Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P17a90v38e49l 37V76e13t17e84š74n30í12k 7105388415437

Nechci býti vlezlý, ale:

@Praha - bude na letiště jezdit alespoň motorák? Rychlost stačí 40km/h.

@Brno - ty rychlovlaky budou zastavovat ve stávajícím, nebo přemístěném nádraží? Přesun nádraží už se řeší od třicátých let. tak ještě 15 let počkejte a budete mít 100 let plánování za sebou.

+45/−1
doporučit
15.5.2017 1:16

J14i77ř36í 70S91c54h94m24i18d90t 5840443414355

Možná by mohl někdo Ťokovi říct, že rychlost 200km/h je už dnes ve vyspělém světě běžná rychlost běžných vlaků a pojem rychlovlak se používá opravdu pro jiné rychlosti;-).

+37/0
doporučit
15.5.2017 7:21

D62a13n63i25e16l 24F38o59l74t88y68n36e32k 7239767375

Pokud se chceme priblizit k Evrope, bude potreba zeleznice vysokorychlostni, V italii je Freccia Rossa hodne oblibena, nekterymi useky z Napoli do Milana jsem jel 360km/h, pry jezdi i 400km/h, vlaky jezdi pres den kazdou pul hodinu a jsou skoro vzdy plne, z Rima do Milana (asi 670km) zaplatite 80 euro a jste v Milane za 3 hodiny, v aute po dalnicich byste stravili pul dne, zaplatili benzin, poplatky za dalnici plus ztraceny cas, ve vlaku mate wifi a muzete tam i v klidu pracovat, umim si predstavit jednou jezdit z Milana do Prahy (cca 800km) za 3-4 hodiny, ci az k mori za 4-5 hodin, to by se v Cesku ale musely veci hnout a ne tvorit po generace.

+51/−3
doporučit
15.5.2017 6:23

M71i40c87h41a47l 79K48r68e19j62č94í 1246400461913

Proboha, 200 km/h už dnes není žádný "rychlovlak". Vždyť i ta předválečná Slovenská strela jezdila 130 km/h.

+43/−4
doporučit
15.5.2017 3:42

J68i75ř58í 22K26a47č83í32r26e14k 5530136466

Ty 300kmh vlaky vidím jsou mimořádně důležité, je třeba rapidně zlepšit veřejnou dopravu, to je jediná cesta, jak snížit počet aut na silnici.

+36/−3
doporučit
15.5.2017 2:18

P11e65t32r 81N46i80v29n53i55c98k87ý 3822644935167

Myslím, že tady těžce lobují české firmy, které nemají technologie na 300+ Km/h (ani na vozy ani na infrastrukturu). Preferují tedy pomalou variantu, kde chtějí prodat technologie, které již mají.

+30/−2
doporučit
15.5.2017 7:49

L53e28o24p29o38l95d 10P60r72o10k59e88š 8869184707

Rychlovlaky.... , na Zemanových kanálech rychlolodě , z Brna do Prahy povede roura s kapslemi pro rychlocestující , připravuje se teleport , do kampusu v Brně povede rychlolanovka , na Brněnský městský okruh se nesáhlo 5 let , Hlavní nádraží se přesunuje od 1 republiky , dálnice se flikuje , nové se staví pouze změnou dopravního značení z rychlostních silnic , bude se zdražovat mýto , protože nejsou prachy ani flikování silnic , dráhy žijí jen díky dotacím , ale v plánování jsme jedničky.

+43/−6
doporučit
15.5.2017 6:03

T36o92m76á11š 66K53r39á23l 3768598267479

Tak uz se zase svejkuje, aby z toho taky neco mel nejaky mistni zeleznicni "Pelta" a jeho kamaradi:-/

+21/−2
doporučit
15.5.2017 1:40

M23i75c70h38a61l 53S77o77l97n88i34c73k49y 2115143583801

Viděl jsem stavění rychlostních tratí v Německu. Naprostou prioritou bylo postavit NOVOU !!! trať mimo ty stávající, co nejpřímější a bez stoupání a klesání. Využívají maximálním způsobem mosty a tunely. Pak někdy se například stavěl nový úsek trati společně s novou dálnicí (např. při změnách na části dálnice A3), rychlostní trať vedla v blízkosti dálnice. Řekl bych, že se tím zjednoduší ty územní plány.

