Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát opraví za miliardu další lokálku, zrychlí ji až na 120 km/h

Stavební firmy začaly bojovat o jednu z největších zakázek na české železnici letošního roku. Netýká se žádného hlavního koridoru, ale regionální trati Louny - Lovosice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75í50t22ě94z71s80l33a31v 34K15l79o55z43í32k 3771299704837

Prijde mi ze szdc nevi co s prachama...

0/0
30.5.2017 22:36

L70u47c59i66a79n 20P97a81p72a46z29i63a94n 5254687681755

Takto by se měly opravovat i další lokální tratě našich předků.

+1/0
25.5.2017 23:42

I84v60a18n 90H56o29l23a60s 5597457148247

Tak rozhodně ne všechny - u každé je velmi důležité zvažovat, zda od času našich předků význam té které trati (nebo její části) přeci jen už poněkud nepoklesl.

0/0
26.5.2017 19:27

M38a13r52t88i18n 84K33u90b18í69k 9117969886183

Ještě k tomuto poznámka:"jízdní doba Lovosice-Louny se má zkrátit na 50 min."

V jízdní řádu z roku 1998- jízdní doba Lovosice-Louny 60 min bez křižování, 66 min s křižováním..Prostě zkrácení 10 minut za miliardu, pěkné.

0/0
25.5.2017 23:17

M85a12r70t19i63n 86K73u55b92í68k 9627929246283

Je to pořád stejný alibismus. Nejprve se pokazí jízdní řád nesmyslným čekáním na takt, aby se zdůvodnila investice!! Do doby, kdy byly Libochovice, Koštice a Chotěšov obsazeny výpravčím, tak tam vlaky křižovaly za 5-6 minut, nyní stojí v Libochovicích 6 minut (a to mnohdy ani nekřižujou, protože tam není výhybkář a ve stanici je odklon osy!Ale ušetřilo se na personálu!) dojedou 1 km na zastávku Libochovice město a stojí tam dalších dvanáct minut na takt, takže než opustí město Libochovice trvá to bratru 20 minut!! To je jízdní řád jakoby ho dělali v rozvrácených zemích 3.světa nikoli konstruktéři hodní toho jména. A je mi jedno kdo za to může jestli kraj, SŽDC nebo ČD. Je zmetek první řádu, který má asi zdůvodnit tuto investici. Stačilo by vyřešit GVD a pomalé jízdy před přejezdy a hned bych snížil cestovní rychlost o 30 minut a to pouze za cenu některých nových PZZ.;-€

+1/0
25.5.2017 23:08

J46i16ř30í 73K92o67c43u42r75e74k 6865404445778

Kolika lidem pomůže. Hmm průměrný denní obrat cestujích na trati je 1480 v pracovní dny. Při 26 vlacích za den. A to i v současném srabu. Zdroj: http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/48998/KrcekP_Optimalizace zeleznicni_IH_2013.pdf

Taková incestice je na 30 let. Takže 1480 × 5 × 50 × 30 = 11 milionů osobocest. Stokorunu na člověka a cestu, když bychom uvažovali, že nákladní doprava to má grátis. Nemá. Také je možné předpokládat, že počet cestujících naroste. Takže 100 Kč na člověkocestu je cena maximální. O kolik klesne nelze určit, nemám data.

PS: Při nulových nákladech na údržbu bude zakrátko nulový příjem za tunokilometry od (nedotovaných) nákladních dopravců... v celé cestě zrušeného vlaku. Nejen z těch 34 km.

0/0
25.5.2017 22:28

J66i24ř58í 21K11o48c43u20r89e49k 6815274505828

Nicméně zkusím počítat pro dva nákladní vlaky denně, jeden 400 tun, druhý 1000 tun, oba v celé trase. 47600 hrtkm za den. Je to dráha celostátní, takže 43,88 Kč za tisíc hrtkm plus 6,49 Kč za vlakokilometr, tedy 2500 Kč denně. Po zaokrouhlení 20 miliónů za 250 pracovních rnů v roce a 30 let ježdění jenom na této trati.

Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí.

+1/0
25.5.2017 22:46

J20a82r35o25s70l15a53v 12H49o36r13á31k 8732534355949

"Prča je v tom, že v Lounech je strojírna vyrábějící nákladní vozy. Tudíž bez železnice končí."

Ta strojírna leží na trati Most - Praha, takže myslím, že odbočka na Lovosice je pro tuto firmu celkem nezajímavá...

+1/0
26.5.2017 10:07

J32a33n 51J94e87m77e20l50k90a 1745830

Na 34 km za miliardu bych to viděl, že to bude spíš akce typu "nejnutnější údržba po 50 letech od poslední modernizace a opravy". 34mil/km..

Třeba Opava Krnov, 1/3 nové - koleje 120. Zbytek oprava a tam se rychlost zvýšila jen o 5 km/h na 80km/h. (asi se nenašel nikdo, kdo by na to dal razítko aspoň na 90, 100) Blbé je, že se to prostě po 50 letech celé nevyškube a nedají nové koleje, případně nenarovná.

Podobně Jaroměř, Truntov atd.. Přijde mi to trochu jako takové nouzové lepení.(občas na páteřních tratích)

Peníze jdou dost do peronizací, podchodů atd.

Pro ně to má tu výhodu, že mohou vyhodit dost personálu. (Tím ale zavřít i stanice. A je to často bez vlakového zabezpečovače) Takže teoreticky se ušetří...

0/0
25.5.2017 16:46

Z35d26e79n91e75k 27N60a31j91m48a70n 1684393336

Ta mapa by nebyla od věci.

+6/0
25.5.2017 12:04

T64o74m31a17s 78A73u88g84u93s26t58y75n 6547936421720

Sura mapy nikdy nedava, moc prace asi

0/0
25.5.2017 12:53

Z84d33e94n30ě28k 85H68ö44k37l 4141239318437

Povedztě, Kefalín, aků rečů to hovorítě?;-D

0/0
25.5.2017 13:00

T56o60m63á22š 71N33a12v87r42á21t11i94l 9501313631437

Takovou, kterou lidé, chodící častějí na IDNES články o vlacích, rozumí.

Pan Sůra je autor kydající špínu na ČD ve velikém, nemusí jít jen o kydání špíny, ale jakákoliv negativita o ČD je napsaná panem Sůrou. No a tento pán nerad dělá práci navíc, takže dávat mapy atd nečekejte. Články jsou psané na koleni ve vlaku (hlavně od Jančury, který má zadarmo), takže tak.

Tohle tu vydrží pár minut, takže snad si to přečtete.

+1/−4
25.5.2017 14:01

J98a71n 66S87ů29r63a 4465723183152

Přesně tak, mezi Libercem a Prahou jezdí spousty Jančurových vlaků.

+3/0
25.5.2017 22:39
Foto

J78a16n 86V79a74l59a67l50í46k 6656939630826

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.0175274&y=50.3912742&z=12&rc=9f.VBx-SC.9fQXBxZ10n&rs=pubt&rs=pubt&ri=15212028&ri=15212020&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&mrp=%7B%22c%22%3A%22pubt%22%2C%22d%22%3Atrue%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22i%22%3A1%2C%22tt%22%3A4%7D&rt=&rt=

0/0
25.5.2017 13:12
Foto

O70n40d83r51e22j 93V35a76l63o15u11s37e41k 4560421237921

Škoda že alespoň nenarovnali nějaké oblouky - když už to stojí takový prachy. Všechny tratě se modernizují ve stávající stopě, furt nechápu proč....

+2/0
25.5.2017 11:55

P24a90v13e65l 54O95b11d62r46ž50á36l98e84k 6976494458882

O pár příspěvků níže to máte vysvětlené. Museli by se řešit pozemky, ekologové, EIA... to znamená buď prodloužení o 10 a víc let, případně úplnou stopku.

