Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané chtějí s českým Bonatransem vyrábět kola pro své rychlovlaky

Číňané plánují několik železničních dohod s českými partnery. O společném podniku jedná největší čínský výrobce CRRC s českou společností Bonatrans, která vyrábí kola a dvoukolí pro rychlovlaky. Stejná CRRC chce koupit i plzeňskou Škodu Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u77k85á55š 17M90a30r46e73d20a 6101234487918

Taky me jako prvni napadl nazor, ze chteji cinane jen ziskat know how a pak se spakovat... ale v pripade vlaku, kdy jsme od ciny sto let za opicema?

0/0
25.5.2017 8:22

J23i17ř77í 53K41o65c10u50r69e87k 6145514525328

Mno to právě nejsme. Rekordní AGV mělo kola právě od Bonatransu. Že tady jezdí Regionova a srdce každého šotouše zaplesá nad lokálkou, kde se jezdí 30 km/h, ale stále jezdí (nejlíp Hurvínkem), neznamená, že by se u nás neumělo.

0/0
25.5.2017 19:17

O41t42a48k86a74r 17V46a62l39e68k 6436802165162

Číňané chtějí s českým Bonatransem vyrábět kola pro své rychlovlaky.

Překlad: Číňané potřebují know how, které by mohli koupit, případně okopírovat.;-)

+5/0
24.5.2017 21:13

J44i52ř18í 17K97o50c65u47r97e15k 6405704235478

Jaké know-how, v čr se už nic nevyrábí, jsou tu jenom montovny. ;-)

0/0
25.5.2017 19:14

R41o54b59e77r18t 20K59r58o92s 4376957945438

Know - how o to jde především. Vycucnout to nejlepší včetně výkresové dokumentace a pak nechat tady firmu zavřít. Spolupráce s Čínou je cesta do pekel.

Znám jednu konkrétní brněnskou firmu , která vyráběla turbíny do elektráren po celém světě .

Přišel šikmovokej zacinkal českým majitelům penízky před nosem a bylo hotovo.

Všechna dokumentace už se odvezla. Asi víte kam. No a teď se bude propouštět a firma končí.

Zemane Zemane;-€;-€

+7/0
24.5.2017 20:18
Foto

P63a28v43e57l 14P26o16d39e63š37v55a 5419287769

Vlastnictví firmy nepovažuju za tak důležité. Důležité je kolik to bude vydělávat nám a jak dlouho.

+1/0
24.5.2017 18:02

J43a18n 11N80o12v78á32k 8550786377150

Jestli chcete aby vám nějaká firma vydělávala, tak si založte svojí.

0/−1
24.5.2017 18:49

J29i21ř30í 84H58r79b20e12k 5174117287630

Tak kolik prosperujících firem Zeman zase v Číně prodal. Divil bych se kdyby číňané chtěli minoritní podíl nebo zakládat společnou firmu, kde by neměli nadpoloviční podíl. V Americe a Německu proti tomu vlády dělají opatření a říkají tomu rozprodej rodinného stříbra, ale Zeman tomu říká příliv investic.

+7/−3
24.5.2017 18:01

J35a54r17o17s76l26a14v 46K89o42m26o50ň 1910564934261

tak Zeman sám od sebe nic neprodal, to nejsou státní podniky. To možná prodají majitelé, nebo umožní vstup na nějaký podíl. Ale je fakt, že investici, o kterých mohutně mluvil, to nejsou. Jen nakupují co funguje. Snad aspoň případně rozšíří výrobu, ale nic nového zvlášť nebudují.

+6/0
24.5.2017 18:08

J20o18s49e16f 52U83l14m85a54n 8150570448385

Takové činky nemaj ani u nás v posilovně!

+3/0
24.5.2017 17:30

J21i75ř25í 53K54o54c56u70r24e77k 6625324675398

Tyhle "činky" umí valit 574,8 km/h. Ano, dodávají pro podvozky AGV.

0/0
25.5.2017 19:13

J78i13ř44í 66K33o25c85u95r91e78k 6575134515498

... podvozky pro AGV

0/0
25.5.2017 19:17

M31a62r71t68i68n 17R78u65z11i95c47k11a 1472548946397

Čína přitom patří v oblasti rychlovlaků aktuálně mezi světovou špičku.

To je hodne prehnane tvrzeni, kdyz vetsina know-how je nemecka, japonska a francouzska...

Pokud Skoda Transportation skonci v cinskych rukou, tak na tom vydela predevsim cinska firma, ceske firme to nic neprinese, jen zamrzne...

+5/−1
24.5.2017 16:53

M82a83r54t34i81n 19H47u33d29e52c24e82k 3463959509133

10 let z5 ano. ted uz to tak moc neplati.

+1/−1
24.5.2017 16:59

J16i49ř60í 16K93o62c60u59r22e12k 6475294325778

Čína seká mnohasetkusové série lokomotiv. Nejen rychlých, pro 200 km/h, ale i "pomalých" pro těžké nákladní vlaky. Výkon přes 8 MW (Škoda 109e 7,2 MW) je naprosto běžný.

Ale je možné že to zavřou a pomůžou tak na oplátku Siemensu, od kterého mají hromadu know-how. Nicméně know-how je v lidech, ne na papíře. Zeptejte se v Karose, kam jim utekli konstruktéři.

0/0
25.5.2017 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.