Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Baterie prudce zlevňují. Elektrická auta budou brzy levnější než benzinová

Auta poháněná bateriemi by již brzy mohla být levnější než běžné benzinové vozy. Řidiči by tak získali okamžitou úsporu. Důvodem je prudký pokles cen baterií do elektrických vozů. Vyplývá to z průzkumu Bloomberg New Energy Finance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a64v31e35l 45R19y46m16e23š 8439462624745

Dnes získává stát na spotřební dani z benzínu a nafty 100 miliard ročně. Když jede osobák v naftě za 2 Kč/km, tak z toho má stát 1 korunu. Až budou všechna auta jezdit místo nafty na elektřinu, tak ji bude muset zdanit, aby mu ta jedna koruna na kilometr nechyběla a měl za co stavět a opravovat silnice. Takže už se nebude jezdit za 0,5 Kč/km v elektrice, ale za 1,5 Kč/km a to už je dost malý rozdíl na to, aby to vyvážilo nekomfort v krátkém dojezdu a dlouhých dobách pro nabití elektroaut. Osobně elektroautům fandím, ale chtěl bych, aby se prosadily tržně, a ne dotacemi, pak si je rád koupím. Pokud bude stát nějakým způsobem zvýhodňovat jeden druh dopravy, tak na to někde (z našich kapes) musí vzít.

0/0
6.6.2017 19:10

J25a73r37o69s40l68a57v 75Š15i60m13ů10n68e76k 4421724627533

No mĕ 570 milionů km při spotřebě 0,25kWh/km vychází na 142,5 GWh.

0/0
5.6.2017 19:37

M37i60r53o44s23l16a38v 79S39u34c20h27y 5500129440210

Vážení přátelé. Schovejte si svoje příspěvky a vraťme se k diskusi asi tak za 10 let.

0/0
2.6.2017 21:23

M46a79r28t22i15n 72K55o95u95š72a 6585394584

Chtělo by to, aby novináři přestali kázat technické bludy.

TEDY ZNOVU !!!

ELEKTROMOBIL ANI NÁHODOU NEMÁ NULOVÉ EMISE

JEN JE PRODUKUJE NA JINÉM MÍSTĚ, NEŽ ZROVNA JEDE

NAVÍC SPOTŘEBUJE CELKOVĚ VÍCE ENERGIE, NEŽ AUTO SE SPALOVACÍM MOTOREM

0/−2
2.6.2017 10:22

L42a16d53i66s13l88a22v 70K43a98l18o85u34s 7445696751800

Češi vzchopte se. Tak jako jste si dělali cirkulárky, protahovačky apod., tak vyhoďte starý motor. Vražte tam nějaký el. motor. Baterky si někde koupíte , nebo si nadolujete u nás v Čechách lithium . K tomu pořádný reostat a už to frčí. :-P

0/0
1.6.2017 11:25

M72i74c57h58a91l 70S27t42e91b56l42o 5419381494597

To je tedy nesmysl.8-o;-O;-€Rv!!

Zlatý dobrý benzín!!

0/−1
31.5.2017 16:25

J42i82ř65í 75K79o68z17l94í89k 1549426902159

Určitě, nejlépe v hybridu...

0/0
1.6.2017 8:27

L50u70c72i46a20n 70P37a87p63a77z68i40a95n 5174207281945

Logicky by měla být levnější, protože nejsou tak komfortní jako ta na naftu, resp. benzín. Na baterii se dojede menší množství kilometrů a zabere dost velké množství "kufru", takže logicky by měla být za snížení komfort cena nižší než naopak.

0/0
31.5.2017 16:14

S38t51a52n75i53s94l93a19v 42H96r17o97u77z89e84k 6740364871

Je poněkud odvážné tvrdit, jaká bude cena za 10 let.

A hlavně, rozhodovat se má smysl až ta cena tu bude. Nikoli dnes či před 10 lety.

0/0
31.5.2017 16:00

M59a65r36t90i67n 75D23o32h22n37a86l 5267893478638

Baterie prudce zlevňují!..to je fajn, aspoň se jich do těch elektroaut může dát víc, aby konečně někam dojela:o) Dokud nebude elektropumpa na každém rohu a nabití nebude trvat déle jak 10 minut, tak je to stále mimo mísu.

0/−2
29.5.2017 15:31

T93o46m31á72š 20S21k29á30l69a 6658757

Moje auti malokdy jede dal nez 300km a to jezdi kazdy den. A takovych je vetsina. Lidi se akorat dopravuji do prace, z prace pro deti, nekde cestou nakup. Kdyz je to kazdy den 60km tak je to moc. Pres noc se nabije na dalsi den.

