Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna jízdenka pro celé Česko. Revoluce na železnici má ale zádrhel: cenu

Projet Česko vlakem různých dopravců má být od konce roku 2019 stejně jednoduché jako ve Švýcarsku. Nebudete si muset pro každý úsek kupovat jízdenku zvlášť, ale bude stačit jedna. Postupně by stejný model mohl platit i u autobusů. Nevýhodou navrhované jednotné jízdenky ale může být cena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a74n 41Z81í64d25e94k 5639711589231

Kdy si predstavim, ze prijde na drahu jeste par soukromniku, stat si objedna vlaky na ruznych tratich od ruznych subjektu, to same udelaji kraje a cestujici si bude muset predem zjistit, ktere vlaky u kterych dopravcu jsou objednane a jen temi muze jet...to mi prijde jako naprosty chaos. Jeste by mohli i CD uznavat ty jizdenky jen v objednanych vlacich, aby to stalo za to.

0/0
30.5.2017 13:29

J92i29ř38í 22S68t79r27a17k68a 9508166152808

Ostrava - Krnov 62 km, jízdné s ČD beze slev 93 Kč x národní tarif 84Kč.

Šumperk - Olomouc 59 km, včasná jízdenka 79 Kč x národní tarif 79,70Kč.

Nemáme tu jen trať Pha - Ova. Jinde se to může vyplatit a nebo minimálně to může být jednodušší (jeden lístek místo 3) za srovnatelnou cenu.

Každý si může vybrat co mu vyhovuje (snad).

0/0
29.5.2017 19:00

J20a61n 51T34a74r50a39b11a 4336976479699

v této a podobných situacích si pokaždé říkám: proč už teď, 27 let po revoluci? Nemohlo to ještě dalších 25 let počkat?

0/0
28.5.2017 7:37

V20l53a38d35i54m64í13r 56H70a50v85r47á36n17e26k 7466586950937

Nejsem tak bohatý abych jezdil vlakem...

0/0
27.5.2017 22:26

J45i22ř88í 56H88o74v64o61r48k59a 8757336192835

Naopak. Za 20 000 Kč projezdím tolik, že autem by mě to stálo tak 50 000... Možná i víc. Chudý mozkem jezdí autem

+1/−1
29.5.2017 18:43

P82a43v34e62l 13R21e78z64n28i42c83e54k 3355874264532

uz jsem vam chtel dat plus, nebyt toho plivance o chudem na mozku a aute...

ano, pokud mate vyhovujici vlakove spojeni tak je to super, usetrite penize a snad i nejake ty nervy za volantem... nekteri holt ale pravidelny a vyhovujici spoj nemaji a proto ackoliv to stoji mnohem vice, zvoli auto

+1/0
30.5.2017 9:40

J45a65n 20J19e89m79e44l88k75a 1865940

Nerozumím tomu, že se to nebude povinně týkat 8 z 12 miliard na dotované vlaky. (objednávanými kraji). Jsou to státní peníze, kraj je pouze přerozděluje. Stát měl jasně říct - za takových podmínek - budete nadále povinně držet státní tarif a systém. Jako ve Švýcarsku. A 2019 má být vysoutěženo?

Slevové karty nejsou známy. 1,35 Kč/km. (Já jezdím s in 50 za 0,6 Kč/km ). Evidentní nechuť regulovat cenu a funkce toho bude opět nejspíš alla England -nepoužitelný předražený doplněk. Již proběhlé krajské soutěže alla England, bez určené ceny na straně jízdenky (určuje dopravce po dobu monopolu 15 let), bez integrovaného systému.

Děkuji nechci pseudoliberalizaci.

+3/0
27.5.2017 17:57

J88i79ř47í 86K66o52c23u73r13e14k 6665934765608

Existuje něco jako zákon nabídky a poptávky. Jestliže se zdraží jízdné na trojnásobek v relaci Praha-Ostrava tak to bude znamenat jediné: Pojede míň lidí = míň platících zákazníků. Můžete to označit za buržoazní pavědu, ale těch lidí pojede míň.

Ostatně, kolik lidí létá mezi Prahou a Ostravou? Velmi málo, letenka je drahá a proti vlaku/autu to není až tak rychlejší. Obzvlášť, když se pak z Ruzyně přesouváte někam k Vltavě.

+2/0
27.5.2017 13:21

R60a67d63e68k 72J31a28n95a37t50a 9845526734942

Dovolím si upozornit na několik neporozumění, kterých jste se dopustil.