Takový postup je jediný správný, jinak se budeme pořád dokola šťourat v železničních tratích postavených za C&K Rakousko - Uherska, což znamená, že budou na dráze 15 až 25 let výluky a pak výsledek bude, že např. vlak z Prahy do Jihlavy bude jezdit ne 2 hodiny a 30 minut, ale 2 hodiny a 10 minut. Pokud je průjezdná dálnice tak cesta autem trvá 1 hodinu.

Je evidentní, že rekonstrukce stávajících tratí probíhá od "revoluce" a výsledek je, že průměrná rychlost Rychlíků je cca nyní 60 až 70 km/h. Pokud tedy není výluka, havárie, rozbitá mašina, sníh, náledí atd. V těchto případech to pak trvá a trvá a trvá....

Ono by možná stálo za zvážení, zda místo trvalé rekonstrukce tratí a dálnice z Prahy do Brna nepostavit dálnici i trať novou a starou dálnici vyhradit například pro kamionovou dopravu.

+14/0
doporučit
15.5.2017 11:48

K86a90r41e44l 83N71o93v16o62t37n61y 2231155479690

Njn, nekde asi pripluli nejaci kaprici, a asi jich bylo dost na to, aby ze sebe tech par lidi na ministerstvu udelalo pitomce...

+14/0
doporučit
15.5.2017 5:58

J21i58ř85í 83S12c71h96m45i18d39t 5720463684135

Pokud nechceme zůstat 100 roků za opicema, tak bude výstavba nových rychlotratí, bez přejezdů a oplocenou, aby se na ni nemohla dostat zvěř, nutností, tohle si už uvědomili i poslanci a to už je co říct;-), akorát Ťok to zřejmě ještě nepochopilRv.

+19/−2
doporučit
15.5.2017 7:55

J60i64ř48í 80S42c88h67m84i13d38t 5140753324975

Modernizace stávajících tratí tu už běží pěknou řadu let, nazývá se to výstavba koridoru, utopily se v tom miliardy a hlavně se na tom mnoho lidí opeřilo, pokud se opět kývne na další modernizaci, tak to spolkne další kupu peněz se stejným výsledkem, tohle opravdu není cesta do 21 století.

+10/0
doporučit
15.5.2017 8:06

M25i25r64e91k 51K64r61o90u25p30a 8566199887542

V našem státě nikdy žádná VRT postavená nebude. Když vidím ty problémy s ekoteroristy už při stavbě jakékoli silnice a dálnice, kdy každý kdo má do zadku díru všemu rozumí...

Dálnice, obchvaty a VRT vsichni chtějí. Ale tam, kde nikomu nebudou vadit. Což je v naší malé zemi nereálné. Takže plány na VRT mě nechávají naprosto v klidu a budu jen sledovat ty války kolem plánu.

+20/−5
doporučit
15.5.2017 4:47

J32i15ř20í 34S35c13h12m71i23d42t 5720573114365

Pokud někdo chce prosadit modernizaci stávajících tratí na 200km/h, tak ať to nazývá modernizací a ne tratí pro rychlovlaky, protože 200km/h jezdí na jih a západ od nás normální vlaky na normálních tratích a nikdo je rychlovlaky nenazývá;-).

+11/−1
doporučit
15.5.2017 9:01

Z54b56y79n35ě48k 98N29o92v74á79k 7940137507682

Spřátelené stavební firmy neumí stavět tratě na 300 km/h, tak si prolobovali 200 km/h. nic víc bych za tím neviděl.

+9/−1
doporučit
15.5.2017 8:48

V49á28c34l32a10v 22N61o96v28o78t50n29ý 7950538129

Ryze český kolorit. Tady se bude 20 let debatovat jestli 200 nebo 300 km/h, dalších 50 let budou tahanice o vykoupení případných pozemků a skončí to tím, že budeme jako skanzen ve střední Evropě.

+6/0
doporučit
15.5.2017 9:47

K32a29r92e63l 34N45o67v50o30t69n89y 4357394392392

Když to tak čtu, tak si myslím že úředníci z ministerstva dopravy by měli dělat na min.

pro životní prostředí. Místo aby tlačili VRT, dálnice ( a i ten Zemanův kanál) tak vše jen zdržují, zpomalují . To chceme aby nás celá Evropa objížděla? Až pojedou v Německu vlaky z Berlína do Vídně a dál na Balkán přes Mnichov tak nám vnuci poděkují! Takže fotbalově -Ťoci ven!

