Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z ministerských kanceláří na nádraží. České dráhy zvažují stěhování

U vedení Českých drah znovu ožívá myšlenka na přestěhování generálního ředitelství z budovy ministerstva dopravy blíže k železnici na hlavním nádraží. Součástí zvažovaného projektu je komplex budov, který by měl propojit prodloužený podchod pod nádražím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73v96ě93t90o37s73l33a61v 79V96y70b17í24r43a69l 7443949718814

Zaměstnancům nepřidají. Hlavně těm, kteří jsou v nižších sférách. Je jim jedno, že je to hybná síla celé firmy! A proto radši prachy utopí v nepotřebné novostavbě! Ať přesídlí na to nádraží ne? A můžou postavit třeba halu na opravy. Najde se míst, kde by se dalo investovat s užitkem a kanclíky to nejsou!

0/0
18.5.2017 12:05

L15e17o35š 16N12a39v26r59á56t71i91l 9463710735635

penta vi co potrebujete... 

0/0
15.5.2017 15:49

M24i77r95o43s15l18a76v 38S98l81á63m28a 1781213945865

Hlavně zastavte výhled z náměstí Winstona Churchila přes Staré Město směrem na Pražský hrad - to bude super, Praha zapráskaná kancelářemi plnými darmožroutů, rozpálenými ulicemi se bude prohánět žhavý vítr, a místo výhledů na památky a jedinečná pražská panoramata budeme čumět na přerostlé krabice ...

0/−2
15.5.2017 13:37

P67e12t57r 96V32i71n66a76ř 6403803123407

To se to utrácí, když jim to celá země dotuje..

A služby se zasekly v 70. letech i s jejich "kvalitou"..

+1/−15
15.5.2017 12:09

L25u18k32á17š 92Š46m47a35h39e85l 2947524152354

Ale no tak, jak dlouho jste nejel vlakem?8-o

(Pro zajímavost - ve středu jsem jel z Prahy do Opavy. Největší zpoždění - přes 6 hodin - vinou poruchy trakčního vedení měl soukromník Leo express, který jezdil se zpožděním ještě dalších 24 hodin, než se mu ty jeho soupravy bez záloh dokázaly srovnat přes krátké obratové časy.)

+4/0
15.5.2017 12:22

P70e86t33r 28V30i71n88a68ř 6443493493127

Jak dlouho? Právě teď je to 19 hodin, takže asi tak.. ;)

0/0
15.5.2017 12:42

M96a46r46t25i40n 73M92a68i16k91s87n27a80r 3524803198912

To bych uplne nerikal. Zrovna o vikendu jsem jel do Hořic z Hradec Králové (Směr Jičín atd.), a dýchnula na mě nostalgie. Jeli jsme totiž Motorovým vozem řady 810 :D včetně koženkových lavic. :)

0/0
15.5.2017 14:35

R24a95d32e35k 44J47a47n55a68t90a 9425956754672

To musel být nějaké výjimka. Tam kralují Regionovy ( http://www.zelpage.cz/razeni/17/cr/trate/041/ ).

A i do toho šukafonu si dnes můžete koupit jízdenku v mobilní aplikaci, bývá v nich namontovaný LCD panel s nacházejícícmi zastávkami, atd.

+2/0
15.5.2017 14:49

P29a19v55e10l 31Š93m64í91d35e46k 6239460523168

Šukafona mám rád radši než Regionovu.

+1/0
15.5.2017 17:55

Z79u46z21a78n73a 71B21e23n15d63o58v90á 2766332973778

S první větou souhlas. S tou druhou jak kdy, zase tak špatný vždycky nejsou.

0/0
15.5.2017 12:58
Foto

L27u10k85á81š 42N26o58v57o26t26n65ý 6776817858818

Opravdu je ekonomicky výhodnější si postavit vlastní budovu než si pronajmout kanceláře někde na kraji Prahy 8-o

+1/0
15.5.2017 11:32

R37a66d10e43k 88J27a70n83a62t62a 9645596644322

Za rozdíl cen mezi okrajem a centrem Prahy může hlavně cena pozemků, nikoliv cena samotné stavby. A pozemky už ČD mají.

Ono je pro dopravce výhodné mít sídlo těsně vedle největšího nádraží v zemi - rakouské dráhy to ve Vídni mají zrovna tak. I LeoExpres má těch svých pár kanclů pár set metrů od kolejí hl.n.

+5/0
15.5.2017 13:08
Foto

L97u95k86á74š 35N60o41v14o36t57n32ý 6306947238958

Tak ono je vůbec sporné na co ČD potřebují sídlit v centru (nebo vůbec proč zrovna v Praze). Nejvýhodnější by bylo dané pozemky pronajmout pro výstavbu příp. dané prostory pronajímat jiným subjektům a sami se odsunout někam na kraj. ČD zrovna není podnik, který by potřeboval nějaké super reprezentativní prostory v centru metropole.