+1/0
25.5.2017 12:26

Z94d57e44n21ě34k 78H82ö37k24l 4101849528427

Obce si to mohou ve svém katastru udělat bez problému a rychle. Je to v zájmu jejich obyvatel. Ale těch nenažraných krků je moc, jsme v ČR.;-D

+1/−1
25.5.2017 13:03

R13o35m37a53n 51S12t60o26n26e43k 1819883759521

třeba taková Praha 6 je příkladem podpory modernizace železniční tratě :-)

+5/0
25.5.2017 18:26

P97e77t78r 17N61a90j52d60e83k 7777806883221

Investovat do lokálních tratí, kde žije minimum lidí a většina zastávek se nachází za vesnicí někde v poli je nesmysl. Ale to železniční fanatik stejně nikdy nepochopí.Rv

+2/−4
25.5.2017 11:53

R29o37m39a94n 25S20t13o47n11e71k 1419563469841

minimum lidí na těchto tratí jezdí h hlavně díky tomu že se do těchto tratí dlouhodobě neinvestovaly žádné peníze na údržbu a trat díky tomu nemůže konkurovat autům ani autobusům

+2/0
25.5.2017 18:30

V71í78t 23H62r32a58d35i83l 2594455921332

Kurde kolik musí stát taková vlaková souprava, její údržba, údržba kolejí... Když se vybodneme na 1000 takových blbostí, tak máme státní dluh na nule. Proč o tom někdy nerozhodují ekonomicky smýšlející lidé, ale jen ti co jim z toho něco teče do kapes???

+1/−3
25.5.2017 11:22

M60a89r51e50k 58Š71i61m89o40n 2874857488668

To je hrozně krátkoraké. Vlakama jezdí lidi do práce. Zrušte je a máte je všechny na pracáku. Atd.

0/0
25.5.2017 23:36

V77í72t 15H96r16a47d60i24l 2164795801692

Tak jsem se teď díval, že ta vzdálenost je po silnici cca 34 Km... Navrhuji trať zalít Asfaltem po kterém budou jezdit 4 autobusy denně každým směrem, ušetří se miliarda, životní prostředí a další provozní náklady v řádech milionů ročně...

+6/−4
25.5.2017 11:11

Z25d57e40n85ě45k 77H92ö11k91l 4581229948597

̈V dnešní době nastupujících elektromobilů je vaše řešení pro železnici hrozba, tak je třeba z eráru vytahat co se dá;-D

0/0
25.5.2017 11:14
Foto

B22r68o93n55i54s82l92a74v 95G53a85b29r85y53š 2972429191

Jasně, asfaltem se ochrání životní prostředí... (facepalm)

+2/0
25.5.2017 11:22

V54í20t 70H79r43a23d31i13l 2944205921462

Ne, ale nějakej ekologickej autobus na plyn bude mít tak 10% emisí jako vlaková souprava na naftu... Prostě provzovat takovou trať je absolutní nesmysl...

+3/−5
25.5.2017 11:23

R73a28d59o20s47l92a77v 65M67o60l95á87k 6948293144546

Z pohledu absolutní hodnoty emisí máte pravdu. Vemte to ale z pohledu energií. Díky menšímu valivému odporu, aerodynamickému odporu soupravy, účinnosti pohonu atd. je na jednoho cestujícího železniční doprava 4x energeticky efektivnější než individuální automobilová doprava. Tímto směrem tedy musíme jít. Znamenáto však naplnit vlak cestujícími. Když jim ale nenabídneme tuto možnost, tak budeme pořád brečet nad malým počtem cestujících na reagionálních tratí. Příklad z Karlruhe. V r. 1992 DB prodalo trať soukromníkům. Po 20 letech vzrostl počet cestujích z 1000/den na 10 000/den.

