Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Měřené úseky se na D1 zatím rozšiřovat nebudou, zasáhl antimonopolní úřad

Úřad na ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením Ředitelství silnic a dálnic uzavřít tendr na dodávku měřících systémů pro dálnici D1. Měření rychlosti vozidel se tím opět odsouvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O47n27d59r11e53j 11V51a68l27o97u30s57e95k 4660931747121

Úsekové měření je o tom, přimět některé rádoby závodníky k dodržování předpisů.

Kdo předpisy dodržuje, tak s tím nemá problém.

Kdo ne, tak tu v diskusích držkuje.

Tak to prostě je. Tečka.

0/−3
24.5.2017 21:04

J73o30s54e12f 16B39r73o46ž48e12k 7673495112621

Když tak poslouchám informace o haváriích, tak v opravovaných úsecích je nejvích havárií právě na tom jednom, kde se měří. Kupodivu nejméně v tom jednom, kde je povolená 100 Km. Čím to asi tak je?

+1/0
24.5.2017 8:51

P68a81v45e32l 15Š31v42a60r43c11e39r 1340388812247

Že by v omezení kde je povolená 100km/h byl jízdní pruh podstatně širší?

0/0
24.5.2017 10:03

P20a60v80e12l 90Š96v32a55r33c41e87r 1850648142987

Docela se divím, kolik lidí považuje omezení rychlosti v rekonstruovaných úsecích, kde se pohybuje spousta lidí, jen za buzeraci státu a způsob jak vybrat peníze. Co takhle srovnání jak se to dělá v Německu nebo Rakousku?

0/−2
24.5.2017 7:45

J83o29s25e44f 61B75r59o43ž88e52k 7693235852521

ad a) nikdy jsem neviděl v Německu, že by zavřeli 5 km úsek, protože na 100 m opravují most.

ad b) nikdy jsem neviděl, že by stáhli dopravu do jednoho pruhu na 10 km přes ranní špičku, protože jedou sekat trávu ve vnitřím pruhu (např. včera u Brna).

ad c) většina omezení rychlosti je proměnlivá, takže je omezení jen tam, kde to je nezbytné a kdy to je nezbytné. Ano, třeba při opravách tunelů (věčných) kolem Regensburgu je rychlost taky omezena na 80. Ovšem u nás když zavřou jeden pruh ze tří v Lochkovském tunelu (směr nahoru), tak omezí rychlost na 60 - např. včera večer.

ad d) nikde jsem neviděl, že by v zúžení měřili rychlost. Reakce některých řidičů jsou totiž takové, že automaticky spomalí na 70, aby nepřekročili (tachometrových). Takže ve finále jedou 60tkou a samozřejmě za nimi zbytečné kolony. Pokud by to nechali být a řidiči jeli tachometrovou 90tkou, tak se výrazně zvýší propustnost. Pokud se tam pohybují dělníci, tak stejně všichni automaticky ještě zpomalí, většinou ale cca 14 hodin denně tam nikdo není a není proto žádný důvod výrazně zpomalovat.

Takhle bych mohl pokračovat skoro do nekonečna.

+3/0
24.5.2017 8:59

P72a80v11e90l 31Š38v50a85r47c20e65r 1450358212907

Ad x) znamená že doplňujete již existující odkaz ;-)

K bodům a) a b) i c), tyto se vůbec netýkají probíhající rekonstrukce D1.

Mě šlo spíš o uvědomění si, že jen remcáme, jak u nás všichni jezdí jako prasata o kolik je to v "civilizovanějším" zahraničí lepší - v česku je normální porušovat rychlostní omezení a v zahraničí si to málokdo dovolí - větší kontrola i pokuty. A jak se nám to nelíbí, když jen a pouze v rekonstruovaných úseků musíme začít dodržovat rychlost.

Ještě k ad a) a b), máte pravdu a nevím proč to u nás nejde líp zorganizovat

ad c) Tunely jsou prostě nebezpečné - v některých státech se jezdí 60 i bez omezení. Omezení nastavuje předpokládám ostraha tunelu, pokud je v tunelu nějaká "nezvyklá" situace, omezí rychlost. Na jejím místě by každý udělal to samé a nevzal si na triko případnou nehodu.

ad d) v zahraničí se v omezení měřívá běžně. To že auta zpomalí, když projíždí vedle pracujících dělníků? Fakt?

Co další věc- jezdím D1 často a v minulém roce bylo minimum nehod v "Brněnském" měřeném úseku rekonstrukce.

