Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Finální účet za intervence? O českou korunu není zájem

ČNB nakoupila od listopadu 2013 cizí měnu v objemu asi 75 miliard eur (dva biliony Kč), což je zhruba 42 procent nominálního HDP celé země. Pro ČNB se nic výjimečného neděje. Dopad na českou ekonomiku je ale větší. „Jak ilustruje neochota koruny posilovat, na straně poptávky po korunách to bude v nejbližších čtvrtletích či možná letech nejspíš bída,“ píše v komentáři Martin Lobotka, hlavní analytik Conseq.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a26v21e86l 33Š55e38v36č33í71k 6570525699220

Já nerozumět řečí jejich kmene.

Co ale dobře vím je, že generace mých pracovitých předků zcela pravidelně přicházely o své životní úspory. Byly války, měnové reklamy, znárodňování, inflace...

Mojí rodičově o ně prakticky přišly po Plyšáku kdy úspory postupně ztratily cca 90% kupní síly. Na rozdíl od velko-veksláku kteří za pakatel nakupovali firmy, pozemky, nemovitosti, politiky....

Takže dál od bank, úspor a peníze buď utrácet a užívat si, nebo investovat do účelného, barák, pozemek, nezávislosti na energetických pijavicích a pokud možno na státu i kmeni jejich řeči málo rozumím.... Sorry jako...

0/0
17.5.2017 14:52

V11á92c80l94a88v 40K57a62l58i48n94a 1256982279174

mšnové reformy;-)

0/0
17.5.2017 15:03

V82á28c64l50a88v 69K69a58l93i51n37a 1146842939824

měnové;-(

0/0
17.5.2017 15:21
Foto

P20e36t74r 83J94a28n14o28v86s35k55ý 1508840632338

kdo by si take nakupoval neco, co se dá takto znehodnotit! To by byl úplný.....;-€

0/0
17.5.2017 11:52

L74e16o43š 20N34a53v50r69á51t56i60l 9143210345405

takze nejvyssi cas prejit na euro...

+1/0
17.5.2017 10:41

R46o16m34a53n 62H10o41r87k89ý 9416970333451

Je to úplně jedno. ECB "tiskem" EUR dělá vpodstatě to samé. Zatím co ČNB s naší malou ekonomikou velkým centrálním bankám nevadila, tak znehodnocování EUR proti dolaru a jenu nezůstává bez odezvy. Hlavně Japonec potřebuje slabučký jen, protože je na vývozech velice závislý. Měnové války nám přechod na EURO nevyřeší a naší ekonomice konkurenceschopnost automaticky nezajistí!!!

0/0
17.5.2017 10:49

L45u69d81v44í13k 52G65a73j79d20o86š49í98k 2125303434342

Tak logicky. Kdo by investoval do měny, kde je neustále potenciální riziko, že když začne samovolně posilovat, centrální banka uměle její růst srazí zpět.

Taková investice je naprosto k ničemů. Důvěra, že na takovém obchodě můžete něco vydělat je takřka nulová.

0/0
17.5.2017 10:18

V76l56a67d82i24s31l20a48v 56B98u30r53y42š78e45k 3633186702274

na druhou stranu, logicky, každá centrální banka uměle srazí svoji měnu, když začne samovolně posilovat, to udělá banka s dolarem či eurem, takže to by člověk nemohl mít důvěru k žádné měně, navíc, kdyby člověk věděl, že nějaká měna bude posilovat a centrální banka ji nesrazí, tak by se rychle stal nejbohatším člověkem planety, oni si to ty banky sakra hlídají, silná měna je velká nevýhoda pro ekonomiku a to si dneska těžko někdo lajzne

0/0
17.5.2017 10:42

J21a24n 43B38u89r37i92a49n 2593739524220

Mě by hrozně zajímalo, za kolik si teď Babiš (ministerstvo financí) půjčuje peníze. Když to byl záporný úrok, tak tvrdil, jak je dobrý. Pročpak už to teď nějak nekomentuje?

