- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dnes získává stát na spotřební dani z benzínu a nafty 100 miliard ročně. Když jede osobák v naftě za 2 Kč/km, tak z toho má stát 1 korunu. Až budou všechna auta jezdit místo nafty na elektřinu, tak ji bude muset zdanit, aby mu ta jedna koruna na kilometr nechyběla a měl za co stavět a opravovat silnice. Takže už se nebude jezdit za 0,5 Kč/km v elektrice, ale za 1,5 Kč/km a to už je dost malý rozdíl na to, aby to vyvážilo nekomfort v krátkém dojezdu a dlouhých dobách pro nabití elektroaut. Osobně elektroautům fandím, ale chtěl bych, aby se prosadily tržně, a ne dotacemi, pak si je rád koupím. Pokud bude stát nějakým způsobem zvýhodňovat jeden druh dopravy, tak na to někde (z našich kapes) musí vzít.
No mĕ 570 milionů km při spotřebě 0,25kWh/km vychází na 142,5 GWh.
Vážení přátelé. Schovejte si svoje příspěvky a vraťme se k diskusi asi tak za 10 let.
Chtělo by to, aby novináři přestali kázat technické bludy.
TEDY ZNOVU !!!
ELEKTROMOBIL ANI NÁHODOU NEMÁ NULOVÉ EMISE
JEN JE PRODUKUJE NA JINÉM MÍSTĚ, NEŽ ZROVNA JEDE
NAVÍC SPOTŘEBUJE CELKOVĚ VÍCE ENERGIE, NEŽ AUTO SE SPALOVACÍM MOTOREM
Češi vzchopte se. Tak jako jste si dělali cirkulárky, protahovačky apod., tak vyhoďte starý motor. Vražte tam nějaký el. motor. Baterky si někde koupíte , nebo si nadolujete u nás v Čechách lithium . K tomu pořádný reostat a už to frčí.
To je tedy nesmysl.
Zlatý dobrý benzín
Logicky by měla být levnější, protože nejsou tak komfortní jako ta na naftu, resp. benzín. Na baterii se dojede menší množství kilometrů a zabere dost velké množství "kufru", takže logicky by měla být za snížení komfort cena nižší než naopak.
Je poněkud odvážné tvrdit, jaká bude cena za 10 let.
A hlavně, rozhodovat se má smysl až ta cena tu bude. Nikoli dnes či před 10 lety.
Baterie prudce zlevňují!..to je fajn, aspoň se jich do těch elektroaut může dát víc, aby konečně někam dojela:o) Dokud nebude elektropumpa na každém rohu a nabití nebude trvat déle jak 10 minut, tak je to stále mimo mísu.
Moje auti malokdy jede dal nez 300km a to jezdi kazdy den. A takovych je vetsina. Lidi se akorat dopravuji do prace, z prace pro deti, nekde cestou nakup. Kdyz je to kazdy den 60km tak je to moc. Pres noc se nabije na dalsi den.
Vsiml jste si jak kazdy ma dnes dve auta, protoze manzelka ma svoje? A vetsinou lidi maji "velke" auto protoze jednou za rok jednou na levnou dovolenou? Spocital jste si ze by casto vyslo lip si na tech 14 dnu pujcit vetsi auto a cely zbytek roku jezdit normalnim?