Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda dala zelenou rychlotratím. V plánu zůstaly i úseky jen na 200 km/h

Vláda schválila na svém pondělním zasedání materiál ministerstva dopravy pro výstavbu vysokorychlostních tratí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) současně vypsala další soutěže na studie, které mají ukázat, zda se u nás vyplatí, nebo ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e58t61r 22H93a70n29á61k 2788424626223

Bohužel vše, co se zde píše není pravda:

1. "Poslanci schválili, že všechny rychlé tratě musí být pro rychlost 300 km/h." Není to úplně pravda.Mimo jiné schválili, že:

"Má být sledován parametr návrhové rychlosti 300-350 kilometrů v hodině, pokud to bude z hlediska geografických poměrů a zejména z hlediska investičních a provozních nákladů opodstatněné. "

A o to jde.

Zatímco všechny ostatní hlavní trasy jsou slušné dvoukolejky a po stavbě VRT se budou používat pro osobní vlaky, některé rychlíky a náklady (např. Praha-Brno, Brno-Břeclav, Přerov-Ostrava, Praha-Ústí, atd.) a VRT může být pro 300km/h, tak v případě trati z Brna do Ostravy leží nejslabší místo-jednokolejná trať Brno-Přerov.

Současná trať se musí přestavět tak jako tak a to urychleně, protože na ní v současnosti nelze obstojně a konkurenceschopně provozovat osobní dopravu i tu nákladní. Proto tu byly tyto možnosti:

Buď modernizovat trať na 200km/h a provozovat ji pro rychlé vlaky i pro osobáky a nebo modernizujeme trať levně a postavíme i VRT na 300. Ve studii i selským rozumem každý kdo parametry trati a okolí zná ví, že modernizovat trať levně nelze, musí se stejně udělat přeložky a dostáváme variantu pro 200 km/h. Proto varianta levná modernizace pro osobku+VRT nikdy nemůže ekonomicky vyjít a proto neplatí to co píšu na začátku v bodě 1 a o čem autor článku neustále neříká pravdu.

2."Studie nepočítala s rychlovlaky mezi Prahou a Ostravou." Počítala, ale ne v rozsahu, že už žádně rychlé vlaky nebudou jezdit po současné trati přes Pardubice a Olomouc, což je nesmysl.

3."Lžou, že trať pro 200km/h je rychlejší než pro 300km/h". Samožřejmě trať pro 300 je rychlejší než pro 200km/h, ale ta studie vysvětluje, že může brát v úvahu návazně trasy jen podle schválených dokumentů (jinak by někdo napadl věrohodnost,což,zde ale stejně udělali) a ty v té době nebyly k dispozici. To nic nemění na tom, že by to na výsledek studie nemělo vliv, o čemž autor článku zase mlčí.

0/0
23.5.2017 21:39

K72a75r79e14l 69B83l88á59h26a 1965726331759

Ve své podstatě by bylo rychlejší vlakové spojení výborné a přínosné. Ale:

1) i kdyby nám EU přidala podstatnou část na tuto investici, stále by nám chybělo 150-200 mld Kč, které bychom museli někde sehnat

2) stávající trati potřebují investice na opravy, vylepšení, atd. Peníze na to by patrně nezbyly.

3) To, že by nám EU po celou dlouhou dobu stavby dávala pravidelně peníze je jenom naše představa. Stačí, když se provalí první zpronevěra těchto peněz (nebo cokoliv jiného co v této chvíli nemusíme předvídat ... třeba náš odpor proti přijímání migrantů) a může dojít v rámci vydírání našeho státu k zastavené toku peněz.

4) využití těchto tratí je problematické. Nelze čekat výrazné zvýšení počtu lidí dojíždějících do práce z velkých vzdáleností. Prostě se jim nevyplatí jet nejdříve ve svém bydlišti 30 minut na vlakové nádraží, pak jet rychlovlakem někam hodinu a nakonec v cílovém městě jet dalších 30 minut ke svému pracovišti. Nehledě na to, že prostě musím dojít na nádraží dříve aby mi spoj neujel

5) Stále bude velkým konkurentem jízda vlastním autem, protože vyjedu kdy já chci (tam i zpět) ... ovšem předpokládá to abychom měli použitelné silnice - dálnice.:-/

6) problém by patrně byl i s nákupem potřebných pozemků, protože ta trať by musela být bez větších zatáček.

