Diskuze

Komise dva roky peskovala Německo kvůli mýtu. Berlín plány přehodnotil

Evropská komise se rozhodla ukončit řízení, které od roku 2015 vedla s Německem kvůli jeho plánu na dálniční mýtné pro osobní auta. Komise to ve středu uvedla v tiskové zprávě s tím, že v březnu Německo přijalo potřebné změny pravidel a odstranilo tak možnou diskriminaci na základě národnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

Takže ve výsledku to dopadlo přesně tak, jak si to Němci naplánovali - přesunout část silniční daně na dálniční poplatky (daň). EK dělala haura, ale ve skutečnosti vůbec nic nezmohla.

1 0
možnosti
PB

P46e14t97r 56B81á58č80a

17. 5. 2017 20:16

My stari ohybaci, abysme se tak jednou pripojili k necemu Rv

0 0
možnosti
PM

No jasně, ustrašený Sobotka aby se připojil k žalobě ;-D ...

1 0
možnosti
RT

Postavili dálnici, ale jezdily jim tam auta - tak se vymyslely známky :-/ A já myslel, že účel je odvést dopravu z měst a obcí. Tohle jí tam v mnoha ohledech vrátí. Kvůli pár cestám za rok do Drážďan si známku asi spousta lidí nekoupí. Troufám si říct, že tohle se zas tolik nevyplatí. Možná u benzíňáků, tam to není taková pálka...

0 1
možnosti
JK

J94i92ř35í 62K93ü79h73r

17. 5. 2017 17:33

Tak si klidně přes ty dědiny jezděte, ale každý rozumný si raději připlatí a pojede po dálnici.

Taková cesta do Itálie by asi bez dálnic trvala podstatně déle.

1 2
možnosti
MW

M49a97r96e77k 88W88o11l72f

17. 5. 2017 17:23

Nejake zduvodneni proc se Sobotka nepridal k Rakusakum by nebylo? Rozhodnuti EU v tomto vnimam jako jednoznacne diskriminacni vuci ostatnim obcanum EU, tak doufam ze Rakusaci uspeji s zalobou. To ze to Nemci zkousi pochopit dokazu, ze si Ceska vlada necha kalet na vlastni obcany uz nikoliv.

4 0
možnosti
TN

Tady je zase kvikotu a nadávání na Němce.

No tak to uděláme jako oni, zavedeme silniční daň pro všechny vozidla a pak si od této dani budeme odečítat cenu dálniční známky, jste pro? :-)

Buďte rádi, že nemusíte platit silniční daň, protože když si někdo nahoře prdne, tak bych nerad pak platil zase něco navíc.

6 0
možnosti

Nejsme. Silniční daň by byla nesmyslnou duplikací spotřební daně z PHM s tím rozdílem, že by postihovala jen vozidla registrovaná v ČR a bez ohledu na to, jak často jezdí. Spotřební daň je mnohem spravedlivější. Postihuje všechny a víc toho, kdo víc jezdí.

0 0
možnosti
SS

Vzdyt v breznu jete prezident rikal, ze si vystaci s hulkou. Za dva mesice je situace rapidne horsi. Co prijde za dalsi dva mesice ?

0 0
možnosti
SS

Pardon, tohle sem nepatri :-)

0 0
možnosti
JP

J36o40s76e22f 75P83i39b33i42l

17. 5. 2017 16:21

Němci si odečtou ze silniční daně cenu známky. Češi si tu naši neodečtou, protože ze soukromých vozidel žádnou silniční daň neplatí. Jinými slovy: Němci mění financování - snižují silniční daň a zavádějí dálniční známky pro všechny. Co je na tom divného?

1 2
možnosti

Divného je na tom, že snižují daň jen těm, kdo si koupí známku. Jinými slovy kompenzují mýtné svým vlastním občanům. Blíže je to vysvětleno v mém příspěvku z 15:28, který jste omínusoval, ale bohužel neokomentoval.

0 1
možnosti
ZH

Před lety nám EU zakázala dvojí ceny na hradech a zámcích, kvůli kterým k nám jezdí lidé z celé Evropy. Je čas ceny pořádně napálit - všem samozřejmě, nicméně český návštěvník bude moci uplatnit v daňovém přiznání položku "náklady na kulturní vzdělávání" ve výši těch vstupenek.

7 1
možnosti
SS

Tohle srovnani je uplne hloupe..

0 6
možnosti

Všichni, kdo tady kritizují EU, by si měli uvědomit, že bez EU by se tahle debata vůbec nevedla. Díky existenci EU platí pravidlo nediskriminace obyvatel podle národnosti. Bez EU by Němci klidně mohli zavést pravidlo, že za jejich dálnice budou platit jen Češi a my bychom si ani neuprdli. Skutečnost, že Němci si budou moci mýto odečíst z daní (je jedno z jakých), znamená diskriminaci všech ostatních. Ať si klidně sníží nebo úplně zruší daň z provozu motorových vozidel. To je jejich věc. Ale pro všechny a ne jen pro ty, kteří si koupí dálniční známku. Pokud bychom tuhle diskriminaci akceptovali, pak by teoreticky mohl každý stát EU de facto zabránit jiným občanům EU používat jeho dálnice pouze tím, že by zvedl mýto třeba na 5000 éček ročně s tím, že jeho občané by to mohli odečíst z daní.

1 4
možnosti

Vždyť si Němci ty dálnice pořád platí! A je jedno, jakou formou ty peníze vyberete. Nebo jim snad stavbu a údržbu dálnic platí cizí stát jako sponzor? Naopak cizinci je používají a neplatí nic, max. spotřební daň z PH - ovšem pokud v DE tankují.

0 0
možnosti