0/0
17.5.2017 8:51

D90a88n86i21e64l 97K68r87a12u98s 4291813422264

Podivejte se na emise dluhopisu. Je to volne k dispozici.

0/0
17.5.2017 9:43

J26i80ř89í 43P16r30a65ž65á34k 9630592451522

Jestli tento "expert" a jemu podobní pracují ve finančnictví a řízení státu, tak se nedivím, že to jde od 10 k 5.

Pan "analytik" asi netuší, že investoři si nakoupené koruny nedali pod polštář, ale "zaparkovali" je někam, kde v mezidobí, než je prodají, budou vydělávat (i kdyby šlo jen o termínované účty, nebo půjčky v Kč prostřednictvím nějaké banky). Koruna díky tomu posiluje pomaleji, ale je to vidět. Za těch pár dní od ukončení intervencí na 26,38 Kč, tedy o 2,2% a trend je trvalý.

O souvislosti inflace a tím znehodnocením úspor asi "analytik" také neslyšel.

+1/0
17.5.2017 7:58

D48a84n40i82e55l 17K48r56a10u29s 4861563752964

No vy jste expert na druhou. To misto, kam to nejcasteji "zaparkovali", jsou statni dluhopisy nezridka s vynosem v setinach procent nebo dokonce s vynosem zapornym. Fakt terno.

0/0
17.5.2017 8:31

J15i29ř51í 35P41r39a69ž55á59k 9320432911622

Máte konkrétní data kolik kam investovali?

Kurs Kč bude posilovat s tím, jak budou ukončovat své pozice.

A celé ty stovky miliard ztrát zaplatí daňový poplatník.....

0/0
17.5.2017 8:41

D78a83n68i31e54l 40K44r19a52u59s 4591433502594

Ne, fakt to nekomu s tak malymi znalostmi dane problematiky nelze jen tak jednoduse vysvetlit. A to i presto, ze v jednotlivostech mate i teoreticky pravdu.

0/0
17.5.2017 9:45

J70i19ř41í 42P42r86a42ž18á89k 9360572401922

Nejste také "analytik", nebo "expert"?;-)

0/0
17.5.2017 10:21

D26a17n54i69e36l 94K83r15a63u47s 4501123872544

Rekneme "ekonomicky a investicni praktik". Ale to s tim ma jen malo co delat. Snad jen to, ze se snazim vyhnout "zajimavym" dezinterpretacim cisel po jejich vytrzeni z kontextu.

0/0
17.5.2017 13:17

P51e74t83r 42P82ř80i79k35r14y10l 1618335593

Tento týden jsou mzdy, montovny i já vydávají eura že šuplíku a spekulanti s korunou jsou na koni a tlačí to k 26. Příští týden zase začnu dávat do šuplíku a to mi budou muset nabídnout nejméně 26,70 nebo jim nic nevyměním

0/0
17.5.2017 6:53

P29e45t96r 35V22o64n13d85r78a58c42e51k 7875791323750

Nevím, ale stále nás masírují jaký je státní dluh a jestliře intervence stály přes dva biliony, tak to by se dluh zaplatil a ještě by zbylo - a víte co - já myslím že dluhy by se měli platit co nejdříve . Otázkou ale je komu to vlastně dlužíme a za co ?

0/−3
17.5.2017 6:01

V35l36a77d94i45s40l30a44v 83B82u55r60y42š35e74k 3433326942324

státní dluh a rezervy ČNB nemají spolu nic společného a samozřejmě se z rezerv ČNB státní dluh zaplatit nedá, co se týká té druhé otázky, komu dlužíme, tak v podstatě na koho se podíváme no a za co? Tak především jsme si půjčili na důchody, to asi nejvíc, pak na platy lékařů, policistů, učitelů a na jiné státní výdaje. Stát počítá s tím, že i do budoucna si na tyto platby bude půjčovat, protože to tak lidé chtějí.