7) atd. atd.

0/−4
23.5.2017 21:38

R86a28d75e40k 79J80a15n89a59t17a 9235936534762

1) ovšem nikoliv najednou, ale během 15-20 let. Že by bylo 10 mld. ročně problém, zvlášť když se jedná o investici (která se vrací jak na daních, tak úsporou dotací)?

2) zbyly, viz rozpočet SFDI. Budou už dokončeny modernizace tzv. koridorů, což jsou v poslední době taky skoro novostavby (Rokycany-Plzeň, Sudoměřice-Votice). Holt ty nejdražší úseky koridorů si nechali na konec ...

3) pokud by nás vydírali až takovým způsobem, můžeme z EU vystoupit. Pak ušetříme to, co tam posíláme.

4) Ale no tak. Asi jste nesledoval, jak výrazně roste počet lidí dojíždějících do Prahy vlakem. Z Kolína, Kralup, Lysé ba i Ústí a Pardubic, atd. prostě ze všešch směrlů s tím, jak se železnice zlepšuje. Ty nárůsty jsou i desítky až stovky procent (z Ústí například asi pětinásobek). Pokud by platilo, to co píšete, že by jako byl problém se dostat na nádraží a strachovat se že ujede vlak, nedělo by se to.

5) pro dojíždění? V Praze nikdy nebude dost místa pro všechna auta, ledaže byste centrum vyboural a koncipoval po vzoru měst USA, na každé druhé parcele parkovací dům. U nás ve firmě v širším centru Prahy mají nárok na parkovací místo v domě jen manažeři a parkování venku stojí 25 Kč/hod. Navíc si spočítejte, kolik stojí dojíždění autem a kolik vlakem. Je to fakt rozdíl, budete se divit.

6) to fakt typicky český argument. Pravda, sedět u piv ke jednodušší než vykupovat pozemky. Zajímavé, že v ostatních zemích vykoupti pozemky zvládnou. A mimochodem, 17 km úsek Sudoměřice-Votice je téměř 100% novostavba, a pozemky se už vykoupily. To koukáte, co?

+1/−1
23.5.2017 21:55

K31a47r11e92l 92B79l22á60h32a 1295716431659

1) mínus jsem vám dal, že jste mi ho dal také ... v tom nevidím problém ... můžeme si začít dávat mínusy.

2) vy jste evidentně nějakým způsobem spojen s tou loby, která tyto stavby prosazuje. Myslím si to podle vašeho způsobu argumentace, které je pro tyto osoby typická: bagatelizovat problémy, přehánět o výhodách, když už to dál nejde tak začít psát ironicky a snižovat úroveň proti-diskutujícího.

3) neříkám, že by vlaky byly špatné ale nejsou bez mínusů

0/−3
23.5.2017 22:04

R36a81d52e12k 84J38a45n16a51t53a 9315976614572

Nejsem s nikým spojen. Jen bych se rád u nás dožil rozvoje jako na Západě, byť se 40 letým zpožděním.

A zde v diskuzi se snažím, aby mýty byly vyvráceny. Lidi opravdu o vlacích málo vědí. Bludy typu "se to ani nerozjede" jsou snad v každé diskuzi.

+1/0
23.5.2017 23:05

K32a23r68e65l 20B25l17á67h22a 1255146791529

Váš problém je mimo jiné ten, že problém vlakového spojení vidíte černobíle ... a možná si to ani neuvědomujete. Alespoň tak vystupujete ve všech diskuzích. ale podle úrovně vašich příspěvků se mi nechce věřit, že byste s tím nebyl nějakým způsobem spojen. Ale to je celkem jedno, na internetu můžeme být každý čímkoliv, že?

0/−1
24.5.2017 15:56

R62a35d94e55k 68J46a24n77a17t16a 9145386644172

A vy se zase vyhýbáte konkrétním odpovědím, útočíte na osobu.

