Diskuze

Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TR

Soumrak přichází, ale není vyvolán zákazníky, ale plánovanými zákazy a omezeními. Lidé by si naftu kupovali, ale bojí se že s ní nebudou moct jezdit po městě.

A srovnávat procenta prodejů nafty a benzinu u nás a v Německu není vypovídající - v Německu se prodává nepoměrně více velkých aut vyšších tříd s velkými dálničními nájezdy, kam se nafta hodí více.

0 0
možnosti
BE

pořád se budu opakovat..ale

nafta patří do traktoru a náklaďáku..možná do nějaký větší dodávky..

do osobáku zásadně benzín..

doba kdy se kupovala nafta od kamaráda Franty co je bagrista a lila se do dvojkovýho golfa který spálil všechno je pryč..

už jen ta magorárna že dvě naprosto stejná auta od stejné značky,jedno diesel a druhý benzín..je rozdíl jen v kupní ceně u novýho je 50-70 tis..a pak samozřejmě veškerý servis daleko dražší

ale samozřejmě že zaryté nafťáky nikdo nepřesvědčí..ti si melou svoje

2 4
možnosti
Foto

Soumrak přichází Zeleným, ta strana dělá vše pro to, aby si odradila voliče.

Chce zvyšovat daně, pomlouvá diesly, které přese všechny pomluvy mají o třetinu nižší spotřebu paliva a chtějí zvýšit dovoz muslimů z Afriky.

8 2
možnosti
MS

Diesel nema v osobni aute co delat. Jedine plus je nizsi spotreba a vyssi kroutici moment, jinak same minusy. A pindy o muslimech v clanku o dieselech jsou uplne mimo.

2 3
možnosti
DD

Zakazovat vjezd dieselům je zbytečnost, stačilo by kontrolovat jejich stav, upravit testovací cyklus tak, aby odpovídal realitě a konečně opustit dogma, že ekologičnost auta se pozná podle emisí CO2 vycházejících z výfuku.

Pro městské popojíždění sice není diesel příliš vhodný, ale např. na dálnicích je situace jiná. Na rozšíření dieselů do malých městských vozů mají svůj díl politici, to oni nabádají lidi, aby si kupovali auta podle emisí CO2 vycházejících z výfuku, oni zavádějí daně podle produkce CO2 a mýto, stejně tak oni ve jménu boje proti autům úmyslně zhoršují průjezdnost, což má na produkci emisí katastrofální dopad.

Jinak ve výfuku moderních dieselů (fungují-li tak, jak mají) je běžně méně pevných částic než v ostravském vzduchu (jedná se o data z reálného provozu, nikoliv ze zkušebny).

1 0
možnosti
MS

Co se navazite do ostravskeho vzduchu. Diky krachu prumyslu tam dnes znecisteni tvori hlavne auta.

0 1
možnosti
MB

M74i51r72e58k 46B91á38r78t59a

24. 5. 2017 16:33

Soumrak spalovacích motorů přichází by měl znít titulek. Když se podívám na nabídku motorů skoro všech značek, začíná mi být nevolno, když čtu recenze o jejich spolehlivosti.... A díky slavným emisím vyhraje ten, kdo bude mít starý karburátorový motor...

3 2
možnosti
MK

Kde jste narazil na nejake recenze spolehlivosti dnesnich motoru ve srovnani napr se starsimi?8-o

2 1
možnosti
RM

Zrovna mám objednaný nový vůz v dieselu, do teď jsem měl jen auta v benzínu,změna je život.

1 0
možnosti
JN

A neslo by to technicky resit tak, aby kazde auto melo filtr na zplodiny z vyfuku, ktery by sel jednoduse uzivatelem vymenit?

Jestli tomu dobre rozumim, tak i soucasna implementace do vyfuku neni uplne idealni, protoze staci kdykoliv seslapnout plyn (treba i v centru mesta) a za autem se zvedne oblacek cerneho dymu...

0 0
možnosti
MK

No to by urcite reesit slo, ale nevim co by lidi rekli na to, ze si musi treba co 1000km menit filtr za radove tisice korun.

Jinak za autem s funkcnim filtrem (tj nevykuchanym, neprasklym) se pri sebevetsim seslapnuti plynu nikdy neobevi zadny viditelny dym. Nektere auta muzou trochu "kourit" pri vypalovani filtru, ale ani toto se zpravidla nedeje....

1 0
možnosti
FN

Co budou dělat chudáci majitelé velkých SUV s velkými naftovými motory? Vždyť se kvůli zákazu vjezdu do měst nedostanou před svoji oblíbenou kavárnu a nebudou moci těmi SUV vytahovat!

Pane jo, taková diskriminace!

A nebo hned někdo vymyslí nějaké drahé povolenky, resp. "vyvolenky" jako povolení k vjezdu pro vyvolené, za pořádný ranec peněz? Aby se jako zase ukázalo, že kdo na to má, může si dělat co chce a jinej ne? Vůbec bych se tomu nedivil.

0 2
možnosti
PN

P66a81v65e34l 52N20o45v45á38k

24. 5. 2017 15:30

Dobrých zpráv není nikdy dost!! Výborně! o))

2 5
možnosti
SR

A proč? Menší spotřeba, nižší cena nafty, lepší kroutící moment při nižších otáčkách.

To někomu vadí menší výběr daní a množství prodaného benzínu?

3 1
možnosti
LK

Levnější je chodit pěšky. U nafty je třeba hlídat kvalitu pohonných hmot, jinak poškození vstřikovacího čerpadla, vstřikovačů. Problémy s turby, DPF, EGR, žhavičkami, nízký rozsah využitelných otáček, dlouhé zahřívání motoru.

0 0
možnosti