+2/−3
17.5.2017 6:25

P80e13t27r 15V14o62n41d86r70a97c63e34k 7485371473340

Vláďo - víš - já používám selský rozum - ty píšeš, že dluh a rezervy nemají nic společné - já mám doma jedny peníze a pokud peníze mám, tak si nepotřebuji půjčovat a považoval bych za nemorální si na jedné straně půjčovat a všude vykládat jak musím platit a na druhé straně měl ulité peníze bokem 8-o

A že si půjčujeme na důchodce - Vláďo - nežer tolik koblih - věř mi, že důchodci opravdu nejsou tou škodnou v této zemi ;-D

+3/−2
17.5.2017 6:35

V76l84a97d33i50s49l61a94v 91B29u28r13y33š97e98k 3263236452104

Petře, taky si nepůjčuji a mám doma jedny peníze, taky nejsem ČNB, že? Intervence jsou nákupem cizí měny, v tomto případě eur. Když ČNB nakoupila za 2 biliony korun eura, tak těžko je mohla použít na splátku dluhu, to by jaksi ta eura neměla, že? Když si nakoupíš na dovolenou kuny, tak si taky za ty stejný peníze nemůžeš koupit televizi.No by byl docela průser, protože by to tady za chvíli vypadalo jako ve Venezuele a to asi nechceme. Mimochodem, víš o tom, že stát vyplácí mnohem větší důchody, než vybere na pojistném, to je jako když budeš dávat větší kapesný dětem, než vyděláš

+1/−1
17.5.2017 6:48

P80e12t54r 74N76o39v35o67t12n96y 1211560951

Je vidět, že i selský rozum má své limity.

0/−1
17.5.2017 7:53

V18l86a47d95i96s27l46a82v 79B76u65r51y66š49e66k 3523946402354

Vondráčku Vondráčku, ty tomu rozumíš jako koza petrželi, navíc si to ani nechceš nechat vysvětlit

+1/−1
17.5.2017 6:31

Š48t21e34f87a75n 14F94r77i75č71a 7322698343266

Mnoho povyku pro nic. ČNB byla dlouhodobě kritizována za nízký stav devizových rezerv, takže nakoupit cizí měnu bylo vhodné. Navíc podle zatím malého posílení koruny se zdá, že trh emitovanou korunu bez potíží absorboval. Ve výsledku operaci s intervencemi lze považovat za opak předchozího letitého postupného rozpouštění rezerv. Jednalo se o dobře provedenou jemnou hodinářskou práci.

0/−2
17.5.2017 3:53
Foto

D31a91v75i11d 90K39o74p48a12l 5623652714949

Ještě bych s tím jásáním počkal. Je to teprve měsíc. Nicméně z globálního pohledu to dle mne ze strany ČNB mohlo být měkčí, držení kurzu okolo 25-25.50 by určitě vývozci, i díky naší nižší ceně práce než na západě, v pohodě přežili, ti co by to neustáli by alespoň uvolnili trh silnějším. Jsk ale píšu, ještě bych 5-6 měsíců s hodnocením počkal.

+1/−1
17.5.2017 4:03

V10l73a82d10i62s40l68a61v 65B81u47r36y71š18e51k 3413866112104

na začátku intervencí byla koruna snad za 26 korun za euro a nebo blízko této ceně, tak ji těžko ČNB intervencemi držet na 25 korunách

+2/0
17.5.2017 6:29

R92o29b96e25r49t 30P12e63l33c 5574819584490

Co to je za klauni ten "odborník".....on už dnes očekával euro za 22 Kč ???8-o

+5/0
16.5.2017 23:52

E73d51a 39D16r80á71b57e85k 7339632893327

o korunu není zájem? kdo by to byl čekal, po létech korunových záplav... když budete jíst několik let jen králíka, taky se pak po králíkovi spíš pob... než abyste o něj měl zájem