0/0
25.5.2017 11:58
Foto

J65a58n 34V94a68l82a14l11í34k 6786789540726

když by jste četl tak by jsze se nemusel dívat...

Trasu mezi oběma městy dlouhou 34 kilometrů vlak ujede za hodinu a 19 minut. Důvodem dlouhé doby jízdy jsou ale i dlouhé pobyty ve stanicích: například v Libochovicích město většina vlaků stojí 12 minut.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/szdc-opravi-trat-lovosice-louny-dav-/eko-doprava.aspx?c=A170525_073751_eko-doprava_suj

0/0
25.5.2017 13:17

R51a58d72i10m 37S31i34m35u19n48e59k 2290750506924

za miliardu by všechny lidi, co ta železnice přepraví v horizontu 50 let, mohli všichni jezdit taxíkem grátis..

+7/−2
25.5.2017 11:11

M24a81r84t23i19n 75Š47t46r85o96s 4779907240578

Jde asi i o nákladní dopravu, a pak odklony. Jinak je fakt, že by se asi našly užitečnější investice

0/0
26.5.2017 21:09

A84l67e24š 32V92í26t11e32k 2875662977781

Úžasné je, že Regionovy, které vznikly před pár roky a ČD s nimi počítají určitě na několik desetiletí, umí jet max. 80 km/h.. To je asi jako kdyby Škodovka dnes začala vyrábět MBéčko. V soukromém sektoru něco takového možné není, ve státním ale asi ano.

+6/−2
25.5.2017 11:08

M29i56r19e73k 74Z91á41v21o86d51n93ý 7642457950148

Pokud na místních lokálkách je rychlost tratí cca 60-80 km/h, je skutečně podle Vás rozumné kupovat vozidla na rychlost třeba 160 km/h? Nehledě na to, že Regionova je pouze z nouze cnost, tedy repasovaná 810 a rozhodně se s ní nepočítá na desítky let. ... Jinak bych chtěl vidět podnikatele, který si koupí nejmodernější počítat za 100 000 Kč, když by na něm provozoval Excel (jen tak kdyby náhodou). To by byl skutečně dobrý hospodář.

+8/−1
25.5.2017 11:11

J22o86s12e59f 39Č20e76r33v80e45n96i82c33k90ý 9909924271253

Regionovy nevznikly jen tak z ničeho. Jsou vlastně rekonstrukcí na motorácích řady 810 (dřívě M157) a tak je zřejmě podvozková část stavěna jen na tuto rychlost.

+7/0
25.5.2017 11:12

M40a56r89t36i22n 32K84a58r12á70s42e73k 9598863958218

No tak ono mohly CD koupit par vlaku se standardni maximalkou 160 km/h (ktere by se na tech lokalkach stejne loudaly 80 a mene), nebo udelat rekonstrukce mnohonasobne vice jednotek na regionovy (ktere samo nedosahuji kvality novych odernich vlaku, ale tak nejak staci)

0/0
25.5.2017 11:24

M87a45r85t17i68n 67K51a32r38á38s77e18k 9188293958588

Navíc nove moderni lokalkove vlacky se bezne stavi na 100 - 120 km/h, presto ji minimalne dvojnásobek toho co regionova....

0/0
25.5.2017 11:26

J75i49ř15í 49K23o85c74u78r73e79k 6175154905168

Regionova je rekonstrukce starého motoráku. Jenže PR oddělení ČD tlouklo lidem do hlavy že je to nové, NOVÉ, nové, noVÉ!! vozidlo, protože má novou registraci.

Taže je Škoda 120 je z roku 1999, protože má od té doby novou SPZ. Touto logikou to lidem tloukli do hlav, až z tomu lidi začali věřit. Přitom je to 30-40 roků starý kus s novým motorem. Původní motor byl z 60. let Rv

+1/0
25.5.2017 12:51

M84a19r86e22k 12Š55i17m20o55n 2714147678978

Regionovy ale nejsou nový model, jsou to rekonstruované staré motoráky. Jedna rekonstrukce dvouvozové soupravy stála 25 milionů, nové vlaky by stály asi tak 4x tolik. A rozhodně nemělo smysl rekonstruovat motoráky na vyšší rychlosti, když se s nimi mělo jezdit na lokálních tratích jako je Praha - Dobříš, Horažďovice - Klatovy a další zapadlé tratě.