1) tarif se má týkat dálkových vlaků objedávaných ministerstvem dopravy

2) tarif nemá být exkluzivní (jako jen například PID u autobusů), tj. bude možné použít i tarif dopravce

3) pravděpodobně na něj bude možné aplikovat slevy obdobné IN25, IN50 a IN100 (jako v Německu či Švýcarsku)

Pro to lze váš příspěvek označit za zmatený, lidově "mimo mísu".

+1/0
27.5.2017 14:48

Š17t55e39f72a33n 73F91r96i74č29a 7202518303316

Pan Kocurek mimo mísu není, protože se vyjadřuje ke zdražení. Což je v článku vskutku uvedeno. A že to ke zdražení povede, to je jisté. Pak ovšem závěry pana Kocurka mají logiku.

+1/0
27.5.2017 20:40
Foto

J31a76n 84V14a52l54a31l16í23k 6696799580536

Na trati PH - OV se jezdí na komerční riziko tudíž v článku je to zrovna špatný příklad.

+1/0
27.5.2017 20:45
Foto

J13a36n 72V90a59l95a82l10í79k 6396739950116

PS: Jednotná jízdenka by měla být pro více druhů dopravy. Viz jízdenka Labe - Elbe a podobně . Příklad té trati PH - OV je tudíž mimo mísu protože dle toho jak je to napsáno se to týkat té trati nebude.

+1/0
27.5.2017 20:50

M40a50r25t42i47n 51R53u42z90i84c94k63a 1462608346367

To s tou cenou a navysovanim kazdorocne o inflaci mysli vazne?

0/0
27.5.2017 2:24

T84o68m95á11š 10K46l78í45m19a 4714897563343

Je to vplenkach buh vi co nakonec vyplodi, ale je to urcite lepsi jak kazdorocni diskuze my mame malo my chceme vic :-)

0/0
27.5.2017 8:07

Š74t53e63f36a21n 82F64r68i37č87a 7732588493896

Povede to pouze k přesedlání cestující veřejnosti do osobních automobilů.

+2/−2
27.5.2017 0:43

V21i66k32t98o96r 40N82á38r72o59ž32n93ý 3409532528

Spíše obráceně. V jednoduchosti je síla.

Aneb jaká je budoucnost ? Liberalizovaný železniční trh,kdy se každá linka bude soutěžit a každou linku bude jezdit jiný dopravce. Tak a teď si představte,že pojedete například z Mladé Boleslavi do Teplic. A pojedete vlakem jednoho dopravce z Mladé Boleslavi do České Lípy , vlakem druhého dopravce z České Lípy do Ústí nad Labem a vlakem třetího dopravce z Ústí nad Labem do Teplic. Pokud nebude jeden celostátní tarif , budete muset studovat tarifní podmínky třech dopravců a na svoji cestu si zakoupit tři jízdenky. A pokud bude celostátní tarif , koupíte si jednu jízdenku , nastoupíte do vlaku a pojedete. A nebudete řešit to, jaký dopravce jakou linku jezdí...

Apropo...všude tam , kde se na regionální úrovni zavedly integrované systémy , počty cestujících rostou...

+3/−2
27.5.2017 12:23

R89a26d78e88k 37J57a82n79a81t90a 9965486334362

"všude tam , kde se na regionální úrovni zavedly integrované systémy , počty cestujících rostou... "

Bohužel vetšina cestujcících nemá tyto znalosti. Oni jsou zblblí reklamou Praha-Ostrava za 99Kč, ačkoliv to z tématem článku a tím je veřejná služba vlůbec nesouvisí. Taky mlákodo vít, že většina cestujících jsou cestující pravidelní a většina jízdních dokladů jsou časové jízdenky. Takže základní tarif pro jdnorázovou cestu až tak není důležitý, důležitý je koeficient slev, kterou jsou takovým poskytnuty pravidelným cestujícím. Např. traťová jízdenka pro dojíždění do práce u ČD dnes znamená slevu cca 60%. Tato informace mi v článku chybí.

+2/0
27.5.2017 12:37

J29i16ř88í 43K23o78c47u78r87e61k 6825744515588

On někdo studuje tarifní podmínky? Tím myslím cestujícího, který přijde k okénku a řekne kam chce jet.