0/0
16.5.2017 23:47

T23o45m18á90š 48K75u92c21h33a83ř 3927981808621

Vyberte si

1. Ty dva biliony vemte a zaplaťe státní dluh.

2. Ty falešné dva biliony Kč zase spalte. Uvidíme, co to udělá s kurzem. :-P

+5/−1
16.5.2017 23:37

V12l47a89d47i58s11l57a88v 53B23u68r76y89š57e93k 3293306712214

za ty dva falešný biliony nakoupila ČNB eura, to je jako když si uděláte falešný koruny, nakoupíte za ně kuny na cestu do bývalé Jugoslávie k moři, tak už taky nebudete moct ty falešné koruny spálit, mimochodem, všechny peníze, které vydá ČNB jsou pravé

+1/0
17.5.2017 6:35

M90i84r39e79k 50T87u49r89e19č72e79k 4403152310862

A jaktoze ta koruna stale stoupa ?

0/0
16.5.2017 23:06

D71a76n32i30e26l 10K84r64a44u59s 4121933622334

Pohyb kurzu je jedna věc, objemy obchodů ta druhá.

+1/0
16.5.2017 23:21

P43a43v36e98l 79O59d90e90h55n14a17l 6783599698495

Ale no tak...

Když se na to budeme dívat v čase, pak jediné, co je podstatné pro export (ano, včetně toho, jak moc lidí k nám přijede utrácet), pro import (ano, zde včetně toho, jak moc se bude moci rozšoupnout Pepa od vedle na dovolené), je kurz.

Objemy obchodů jsou dány tím, jak moc zájemců o nákup/prodej se shodne a kolik toho zobchodují. Kurz je dán tím, na které straně bude větší zájem. Jinak řečeno - kurz je tím, co bude zajímat všechny. Spekulanty bude samozřejmě kurz zajímat také, ale hlavně jim půjde o objem, který dokázali zobchodovat v transakcích, jež jdou jejich směrem.

To je samozřejmě všem ostatním ukradené.

0/0
16.5.2017 23:49

D63a14n95i96e58l 52K72r42a57u94s 4871693682394

Popiste mi, prosim, jak si predstavujete, ze se tvori trzni kurz? A proc si myslite, ze soucasne posilovani by melo indikovat nejaky masivni zajem o korunu a ze se jedna o trend a nikoliv krotkodobou anomalii?

0/0
17.5.2017 8:41

J93i85ř52í 88S87c24h20m55i96d70t 5940873914265

Tvrdil jsem od samého začátku, že negativa budou převažovat pozitiva a ještě valná část těch pozitiv skončí v rukou někoho mimo ČR. Za tohle by měli někoho zavřít, tohle byl megatunel, který mnohonásobně převýšil vytunelování bank, které se nakonec také sanovaly z peněz daňových poplatníků a to i přesto, že se jednalo o soukromé subjekty.

+5/−2
16.5.2017 23:01

D41a38n70i94e77l 84K83r89a61u40s 4581373452844

Tak ta pozitiva a negativa kvantifikujte, když jste to "tvrdil od začátku". Takhle je to jen plácnutí.

0/0
16.5.2017 23:20
Foto

D82a35v46i12d 95K13o84p45a76l 5843732264609

Na hodnocení je příliš brzy chlapče, vyčkejme tak půl roku a pak suďme ...s nadhledem.

0/0
17.5.2017 4:04

V75l88a84d50i60s81l76a53v 64B77u55r41y97š44e25k 3103686972354

já jsem zase od samého začátku tvrdil, že pozitiva budou převažovat, že se zvýší inflace, že bude víc práce větší zaměstnanost, že porostou mzdy, taky jsem říkal, že to bude mít pozitivní dopad na růst DPH a ukazuje se, že jsem měl pravdu. Za tohle by někdo měl dostat státní vyznamenání, nedivil bych se ani Nobelově ceně za ekonomii.

+2/−1
17.5.2017 6:39

K83a61r27e60l 85H21o61d55u23r 7441353849586

Jo, zvýšená inflace, to je výhra.... Tedy pokud si pouze hrajete s čísly a porovnáváte výsledky ve stejné měně s minulostí. Já si myslím, že uměle tlačená inflace je prachsprosté okrádání obyvatel.

