Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitelé STK si „napsali“ vyhlášku. Střet zájmů to není, míní ministerstvo

Lukrativní byznys stanic technické kontroly se letos větší konkurence nedočká. Uvolnění trhu, které loni sliboval ministr dopravy Dan Ťok, nejprve zarazili poslanci, protože schválili zákon, který deregulaci výrazně omezoval. Následně ministerstvo dopravy sestavilo pracovní skupinu, ve které zasedli zástupci největších STK nebo jejich spolky, kteří se většímu konkurenčnímu boji snaží vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62i33b11o50r 33F87l97e32i44s92c27h69h93a22n41s 1450642639467

Aby STK splnila kvótu "nevyhovujících", musí něko sem tam vyhodit. Vyhazují jen normální občany, kteří se tam objeví jednou za dva roky. Na nich "sbírají body", aby pak mohli svým kamarádíčkům z bazarů, co vozej každý týden prašivky s přetočenejma tachometrama a vykuchanejma filtrama na kšeft, udělit "vyhovující" a známku. Jinak by kamarádíček solil každý týden za opravy a to se mu nechce. Auta má na kšeft, a ne aby do toho cpal prachy. Prodá to jako vyhovující, a jestli ho s tím chytěj v Rakousku, že je to přečipovaný a bez filtru a on pojede domů vlakem, bude se bazarista hájit protokolem, že když se to prodávalo, bylo všechno funkční. Z kamarádíčků maj totiž za tuhle tichou domluvu STK největší peníze. A tak to funguje už 15 let.:-/

+2/0
18.5.2017 18:31
Foto

I22m21r66i24c56h 96S34u78c26h96a26r82s82k26ý 8626613355951

Kdopak nám schválil nový zákon, který zrušil možnost jednoduššího STK no přece soukmenovci z ODS, TOP09 a soudruzi s ČSSD.

Babiš jim zarazil tok státních peněz tak si museli na rychlo odsouhlasit alespoň nějakou náplast ...........;-)

0/−1
18.5.2017 14:42

D64a39v47i72d 91R77y18c79h19e91t17s47k35ý 9826911960530

Klasický byrokratický hnůj, dej někomu pravomoc a budeš okrádán. Když jsem na té STK chalupě místo "provozní doba" viděl "úřední hodiny", potrhal jsem se smíchy. Není důvod, STK aby při splnění podmínek nemohl dělat kdokoliv.

+3/0
18.5.2017 13:27

K39a47r75e13l 26V54a70c10h16u61t 9193102169423

Jsou majitelé, kteří se o vůz starají. ;-)R^ - A jsou mnozí jiní, jejichž vozem bych se bál jet byť i jen 0,5 kilometru k trafice na rohu... 8-oRv

Ti první by STK vlastně ani nepotřebovali. XTy druhé holt musí k údržbě někdo nějak "dokopat". :-( ... No a jak to tak bývá, vždycky budou ti první doplácet na ty salámisty, kterým je všechno za všech okolností tak nějak u pr*-le.

0/0
18.5.2017 13:16

P85a45v79e35l 26R73e29z42n57i44c46e15k 3275414904242

budu blejt....

0/0
18.5.2017 9:58

L33a84d39i85s24l84a32v 79K20a67l46o65u40s 7675176721760

Taky se mi chce . STK je státem nařízená korupce. Kdyby se mě policie zeptala, kde jsem se setkal s náznakem korupce, tak by STK bylo na prvním místě. Evidentně působení STK nikdy nezabránilo žádné nehodě. Na silnici se pohybují vozidla, která sice prošla STK, ale evidentně hulící náklaďáky, tranzity,osobáky,benziňáky, odpadávající kusy rzi z vozidel,nebo kdy kvůli vůlím v řízení má dotyčný problém vozidlo udržet na silnici, nebo excelentní případ, kdy shoří v tunelu kamion je ukázkou zbytečnosti této instituce. Je to jen GIGA BUZERACE.

0/0
18.5.2017 11:02

M15i71l66a10n 66P28e76t20r80ž13e38l96a 7983233790

Nejsem Babiš abych prohlásil, že všichni kradnú. Ale z toho co čtu a slyším je jasné, že je tu obrovská lobby, která nemá zájem na tom aby tu jezdila auta v dobrém stavu (viz diesely bez filtru, které skoro denně potkávám i osobně), ale pouze na tom aby měly zajištěný provoz že zákona a patřičné zisky. Je to výsměch všem normální obyvatelům ČR.

Ano v Německu je to jinak, ale taky je to tam jinak s přístupem k autům.