0/0
27.5.2017 12:51

V33i82k68t92o47r 89N48á59r26o74ž68n18ý 3299682838

V případě liberalizovaného trhu a nejednotného tarifu bude cestující muset studovat tarifní podmínky..protože každý dopravce má jiná pravidla..někdo prodává jízdenky ve vlaku , pokud pojedete s ČD a nekoupíte si jízdenku u ozevřené pokladny ve stanici , zaplatíte něco navíc. U jednoho dopravce bude například sleva za psa tolik a tolik , u druhého to bude jinak , u třetího zase jinak atd, atd,atd,

0/0
27.5.2017 16:05

J75a70n 21Z76í48d39e45k 5529551619651

A co treba mistenky? Koupis si jednu jizdenku, prijdes k vlaku a musis si dokoupit mistenku za xKc, prijdes k druhemu a zjistis, ze uz tam neni misto a kdyz pojedes az za hodinu dalsim spojem, tak ti ujede posledni vlak na treti trasu a budes muset na nadrazi prespat. Kdyby sis koupil samostatne jizdenky s mistenkou, tak mas garantovane misto a dojedes.

0/0
30.5.2017 7:45

R90a17d50e36k 39J14a74n24a86t43a 9115586874172

Tento tarif se má týkat pouze vlaků objednávaných státem (a patrně i kraji). Takové vlaky nemají povinnou rezervaci nikde na světě, protože se jedná o veřejnou službu.

0/0
30.5.2017 12:10

J60a59n 97Z69í73d39e13k 5769661209221

A ta jízdenka má platit opět jen na vlaky objednané státem a kraji? Tedy pro příklad někde budu přestupovat, další státem/kraji objednaný vlak pojede až za 2h, ale mezitím pojednou tři soukromé vlaky, ve kterým mi ta jízdenka nebude platit?

0/0
30.5.2017 12:14

R53a38d97e13k 70J27a77n84a95t62a 9185556504602

Stát myslím nemá žádnou legislativní páku, jak vynutit svůj tarif v komerčních spojích. I kdyby na to udělali zákon, tak je na stole arbitráž proti ČR, že se mění podmínky pro podnikání.

A soukromí dopravci nechtějí uznávat jic jiného než svůj tarif. Pokud by chtěli, už dávno mohli uznávat InterRail a ostatní mezinárodní jízdenky.

0/0
30.5.2017 12:58

Š81t73e28f20a95n 68F19r60i78č78a 7642168493786

Vůbec nechápu, proč stát hodlá zavádět něco, co finančně poškodí jednak drtivou většinu cestujících (dramatické zdražení jízdného), jednak národního dopravce, který je státní firmou (a bude muset akceptovat jízdní doklady zakoupené u malých bezvýznamných dopravců, kteří budou vlastnit spíše jen prodejní místa a minimum dopravních prostředků).Rv

+1/−2
27.5.2017 0:40
Foto

J93a54n 77V62a22l37a36l42í57k 6466119460476

Proč by to mělo poškodit cestující? Jako příklad uvedu jízdenku labe - elbe z Mělníka vlakem do Děčína pak busem na Mezní Louku poté privozem z Hřenska do Německa - Shona pak vlakem DB do Děčína a pak do Mělníka a to za 200 Kč a zkuste si koupit jízdenky samostatně jestli to budete mít levnější. Tudíž použil jsem jednu jízdenku pro více dopravců a levněji než je kupovat samostatně.

+1/0
27.5.2017 1:04

T49o41m65á10š 77K33l50í63m43a 4444667163413

Jen se obavam ze pojedete 2 dny :-) nevim jak bude reagovat SA , Leoexpres atd... kdyz se na puli cesty budete chtit dostat do jejich plneho vlaku na stojaka tak jak to byva u CD ze jedete na stojaka Praha-Brno :-) nevim jak bude fungovat mistenkovy system

+1/0
27.5.2017 8:03

R43a88d32e58k 33J76a71n98a32t83a 9355816224922

Asi jste článek nepochopil. Článek není o SA a Leoexpres. U nich ta jízdenka platit nebude. Článek je o objednávaných vlacích v závazku veřejné služby!

Jistě je možné, že SA a Leoexpres uspějí v soutěží a budou provozovat spoj v závazku veřené služby - pak ovšem bude muset mít dostatečnou kapacitu a nebudou tam povinné místenky (jinak by to nebyla veřejná služba).

0/0
27.5.2017 10:31

J23a79n 37J79e70m63e13l18k81a 1545370

Akční jízdenky by snad měly být zachovány.

0/0
29.5.2017 23:07
Foto

T10o72m15á21š 86K22i44r73o89v 1775128655847

V článku je menší chyba. Mezi Plzní a Mostem, jezdí jenom rychlíky. 4x GW Train Regio a 2x České dráhy. Osobní vlaky jezdí jen z Plzně do Žihle, z Mostu do Chomutova (na této trati i rychlíky Praha - Ústí nad Labem - Most - Chomutov -Karlovy Vary - Cheb). Z Chomutova do Žatce (a dále do Lužné u Rakovníka) jezdí jen (nepočítaje rychlíky z Plzně do Mostu) spěšný vlak.