+1/−2
17.5.2017 8:26

R11o98m19a72n 11H63o68r51k94ý 9336110573911

Na tento názor máte samozřejmě nárok, ale škodlivost deflace či stagnacen pro ekonomiku Vám uniká!!! Okrádání obyvatel jsou především vysoké daně a poplatky za činnost neefektivního státu!!!

+1/0
17.5.2017 10:45

R46o27m56a53n 47H42o68r72k57ý 9616500153331

Dovolím si tvrdit, že nemí nadpis pravdivý. O korunu je zájem! Nicméně obrovský objem spekulativního kapitálu způsobuje, že realizace zisků, které postupně probíhají, posilování koruny mírní. Dnešní posílení koruny činí cca 0,39% vůči EURU a 1,4% vůči USD. To je zároveň další možnost ČNB. Nakoupená Eura se nechají obchodovat proti jiným měnám. Není třeba se upínat pouze k Euru/Koruně!!! Od investičního odborníka bych očekával trochu sofistikovanější komentář. Nicméně zřejmě se jedná o odpůrce umělého oslabení koruny!!!

+2/0
16.5.2017 22:49

T32o10m94á64š 91B19a64u20e15r 5226843240109

Účel trvalého znehodnocení koruny množstvím ničím nekrytých papírků byl ze strany ČNB dosažen. Parta nikým nevolených vlastizrádců z ČNB splnila svůj úkol podpořit na dlouho vlastníky zahraničních korporací, aby se zde laciná montovna a kolonie ála třetí svět udržela co nejdéle;-O;-O;-O

+18/−5
16.5.2017 22:23

D58a35n33i29e91l 75K65r61a20u13s 4621753272774

Jojo, nejlepsi by bylo mit silnou korunu - raj pro dovozce a 8% nezamestnanych a k tomu nulovy rust platu.

0/0
17.5.2017 21:06

J41i21ř67í 40F45o25g49e23l 2620281716322

Pán by se měl probudit. Koruna již několik dní stále posiluje....

+5/−2
16.5.2017 22:08

J15i92ř10í 37P62a45u47l 3356565537712

Přesně tak, také jsem si myslel, že čtu nějaký starý článek. Za měsíc a půl je posílení aktuálních cca 0,65 Kč docela slušné, jen naprostý neznalec by se mohl domnívat, že koruna během pár týdnů posílí podstatně více.

+2/0
16.5.2017 22:50

P98e36t27r 85D40l56o44u43h54ý 5877569874924

Souhlas, podle mě vzhledem k obrovskému objemu korun ve spekulativním držení a k faktu, že mnoho subjektů se korunami "předzásobilo", posílení velmi slušné a naopak značí, že je o korunu stále zájem.

0/0
16.5.2017 23:06

L37a79d73i55s69l22a19v 83K15a39l57o92u38s 7145206611480

"O českou korunu není zájem". Všechny přebytečné koruny mi posílejte. Děkuji.

+6/0
16.5.2017 22:06

J63a41n 93D84r21t85i72n25a 4222956763867

Jestli má autor v rodině dítě na základní škole, možná by mu mohlo příště zkontrolovat alespoň gramatiku.

0/−1
16.5.2017 22:00

K24a87m71i47l 22S80k74r52o20b55a82n96e12k 3857264437791

Ja jsem z toho jelen. Fakt by mne zajímalo co Rusnok vlastně chtěl. Dnes jsem byl v bance abych pustil fond založený na dluhopisech ....

0/0
16.5.2017 21:47

S11t98a50n14i49s77l93a49v 39S94e85d87l44á82k 1485939707

To je zas nějaký podobný analytik jako ti z KI? Co je to za blábol?

Kdyby ČNB pokračovala, tak by nakupovala cizí měny a dávala za to papírky, které natiskla. Teď banka drží cizí měny a koruny mají spekulanti. Pokud spekulanti budou prodávat koruny, tak bude koruna oslabovat. ČNB může ty kačky nakupovat, má za co, rezervy obrovské.

+1/−2
16.5.2017 21:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.