+5/0
18.5.2017 9:26

M85a81r75t79i23n 91V56y63s64k69o66c78i17l 3882748505700

A nejlepší na tom je, že jsem slyšel, že jedno nejmenované okresní město má nárok na tři licence) všechny tyto licence koupila jedna firma. Tedy máte možnost si svobodně vybrat, jestli půjdete k Firmě A v ulici A, firmě A v ulici B, nebo firmě A v ulici C. No neberte to, však máte na výběr, ne?

+1/0
18.5.2017 10:58

R69a10d54i73m 90S56k15á17l29a 1142200562348

Koukám, že zde asi budu se svým názorem ojedinělý, alebudiž. Uvědomte si prosím, že jakmile rozmělníte dohled nad technickým stavemvozidel na servisy, tak zaplatíte možná trochu menší částku za technickou prohlídku,ale ve výsledku zaplatíte více za servis, protože na jedné straně bude snaha hledatnějaký ten dražší díl, který už opravdu, ale opravdu potřebuje vyměnit, aby toprohlídkou prošlo, a věřte, že se většinou najde, protože kšeft je kšeft, a na stranědruhé tu jistě vzniknou i servisy, kde za flašku projde úplně všechno, takže topak bude teprve údivu, co všechno za jezdící vraky lze potkat na našichsilnicích, protože i ten největší střep si tu svojí garáž, kde bezproblémů projde, vždycky lehce najde. Dnes je STK řádově 300 v ČR a i takjsou některé poctivé více a jiné méně, ale jedou víceméně podle jedné lajny nebo stát má možnost je do té lajny aspoň občas dostat, podiverzifikaci na servisy jich může být klidně i 3000, a to pak bude velkého divení, že sikaždý bude dělat, co chce, a nikdo to nestačí kontrolovat (a pokud ano, bude toznamenat obrovský nárůst státního aparátu), protože ruka trhu zde vyřeší jediné logické pravidlo - zaplať a vždycky projdeš (náš zákazník, náš pán), nikdo si nebude moci dovolit nikoho s autem vyhodit, protože by okamžitě jel jinam, kdy by odpor byl menší, a vícekrát by už nepřijel. Podle mě dohled nad technickýmstavem vozidel měl zůstat od počátku v rukou státu a specializovanýchpracovišť (policie), už privatizace původně státních STK v první polovině90. let byl nevratný krok špatným směrem, ale pokud by to mělo vypadat, jak jev článku nastíněno, tak to už pak bude opravdu lepší povinnost pravidelné technicképrohlídky úplně zrušit. Jenže to zase neprojde, pokud jsme v EU.

0/−7
18.5.2017 9:20

L80a96d87i60s82l63a87v 92K79a30l50o16u96s 7425866201870

V USA není STK vůbec. Když zaviníte nehodu a prokáže se , že z důvodu špatného technického stavu, tak Vás stáhnou z kůže.

+3/0
18.5.2017 11:05

L44i40b41o68r 96F53l48e87i38s76c68h60h18a81n10s 1380832719787

Radime, jste ojedinělý, a nadále budete, a řeknu Vám proč. Asi vím kdo jste a za koho se vyjadřujete, ale nevím to jistě. To je jedno.

V Německu je 33.000 kontrolních míst většinou přímo u autoservisů. Německo vykazuje třikrát tolik nevyhovujících vozidel než ČR při polovičním stáří vozidel a tam je kontrola skutečně objektivní a bez střetu zájmů, protože do servisu dochází na požádání nebo jednou týdně nezávislý kontrolní inženýr s kulatým razítkem (pracuje sám na svůj živnostenský list) a za jednotnou taxu (poplatek, žádná velká suma) uděluje vyhovující či nevyhovující protokoly. Nikdo ho neovlivňuje. Kontroly smí dělat pouze KFZ Meisterbetrieb (mistrovské zkoušky ze zemského cechu).

Ceny za kontrolu nedávno vystoupaly už dost vysoko a jak to vypadá, budou stoupat nadále. Pokud stát chce takto přes soukromé společnosti draze nechat kontrolovat (bez regulace cen) a přitom kontrolovat smí jen část vyvolených, před konkurencí bezpečně státem a legislativou chráněných majitelů zlatých dolů, kteří si diktují ceny, je to ten nejnespravedlnější systém na světě. Navíc zisk STK je jejich jediným příjmem a boj o zákazníka vám bude jasný, až si najdete interentové stránky STK Okříšky. Nedovedu si představit, že na Rakouské STK stojí nápis "Jediná STK, kterou projedou všechny vozy" nebo že "Z STK s plným žaludkem" ..Taková je česká realita. Prosím neargumentujte s rozmělněním, že to bude příčina nižší kvality kontrol. Řeknu příklad: Elektrikáři si musí nechat po sobě každou zakázku zkontrolovat "revizákem". Jsou "revizáci" státem regulovaní? Nejsou. Stojí revize moc peněz? Nestojí! Může si elektrikář svou práci po sobě zkontrolovat sám a když má na to zkoušky a certifikát dát si na svou práci revizní zprávu? Může. A viděl byste snad že tím, že jich je v každém městě desítky, že by lidé umírali na nekvalitně provedenou elektrikářskou práci?

