- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Úsekové měření je o tom, přimět některé rádoby závodníky k dodržování předpisů.
Kdo předpisy dodržuje, tak s tím nemá problém.
Kdo ne, tak tu v diskusích držkuje.
Tak to prostě je. Tečka.
Když tak poslouchám informace o haváriích, tak v opravovaných úsecích je nejvích havárií právě na tom jednom, kde se měří. Kupodivu nejméně v tom jednom, kde je povolená 100 Km. Čím to asi tak je?
Že by v omezení kde je povolená 100km/h byl jízdní pruh podstatně širší?
Docela se divím, kolik lidí považuje omezení rychlosti v rekonstruovaných úsecích, kde se pohybuje spousta lidí, jen za buzeraci státu a způsob jak vybrat peníze. Co takhle srovnání jak se to dělá v Německu nebo Rakousku?
ad a) nikdy jsem neviděl v Německu, že by zavřeli 5 km úsek, protože na 100 m opravují most.
ad b) nikdy jsem neviděl, že by stáhli dopravu do jednoho pruhu na 10 km přes ranní špičku, protože jedou sekat trávu ve vnitřím pruhu (např. včera u Brna).
ad c) většina omezení rychlosti je proměnlivá, takže je omezení jen tam, kde to je nezbytné a kdy to je nezbytné. Ano, třeba při opravách tunelů (věčných) kolem Regensburgu je rychlost taky omezena na 80. Ovšem u nás když zavřou jeden pruh ze tří v Lochkovském tunelu (směr nahoru), tak omezí rychlost na 60 - např. včera večer.
ad d) nikde jsem neviděl, že by v zúžení měřili rychlost. Reakce některých řidičů jsou totiž takové, že automaticky spomalí na 70, aby nepřekročili (tachometrových). Takže ve finále jedou 60tkou a samozřejmě za nimi zbytečné kolony. Pokud by to nechali být a řidiči jeli tachometrovou 90tkou, tak se výrazně zvýší propustnost. Pokud se tam pohybují dělníci, tak stejně všichni automaticky ještě zpomalí, většinou ale cca 14 hodin denně tam nikdo není a není proto žádný důvod výrazně zpomalovat.
Takhle bych mohl pokračovat skoro do nekonečna.
Bezpečnost? Kecy, jde jenom o prachy!
měřit rychlost na nejbezpečnější komunikaci
Jen zmetkové vybírají peníze
Dopravněpolicejní fašizmus
aby jakasi podradna pseudoorganizace typu RSD mela pravo merit rychlost a predavat nelegalne porizene zaznamy policii to by tem lemplum slo, ale aby opravy byly profesionalne planovany a provedeny, s tim ma tahle parta darmozroutu problem.
Byznys plán je jasný:
Najít nebo vytvořit místo, kde je limit výrazně nižší než přiměřená rychlost a nasadit automatické měření.
V úseku, kde jsou pracovníci, by se omezení pod možnost komunikace dalo pochopit, ale 80 na již opraveném a nezúženém úseku je jen o kasírovaní.
p.s. Byl stát v USA, kde nebyl rychlostní limit i mimo dálnice - po zavedení limitu stoupl počet obětí nehod 2x! A i u nás v letech 2007 a 2008 po zavedení bodového systému (práva městapa kasírovat a "absolutní přednosti chodců") vzrostla nehodovost i počet mrtvých.
Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jak přispěly bezpečnosti provozu? Tím, že ti řidiči bezpečně projeli měřeným úsekem?
Jo, Klimkovický tunel, to je taky pěkná sviňárna a nesmyslná past na lidi. Taky tam po zavedení měření vzrostl počet nehod, protože lidi koukají na tachometr a ne před sebe. Ale to už se nikde nepíše.
150 tisíc přestupků? Tak to hodně zdaru při jejich vymáhání! Tak to stačí se odvolat (ideálně bianko) a ouřada to hodí pod stůl...