Vsiml jste si jak kazdy ma dnes dve auta, protoze manzelka ma svoje? A vetsinou lidi maji "velke" auto protoze jednou za rok jednou na levnou dovolenou? Spocital jste si ze by casto vyslo lip si na tech 14 dnu pujcit vetsi auto a cely zbytek roku jezdit normalnim?

+1/0
30.5.2017 17:30

P43e78t30r 80N61e42h27a27s35i52l 4682495904864

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

0/0
29.5.2017 13:06

M49i62c37h27a95l 20S83t78e21b61l98o 5479211414507

Nesmysl. Zlatý starý dobrý benzínR^R^R^!!

0/0
29.5.2017 8:42

V37á91c25l78a48v 55V52a65n46ě93k 2183943198841

Jen pro ilustraci jak jsou třeba Američani někde zcela jinde.

V Kalifornii existuje rozsáhlá síť stanic kde lze načerpat vodík, což trvá tři minuty.

Honda tam prodává tři typy aut na které mimochodem dostane zákazník 6 tisíc dolarů dotace - plus TŘI ROKY PALIVA ZDARMA.

Pohonu dává enegii palivový článek co zpracovává vodík a vyrábí z něj elektrickou enerii a celý se vejde do motorového prostoru vepředu.

A to nejlepší nakonec - Jezdí tam téměř 4 tisíce těchto aut a je na ně pořadník na půl roku dopředu.

Skutečnost je ta, že jelikož stát má z fosilních paliv tučné daně, tak nemá zájem na tom aby motivoval automobilky k tomu aby skutečně vyráběly praktická auta s nulovými emisemi.

V Americe se to obracelo do té doby než se dostal do sedla Trump, který chce tyto dotace zrušit - a začít dýchat opět smog.

0/−5
28.5.2017 22:38

G31e76o29r95g 30K51o70m37b43e30r13e48c 9254821196951

uz jsem to tu ze zacatku psal. V Nemecku taky rostou stanice jak houby po desti kde se da natankovat vodik. Auta na baterku tak do mesta pro ruzny sluzby od taxikaru, pres rozvoz pizzy, etc.

0/0
29.5.2017 9:01

T82o30m65á28š 87S40k36á98l62a 6938337

tam zrovna moc ne, ty jezdi jak vztekly. Elektrika je prave pro domacnosti, ktere jezdi kazdy den, mnohdy dvema auty, najedou 10-50km na ceste do prace, obchodu a skoly a pak jim auto celou noc stoji v garazi.

0/0
30.5.2017 17:45

P82e87t71r 52N53e47h83a12s65i88l 4612885644314

Ano Kalifornie je země zaslíbená všem alternativám. Vodíkových stanic je tam skutečně hodně, ale daleko více je tam rychlonabiječek, včetně superchargeru.

A elektromotor se celý nevejde jako dopředu? Co je to za argument?

A nádrže na vodík máte kde?

Elektromobil včetně baterie zabírá daleko méně prostoru. Se podívejte na pořádný elektromobil jako je Model S, nebo Nissan Leaf. Model S na o proti spalovákům i tomu vodíku i kufr vpředu, žádný středový tunel místa habaděj obrovský kufr vzadu.

Navíc žádná bomba pod zadkem.

Vámi udávaných 4 minuty je sice pěkná hodnota, ale nevíte jednu zásadní věc. To platí jen pro prvních několik aut. Když jich přijede víc najednou nádrž se musí znovu nátlakový a to trvá i klidně 2 hodiny. Navíc ne každá stanice dokáže dát maximální tlak takže místo aby jste si načerpal na 400 km tak dostanete do nádrže jen polovinu.

Navíc ne každý chce vyměnit jednu bombu za druhou daleko větší. Vodík se tlakoměr na 800 barů. Já osobně nechci sedět na takovéto bombě. Stačí se podívat co udělá výbuch plynu o polovičním tlaku jak se nedávno stalo u nás s CNG.

Jestli někdo vyčítá elektromobilům ekologii, tak u vodíku se o ní nedá mluvit už vůbec. Účinnost přeměny energie na pohyb je u vodíku absolutně nejhorší ze všech druhů.

Ne vodík se opravdu pro dopravu nehodí. Možná v budoucnu až přijdou na něco lepšího, ale ne dnes.

+2/−1
29.5.2017 17:56

T41o71m72á17š 20S22k32á62l96a 6788357

Vodik je neefektivni jak prase. Ma sve misto v MHD a ve mestech, protoze tam snizuje smog (ale vyrobi ho jinde mnohem vice).