0/−3
15.5.2017 14:01

R88a35d40e77k 96J58a56n87a15t36a 9925646474302

A co přesuny zaměstnanců mezi sídlem a hlavním nádražím, kterou jsou u železničního dopravce logicky vyšší, než u jiných firem? Vynásobte si to počtem lidí, časem a mzdovými náklady.

Už dnešní umístění sídla mimo koleje (po té, co byl zbořen Těšnov) je nelogické. Natož někde na okraji Prahy.

+1/0
15.5.2017 14:20

K32r76y93š59t60o38f 51L40a26n50í80k 1559780445795

takze podchod s vyustenim nekde u VSE ještě dlouho nebude, jestli jsem to spravne pochopil.

+3/0
15.5.2017 11:03

R48a75d31k80o 58K31ř84i67v11á18n44e92k 7680923205860

Nájemné v budově MD je předražené, reálně i v historickém kontextu. Přestěhování do vlastních prostor by bylo logické.

Budova na nábřeží byla postavena za první republiky z prostředků ČSD jako sídlo Ministerstva železnic a ČSD. Komunistům se budova zalíbila, protože se do budovy Na Příkopech nemohli vejít. Proto budovu zrekvídovali, ministerstvo dopravy přesunuli Na Příkopy a ČSD zrušily. Ano, samostatnými národními podniky se staly jednotlivé regionálně řízené dráhy, podléhající svému resortnímu ministerstvu. Jako celek ČSD nebyly řízeny a neměly subjektivitu ani ředitelství. Ministr dopravy za socialismu seděl Na Příkopech v pracovně, v níž Gottwald podepisoval rozsudky smrti. Sídlo ÚV KSČ u řeky naopak zdobila po celou dobu bronzová okřídlená kola na střeše.

Po listopadu dostaly budovu na Nábřeží L. Svobody ČSD (od r. 1993 ČD) a ministerstvo bylo u nich v nájmu za více méně symbolickou cenu.

V rámci kontroverzního dělení drah na ČD a SŽDC byla budova ČD znovu zrekvírována a ČD se staly nájemníky u ministerstva, ovšem za násobně vyšší nájemné.

+5/0
15.5.2017 10:54

S39t19a36n41i97s70l90a52v 81K78r48e53j83c97a61r 6777176213824

České Dráhy byly státním dopravcem s definitivou pro zaměstnance už v době R_U. Dnes kdy ani Česká spořitelna není Česká, by ČD neměly být státní, když nemají co zaměstnancům nabídnout. Ministerstvo dopravy není ani ČD ani ČESMAD. Jen je otázkou, zda na samostatnost ČD budou mít, nebo budou jako SA a Li?

0/0
15.5.2017 12:21

M55i44c42h62a61l 30N68ě58m65e90c 3447405537863

Zkuste Wikipedii: "Budova byla původně postavena v letech 1927–1932 (dle Památkového katalogu 1922–1933) pro československé ministerstvo železnic. Byla jednou ze tří státních reprezentativních budov, která nechala československá vláda postavit na novém nábřeží ...". Že by to šlo z peněz ČSD jsem nikde neobjevil, každopádně budovu postavil stát pro ministerstvo, nyní patří ministerstvu. To mi nepřijde jako historická křivda.

Jinak stát musí pronajímat minimálně za tržní nájemné, což by měl daňový poplatník uvítat.

Odkaz:https://cs.wikipedia.org/wiki/Ministerstvo_dopravy_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky

0/0
15.5.2017 12:41

Z41u54z24a79n72a 87B94e93n52d41o14v47á 2856152323108

No tak pokud jim to pak pošle v dotacích, tak to zase moc terno není.

+1/0
15.5.2017 13:01

R32a19d23k58o 76K33ř76i87v67á81n41e78k 7550223375910

O křivdě přímo nepíšu.

Barák ať si ministerstvo nechá a sežene si tržního nájemníka.

ČD si musí počínat hospodárně a ne dotovat ministerstvo - nejen nájemným, ale i podílem na obrovské režii staré budovy.

+1/0
15.5.2017 14:27

R16a98d69e27k 87J89a21n27a40t23a 9395946764562

Přesně tak. To si ne každý uvědomuje. Sto let starý barák je oproti novostavbám velmi neefektivní. To platí nejen pro ČD, ale třeba i pro školy, úřady atd. Vyšší provozní náklady.

0/0
15.5.2017 14:52

A96n67t36o55n77í85n 62Č29e19c53h 7856417486929

České dráhy be měli mít sídlo někde uprostřed země aby pak mohli pěkně jezdit vlakem když potřebuji na nějakou schůzku. A určitě u toho sídla nesmí být žádné parkoviště - jen autobus na nejbližší nádraží.

+2/−7
15.5.2017 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.