0/−1
24.5.2017 10:00

J26o45s76e55f 44B27r19o18ž92e30k 7473595272911

Proč by se c) netýkalo rekonstrukce D1? Proměnlivé značení, aby v době kdy tam jsou dělníci bylo 80 a jinak 100 (třeba ve 3 ráno, když nikde nikdo) - to není pro D1?

Já ji jezdím velmi často letos. A skoro pokaždé pokud je havárie, tak je v tom měřeném úseku (třeba včera) a samozřejmě před stažením do 1 pruhu a v 1 pruhu.

Měření jsem opravdu v rekonstruovaném úseku v Německu nikdy neviděl - a že jsem tam jezdil dost, poslední 2 roky už moc ne, tak nevím, jestli se tohle změnilo.

Obecně je omezování rychlosti - všude - hodně zbytečné. Kolik je úseků, kde je omezena rychlost na 80, protože je v odstavném pruhu na 10 metrech několik svislých značek s červeným pruhem - klidně půl roku - a v podstatě nikdy nikde nikdo?

Proč se při opravě např. chodníku snižuje rychlost na 30, když to nezasahuje do vozovky? Jen proto, že tam bude někdy dělník - on když je tam chodec tak tam může být 50, ale s dělníkem ne? Atd.....

+1/0
24.5.2017 10:57

P58a30v82e45l 13Š60v59a86r93c42e75r 1570978812147

V Německu se měří na dálnici někde u měst a pak v omezení - a flastr dostanete i za překročení i o 3km/h.

Že je nevětší provoz - nejvyšší riziko nehody v omezení nejblíž Praze je normální.

Omezování rychlosti není zbytečné především v těch rekonstruovaných úsecích - nebo z toho co píšete, myslíte že by bylo méně nehod, kdyby se tam jezdilo rychleji?

Konkrétní případy zapomenutých značek, nebo zbytečně ponechaných se stávají a nemají nic společného s omezením a měřením rychlosti v opravovaných úsecích. Až nějakou takovou uvidíte, zavolejte na ŘSD nebo policajty.

Když se opravuje chodník lemující vozovku, práce se musí částečně provádět i ve vozovce. Chodec navíc může být oproti dělníkovi ve střehu před případným nebezpečím. Pokud si zkusíte práci u frekventované cesty, pochopíte.

0/−1
24.5.2017 12:30

J77o25s50e47f 51B72r16o91ž66e51k 7343625722171

Aha, takže je normální, když je nejvíce nehod nejblíž Praze - jenže měřené omezení není před Prahou poslední, ale předposlední.

A nejde o zapomenuté značky - každý kdo občas jede dálnicí ten stav zná - snížení rychlosti na 80, pruhy v podstatě nezúžené, nikde nic půl roku ........... a v podstatě všichni to omezení ignorují, jak jinak.

A k té opravě chodníku - mluvil jsem o tom, že vůbec do vozovky nezasahuje!!!! Většinou je tam ještě zábrana a stejně tam je omezení. To, že někde opravují chodník a zaberou si půlku vozovky, protože přece někde parkují auto, kterým přijedou ten chodník opravovat, je další věc.

0/0
25.5.2017 7:31

T70o83m77á33š 93H87u89d81e10č31e60k 3413383509443

Bezpečnost? Kecy, jde jenom o prachy!

+5/0
23.5.2017 22:52

R79a86d29e37k 13N25e14u96m22a74n28n 5522372268935

měřit rychlost na nejbezpečnější komunikaci ;-€Rv

Jen zmetkové vybírají peníze

Dopravněpolicejní fašizmus

+4/0
23.5.2017 22:16

K77a96m86i79l 33D57o97l34e13z93e24l 6942246284862

aby jakasi podradna pseudoorganizace typu RSD mela pravo merit rychlost a predavat nelegalne porizene zaznamy policii to by tem lemplum slo, ale aby opravy byly profesionalne planovany a provedeny, s tim ma tahle parta darmozroutu problem.

+4/0
23.5.2017 22:08

T20o43m65á56š 86Z64e15m35a68n 3905658854655

Byznys plán je jasný:

Najít nebo vytvořit místo, kde je limit výrazně nižší než přiměřená rychlost a nasadit automatické měření.

V úseku, kde jsou pracovníci, by se omezení pod možnost komunikace dalo pochopit, ale 80 na již opraveném a nezúženém úseku je jen o kasírovaní.

p.s. Byl stát v USA, kde nebyl rychlostní limit i mimo dálnice - po zavedení limitu stoupl počet obětí nehod 2x! A i u nás v letech 2007 a 2008 po zavedení bodového systému (práva městapa kasírovat a "absolutní přednosti chodců") vzrostla nehodovost i počet mrtvých.