+1/0
24.5.2017 17:17

K69a78r92e79l 93B40l31á89h46a 1635626611279

Já se nevyhýbám konkrétním odpovědím ale vy zase odpovíte v duchu černobílého vidění, takže to postrádá smysl.

Uvedu třeba jeden váš typický argument: "no vždyť to bude jenom 10 mld ročně". Kdo jste, že můžete vypustit takovou větu? Máte tak zkreslenou představu o penězích? Jestli pro vás je 10 mld zanedbatelná částka, tak vám docela závidím. Těch protiargumentů k tomuto je docela dost: např. ty peníze by se v rozpočtu státu musely někde vzít, stát třeba nemá na školky, ... je velký problém dostat dítě do školky (to je jenom jeden z mnoha příkladů). Dále je potřeba udržovat stávající tratě a ještě do nich spoustu peněz investovat (sám jste to v nějaké diskuzi napsal). Bylo by potřeba ty rychlovlaky koupit (i z bazaru budou drahé). Návratnost takovéto investice je v nedohlednu. Tak velká investice by byla cílem velkého rozkrádání (bohužel v našem státě žádná novinka). Není jisté, že by nám EU ty peníze dala, přesněji dávala po tak dlouhou dobu (v EU se mohou změnit priority - viz migranti a jejich nepřijímání), ten váš argument, že bychom nemuseli přestat platit do EU je možná pravda ale zase bychom celkově měli míň peněz. Takhle by se dalo o tomto bodě ještě chvíli debatovat ale postrádám smysl pokračování této debaty.

Mě by se taková rychlodráha moc líbila, sám občas vlak použiji jako alternativu k auto nebo autobusu. Ale mám tolik empatie, jsem schopen vcítit se do potřeb jiných lidí, takže pro sebe si říkám, bohužel tenhle stát na to v současném stavu nemá.

Já vím, že když se má protlačit nějaké rozhodnutí, tak se k tomu připraví reklamní kampaň aby to lidé lépe přijmuli. Ta reklama má nejrůznější formy a tento článek je jednou z nich. K tomu pak patří nadšení diskutovatelné, kteří jsou jakoby z lidu a onen projekt chválí. ;-)

0/−1
24.5.2017 18:35

J58a68n 69C37e96p15e84k 1824806550

650 miliard, tak to se tak minimálně 350 rozkrade. :-(

+1/−1
23.5.2017 15:02

M96a62r61t47i78n 24D16o63h37n54a18l 5477873298448

Tak jsem si zase početli kapitolu z pohádek ovčí babičky a teď zpátky ke strojům:o)

+2/0
23.5.2017 9:27

P20e49t31r 72B88e41n91e16š 3282648196470

U nás vysokorychlostní trať je absolutní nesmysl,když si uvědomíme,jak jsou od sebe města vzdálená.A navíc rychlost je 160 a zvedlo by se na 200,žádný v tom rozdíl

+1/−7
23.5.2017 9:25

P78e17t32r 79D34v88o33ř94á27k 9424917522740

Jezděte si to každý den a brzy změníte názor, jestli je to blízko. Těch 200 km/h je maximum v určitých místech tratě, protože jde o modernizaci stávající tratě s provozem všech typů vlaků. Nejedná se o pravou vysokorychlostní trať.

+2/0
23.5.2017 9:34

S40t98a35n16i19s21l79a49v 91K86r64e62j19c90a23r 6157556423814

Nu bude to pecka superb (acros) nabraný rychlovlakem s povolenou rychlostí 333 km/hod. Kam se hrabe Studenka!!

0/−2
23.5.2017 16:36

R68o76m37a56n 14S73t82o57n64e33k 1279773569781

na tratích kde je rychlost vyšší jak 160 km/h nejsou úrovňové přejezdy

+2/0
23.5.2017 19:03

R97a57d42e66k 98U19r53b38a96n 4859290674267

Na trase Praha-Brno je obrovský rozdíl, jestli jedete hodinu nebo dvě a půl.

+2/0
23.5.2017 10:09

R25a96d19e89k 71J98a19n82a97t12a 9515306424352

Nemáte pravdu. VRT souprava se rozjede na 15km a zastaví na 5km. VRT může mít zastávky po pár desítkám km, například mezi Prahou a Brnem by jich bylo 4 až 5.

