Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o96m37á67š 98R75ů44ž77i82č61k87a 8855665814906

Soumrak přichází, ale není vyvolán zákazníky, ale plánovanými zákazy a omezeními. Lidé by si naftu kupovali, ale bojí se že s ní nebudou moct jezdit po městě.

A srovnávat procenta prodejů nafty a benzinu u nás a v Německu není vypovídající - v Německu se prodává nepoměrně více velkých aut vyšších tříd s velkými dálničními nájezdy, kam se nafta hodí více.

0/0
26.5.2017 10:01

B89o24h12u96m65í15r 34E13l54i37á61š 1731608524312

pořád se budu opakovat..ale

nafta patří do traktoru a náklaďáku..možná do nějaký větší dodávky..

do osobáku zásadně benzín..

doba kdy se kupovala nafta od kamaráda Franty co je bagrista a lila se do dvojkovýho golfa který spálil všechno je pryč..

už jen ta magorárna že dvě naprosto stejná auta od stejné značky,jedno diesel a druhý benzín..je rozdíl jen v kupní ceně u novýho je 50-70 tis..a pak samozřejmě veškerý servis daleko dražší

ale samozřejmě že zaryté nafťáky nikdo nepřesvědčí..ti si melou svoje

+2/−4
25.5.2017 8:54

T24o17m54á65š 83R96ů81ž60i72č55k60a 8405445674186

Stejně jako vy...

+1/0
26.5.2017 9:55
Foto

M13i13r29o14s25l55a71v 56S22t67e81i34n70e42r 6698194733375

Soumrak přichází Zeleným, ta strana dělá vše pro to, aby si odradila voliče.

Chce zvyšovat daně, pomlouvá diesly, které přese všechny pomluvy mají o třetinu nižší spotřebu paliva a chtějí zvýšit dovoz muslimů z Afriky.

+8/−2
24.5.2017 19:46

M34a36r21t16i39n 69S74e17d57o41n80a 2185526516819

Diesel nema v osobni aute co delat. Jedine plus je nizsi spotreba a vyssi kroutici moment, jinak same minusy. A pindy o muslimech v clanku o dieselech jsou uplne mimo.

+2/−3
24.5.2017 19:57

S80t10a42n26i83s22l32a14v 50R46o79s80e36c88k25ý 9435919571199

Jaké jsou ty další mínusy? 6 let jsem měl starého dýzláčka a byl jsem z něj nadšen.

+4/0
24.5.2017 20:01
Foto

V96i74t 31C92h39a90l79u88p43a 5652277512916

Co třeba extrémně vysoké náklady na údržbu? Proč stojí DPF nebo vysokotlaké čerpadlo několik desítek tisíc Kč? Jedno vstřikovadlo cca 10 tis. to jsou šílené sumy. Turbo 10 tis . a víc...dále spojka s dvouhmotou, také bizarní sumy. Když je nový diesel, tak pravděpodobně vydrží do cca 200 tis. km bez náročných oprav, ale to je cca 5-6 let provozu. Až masově pustíme přívaly těchto dílů z druhovýroby z Číny za zlomek ceny, pak se možná ojetý diesel vyplatí, do té doby dám přednost benzínu....

+1/0
25.5.2017 8:18

M74a76r38t61i61n 66V31a55l52e36š 2787886545561

Nechci vám kazit iluze, ale jak to bude s dnešním moderním benzínem??

To turbo je tu taky , udělaly z toho malej lehounkej tříhrnek. Minimum materiálu - a vysoký výkon. Fyziku a výdrž materiálu nešidíte. Jak dlouhoho vám ten motůrek vydrží. A kolik pak budou stát opravy???

0/0
26.5.2017 11:16

B52o13h16u93m11í37r 25E62l65i47á17š 1831168864462

že by drahý servis??že by ..to stále omílané životní prostředí??zimní nafta..

0/0
25.5.2017 8:56

D11a21n21i54e98l 91D91r32n97e90c 6981829426672

Zakazovat vjezd dieselům je zbytečnost, stačilo by kontrolovat jejich stav, upravit testovací cyklus tak, aby odpovídal realitě a konečně opustit dogma, že ekologičnost auta se pozná podle emisí CO2 vycházejících z výfuku.