Myslím, že zde budete dostávat převážně záporné hodnocení. Ať platí jen ten, kdo má auto v nepořádku a otravuje ostatním život.

+4/0
18.5.2017 11:07

J27a33k35u86b 56S90e49k58e47r75a 6576690936285

Tak v těch Okřískách si berou za STK a ME u osobáku v LPG 1480,- napíšou že projdu, dají mi slevy do wellnessu a na pizzu. A já platil nedávno 2030,- dali mi 3 hodiny volna na parkovišti ve frontě hahaha...

Nevím kolik je STK v tamním regionu, ale asi by bylo vhodnější jim trochu konkurence vpustit do revíru, protože u nás je to všude podobně drahé +- 100,- Kč, takže ať pojedu kam pojedu, 2000,- vysolím a ještě si 2 - 4 hodiny počkám... RvRvRv

0/0
18.5.2017 12:26

J83a73n 77R86a36d36e57c98k32ý 5166934367836

Kdo umí, dělá automechanika. Kdo neumí, dělá technika v STK.

+2/0
18.5.2017 9:17

A97l30o21i32s 34S62t68a85r62ý 3579839507292

Prostě nekecáme, makáme, přesně jak bylo slíbeno, tak vo co de?

+2/0
18.5.2017 9:10

L48u15d72v40í68k 81O49n75d44ř13í22č12e56k 8240795940278

Ke zhoršení stavu vozového parku přispěla zejména tzv. ekodaň, tedy daň za to, že nemáte na moderní auto.

+2/0
18.5.2017 9:06

M40i59c71h92a28l 46N25o51v93a10k 7179656367881

ok ale nekdo je za to zodpovedny tak se snad vyhodi z uradu a novej dostane instrukce ze jestli to takhle zase zbastli tak pujde taky .....

a pokud se tohle nedeje tak neni zajem ani ve vlade to.zmenit

+2/0
18.5.2017 8:39

K37a67r87e31l 84V68a63c33h54u60t 9483932189193

Až ten poslední odstavec je alarmující = nával je velký a konkurenci potřeli tuhou vyhláškou - takže si mohou šponovat ceny, jak se jim zlíbí... RvRvRv ... jestli tohle není střet zájmů obyvatel s podnikatelskými subjekty... ?! :-/

+11/0
18.5.2017 8:19

I75v19o 82P73o68k31l97u21d57a 3104114893303

Taky v Rakousku provádí technické kontroly běžně i značkové servisy. A nemyslím si, že by právě v tomto státě ekologie byla něco na okraji pozornosti občanů.

+14/0
18.5.2017 8:18

J45i67ř73í 83K49o55b75y53l23á34k 3396213404925

...ano, mají každé 3 roky dvoudenní školení a přezkoušení....a že někteří z nich pracují podle předválečných metodik - je to smutné, ale je to tak...

0/0
18.5.2017 8:18

J85i98ř32í 97V20o36s48e41č21e35k 8480439370761

Dobra práce ministra z ANO, to by tak hrálo, aby byl nejaky volný trh. Lidi by mohli začít podnikat ...

+7/0
18.5.2017 8:15

P79a67v85e41l 63Ř33a94p58e69k 7202926279635

To je lumpárna. Opovažte se jim to zase ve volbách hodit.

+2/0
18.5.2017 8:12

J95a50r79o71s43l74a45v 98R88y58c88h73t50á88ř 2334429359496

Sestavme vzorec pro nutný počet úředníků. Další neplatit.

+13/0
18.5.2017 8:00

K21a77r95e84l 36V92a74c87h44u44t 9253872399803

Samozřejmě - to se dolova "vnucuje"! ;-D;-)R^

+1/0
18.5.2017 8:20

M55a40r96i60a48n 91K72r96a38l 6874312774227

Nechapu, jak muze byt postup casove narocny. I kdyby to melo 100 stranek, tak je postup jasne dany, napsat program, ktery provede slozity vypocet je snadne.

Nasledne nacvakat data do vstupnich poli programu, zmacknout tlacitko a precist vysledek pak zvladne i cvicena opice.