+1/0
30.5.2017 17:34

S84t22a11n10i20s10l17a88v 25H71r74o48u95z29e59k 6520394651

Auto s nulovými emisemi ? To je dobrý fór.

Automobil vyprodukuje polovinu svých celoživotních emisí ještě předtím, než se vůbec dostane na silnici !!!

0/0
31.5.2017 16:04

P57e98t28r 98K38n35ě51b71o76r30t 3311590

To saudové asi zatrhnou.

0/0
28.5.2017 20:25

A75n77t59o30n90i49n 14K76a80d75l59c87e53k 9302349821576

Jedine volny trh muze urcit cenu aut. Pokriveny trh s dotacemi a nesmyslnymi zakony jenom zamlzuje realitu.

+6/0
27.5.2017 18:45

T44o45m72á35š 43S47k36á95l29a 6648127

Dokud dotace trvaji, tak jsou nepresna mereni, ano :) Jenze vysledek z dotaci casto zustane. A kdyz skonci, tak se to nevrati na uroven pred dotacemi, ale na mnohem mene, diky rozvoji a technologiim, ktere dotace umoznili. Kdyz nekdo dotuje nakup aut, tak tim nedotuje ty, kteri si ho koupi, ale ti kterym stoji za to investovat do vylepseni, aby vydelali jeste vice.

Nejrazantnejsi dotace jsou behem valky. A kouknete kam se technologicky posuneme.

Ironicky dotace "funguji" prave diky volnemu trhu. Idealne byste vsunul penize spis primo do "vyzkumu", jenze malokdo kdo o tom rozhoduje o tom neco vi (cest Elonu Muskovi a Teslovi) a jediny zpusob jak posunout cele odvetvi aniz byste dokazal rozhodnout o tom jaka konkretni technologie se musi vylepsit (a ktery grant tudiz schvalit) je dotovat odvetvi a trh sam najde inovatory a oblasti, ktere lze vylepsit nejvice za nejmene penez.

No a par lidi se prizivi, par dotaci je spatne rozhodnuti, jako na vsem kde tecou penize. Stejne jako dan za demokracii je korupce. Proste to je nutne zlo, ktere prijimate za uzitek, ktery to prinasi.

0/0
30.5.2017 17:44

D81a21n71a 80K46o52c94i53á26n45o52v80á 2913188739178

A proto je potřeba, aby u nás Číňani postavili továrnu..... ;-O

0/0
27.5.2017 17:27

S93t50a28n61i75s62l28a55v 95S48r12b40a 4425864948564

Jako s elektrokoly. Kdyz se staly dostupnymi, zaplavili do te dobyturistivke raje. Kde drive proslo par desitek pesich a projeli dva horskaci, tam dnes projede tisice lidi na elektrokole. Brdy, Sumava, Beskydy...a elektroauta? To same, tam kde dnes kolona je na deset minut, bude kolona na hodinu. Ale bude cistci!

+1/−2
27.5.2017 16:50

M12i77r80e60k 21G56a16j42e58r 5521456159490

To je zajimavy uhel pohledu a pravdivy. Podobne treba argument, ze rychlovlaky nepotrebujeme, protoze vlakm nejezdi dost lidi, je chybny. Kdyz clovek bude moci byt za hodinu tam, kam mu to dnes trva pres dve hodiny, tak tam bude jezdit mnohem casteji a mnozi budou i dojizdet do prace mnohem dal. Proste existence technologie a novych moznosti meni chovani lidi. Proto i zlevneni provozu aut bude znamenat mnohem vic aut na silnicich. Bohuzel nase vlada zanedbava budovani dalnic a silnic, ktere takovou dopravu usnadni. Spravne k tomu pristoupila americka vlada v 50. a 60. letech a rychle zajistila vybudovani kompletni a funkcni site dalnic. Podobne kona cinska vlada v soucasne dobe.

+6/0
27.5.2017 21:14

S90t55a88n89i65s43l86a54v 56N18ý41v91l19t 2154835343

Voliči levice, sociálních dobroserů, komuniti a všichni hejtři, co se nerozhoupaj na vlastní auto vám do parlamentu navolí podobné Škromachy a Dluhoslavy, a ti vám to zdaní tak, že to bude nakonec jedno, jestli benzín nebo baterie.

0/0
27.5.2017 13:52

J56i77n43d22ř48i15c23h 26V15á25g69n67e49r 9281566856961

I Dluhoslavové by mohli danit na polovinu, kdyby jste to nerozkradli do daňových rájů.