0/0
23.5.2017 13:07

J62a25n 26D74l19o18u83h21ý 7434809470559

Halo vlado! Dnes uz je 21. Stoleti !!! Rychlovak v republice, ktera ma 400 km vsemi smery mi nejak ekonomicky unika smysl... leda ze by listek stal tak cca 5000kc a vic. Pak by se to mozna i zaplatilo driv, nez se to starim rozpadne... ale bude tim pak vubec nekdo jezdit?

+2/−7
23.5.2017 8:56

R32a38d39e78k 51U36r46b56a67n 4609540424557

Tady nejde jen o vnitrostátní přepravu. Navíc VRT právě na takové vzdálenosti jsou velmi efektivní.

Kdo vás učil ekonomii? :-) Lístek naopak musí být levný, aby jezdilo co nejvíc lidí. Pokud by byla pravda ta koruna za kilometr, tak by o tyhle vlaky byl obrovský zájem.

0/0
23.5.2017 10:19

K77a46r95e10l 54B90l45á66h83a 1905236801209

Jako že Němci začnou houfně jezdit na Slovensko?

0/0
23.5.2017 14:44

R20a58d42e14k 63J38a52n25a75t80a 9525286604242

Dneska je typickým dopravním prostředkem pro cestu z ČR do Něměcka auto (vyjma Berlína, kde občas vlakem někdo jede). S VRT to bude vlak reálně využívaný do celého Německa.

Ale jinak je samozřejmě hlavním důvodem pro výstavbu VRT vnitrostátní poptávka. Jako všude na světě. Ta je totiž vyšší než mezinárodní. Mezinárodní spojení je vítaný bonus.

0/−1
23.5.2017 15:52

K83a84r66e12l 70B82l29á40h70a 1875206871899

Používají se také autobusy.

0/0
23.5.2017 21:57

K11a87r48e47l 26B97l40á26h86a 1245636961269

Nepředpokládám, že by Češi začali díky rychlotrati jezdit do Berlína výrazně častěji, tedy tak aby se ta trať zaplatila.

0/0
23.5.2017 22:11

R89a39d12e65k 53J80a93n75a61t80a 9265876514962

To ale není trať do Berlína. To je trať Praha-Drážďany.

Nejvytíženější osobní dopravou bude pochopitelně úsek Ústí-Praha. Tunel pod Krušnými horami bude sdílen s nákladí dorpavou, která je zde velmi silná (Bad Schandau-Děčín je dnes druhý nejvytíženější německý žeelzniční nákladní hraniční přechod).

Vlaky do Berlína tuto trať taky využijí, z Drážďan pak pojedou po stávající trati, kterou Němci upgradují na 200/230 km/h. Ale není to důvod stavby VRT Praha-Drážďany.

Kromě toho tudy budou jezdit vlaky Praha-Frankfurt(-Köln) a podobně. Pokud se něco výrazného neudělá s tratí přes Plzeň, tak to bude totiž nejrychlejší spojení z Prahy do Západní Evropy.

0/0
24.5.2017 17:16

R90a79d86e53k 92J75a48n50a36t37a 9425356304302

Můžete to vysvětlit? Právě proto, že je 21. století, tak už je více než nutné konečně stavět VRT. Staví je celý civilizovaný svět. Nebo vy považujete za vrchol pokroku auto?

A mimochodem, naše republika má z východu na západ 488 km. A i na vzdálenosti kolem 100km se běžně rychlovlakem jezdí. Prostě budete z Ústí nad Labem v centru Prahy za 25 minut. Na Západě běžné.

0/0
23.5.2017 13:11

P97a95v70e13l 15H54r91a88b38a15l 9445390921232

Teď jen rychle určit trasu rychlodráhy, aby státní Pozemkový fond rychle prodal pozemky spekulantům, načež je potom stát za padesátinásobek od nic vykoupil zpět. To je nejvýnosnější podnikání v ČR.;-(

+3/0
23.5.2017 6:39
Foto

P48a17v31e58l 73M10a48k45o98v69e70c 8308765481

Všechny pozemky, kde by v budoucnu měly být nějaké silnice, železnice, vodní díla a ostatní veřejně prospěšné stavby již byly dávno prodány. Současnými vlastníky jsou hlavně politici všech současných parlamentních stran, případně jejich kmotři a "političtí podnikatelé"...:-(

+1/0
23.5.2017 11:39

A12l74o32i27s 60M72a77t65e19s 2239820966150

Zkoumal někdo kolik lidí bude t.zv, rychlovlaky jezdit ???