0/0
27.5.2017 0:04

F46r78a61n22t66i29š71e85k 97S94t70r92n78a41d 4574345869156

Hodně cestujících používá zlevněné jízdné In kartou za jízdy vlakem ČD. Mám 50% slevu. Avšak tuto slevu nelze uplatnit u žádného soukromého přepravce ... zdebych platil plné občanské jízdné. Proto při vyhledávání spojení na Idos.cz předem vyřadím všechny soukromé dopravní společnosti. Možnost jet na jeden cestovní doklad různými přepravci tak zcela ztrácí smysl. Nechci platit o 50% vyšší jízdné !

+2/−1
26.5.2017 22:54

L87u58k53á21š 88M59u64s57i93l 1562794568187

Super nápad odstranit konkurenční prostředí a zavést kartelové ceny.

Nemluvě o dalších věcech, jako jsou místenky, slevy dle vytížení spoje....

Takovou hloupost může vymyslet jenom úředník.

+4/−3
26.5.2017 22:47

J75o10s75e66f 13T44r40ö32g82l 8589662176926

Na železnici je konkurence jen mezi Prahou a Ostravou a pár vlaky na Slovensko. Ostatní je dotované a konkurovat si nemá smysl.

Konkurence vlaku jezdí na gumových kolech - především individuálně.

+3/0
26.5.2017 23:29

R72a63d62e35k 38J85a40n34a89t76a 9345816314672

Přesně tak. A je velmi důležíte, jak chytře bude ten stát tarif stanoven.

Dneska máte např. akční jízdné ČD z Plzně do Hradce Králové, které je levnější než kilometrické, aby tak konkurovalo silnici.

Pokud trať Praha-Trutnov vysoutěží jiný dopravce, a cestující nebude chtít riskovat ztrátu peněz v případě ujetí přípoje v Praze, bude si chtít koupit jednu jízdnenku. U jednoho dorpavce už to nepůjde, zbývá ten státní tarif. Pokud nebud ten státní tarif konstruován podobně chytře, tak takový cestující zaplatí více než dnes, což ho bude motivovat jet po silnici.

0/0
26.5.2017 23:45

P65e85t72r 62M19u96r29č13e88k 3448106350

doufám

0/0
26.5.2017 22:45

V50o37j48t79ě64c79h 57O35k34t36á70b62e31c 8886785820938

Jednotný tarif je důvod, proč jezdím ČD. Taky jistota , že odjedu i pokud nemám místenku .

Že soukromí dopravci jezdí výdělečné tratě je známá věc. Nejlíp Praha x Ostrava.

Že pane Jančuro. To se pak jezdí za nižší kilometrovou cenu. A že by konkurenci ČD rádi zlikvidovali je také zřejmé. Pro svůj zisk, ne pro vaše blaho páni "zákazníci" .

Proč asi Jančura bojuje za zveřejňování smluv ... týká se ČD ale RegioJetu ne!

A že Jančura systematicky lobuje proti konkurenci je známé.

+5/−3
26.5.2017 21:59

M78a18r11t26i70n 77K22a84r38á62s28e57k 9728373228968

Nechci vam krast iluze, ale CD jezdi take jen "vydelecne spoje"...

+1/0
26.5.2017 23:02

S88t16a75n53i41s51l10a55v 59H14e43r96m92a78n 9257289213123

Martin Karasek. ČD maji kilometricky tarif. Soukromnici den a dobu tt znamena .Cena každy den a každou hodinu jina.ČD maji pak už jenom nabidky zvyhodněni.

0/0
30.5.2017 19:43

M71a72r32t23i64n 97K85a61r17á17s30e22k 9378463648868

A jak to souvisi s tim co jsem psal???8-o

0/0
30.5.2017 20:51

M77a56r37t82i47n 28Š13t66r29o77s 4979957660268

Já bych jednotný tarif jako problém neviděl, na krajských úrovních je to úplně normální. Jezdí, co je výhodnější. Pokud bude jízdenka komerčního dopravce levnější než celostátní tarif, tak protě na trati Praha-Ostrava lidi na tarif jezdit nebudou. Ja prosté. A dávat nižší ceny než tarifní, to dopravcům nikdo nezakazuje ani ted, a nebude určitě zakazovat ani při jednotném tarifu.

+3/0
26.5.2017 21:27

V60i55k83t50o24r 57N97á12r54o67ž46n21ý 3389722188

Krok správným směrem R^

Ještě by bylo třeba vypisovat výběrová řízení na pronájem trasy a pustit na daný výkon pouze jednoho dopravce (stejně jako ve Švýcarsku) , aby zbyla volná kapacita tratě jak pro regionální , tak i nákladní dopravu.

