Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V11l18a47d29i26m32i27r 31H90o66l53m75a69n 5318639218432

Vyhlídky jsou zřejmé. Auta s klasickým motorem pohřbí emisní norma EURO 7 nebo 8 a kdyby to nevyšlo tak nejpozdějc desítka to dorazí. Nerozčiluju se, ani neraduju, jen konstatuju.

+64/0
doporučit
26.5.2017 18:21

J84a79n 42J16e17l22í34n15e47k 8353305742226

No, kde jsou nějáká tvrdá data? V článku jsou jen nějáké předpoklady, to nestačí. Elektro auta nemají nulové emise, to je nesmysl. Nehledě na to, že kWh elektrické energie stojí cca 3,70 Kč. Nejsilnější Tesla má baterie 100 kWh, na ty podle jich webu ujede 482 km. Tj. za kilometr dáte 0,77 Kč. A to pozor, na elektřinu není spotřební daň, co až na ní začne jezdit více aut? Zůstane nezatížená spotřební daní? Vemte v úvahu, že benzín je celkově zdaněn cca 50% (12,84 spotřební daň + 20% daň = cca 15Kč z ceny benzínu je daň). Kolik by vyšel kilometr benzínového auta bez spotřební daně? (15x7/100) = 1,05 Kč. Já vím, elektro je teď moderní, také se mi to do města moc líbí, ale nečekejte, že na tom ušetříme, to nám stát nedovolí ;-D

+132/−9
doporučit
26.5.2017 18:47

J64i29r41k76a 50N49o14v46á17k 6722975225909

to je hezký, baterie tak prudce zlevňují, že se to na ceně projeví už za 8 let, v roce 2025. to je fakt fofr.

+63/−3
doporučit
26.5.2017 18:33

V63l77a18d98i80m24í65r 53H54r32u47b43ý 1944111357942

Tak jsem si dal trochu práce a zkusil spočítat, kolik elektřiny by bylo potřeba vyrobnit navíc, kdybychom měli u nás přejít ze spalovacích motorů na elektromotory.

.

Za rok se u nás na čerpačkách prodá 2 miliardy litrů benzínu, ten prakticky všechen poslouží k pohonu osobních automobilů (proto nevycházím z prodeje nafty, která slouží i pro náklaďáky). Řekněme, že nafty pro osobáky se prodá stejně - spíš to bude víc, nafťáků je víc a víc jezdí, ale držme se při zemi. Takže cca 4 miliardy litrů paliva za rok, na to se dá najet (při spotřebě cca 7 l/100 - průměr nafťáků a benzíňáků) 570 milionů km za rok.

.

Elektromobily se "spotřebou" cca 0,25 kWh/km budou na těch 570 milionů km za rok potřebovat 142,5 TWh za rok. Zatím je to doufám srozumitelné.

.

No a teď už jen stručný závěr. V ČR se celkem za rok vyrobí cca 78 TWh elektřiny. Z toho se asi 60 TWh spotřebuje (domácnosti, průmysl atd.).

.

Takže vyrobíme 78TWh, elektromobily nahrazující všechny osobní automobily by spotřebovaly 142 TWh. A to je celé, názor ať si udělá každý sám. Veškeré použité údaje pocházejí z veřejně dostupných zdrojů.

+60/−3
doporučit
26.5.2017 19:54

R21a84d90i11m 26K54o87ž56u38š53n23í70k 5394470718681

Jakmile stát zatíží kWh podobnou spotřební daní a DPH jak je dnes běžné u benzínu a nafty tak ten provoz elektrického auta žádná hitparáda nebude a spousta lidí zůstane u běžných aut.

+36/0
doporučit
26.5.2017 18:37

L17u93b31o70s 36K39v35o49c59h 3555208748186

Nulové emise? To myslí autor vážně? Kde se ta energie bere...

+57/−3
doporučit
26.5.2017 19:08

R38u16d54o12l20f 21H61r22a31z88d46í33r30a 1525519693528

Elektroauta budou levnejsi nez benzinova. . Kdyz se zadotujou a na benzinove se napali dalsi ekodaň...

