41i40r54e77k 23K98r76o50u62p97a 8256619907212

V našem státě nikdy žádná VRT postavená nebude. Když vidím ty problémy s ekoteroristy už při stavbě jakékoli silnice a dálnice, kdy každý kdo má do zadku díru všemu rozumí...

Dálnice, obchvaty a VRT vsichni chtějí. Ale tam, kde nikomu nebudou vadit. Což je v naší malé zemi nereálné. Takže plány na VRT mě nechávají naprosto v klidu a budu jen sledovat ty války kolem plánu.

+20/−5
doporučit
15.5.2017 4:47

J38i18ř10í 12S10c85h86m37i77d96t 5900503164805

Pokud někdo chce prosadit modernizaci stávajících tratí na 200km/h, tak ať to nazývá modernizací a ne tratí pro rychlovlaky, protože 200km/h jezdí na jih a západ od nás normální vlaky na normálních tratích a nikdo je rychlovlaky nenazývá;-).

+11/−1
doporučit
15.5.2017 9:01

Z39b52y92n60ě63k 63N48o16v87á71k 7830637227912

Spřátelené stavební firmy neumí stavět tratě na 300 km/h, tak si prolobovali 200 km/h. nic víc bych za tím neviděl.

+9/−1
doporučit
15.5.2017 8:48

V33á13c98l76a60v 59N70o19v37o24t66n38ý 7670148619

Ryze český kolorit. Tady se bude 20 let debatovat jestli 200 nebo 300 km/h, dalších 50 let budou tahanice o vykoupení případných pozemků a skončí to tím, že budeme jako skanzen ve střední Evropě.

+6/0
doporučit
15.5.2017 9:47

K56a86r72e92l 95N20o20v14o63t96n36y 4727324292372

Když to tak čtu, tak si myslím že úředníci z ministerstva dopravy by měli dělat na min.

pro životní prostředí. Místo aby tlačili VRT, dálnice ( a i ten Zemanův kanál) tak vše jen zdržují, zpomalují . To chceme aby nás celá Evropa objížděla? Až pojedou v Německu vlaky z Berlína do Vídně a dál na Balkán přes Mnichov tak nám vnuci poděkují! Takže fotbalově -Ťoci ven!

+6/0
doporučit
15.5.2017 9:26

T27o46m73á94š 13K74r97á24l 3898568197309

Jestli se u nas postavi nejaka nova a skutecna VRT, tak to asi bude zazrak;-DMinisterstvo si (ne)prekvapive vyklada VRT po svem, at uz je to pod tlakem lobistu, nebo jen z neschopnosti, tak snaha o zachovani soucasne vyhlidkove trate co pamatuje jeste Rakousko Uhersko je opravdu nesmyslna

+6/0
doporučit
15.5.2017 8:38

M24i77c92h34a94l 44T53u41r84e21k 9691260802229

Ach jo, tady jde prece hlavne o zapojeni se do Evropy. Jenze vetsina Cechu takhle daleko vubec nevidi, vnimaji jen tu svoji dedinu. Plno z nich by pritom jelo rychlovlakem jednou, dvakrat v zivote. Ale brblaji a nechapou, ze pro ne se to nedela. V Cesku by bylo treba jen 10 zastavek, ale i tak by to zmenilo ekonomicke pojeti v cele zemi

+7/−1
doporučit
15.5.2017 8:39

R97a44d79e33k 85H48o88d10a96ň 9306647721103

To je jak kdyby Stropnický vyrobil poptávku na tanky M4 Sherman. Jsou staré už nyní. A až je armáda dostane, už to bude do muzea.

Jestliže v Německu jezdí vlaky 250+ km/h už 25 let, je blbost začít dnes řešit vlak na rychlost 200 km/h. Pokud padne argument že "pro potřeby ČR je to zbytečně rychlé", chápu to - v tom případě je to ale třeba řešit na úrovni většího regionálního celku, ne to zavrhnout. Tak jako tak je zřejmé, že dříve nebo později se postaví trasa např. ze Španělska do Číny.

+5/0
doporučit
15.5.2017 9:21

J86i57ř72í 82O45s85i89n95a 5367692712405

ANO Ťok - nejhorší ministr.

+6/−1
doporučit
15.5.2017 8:17

J37a78n 87J51e16m75e57l23k90a 1765620

Ať si 300 kmh strčí.. Jediné by to znamenalo, že nechají EU peníze zcela propadnout, protože by se zase jenom termín posunul. Už tak kdo ví, že po 2020 nějaká EU a peníze budou. A ve výsledku se bude pořád jezdit po jednokolejkách 85km/h. VRT nebude, to se rozhodovalo v 90 letech..

Všude v plánech ve výročních zprávách SŽDC jsou jen koridory, nic moc jiného. Navrhují se virtuální trasy VRT, na 350, ukládají do katastru..

A pak to dopadá tak, že 2012 sice mělo být hotové zdvoukolejnění Ostrava - Frýdek Místek (po 30 letech mluvení). Peníze EU byly, jsou, neví se, co s nimi. Ale 2016 se zjistí, že nic není připraveno. A počátek stavby teoreticky 2020. (kdy možná EU už ani nebude)

+5/−1
doporučit
15.5.2017 8:30
Foto

M43i65r69o70s40l24a80v 72S69t32e43i65n82e22r 6378344393905

Zatím nedokázaly všechny české vlády zprovoznit ani historické tratě, třeba přes Železnou Rudu do Mnichova, přes Domažlice do Řezna a Norimberka. Železnice Praha- Mnichov potřebuje přes 9 hodin, jede přes Sasko obrovskou oklikou. Autem to zvládnete za 3 hodiny.

+4/0
doporučit
15.5.2017 7:57

M26a70r73t17i92n57a 69L11e57v89á 6546178589

No věřím tomu stejně asi jako elektrifikované trati Praha - Kladno.

+4/0
doporučit
15.5.2017 7:34

L18u20k94á38š 26B75r24a59n80d54e96j12s 2173935221151

Pokud je tato bouře především kvůli trati Brno - Přerov, tak je článek zcela mimo. Trať Brno - Přerov na 200 km/h byla naplánována a vyprojektována dááávno před tím, než se poslanci dohodli na svém usnesení....

Už je to v zásadě připraveno k realizaci a jakákoli předělávka na 300 - 350 km/h by znamenala zdržení v řádu let! Prostě to postavme + Brno - Břeclav také na 200 km/h a dál k hranicím s Rakouskem. Na 300-350 km/h nechť se opravdu začne - mezi Prahou a Brnem + Praha - UL - hranice se SRN, do dalšího netřeba rýpat!

+4/−1
doporučit
15.5.2017 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.