+6/0
doporučit
15.5.2017 9:26

T39o31m61á42š 31K93r18á49l 3578878747569

Jestli se u nas postavi nejaka nova a skutecna VRT, tak to asi bude zazrak;-DMinisterstvo si (ne)prekvapive vyklada VRT po svem, at uz je to pod tlakem lobistu, nebo jen z neschopnosti, tak snaha o zachovani soucasne vyhlidkove trate co pamatuje jeste Rakousko Uhersko je opravdu nesmyslna

+6/0
doporučit
15.5.2017 8:38

M38i10c84h28a13l 75T89u52r60e11k 9491250322819

Ach jo, tady jde prece hlavne o zapojeni se do Evropy. Jenze vetsina Cechu takhle daleko vubec nevidi, vnimaji jen tu svoji dedinu. Plno z nich by pritom jelo rychlovlakem jednou, dvakrat v zivote. Ale brblaji a nechapou, ze pro ne se to nedela. V Cesku by bylo treba jen 10 zastavek, ale i tak by to zmenilo ekonomicke pojeti v cele zemi

+7/−1
doporučit
15.5.2017 8:39

R77a13d62e20k 86H31o67d87a49ň 9286677621313

To je jak kdyby Stropnický vyrobil poptávku na tanky M4 Sherman. Jsou staré už nyní. A až je armáda dostane, už to bude do muzea.

Jestliže v Německu jezdí vlaky 250+ km/h už 25 let, je blbost začít dnes řešit vlak na rychlost 200 km/h. Pokud padne argument že "pro potřeby ČR je to zbytečně rychlé", chápu to - v tom případě je to ale třeba řešit na úrovni většího regionálního celku, ne to zavrhnout. Tak jako tak je zřejmé, že dříve nebo později se postaví trasa např. ze Španělska do Číny.

+5/0
doporučit
15.5.2017 9:21

J17i24ř79í 45O74s59i87n39a 5497452512855

ANO Ťok - nejhorší ministr.

+6/−1
doporučit
15.5.2017 8:17

J58a48n 86J78e37m81e45l20k49a 1265140

Ať si 300 kmh strčí.. Jediné by to znamenalo, že nechají EU peníze zcela propadnout, protože by se zase jenom termín posunul. Už tak kdo ví, že po 2020 nějaká EU a peníze budou. A ve výsledku se bude pořád jezdit po jednokolejkách 85km/h. VRT nebude, to se rozhodovalo v 90 letech..

Všude v plánech ve výročních zprávách SŽDC jsou jen koridory, nic moc jiného. Navrhují se virtuální trasy VRT, na 350, ukládají do katastru..

A pak to dopadá tak, že 2012 sice mělo být hotové zdvoukolejnění Ostrava - Frýdek Místek (po 30 letech mluvení). Peníze EU byly, jsou, neví se, co s nimi. Ale 2016 se zjistí, že nic není připraveno. A počátek stavby teoreticky 2020. (kdy možná EU už ani nebude)

+5/−1
doporučit
15.5.2017 8:30
Foto

M86i47r11o52s88l49a60v 65S60t50e53i82n38e79r 6658744643435

Zatím nedokázaly všechny české vlády zprovoznit ani historické tratě, třeba přes Železnou Rudu do Mnichova, přes Domažlice do Řezna a Norimberka. Železnice Praha- Mnichov potřebuje přes 9 hodin, jede přes Sasko obrovskou oklikou. Autem to zvládnete za 3 hodiny.

+4/0
doporučit
15.5.2017 7:57

M51a37r67t20i33n37a 81L79e19v21á 6466318529

No věřím tomu stejně asi jako elektrifikované trati Praha - Kladno.

+4/0
doporučit
15.5.2017 7:34

L81u89k19á92š 97B72r17a98n88d88e78j89s 2453155651581

Pokud je tato bouře především kvůli trati Brno - Přerov, tak je článek zcela mimo. Trať Brno - Přerov na 200 km/h byla naplánována a vyprojektována dááávno před tím, než se poslanci dohodli na svém usnesení....

Už je to v zásadě připraveno k realizaci a jakákoli předělávka na 300 - 350 km/h by znamenala zdržení v řádu let! Prostě to postavme + Brno - Břeclav také na 200 km/h a dál k hranicím s Rakouskem. Na 300-350 km/h nechť se opravdu začne - mezi Prahou a Brnem + Praha - UL - hranice se SRN, do dalšího netřeba rýpat!

+4/−1
doporučit
15.5.2017 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.