+72/−6
doporučit
26.5.2017 18:21

L82u24m83í74r 73V86i17t14h34a 2837557646612

Idnes píše: "Baterie prudce zlevňují", čte se to: "Během příštích 15 let by o něco zlevnit mohly." Tak to tady chodí...

+31/0
doporučit
26.5.2017 20:44

M66a98r76e81k 29K25o16l26m37a37n 5606164947711

Mě jen děsí jedna věc - stát na pohonných hmotách vybírá obří peníze. Pokud přejde značná část lidí na elektro, tak si rozežraný stát bude muset vymyslet nové výpalné, aby nás mohl i nadále vysávat. Je jisté, že k tomu dojde. Otázkou je, co to bude?

+30/0
doporučit
26.5.2017 18:33

J41a33n 12Š18v82e96c 5882126377609

Dokud nebudou mít elektrická auta dojezd minimálně 500 kilometrů, tak to nemá cenu. Každopádně jim fandím a doufám, že budou brzy jezdit.

+60/−5
doporučit
26.5.2017 18:15

P34e62t41r 66H93o16f86m77a66n65n 6379784345520

Auta s nulovými emisemi...;-D

+32/−1
doporučit
26.5.2017 20:02

R70a32d54e45k 66P85l56a24ň66a91n44s72k10ý 3806465819640

A elektrická energie se v zásuvce objeví jak?

Připomíná mi to jednu zelenou političku a její památnou větu: Já k životu elektřinu vůbec nepotřebuji. Na televizi se klidně budu dívat při svíčkách...

+26/0
doporučit
26.5.2017 21:00

G95e49o30r93g 61K73o58m42b30e73r38e37c 9164131536771

Komerční sdělení

+30/−2
doporučit
26.5.2017 19:45

R65i21c74h43a65r70d 73V77a48c73e74k 5591438852958

Skvělá zpráva. Tak není potřeba do toho strkat dotace, když to bude i tak výhodnější. I když baterie zlevňují už několik let a přitom stojí +- stále stejně.

+21/0
doporučit
26.5.2017 18:15

D30e83n72i11s 38H13u49m37l 4922705175536

Tak fajn, muzeme okamzite zrusit veskere dotace

+20/0
doporučit
26.5.2017 18:27

B35e50d37r63i38c68h 55Z13i80t69k89o 1436390778565

Me se ta predstava libi, treba jak sedim uplne vybitem aute s temer vybitym mobilem a volam manzelce o odtah a ona mi odpovida, ze nabito bude mit az za pet hodin.Nebo treba obyvatele sidlist, nejenze budou navecer hledat misto k parkovani, oni budou jeste hledat blizky nabijeci hotspot, nebo si kazdy natahne navecer svuj prodluzovak z okna. Auta to budou uzasna, skvela a ekologicka, doufam, ze i pri vyrobe, nebo naopak pri vyrazeni a recyklaci. Budeme mit rychlonabijece a rovnou treba kazdy doma, to ovsem budeme menit celou rozvodnou sit pro prenos techto vykonu s extremni amplitudou pozadavku na prenos energie, protoze tusim, ze cela Evropa si bude auta nabijet navecer, po praci, po prijezdu domu. Bude to skvele a moderni Spojeni : " dosla mi stava" dostane novy rozmer....

+27/−2
doporučit
26.5.2017 19:39

K23a10r83e82l 86K86r42p17a32t40a 5524495614713

Důvod prudkého poklesu cen baterií už se pisálek nenamáhal zjistit ?

Zlevnily snad prudce suroviny? ...

+17/0
doporučit
26.5.2017 18:25
Foto

J46i49ř94í 62D29v52o96ř45á20k 5305749390918

Tak nevím, třeba u aku nářadí baterie moc nezlevnily.

A pokud porovnáváte náklady na provoz, porovnejte je i se spotřební daní, která u benzínu, nafty tvoří zhruba 50 % ceny.

Přihoďte tuto daň na elektroauta, a jste ( no kde ? sprosté, vulgární slovo, cenzurováno ). Plus posílení rozvodné sítě, hooooodně kolísavé zatížení RS,Problém s obnovitelnou energií: Ideální doba pro provoz FV elektráren je zhruba kolem poledne, u větrných elektráren je to stejné. Prakticky: Nedopadá na Zem sluneční záření, nefouká vítr.