+1/−1
22.5.2017 23:49

M11a51r81t19i63n 81K34o12ž29í15n 1835606301800

Předpokládám, že minimálně ČD mají zmapováno kolik lidí jezdí na relaci Drážďany-Praha-Brno-Břeclav. Jako nezaujatý pozorovatel můžu říct, že v Brně jsou ty vlaky celkem dost obsazené, bez ohledu na to, zda jedou na Vídeň, či Budapešť.

+1/0
23.5.2017 0:14

T61o95m10á41š 83M76o52r86a62v81č26í78k 3307456823965

Několik studií se dá najít. Tak například Brno-Praha cca 25 000.

0/0
23.5.2017 0:58

P18e74t76r 94D47v92o27ř60á17k 9484517462810

Každopádně to má ambici přebrat většinu provozu mezi spojenými aglomeracemi, protože to bude výrazně rychlejší než současná doprava.

0/0
23.5.2017 9:38

L69a48d66i39s91l25a69v 19M80a98c30h61á24č87e98k 8919837617880

Přeloženo do češtiny: vláda resp. Ťok, tudíž ANOfert přihrála desítky milionů korun z našich peněz svým kamarádům, kteří zpracují nic neříkající a neřešící blábol. Silnice a železnice budou neustále ve stejném katastrofickém stavu jako dnes

0/−3
22.5.2017 23:20

J28i31r95i 18D83v35o43r67a78k 7490349444346

Hlavně tam nezapomeňte udělat pár přéjezdů se závorama projektanti.

0/0
22.5.2017 23:18

J16i14ř92í 43V59o48r37l29í23č87e36k 9747564423326

Tato malá země nepotřebuje rychlotratě a rychlovlaky, ani desítky studií o nich. Tato země potřebuje rozsáhlé investice do obnovy a modernizace stávajících sítí železnic a hlavně silnic všech tříd, mostů, lodních cest.

+2/−10
22.5.2017 22:59

M15a27t68ě32j 86V61o27n60d72ř39i82č14k57a 4564900698566

Jenže současné tratě, byť modernizované, již nepostačují kapacitně.

+7/−1
22.5.2017 23:04

R64a94d55e19k 93U65r42b45a33n 4699150434697

Tato země potřebuje především nové tratě a nové dálnice, jejichž neexistence přetěžuje součastnou infrastrukturu, kterou nezbývá než jen velmi nákladně flikovat.

A když už se budou nové tratě stavět, nemá smysl je stavět na rychlost pod 300 km/h.

+6/0
22.5.2017 23:06

R42a36d91e20k 62J60a79n12a56t71a 9875536304142

Váš názor je typicky laický.

Patrně nevíte, že téměř všechny naše současné tratě vznikaly před 100-150 lety a jejich trasování odpovídá tehdejším potřebám a možnostem. V podstatě není možné je "obnovit a modernizovat" pro potřeby 21. století.

Až na pár výjímek a to bylo to, co se teď modernizovalo pod názvem "traznitní koridory" - pár před těmi 150 lety hlavních a nejvelkoryseji trasovaných tratí se opravilo tak, aby se nerozpadly a aby po nich mohla jezdit nákladní a meziregionální doprava (ano, to co dnes u nás jezdí za vlaky, je průměrnou rychlostí na úrovní tzv. RegionalExpresů v Německu).

Dálkovou dopravu dnes v Evropě reprezentují VRT. Jediná taková dálková doprava dokáže předhonit auto do 1000 km i letadlo a tudíž se uživí v 21. století. A VRT nelze postavit předěláním současné trati (podobně jako předěláním silnice z 19. století nikdy nevyrobíte dálnici).