+1/0
29.5.2017 23:48
Foto

J53i12ř95í 90D50v40o16ř66á45k 5445939150648

Brzy budou levnější ..... Jeden poválečný prezident ( tuším s. Novotný), říkal, že v brzku bude všeho dost. A lidé marně hledali na mapě Brzko, kde bude všeho dost.

+2/0
27.5.2017 13:43

V48l74a49d48i46m61í79r 10R44e76t54t77i27n37g72e37r 5505916705345

No nevím, ale kdyby to bylo tak super, tak už to trh dávno sám přijal i bez dotací jako mobilní telefony. Jenže jak to vypadá s akumulátory je vidět na aku vrtačkách nebo aku vysavačích. V rozmezí půl roku až 3 let je můžete všechny vyhodit.

+4/−1
27.5.2017 13:32

M69i86r36e48k 52G13a74j46e31r 5971736179590

Ale mobily vydrzi dele, takze se to lepsi. Proto vyvoj baterii je to spravne, kam by dotace mely jit, misto do produkce a prodeje jeste elektromobilu, ktere jsou predrazene a nedovyvinute.

0/0
27.5.2017 21:17

G69e80o75r61g 84K78o81m45b57e16r50e26c 9904161636601

mobily vydrzi dele? 8-o8-o8-o

drive vydrzel tyden, dnes den. Nabity.

+1/−2
28.5.2017 17:59

T88o28m16á30š 77S23k56á13l24a 6788597

mam tri roky stary s puvodni baterii a vydrzi 10dnu (coz je tak nejak stejne jako kdyz byl novy). Dele nez stary nechytry, ten vydrzel 6-7. Takze byste mel spis spocitat, ze na novem travite zrejme mnohem vice casu s vecmi, ktere na starem ani nesly.

A dnesni telefony maji baterii 2-3x tak velkou, alespon ciselne, a neverim ze spotreba vzrostla tolikrat, ale nevim. Mam svuj a skoro jeste funguje.

0/0
30.5.2017 17:49
Foto

J34i41ř57í 40D12v17o56ř28á63k 5655779800208

Čistě prakticky by bylo lepší nějaký " super akumulátor " začít používat u ručního nářadí. Několika řádově větší série.

Ale pokud třeba akumulátor ( I Lithium-iontový ) vydrží u profesionálně využívané "značkové " akuvrtačky max. 3.- 4. roky a potom je ekonomicky výhodnější tu akuvrtačku koupit novou včetně " baterií " ?

+4/0
27.5.2017 11:25
Foto

I94m72r83i17c54h 12S93u95c34h30a39r91s20k55ý 8696503735541

Jak vidno zase tu máme článek o neekologických autech, který neuvádí všechny důležité informace.

Důležité je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........?

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů....?

+8/0
27.5.2017 9:46

M82i70r32o77s31l78a56v 26S84u42c74h60y 5530429980520

Přenosová síť zvládne přetoky energií z Německa. Přenosová síť zvládne energetické špičky. Proč by si tedy neměla poradit s dobíjením elektromobilů? Elektromobily se budou převážně dobíjet v noci, kdy je silný útlum spotřeby. I kdyby bylo každé druhé auto na elektřinu, bude jejich celková roční spotřeba nižší než aktuální přebytek = export. Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

+8/0
27.5.2017 10:00

G64e10o42r45g 18K51o93m51b78e38r62e43c 9774861266361

motate jabka a hrusky dohromady

+1/−3
27.5.2017 10:28

V52á19c17l39a46v 49K88o23p84t75a 4804253492

Pamatuju si jak německá přenosová síť zvládala přítoky až jim v Mnichově vypadla elektřina na 4 hodiny. No a my a Poláci máme instalovaná trafa proti přetokům...

0/0
27.5.2017 11:55

L17e45o96n 26B58u12r37e51š 9315891820

My Čeští už taky

0/0
27.5.2017 18:38
Foto

J37i85ř69í 78D83v14o46ř55á79k 5415829660268

Tak především v noci je silný útlum výroby.Slunce nesvítí na naši část Zeměkoule. A kupodivu to Slunce pohání i vítr.

A u toho provozu trochu zapomínáš na spotřební daň ve výši asi 50 %, DPH z této daně,a DPH.

A možná i samy automobilky dotují ( přenášejí náklady ) tyto auta. Jsou totiž momentálně v " módě ".

0/0
27.5.2017 12:21

M71i10r54o91s12l98a67v 61S80u66c12h56y 5470939690510

Správně, v noci je útlum spotřeby, proto se musejí elektrárny odstavovat, protože není odběr. Slunce nesvítí, ale v našich podmínkách dělá fotovoltaika jen zlomek výkonu. Možná vás to překvapí, ale, ač vítr pohání Slunce, vítr fouká i v noci. A protože odstavit jaderku je docela problém, honí se přebytčným výkonem přečerpávací elektrárny. Celá neefektivita systému je v tom, že se odstavují uhelky: pod kotlem se topí a turbíny stojí.