Nebo to snad budou urednici v roce 2017 delat rucne?

+1/0
18.5.2017 7:54

M89i74c98h62a33l 30W97e24n31g77e68r 5570151832

STK bych zrušil úplně - je to jen buze*ce na lidi... "technici", často spíš jen honiči ega, autům ani nerozumí - mají vůbec nějakou zákonnou povinnost skládat zkoušky o znalosti, když rozhodují o zákonné povinosti, tedy STK?...

+3/−4
18.5.2017 7:49

J97a40r30o20m58í76r 42K43r52á37l 4840509614519

V našich podmínkách se bez ní neobejdete. Ale řešení, že servis seřídí auto a provede STK s tím, že ručí za stav auta, bych pokládal za dobré. Lepší, než když Vás vyhodí při opakované STK na něco, co před týdnem prošlo bez problémů.

+10/0
18.5.2017 7:52

V82l89a74d17i24m12í10r 87F81i20b94i88g24e58r 5774701491554

Ano někteří technici jsou opavdu namachrovaní. A přitom zbytečně. Vědí že to lidi musí podstoupit a machrují. Otec mi byl zařídit EK na skůtru a velice chytrý technik STK hledal VIN na onom skůtru asi 10 minut, přitom byl čistý a vše bylo krásně vidět.

+1/0
18.5.2017 8:11

M64i92c42h76a27l 38W53e45n77g46e46r 5230211702

Já se zase jednou hádal, jestli je umaštěná olejová vana úníkem provozních kapalin, "technik" to pak korunoval tím, že nepoznal, jak mi mají svítit světla... blbce jsem ze sebe dělat nenechal, to se mu nelíbilo a tak mi chtěl za nesvítící parkovačku, kterou bežně přehlížejí napálit C - provozu neschopné...

+4/0
18.5.2017 8:22

J77a25k33u55b 70S54e54k14e94r25a 6296350316435

Oni nehledají VIN, ale podle nových podmínek musí mít každý motocykl jak VIN, tak i nějaký štítek s nějakými údaji. Problém je v tom, že onen štítek má každý výrobce někde jinde schovaný a někteřé starší stroje onen štítek nemají vůbec. Pak je to jednoduché, není štítek, není STK.

Pokud není štítek, jsou 2 varianty: Sehnat dodatečně u dýlera, nebo koupit na netu...

0/0
18.5.2017 12:37

J27o64s71e13f 81Š30á56t28a74v64a 2604311716459

Já vyjel ze servisu,všechno v pořádku.Dojel jsem do STK a tam mě vyhodili že mě nesvítí parkovačka.A na papír vydanej před hodinou,že je všechno OK se ani nepodívali.Jim šlo hlavně že přijedu ještě jednou a budu znova platit.

0/0
20.5.2017 22:10

P64e62t73r 69N48i26v72n89i13c16k26ý 3932514685767

Uvolnit STB byznys a zvýšit počet stanic. Kdo si myslí, že se tím na některém místě uživí, ať si po splnění podmínek otevře novou.

Dneska je to typický mafiánský byznys. Regulovaný počet stanic, ale neregulované ceny + odporný přístup k zákazníkům.

Výmluva, že by stát nezvládal hlídat kvalitu naprosti neobstojí.

+17/0
18.5.2017 7:41

R22o51m95a93n 35S79t16r43a64j92t 8646528135604

K čemu je měření emisí, když auto s odmontovaným filtrem pevných částic bezproblémů projde ? A co cinknutý software, bude před měřením odstraněn ?

Totální fraška, zrušte to raději celé.

+11/0
18.5.2017 7:37

V72l34a98d19i89m50í30r 55F79i18b57i52g24e58r 5554191401604

Jak schvalovací komise jestli je potřeba. Má to být tak, že někdo chce provozovat STK, ta musí mít takové vybavení, proškolené lidi a hotovo, co je komu do toho jestli jich bude v lokalitě hodně. Trh si to vyřeší sám. Monopol stávajících je šílený a i dnes projdou přes STK vraky i přes online dohled.

+22/−1
18.5.2017 6:58

P79e16t32r 68V66o95n90d38r31a97c80e15k 7955231223270

Vláďo - dal jsem ti mínus, protože meleš nesmysly - STK by klidně mohl provádět každý autoservis, protože si myslím, že každý automechanik asi dokáže posoudit stav vozidla a není k tomu potřeba extra proškolené lidi atd ...

A že projdou vraky je jen blábol - nebo snad máš info, kolik je nehod díky špatnému stavu vozidla ??