+6/−1
22.5.2017 23:13

P75e44t79r 72D32v28o79ř20á60k 9864237202610

Jako byste tvrdil, že není potřeba dálnic, ale stačí opravit silnice 2. a 3. tříd. Původní železnice dávno nevyhovuje dnešním potřebám a jejich modernizace nepřinese žádaný efekt.

0/−1
23.5.2017 9:26

K36a86r63e91l 22B26l12á95h55a 1215466931399

Tak tohle mne nechává klidným. Zatím nemáme peníze ani na to, abychom měli rozumná nádraží. A i když by z EU mohla část investic přijít, musel by stát stejně někde docela velkou část financí sehnat.

+1/−2
22.5.2017 22:51

R88a53d17e32k 66U64r72b60a65n 4109520964827

peníze fakt nejsou problém. Ani u těch nádraží. To je spíš jen neschopnost radních.

+2/−1
22.5.2017 23:08

R24a89d32e75k 14J96a51n98a53t25a 9925786744362

Přesně tak. Nedávno se psalo, že jsme zvládli v kapitole doprava vyčerpat pouze 7% peněz od EU, co jsme mohli.

Peněz je dost. Problém je neschopnost politiků a zaostalost jejich myšlení. Nejsou připravené projekty - a připravit projekt, to je hlavně o snaze, nikoliv o penězích.

+1/−1
22.5.2017 23:17

K28a18r30e32l 42B78l91á39h35a 1125376291579

Tak to je pro mne docela novinka, že peníze nejsou problém.

0/0
23.5.2017 14:20

C46h10r70i85s20t94i38a12n 21M72o79r16g49e51n40s45t38e24r52n 5915386546524

Francie je mnohem dal, ano. Ale taky je tam tam neskutecnej bordel napr. v rezervacnim systemu a prezamestnanost. Ve Svycarsku na nadrazi clovek nepotka nadrazaka, ale ve Francii tam porad nekdo pobiha. Ovsem ze by se pretrhli...

+1/0
22.5.2017 22:28

J44a76n 19J28e89m84e64l30k47a 1835480

Kdyby se 10 let nevedla megalomanská debata o vrt Praha Benešov Brno, na 350, mohl se za EU peníze třeba postavit 5 koridor na 200/250. Praha, Boleslav, Turnov. Směr do kterého do Prahy dojíždí hromada cestujících.

+1/0
22.5.2017 22:14

M14a97r81t39i81n 83K45o34ž16í44n 1505266921360

Ta VRT přepraví minimálně o dva řády více cestujících než koridor na Turnov a pokud ji postavíme zavčas, tak nedojde k tomu, že budeme od evropských VRT naprosto izolovaní.

+4/0
22.5.2017 22:27

K61a92r95e86l 83B37l29á91h57a 1355186101769

Jak jste přišel na dva řády?

0/0
22.5.2017 22:52

J48a26n 56J52e41m32e10l46k41a 1625980

O 2 řády asi těžko. Už jen nákladní doprava do Boleslavi. Stejně se to muselo předělávat (Kolín, Boleslav). Někde byla mapa s počty cestujících. Tenhle směr byl stejný nebo možná i silnější.

0/−1
22.5.2017 22:55

L41u68d55ě14k 47K18r93á60t26k90ý 2387906678423

Vyhazování peněz by jim šlo. Zajímalo by mne, za jakou dobu je odhadovaná navrátnost těchto projektů. Životnost stavby 20 let a návratnost 100 let???? To nikdo raději nezjišťuje. :(

0/−8
22.5.2017 21:44

V56l28a22s50t56i30m81i16l 96K17o59c90u18r92e91k 4896303400964

A jakou návrtanost mají např. investice do armády, školství, ...... návrtanost je pojem ze soukromého podnikání

+4/0
22.5.2017 21:56

K55a25r81e25l 53B48l41á56h83a 1855206341879

Třeba u školství si tu návratnost docela umím představit. Vy ne?

0/0
22.5.2017 22:52

V20l77a75s81t33i90m16i77l 59K61o57c95u87r26e84k 4666333100174

Díky za názor, samozřejmě školství má vysokou návratnost, myslel jsem jen to ve smyslu, že se to obtížně vyčísluje, nic více.

0/0
23.5.2017 2:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.