Pro městské popojíždění sice není diesel příliš vhodný, ale např. na dálnicích je situace jiná. Na rozšíření dieselů do malých městských vozů mají svůj díl politici, to oni nabádají lidi, aby si kupovali auta podle emisí CO2 vycházejících z výfuku, oni zavádějí daně podle produkce CO2 a mýto, stejně tak oni ve jménu boje proti autům úmyslně zhoršují průjezdnost, což má na produkci emisí katastrofální dopad.

Jinak ve výfuku moderních dieselů (fungují-li tak, jak mají) je běžně méně pevných částic než v ostravském vzduchu (jedná se o data z reálného provozu, nikoliv ze zkušebny).

+1/0
24.5.2017 18:48

M23a68r35t17i45n 36S62e64d75o71n93a 2495716696439

Co se navazite do ostravskeho vzduchu. Diky krachu prumyslu tam dnes znecisteni tvori hlavne auta.

0/−1
24.5.2017 19:59

P60e34t50r 67H88o14r28á93k 1829663209504

Jaké velikosti a kolik je částic ve výfuku moderního dieselu?

0/−1
24.5.2017 21:23

D91a94n49i11e44l 33D39r66n55e18c 6111739286332

Čerpal jsem z výstupů projektu MEDETOX, nějaké grafy ohledně velikosti a množství částic jsou zde:

http://www.medetox.cz/wp-content/uploads/2012/04/VUD-Vojtisek-nanocastice-motory-2015-07-031.pdf

Pokud máte čas, tak jsou zajímavá tato videa:

https://www.youtube.com/watch?v=7qNB7l_LRQI

https://www.youtube.com/watch?v=nZHb6vgOw_I&t=1295s

0/0
27.5.2017 3:21

J42i84ř14í 19E71r39b36e56n 1353954596217

Jaký testovací cyklus podle vás odpovídá realitě?

0/0
26.5.2017 21:06

D72a33n61i43e84l 48D55r31n44e70c 6921159836982

Ruku do ohně za to nedám, ale myslím si, že asi Artemis

Porovnání jednotlivých cyklů zde:

http://www.medetox.cz/wp-content/uploads/2015/07/2015-10-Ovzdusi_Beranek_Emise_EURO6_zazehoveho_motoru_s_primou_tvorbou_smesi_behem_uznych_jizdnich_cyklu-prezentace.pdf

0/0
27.5.2017 0:29

M79i74r93e59k 88B27á38r31t57a 2195927180481

Soumrak spalovacích motorů přichází by měl znít titulek. Když se podívám na nabídku motorů skoro všech značek, začíná mi být nevolno, když čtu recenze o jejich spolehlivosti.... A díky slavným emisím vyhraje ten, kdo bude mít starý karburátorový motor...

+3/−2
24.5.2017 16:33

M85a18r16t90i39n 38K15a95r82á41s59e58k 9888103938718

Kde jste narazil na nejake recenze spolehlivosti dnesnich motoru ve srovnani napr se starsimi?8-o

+2/−1
24.5.2017 16:35

M97i10r64e63k 49B93á65r62t30a 2225597410971

Přečtěte si něco o přímém vstřikování, přeskakování rozvodů atd...

+2/−1
24.5.2017 16:38

M38a12r54t66i20n 33K72a34r77á83s65e96k 9908723828648

Nejaka statistika o tom, ze by primovstrikove motory nejak neplanovane odchazely driv nez je obvykle? Preskakovani rozvodu je prave ta konstrukcni vada u jedne automobilky u jedne rady motoru (takove prusery byly i drive)

+1/−1
24.5.2017 16:44

D30a82d30a54k 89P97e60t13r 7171530244198

Jak krásně chrastily triplexy u Škodovek.

0/0
24.5.2017 18:18

D16a35d75a87k 20P39e29t20r 7461970574128

Přeskakování rozvodú? Nepřeskočilo vám?

+1/−2
24.5.2017 18:16

J65a68r53o42s53l39a75v 69D87r78o63z24d 6683679240737

Tak svet aut neni jen koncern Volkswagen. Je fakt, ze VW jde se spolehlivosti do kopru, ale naopak drivejsi prusvihari se vzpamatovali. Treba Renault patri poslednich 10 let mezi nejspolehlivejsi znacky vubec.