0/0
25.5.2017 23:40

V82a54c76l50a82v 74P83e97r20o81u56t96k12a 6708167424871

čas jízdy je hrůza,ale svezení nádhernou krajinou okolo Házmburka. Pokud tam postaví ty miliardové betonové hradby tak dají té krajině dost na frak.

0/0
25.5.2017 11:06

P59e46t41r 31B52a67č31a94v27č49í50k 3643928421449

120? Se ta žlutá mandelinka rozsype!

0/−1
25.5.2017 11:04
Foto

D55a87v90i34d 96L38i34s40t16e18r 1743374409240

Asi by jim někdo měl říct že ty lokálky nejsou na takovou rychlost stavěné :)

0/0
25.5.2017 11:04

K10a83m10i76l 66F21i67a35l75a 4407852540541

Neskutecne ze stat vyhodi miliardu Aby par lidi jelo vlakem!

0/0
25.5.2017 10:59

A65l34e43š 42J26a49n21á51č23e78k 3813454596353

A to se vyplatí, voliči to zaplatí :-D

+2/0
25.5.2017 10:51

P15e34t23r 76V40i90n80a26ř 6653503863357

Typické ČD - rozdat odměny, udělat nějaké nevýhodné zakázky, prošustrovat miliardu za takovýhle nesmysl a stále jezdit s vlaky z 50. a 60. let a škemrat o dotace.. A k tomu samozřejmě nadávat na Jančuru.. ;-D

+2/−12
25.5.2017 10:49

M30i76r29e22k 59Z47á51v82o68d16n72ý 7742587870288

Přečetl jste si alespoň ten článek? Zkuste si hned na začátku článku najít, kdo železnice staví ať nemícháte jablka s hruškama :)

+10/−1
25.5.2017 10:54

R72u85d14o27l41f 17R85u61b11e62š 3639555631734

ČD jsou ze stejného hnízda... nedivím se, že lidi tyhle organizace hází do jednoho pytle. Nabízí nekonkurenceschopné technologie a sajou dotace kde můžou.

+2/−4
25.5.2017 11:00

M48i68l91a55n 90K28a44s31a11l 1298449925755

SŽDC je státní investor, jakou že má spojitost s akciovkou ČD ?

+2/−1
25.5.2017 11:02

M65i98r61e47k 28Z52á71v17o40d60n32ý 7552277430248

No to tedy nejsou. Jediné, co mají společného je to, že jsou vlastněny státem. SŽDC je státní podnik, České Dráhy jsou akciovka. Česká Dráhy stejně jako jakýkoliv jiní dopravci platí SŽDC za využití jejich kapacit. V každé firmě sedí jiní lidé. ... Jediné, s čím s Vámi souhlasím, je to, že chápu lidi, že hází tyto firmy do jednoho pytle. Lidé jsou totiž celkem negramotní a raději plivají, než aby si zjišťovali fakta.

+10/0
25.5.2017 11:19

J28a58r94o90s87l19a29v 46H79o29r66á68k 8832514835849

Ono to nemusí být tím, že jsou negramotní, ale tím, že nemají aktuální informace. Ještě tuším před 15-ti lety to totiž opravdu jedna státní organizace byla a jmenovala se České dráhy - a pokud se někdo o železnici nezajímá, celkem chápu, že změnu ani nezaznamenal.

0/0
26.5.2017 10:20

I82v47a40n 29H62o48l24a45s 5137907658187

Mnozí lidé s podobným myšlením možná nezaznamenali ani změnu, které se odehrála před 28 roky.

0/0
26.5.2017 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.