+5/0
23.5.2017 20:35

J58i74ř45í 61L65i16b52e62r 6548580270862

Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A jak přispěly bezpečnosti provozu? Tím, že ti řidiči bezpečně projeli měřeným úsekem?

+7/0
23.5.2017 17:50

R81a62d25e43k 88N29e89u78m34a64n84n 5852792398395

vybraly se prachy

+1/0
23.5.2017 22:13

J72i71ř28í 87L66i71b41e74r 6378580610392

Bohužel ano :-(

0/0
23.5.2017 22:56

F18r74a33n64t83i47š69e14k 12M88o91s78s 8702753179409

Jo, Klimkovický tunel, to je taky pěkná sviňárna a nesmyslná past na lidi. Taky tam po zavedení měření vzrostl počet nehod, protože lidi koukají na tachometr a ne před sebe. Ale to už se nikde nepíše.

+10/0
23.5.2017 17:33

F93r89a58n81t36i76š79e90k 36V69o59p24r49š86á87l84e36k 3899806130114

150 tisíc přestupků? Tak to hodně zdaru při jejich vymáhání! ;-D Tak to stačí se odvolat (ideálně bianko) a ouřada to hodí pod stůl... ;-)

+4/0
23.5.2017 16:53

B98o10h48u19m34i36l 82S79t48e27j90s64k11a80l 5473104791123

"Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu."

Jaké přestupky to byly a jak jejich zaznamenání přispělo k bezpočnosti provozu se ale už nikdy nedozvíme...

+8/0
23.5.2017 16:39

F40r93a41n38t23i87š55e64k 24V11o17p52r79š93á13l39e93k 3889206710124

Přispěly k bezpečnosti provozu jak? Že každý "hypnotizuje" tachometr a nedává pořádně pozor, co se před a za ním či vedle něho děje?

+9/0
23.5.2017 16:56

P49e96t21r 87P52e68t59r 6483152498843

to jo, protože nechat tam zase jezdit ta hovada 130 ve zúžení mezi kamiony a dělníky je mnohem bezpečnější.

Moc dobře si pamatuju, když se D1 začala opravovat. Každých 100 metrů bylo na asfaltu rozmlácené zrcátko, takže mi neříkejte, že ta 80 je méně bezpečná. To je jen výmluva, proč jezdit jak prase.

0/0
23.5.2017 22:21

J55a87n 49D18l68o69u85h60ý 8636680223800

tak mají chytat ty, co tam jezdí 130 a ne 85:-/

0/0
24.5.2017 8:39

R71i95c46h96a60r70d 85V57a89c18e98k 5901968302508

Zaveďte do měření rychlosti konkurenci. Ještě je pár rovných úseků s nesmyslným omezením rychlosti, tak bych jeden obsadil se svým zlatým radarovým prasátkem.

+4/0
23.5.2017 16:12

P70a29v95e26l 19N61o32v95á91k 2533933706340

a cajti mají po prd**i:-) bonusy nebudou:-)))))))

+1/0
23.5.2017 15:51

K12a58r17e43l 37V25a48l90i16š 7709976768282

Dálnice, jediné kde to měření nevadilo. Úředníci zase pomohli sobě. ;-€

0/0
23.5.2017 15:42

P90a93v47e87l 58Š21ť47a29s25t40n67ý 6524128294498

Myslíte na dostatečně široké, skoro rovné silnici s odděleným protijízdným pruhem?

+2/0
23.5.2017 15:46

K10a53r52e65l 10V61a55l40i10š 7659636808802

Nemluvím o německých dálnicích. ;-D

0/−1
23.5.2017 16:00

F58r63a57n96t48i90š69e37k 57V14o94p82r32š15á86l28e49k 3899346950974

A tak buďme objektivní, i v ČR jsou už úseky, které jsou takové menší demo dálnice... ;-D

+1/0
23.5.2017 16:54
Foto

T90o62m28á41š 76H65e45r63c47e31g 3940409650690

Na dálnicích ročně zemře asi 20 lidí. To už i víc lidí se udáví jídlem.

Tohle je čistě tahání peněz z lidí. Nebezpečné situace tam vznikají především proto, že to je 10 let rozkopané a zúžené, ne proto, že tam lidi jezdí rychle. A místo toho, aby se vymyslelo, jak to opravit rychleji, tam dají radar.

+2/0
23.5.2017 20:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.