+2/0
27.5.2017 13:43

J29i20ř92í 17K79o87c24u58r15e84k 6975164115408

Mo tady máte graf zatížení sítě v reálném čase. Podle něj by v noci pokles odběru na 5700 MW z 8500 MW.

https://www.ceps.cz/CZE/Data/Vsechna-data/Stranky/Zatizeni.aspx

Jinak řečeno: 5500 MW výkonu je třeba neustále.

PS: V uehlce se možná topí, ale turbína nestojí, točí se. Přičemž spotřeba uhlí v režimu bez zátěže razantně klesá. A němci v boji proti CO2 a s masivní výstabou OZE také v nedávné době postavili několik nových uhelných elektráren.

0/0
27.5.2017 13:53
Foto

J44i69ř88í 26D84v75o45ř20á78k 5305459900358

Ano,vítr fouká i v noci, ale daleko méně, než ve dne. Alespoň u nás, ve Střední Evropě.

Ano, zatím se o nás s obnovitelných zdroju vyrábí jenom zlomek ( tuším,že závazek je v řádu desítek procent během pár let ).

Ne, naše přenosová síť nezvláda přebytky el. energie z Německa zdroj:

http://www.elektrina.cz/invazi-zelene-elektriny-z-nemecka-zastavi-obri-transformatory-v-cesku-i-polsku

A teď něco o cenové výhodnosti elektromobilů :

Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat.

Podívej se, kolik se odvádí státu na různých daních z ropných produktů. Spotřební daň, DPH se spotřební daně, ......

Předpokládáš, že v případě masového rozšíření elektroaut, nebude stát tyto peníze vybírat jiným způsobem ?

Nebo se to promítne do ceny el. energie a bude jedno, jestli někdo vlastní el.auto ?

0/0
27.5.2017 14:55
Foto

J86i11ř27í 13D47v44o98ř41á46k 5235249960618

P.S. Proč už několik let, ještě před rozšířením FV elektráren , zapínají zhruba mezi 13.- 15. hodinou ( tedy v čase, kdy FV dává velký výkon) noční proud ?

0/0
27.5.2017 15:00

M16i47r22e24k 83G19a55j94e68r 5951556169590

Pravdepodobne srovnavate vetsi auto na naftu s malym na elektrinu. Pri porovnani stejne velkych aut je ten rozdil mensi a je dan hlavne spotrebni dani z nafty. Ubytek vybrane dane si stat driv nebo pozdeji zase nekde od lidi vezme.

0/0
27.5.2017 21:21

M98a62r12e35k 27M70a68l19ý 1932238241590

"Již dnes je provoz na elektřinu asi za polovinu nákladů než na naftu, jediný problém je pořizovací cena - a když ta klesne, není co dotovat."

Pořizovací cena není jediným problémem elektromobilů.

0/0
29.5.2017 14:38

Z20d14e83n37ě95k 35M88o83r47á62v30e23k 5277248968773

Myslíte že toho odpadního tepla z usměrňovače je více než odpadního tepla ze spalovacího motoru? Já si myslím, že ne,

+1/0
29.5.2017 14:08

P20e13t91r 70N17e78h47a52s35i86l 4232615944364

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Elektřiny je dost, dokonce ji vyvážíme.

Elektromobily se v 90% nabíjejí v noci, čímž naopak stabilizují síť.

S dotacemi naprostý souhlas. Ale tak je to se vším.

0/0
29.5.2017 18:02
Foto

J88i76ř53í 15D89v94o41ř45á57k 5905719770628

Jen tak pro info.

Článek je sice zaměřen na CO2, ale je jisté, že tepelné elektrárny vypouští spousty dalších " taková škaredá, ošklivá věc ".

Zdroj : http://www.autorevue.cz/kolik-emisi-co2-vypousteji-elektromobily-klidne-i-370-g/km

+3/−2
27.5.2017 9:34

J73a72r27o86m64í49r 54K91r78á26l 4460489174229

8-o Jakto ? Ze zásuvky se přece nekouří, jak mi říkal jeden elektronadšenec ! ;-D

+1/−1
27.5.2017 9:41
Foto

J22i30ř27í 86D46v58o60ř49á67k 5285899350308

Tak viděl jsem i zásuvky, z kterých se kouřilo.

+2/0
27.5.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.