Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Větší konkurence v oblacích? Rusové s Číňany vyvinou nové letadlo

Čína a Rusko dokončily registraci společného podniku, který bude vyvíjet a vyrábět tryskové dopravní letadlo. Odstartovaly tak projekt, jímž hodlají konkurovat firmám Airbus a Boeing, které tomuto trhu už léta dominují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a24n 60Č37e93k97a20l 7839375814234

Takových pokusů už bylo... Ano, asi získají zakázky, které budou "povinné", ve smyslu státní aerolinky apod., ale ve zbytku světa je paběrky... Viz Suchoj...

0/0
24.5.2017 16:47

F87a53b35i74o 47S76g70a45t68t49o41n74i 9391860127100

Ale houby, to si myslel před 30 lety Mc Donnell Douglas taky a kde je mu konec... Airbus se prosadil až v 90. letech, proč by to nemohl zkusit někdo další ? Když i Brazílie prodává hodně dobré letouny...

0/0
23.5.2017 22:38

M77i57c94h34a33l 66S36t54e41b98l53o 5929951174437

Minimálně 15 let jim to dá, takže není co řešit...

0/0
23.5.2017 8:10

L91i16b27o46r 40V64e94n35g65l10á39ř 4744615352524

doufam ze se v tom nikdy neproletim;-D

0/0
22.5.2017 23:12

M24a67r54t65i44n 54H49e78i23s19l95e40r 4504246192449

Budou kopírovat?

Jinak novou verzi Tu 154 asi zvládnou postavit - bude to ale prodejné?

+3/−1
22.5.2017 18:26

J90i37ř50í 87K81o43c79u68r17e71k 6405574925678

Když se to vezme kolem a kolem, tak rusové umí postavit proudový motor vysokého výkonu. Jenže armáda se až tak moc nedívá, jestli to žere o 10 % paliva víc nebo míň. Armádě je taky vcelku jedno, jestli je živtonost motoru 5.000 hodin nebo 20.000 hodin. Ne tak v komerční sféře. Tam se podívají na TCO a zjistí, že za 15 let provozu zaplatí 2x tolik za núsporné letadlo. Kaněc filma.

0/−1
22.5.2017 18:06

J71o11s88e40f 68M78i41š69k63o28v33s61k60ý 9118841251258

Ambiciózní projekt, který ale stojí spíš na politických než ekonomických základech a to nebývá pro realizaci dobrá perspektiva.

+2/0
22.5.2017 18:03

P21e55t14r 98K33r47e26j18z33e40k 7139776

Nevěřím tomu že Rusové nebo Číňani mají know-how na to postavit takové letadlo,vždyť i ten čínský comac je z velké části smontovaný ze součástek ze západu,nebo takové motory,prostě chtít můžou ale ta technologická propast je veliká.:-/

+3/0
22.5.2017 17:49

J62a21n 68C20r15h47á64n 4812563563

V Rusku se stále vyrábí Il-96, čtyřmotorový ekvivalent Airbus 340, který má dvoumotorového sourozence Airbus 330. Takže dvoumotorový derivát Il-96 by byla nejsnažší cesta.

0/0
24.5.2017 9:28

V46á43c12l96a80v 18V49a72n25ě49k 2833203798551

Možná by do toho spolku mohli přidat KLDR, tam mají poslední dobou dost dobré výsledky v létajících strojích co samovolně padají.

0/−2
22.5.2017 17:34

M18i51l55o88š 42B35o68u55k93a52l 8553947923574

Dobrá dvojka... ty mají v kopírování velké zkušenosti... dílo se jistě podaří...;-D

+2/0
22.5.2017 17:19

F81r48a73n55t15i15š18e48k 26N76o89v78o73t31n42ý 7312699220

Bez nakoupených motorů a dalších dílů by postavili akorát tak draka - papírového.

+1/0
22.5.2017 17:19

T47o53m70á31š 37C84h35r48a14s89t53n68ý 2701214621553

Pokud to bude ekonomicky schopne letadlo s dostatecne variabilni rodinou modelu, mohlo by nahradit dvojku Boeing-Airbus v mimoevropsko-americkych trzich. Coz je dost zajimavy obchodni podil, ktery ten projekt bez vyhrady zaplati...

+2/0
22.5.2017 16:40

R30a69d53e89k 61U96r17b43a94n 4509830344867

Bude létat maximálně na domácích trzích, kde si to firmy korupcí prosadí. I kdyby bylo stejně kvalitní a spolehlivé jako Boeing a Airbus, což je vysoce nepravděpodobné, zájemci dají přednost zavedeným značkám už jen kvůli vybudované servisní infrastruktuře. Na tenhle trh se jen tak někdo nový nedostane. To by musel přijít s něčím úplně novým.

Ale i tak to může být výdělečné.

+6/0
22.5.2017 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.