0/−9
18.5.2017 7:04

V77l17a17d14i10m47í31r 41F42i47b50i20g31e60r 5334341421844

Nevím kolik je nehod kvůli špatnému stavu vozidla, ale to že někdo raději zaplatí STK víc než aby zaplatil za opravu auta se dělo a děje. Je to složitější, ale děje se to. A když už jsme u toho posoudit stav svého vozidla jsem schopen i já sám ale sám si známku dát nemůžu.

+4/0
18.5.2017 7:07

P45e79t90r 15V38o17n79d67r51a49c49e83k 7945441343450

Vláďo - čteš po sobe ty svoje moudra ?? Takže ty sice nevíš kolik je nehod kvůli stavu vozidla, ale určitě to víš !!

Také nemáš podklady pro svoje tvrzení, že někdo ošidí nebo podplatí technikana STK ale určitě to víš . Chlapče - uznej sám že meleš nesmysly

0/−9
18.5.2017 7:14

P50a48v15e39l 22O57t73i89s30k 2256841697

A vy si teda myslíte, že se dnes nepodvádí

+3/0
18.5.2017 8:16

P77e97t73r 47H30o59r42á31k 1219493989364

Každý automechanik těžko, to už to můžeme zrušit úplně.

+1/−1
18.5.2017 7:13

P45e57t97r 80V57o46n13d25r73a79c22e27k 7935291363710

Ty myslíš že automechanik nedokáže posoudit stav vozidla ??

To je jako by jsi tvrdil, že ne každý kuchař umí vařit

0/0
18.5.2017 7:16

P89a70v89e52l 47N11o69v77á11k 7291336629233

Tak samozřejmě dokáže, ale bez například válců na brzdy nezjistí jestli to špatně nebrzdi

+2/0
18.5.2017 7:23

J23a95r51o21m69í80r 24K76r25á52l 4270989214889

Pochopitelně na to musí mít vybavení. A to v servisech bývá.

+1/0
18.5.2017 7:56

J65a79r78o27m92í86r 52K60r31á95l 4600359754789

Nabízí se srovnání s revizními techniky. Servis by musel mít odpovídající vybavení a techniky s odvědčením. A ručil by za stav auta, které od STK odjíždí.

+2/0
18.5.2017 7:54

M95i60r34o83s88l12a77v 37J11o57z22e15f59y 3568471522906

My jsme vážně rozvojová země

+23/−2
18.5.2017 6:53

B41o58h44u88m98i83l 35S45t20e62j90s98k90a84l 5923124271253

Nechapu nutnost nejakych vypoctu pro otevirani novych STK, proc to nemuze delat kazdy kdo splnuje technicke nalezitosti (merici vybaveni apod.). Asi v tomto rybnice pluje spousta kapriku...

+24/0
18.5.2017 6:52

P89e67t37r 95P42o60s64p31í65š22i43l 4408144176396

STK u nás není nic jiného než státem posvěcená zlodějna. S kontrolováním technického stavu to nemá nic společného. Nejvíce je to patrné u motocyklů a vozíků, tam jde jenom o fotografování. U osobních aut se kromě různých nálepek, štítků a identifikačních čísel kontroluje aspoň činnost brzd. Je to jen státem zajištěný nemalý pravidelný příjem pro pár jedinců.

+43/0
18.5.2017 6:51

V64l12a89d85i79m22í35r 88F73i36b20i77g46e25r 5644201861444

Třeba evidenčka, to je drsný poplatek 500 za kontrolu VIN na vozidle.:-/

+11/0
18.5.2017 6:59

P66e78t24r 94N97o96v79o67t42ň70á91k 4150158543610

Ani moc nemuseli uplácet, sám Agrofert je majitelem velkých STK a nestojí o konkurenci, aby nemusel snižovat ceny... Takto se dělá politika bez úplatků. Prostě pro sebe.

+8/0
18.5.2017 6:47

J44o87s93e17f 31L15a89m11p92a 2114843645247

Chudák Andrejko, Vy jste mu chtěli sebrat byznys. Ještě ,že tam je Dan Ťok ,ten to ohlídal:-)

+1/0
18.5.2017 6:50

J49o66s55e34f 98L72a35m91p44a 2654153205277

Ovčané slibujeme , že se neokrademe. Vaše STK;-D

+10/0
18.5.2017 6:47

P47e50t42r 82Č68e80r58n43ý 2588309564882

V USA ve většině států STK není. A děje se něco? Neděje. Rozdíl mezi státy, kde STK je a kde není v podstatě neexistuje. Žádný katastrofální nárůst nehodovosti se nekoná. Takže STK lze klidně zrušit.

+38/0
18.5.2017 6:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.