+1/−1
26.5.2017 20:42

M94a26r65t49i65n 94R76u98z18i44c51k94a 1332268966807

Kapacitu prece neurcuji dopravci ani ted, proste o ni pozadaji a bud ji dostanou nebo ne, je uplne jedno, jestli tam jezdi jeden nebo vice dopravcu....

Jedinou mevyhdou muze byt rozdeleni zisku z te trati, kdy jsou zadanejsi spoje nez jine... Ale i to je resitelne...

Problem s kapacitou je v nedostatecne propustnosti trati, nekde proste nestaci uz ani tri koleje...

0/0
27.5.2017 2:33

V35i15k32t65o16r 64N38á43r20o28ž40n45ý 3979202388

Nedostatečná propustnost tratí..to je hlavně problém uzlů.

To , že je vyčerpaná propustnost jinde je problém toho , že stát nedokáže požadavky dopravců uřídit... Ty počty lidí , co se tam provezou se dají provést i za předpokladu mnohem nižšího počtu delších vlaků

0/0
27.5.2017 16:08

J33i86ř10í 79K22o12c29u66r18e25k 6145884265968

Před revolucí bylo běžné, že ryhclík jezdil co dvě hodiny a vezl 12 vagonů, kde se jezdilo na stojáka. Praha-Ostrava za 6 hodin. 6 hodin nastojáka. Tam bych se vracet nechtěl a spusta lidí to má podobně. A dopravci asi taky ne - převezli by méně lidí než dnes.

0/0
27.5.2017 12:58

R59a26d76e48k 45J79a15n72a43t73a 9835966344132

A zde někdo tvrdí, že by se vracel do takové situace?

Za prvé, zkrácení jízdní doby nesouvisí s více dopravci, ale s modernizací tratě.

Za druhé, vyšší frekvence spojů ve srovnání se stavem před revolucí rovněž primárně nesouvisí s více dopravci, ale obecně s lepším stavem železniční dopravy. Doporučuji k povšimnutí trať Praha-České Budějovice, kde jezdí jen jeden dopravce. Před tam revolucí jezdilo 6 rychlíků denně. Dnes jezdí 14 rychlíků denně a k tomu 8 expresů. Jízdní doba se rovněž výrazně zkrátila.

0/0
27.5.2017 16:09

V66i84k47t75o31r 43N71á82r30o96ž40n72ý 3199112438

No , vzhledem k finančním výsledkům , které dopravci na trase Praha-Ostrava dosahují si troufám tvrdit , že čekají jak na smilování na okamžik , kdy si je zavolá ministr dopravy a oznámí jim , že stávající režim se ruší a že se rozjíždějí výběrová řízení ve velkém na ostatní tratě..,

+1/0
27.5.2017 16:14

R49a18d15e21k 66J70a82n60a39t34a 9755646494882

LeoExpres by to podle mě uvítal (investoři a věřitelé netrpělivě přešlapují). Ale Regiojet vede zabejčený Jančura, který se mnohokrát vyjádřil, že jemu o žádné peníze nejde, že chce získat podíl na trhu a vytlačit ČD.

0/0
27.5.2017 16:28

A75l75e54š 27H80o90l86e80č42e15k 1959108282530

Svaz cestujících ve veřejné dopravě. To je mazec. Kde se můžu přihlásit? A čím jezdí ten prezident? Doufám, že výhradně vlakem, busem, přívozem, nebo lanovkou. A zastupuje mě i jako nečlena, tak, jako odboráři? Tak to, až večer vlezu do vlaku, bude mi tak nějak líp. Budu mít svého prezidenta... 

+3/0
26.5.2017 20:31

M66a47r12t40i96n 67Š31t17r22o24s 4739727410188

Už to existuje dlouho. Nikdo Vám nebrání si založit vlastní svaz čehokoliv. Když si seženete dotace, a nebo sponzory či členské příspěvky, tak třeba budete jezdit i v bavoráku ;)

+1/0
26.5.2017 21:29

A82l36e42š 67H94o37l13e25č49e84k 1389678372530

Tak já mám raději své audinky. Sponzory nepotřebuji. Jen mě pobavila představa toho prezidenta. Jak jede v tramvaji s bezďáky. 

0/0
26.5.2017 21:55

R17a85d67e98k 32J79a30n42a66t53a 9565366734112

On myslím žádné spozory nemá, a i ten "prezident" normálně chodí do práce a tohle má jako koníček. Ostatně jako dobrovolní hasiči a spousta dalších spolků.

0/0
26.5.2017 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.