0/0
27.5.2017 1:42

R81o70m46a65n 43M74a72r73t75í22n82e80k 3663570880418

Zrovna mám objednaný nový vůz v dieselu, do teď jsem měl jen auta v benzínu,změna je život.

+1/0
24.5.2017 16:30

J71o89z34e79f61a 62N54o15v87a54k65o72v80a 7456215500514

A neslo by to technicky resit tak, aby kazde auto melo filtr na zplodiny z vyfuku, ktery by sel jednoduse uzivatelem vymenit?

Jestli tomu dobre rozumim, tak i soucasna implementace do vyfuku neni uplne idealni, protoze staci kdykoliv seslapnout plyn (treba i v centru mesta) a za autem se zvedne oblacek cerneho dymu...

0/0
24.5.2017 16:09

M50a55r31t38i89n 87K90a86r81á95s87e95k 9118963238128

No to by urcite reesit slo, ale nevim co by lidi rekli na to, ze si musi treba co 1000km menit filtr za radove tisice korun.

Jinak za autem s funkcnim filtrem (tj nevykuchanym, neprasklym) se pri sebevetsim seslapnuti plynu nikdy neobevi zadny viditelny dym. Nektere auta muzou trochu "kourit" pri vypalovani filtru, ale ani toto se zpravidla nedeje....

+1/0
24.5.2017 16:32

J51o41z87e10f66a 84N49o97v55a40k62o22v19a 7296705340374

"Filtr za tisice korun" - to ten filtr nemuze byt recyklovatelny? Neco jako kdyz clovek meni prazdnou bombu na plyn za novou? (v tomto pripade plny filtr za prazdny)

0/0
24.5.2017 17:23

M24a93r75t52i29n 31K48a83r34á39s33e64k 9268953678828

No jasne ze muze (dela se to normalne s dnesnimi filtry), ale cisteni a repas takoveho filtru je proste narocny, to neni jak filtr ve vysavaci, ten fitr musi filtrovat poradne horke vyfukove plyny....

Opravdu nechapu, v cem vidite vyhodu mit filtr, ktery se po zaplneni musi vymenit, oproti dnenim filtrum, ktere, ktere se po zaplneni samy cisti....

0/0
25.5.2017 9:36

F76r92a49n19t52a 37N47u13d89l50i88s 5315163468837

Co budou dělat chudáci majitelé velkých SUV s velkými naftovými motory? Vždyť se kvůli zákazu vjezdu do měst nedostanou před svoji oblíbenou kavárnu a nebudou moci těmi SUV vytahovat!

Pane jo, taková diskriminace!

A nebo hned někdo vymyslí nějaké drahé povolenky, resp. "vyvolenky" jako povolení k vjezdu pro vyvolené, za pořádný ranec peněz? Aby se jako zase ukázalo, že kdo na to má, může si dělat co chce a jinej ne? Vůbec bych se tomu nedivil.

0/−2
24.5.2017 15:45

R50u57d42o88l86f 93S41t27e13p72a16n 3906419299750

Nezavidte.

+2/−1
24.5.2017 16:02

M16a55r38t81i85n 64S53e38d69o41n27a 2815126206779

A co k zavideni na SUV? Teren to neprojede a je to samy plast.

0/−1
24.5.2017 20:01

T20o45m30á48š 82R74ů94ž88i30č98k35a 8445165304656

Právě proto máte možnost volby - třeba taková Dacia Sandero, panečku...

0/0
26.5.2017 10:04

R43a16d85i86m 77P81o39l73á26š17e43k 9116143169119

Fakt je, že SUV je docela mor. Ve městě absolutně k nevyužití, až tunu hmotnosti navíc a ve městě potřebu víc plochy na parkování.

0/−3
24.5.2017 16:18

M38a86r88t43i40n 88K18a38r19á96s95e19k 9188423128888

No nevim, SUV ma zpravidla mensi pudorys a podobnou hmotnos jako srovnatelne auto klasicke konstrukce. Ono zas clovek nemuze srovnavat tanky stylu BMW X6 s fabkou, ale spise treba se sedmickovym BMW. Naopak takovy Renault captur neni do mesta nijak vyrazne horsi nez mala auta "ne SUV"...