Jinak :

Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem roku 1835[1]. Tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente ve tvaru připomínajícím doutník 29. dubna 1899 jako první na světě rychlost 100 km/h. Na počátku 20. století jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem. Poskytovaly totiž komfort a snadné ovládání. Klasické automobily se musely startovat klikou, byly velmi hlučné a složité na údržbu. Vše změnil až vynález elektrického startéru a hlavně sériová výroba modelu „T“ Henryho Forda, který vytlačil elektromobily svou spolehlivostí, větším dojezdem a nízkou cenou

zdroj WIKI.

+24/−2
doporučit
26.5.2017 18:33

M48i23r81o66s97l34a91v 21R79a70t33a70j 5481623944565

Děkuji...nechci...mě stačí, že musím dennodenně nabíjet mobil...;-€

+19/−1
doporučit
26.5.2017 19:28

J16a37n 13D62ě28t97á52k 4921444259370

Tak řekněme, že baterie zlevní a všichni začnou kupovat. Pro začátek počítejme, že tu bude 250 000 aut s aku trapných 25kWh. Takové posunovadlo do města s nepříliš velkým dojezdem. Večer těch 250 000 lidí začne nabíjet, bez ohledu na stav vybití, protože chtějí mít auto druhý den plně nabité. Vezmu-li nabíjecí dobu prázdného aku 8h, bude při 90% účinnosti potřeba příkon 3.5kW. Nevím, jak velké jsou ztráty v přenosové soustavě, ale kdyby to bylo opět nějakých 10%, tak bude pro těch 250 tisíc aut potřeba okamžitý příkon cca 1GW. To je jeden blok Temelína. Počet registrovaných aut v ČR je víc jak 5 milionů. Tak si to vynásobte 20. Představa, že tu bude jezdit opravdu hodně elektroaut je prostě naprosto nereálná utopie.

+22/−2
doporučit
26.5.2017 19:13

Z72d25e63n72ě61k 22P57r49o67k18o57p 9848505373781

Prognózy kolik budou stát auta v roce 2030 se mi tedy zdají celkem nesmysl.

+15/0
doporučit
26.5.2017 20:49

M35i69c33h38a58l 14K44a50l63e24n46s35k38ý 7309252395731

Masírka pokračuje.

+24/−3
doporučit
26.5.2017 18:37

B63e19d64r47i63c17h 60Z18i35t14k54o 1876970788285

Tak dlouho budeme zvysovat dane a poplatky a emisni naroky na ty vase auta se spalovacimi motory, tak dlouho se budeme snazit zvysit cenu ropy a produktu z nich, tak dlouho budeme zakazovat vjezdy do center, nebo i jinam, budeme dehonestovat majitele vozidel se spalovacimi motory az nakonec si budete ty elektromobily kupovat a jeste radi, moc radi. A potom prolomime tezebni limity, budeme prece potrebovat uhli a podporime rozvoj solarnich parku a vubec, najdeme byznys, jak se napakovat a vy, volici, obcane, vy to zaplatite..Uz se primo tesime na dolovani lithia na Cinovci, je to super kseft o nemz se vam ani nezda a my cekame s otevrenou ruckou na baksis.....vasi vami voleni a radne zvoleni zastupci lidu obecneho....

+15/−1
doporučit
26.5.2017 19:24

M22i90r28o26s32l20a86v 78V68e80r22n19a47r 9740318206473

A ta elektrická energie na nabíjení se vyrobí jak? A jak se zlikvidují všechny ty vyřazené elektrobaterie?

Slogan "ekologické elektroauto" je stejný nesmysl jako slogan "bezplatné zdravotnictví".

+43/−12
doporučit
26.5.2017 18:26

M91a28r21t86i28n 24K87ř16í25ž 9763492770397

Nemám vůbec nic proti elektromobilům, ale dokud nebude reálný dojezd řekněme 1000 km, nemá cenu o něm uvažovat. Navíc si myslím, že výroba a likvidace baterie je taková ekologická zátěž, že nemá cenu se tím směrem ubírat. Malý jaderný reaktor, to by bylo něco jiného.

+33/−11
doporučit
26.5.2017 18:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.