+1/0
24.5.2017 16:34

A58n48t48o42n90í47n 95S88v22o75b39o43d61a 3144923649252

mýtus, sousedův Tiguan v TSI váží o pár desítek kilogramů víc než passat a je kratší, srovnávejte stejná auta, třeba Yeti a octavii, stejný základ, když budete srovnávat Polo s Tiguanem, tak tam stejně tu tunu navíc nenajdete

+2/0
24.5.2017 16:41

D13a90d90a43k 12P23e63t14r 7291960534468

Ale v čem podnikatelské paničky vyniknou?

0/0
24.5.2017 18:19

V91á31c44l17a20v 47K91o94v72á97ř 1492371497944

Nepleťe si USV a terénní vůz.

0/0
24.5.2017 20:02

M97a97r70e42k 30M83a29l79ý 1742808961950

Koupí si SUV na benzín, to není problém.

+1/0
24.5.2017 16:19

T92o33m44á51š 98R14ů92ž74i57č70k19a 8455185674106

Franto, přestaňte se užírat, život je tak krátkej!

0/0
26.5.2017 10:06

P42a79v95e79l 53N50o17v50á65k 5643907564588

Dobrých zpráv není nikdy dost!! Výborně! o))

+2/−5
24.5.2017 15:30

S47t93a60n12i86s35l28a21v 30R91o10s53e43c26k59ý 9565989661499

A proč? Menší spotřeba, nižší cena nafty, lepší kroutící moment při nižších otáčkách.

To někomu vadí menší výběr daní a množství prodaného benzínu?

+3/−1
24.5.2017 15:29

L54a36d57i69s38l71a39v 94K60a52l47o70u55s 7625856341910

Levnější je chodit pěšky. U nafty je třeba hlídat kvalitu pohonných hmot, jinak poškození vstřikovacího čerpadla, vstřikovačů. Problémy s turby, DPF, EGR, žhavičkami, nízký rozsah využitelných otáček, dlouhé zahřívání motoru.

0/0
6.6.2017 21:29

J16a28r87o59s29l16a81v 77P19e54l35d39a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
24.5.2017 15:18

B85e58d64ř21i57c40h 97K90u94d93r61n41a 1988698512900

Vyjde nařízení, že supermarket bude možné provozovat pouze v údolí, u řeky, u stanice tramvaje nebo na kopci s vlastní lanovkou. Odpadky se budou vystřelovat mimo centrum katapultem nebo házet do řeky.

+1/0
24.5.2017 15:26

F29r69a57n82t73a 22N85u52d13l63i30s 5435513518507

;-D;-D;-D

0/0
24.5.2017 15:38

J22a20n 88L77u74k37á26š 7307323983752

Jednoduse, tyka se to pouze vozidel do 3.5 tuny.

Ony holt 2 dodavky za den do obchodu jsou neco jineho nez 100 osobnich TDi traktoru, co si tam prijede nakoupit.

0/0
24.5.2017 15:30

J36a94r69o57s61l37a20v 86P25e77l54d64a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
24.5.2017 15:35

M86a93r38t93i62n 73K65a84r15á51s89e97k 9218643288108

No spis se to bude vztahovat jen na osobaky, nez na "auta do 3,5 tuny"... jinak nic neni samozrejme resitelne 100% neprustrelne ze...

0/0
24.5.2017 16:37

J50a17r59o67s14l97a83v 69P32o80r63t 7549167569805

Z rafinerie prostě teče víc nafty než benzínu , nafta zkraje byla stejně jako petrolej vedlejší produkt proto je levnější i když enormě zatížená daní že pana Diesla napadlo postavit motor na tento ,,odpad,, který je účinnější a úspornější než benzínový je věc jiná .

+3/−2
24.5.2017 15:12

S91t59a81n78i89s59l59a70v 64S45e14d46l41á41k 1945909757

Kecáš. Nafta je zatížená daní méně.

+1/−1
24.5.2017 15:17

J32a68r96o26s65l89a46v 86P53e31l44d94a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
24.5.2017 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.