Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje kvůli miliardám na autobusy křísí „ČSAD“, končí výjimky na smlouvy

Konec výjimek na smlouvy s autobusovými dopravci bez soutěží rozděluje dopravce a kraje. Někde vymýšlejí finty, jak výběrová řízení obejít. Například Ústecký kraji založí novou firmu, která zajistí krajskou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e27t68r 87N10i56v64n31i90c70k96ý 3802684585707

Novodobé ČSAD budou fantastické trafiky pro vyčpělé a zkrachovalé politiky. Bude to místo korupce (výběrová řízení všeho druhu - nákupu dopravních prostředků, pohonných hmot, servisu, ...).

A jako bonus dostanou řidiči tabulkové platy, jelikož budou pracovat pro stát. ;-D

Tak tomu řikám výhra.

+4/0
30.5.2017 14:26

R47o89m80a69n 42S33t24o64n35e26k 1809803589491

tam skoro žádní řidiči nebudou protože většina se jim na to za ty prachy vykašle ;-D

0/0
30.5.2017 16:43

D75a78v36i97d 22Z40a44j52d57á37k 8555472710451

Nejdriv vsechno prodate abyste po x letech zase zakladali statni nebo krajske firmy. Vy jste vedatori.

+6/0
30.5.2017 10:19

M23i17l50a94n 86R87i91c67h22t31e57r 8729142830443

No protože zjistili, že jsou tam zajímavá koryta;-D

+2/0
30.5.2017 11:04

O73t44t30o 48P50o19s22p57í15š88i32l 4724355597458

Krajská dopravní společnost (zkr. KRADOS) nebude rozhodně fungovat efektivněji, než soukromé dopravní společnosti. Vytvoří totiž prostor pro trafiky politikům a jejich "kamarádům"... KRADOS nepotřebuje odborníky, kteří budou tu práci dělat pro lidi a efektivně, ale bude potřebovat poslušné ovečky, kteří za trafiku udělají kde co. Máme tady budování socíku, no...Rv

Ještě bych socialisticky smýšlejícím politikům doporučil, aby ve svých krajích budovali montovny autobusů, protože důvod obejít Zákon o zadávání veřejných zakázek a vyhnout se soutěžím má jednu podstatnou vadu, a sice KRADOS bude ty autobusy muset soutěžit, neboť bude veřejným zadavatelem a nevejde do limitu zakázky pro přímé zadání. Takže to s tou flexibilitou nebude tak horké. A že jsou soutěže na autobusy jednodušší? No, teď ano, ale např. nedávný spor IVECO a SOR v Praze, který eskalovat mediální válkou a dopisem prezidentovi naznačuje, že socialistický byznys vyhrotí vztahy i těchto dodavatelů.

+3/−2
30.5.2017 10:14

L26u83k94á67š 26Š62m80a67h73e18l 2547884902444

Takže v Liberci se krajská firma zakládat nebude.:-)

0/0
30.5.2017 10:36

O39t10t19o 85P79o53s53p20í73š36i24l 4734655407818

To jste vydedukoval na základě čeho? (Možná máte lepší informace než já...)

0/0
30.5.2017 10:42

M38i82l13a45n 48V94o97l36e87k 5989493156279

Socík se vám nelíbí, ale v kapitalismu se zase soukromníci neustále napadají, takže žádné výběrové řízení nevstoupí v platnost...

+1/0
30.5.2017 18:15

J67o67s81e44f 14M12u25ž96á87t42k35o 5495593467403

Jo jo, v Jihlavě by to chtělo vyšachovat tu gumu Kratochvíla z ICOMU a jeho dvě fešácký dcerunky, co to má přihraný od ODS. Furt řvou, že jim chybí lidi, ale kdo by pod něma chtěl dělat? Jen sebevrah.

0/0
30.5.2017 9:49

J51i57ř52í 35J65o92z17a 3768713590181

Tak Jihlava s ICOM v tom nejsou sami. ODS, konketne Zahradnicek v Budejcich zas prihral regionalni linky CSAD Jihotrans (dnes GW BUS) a to dokonce tak, ze nelze tuto smlouvu vypovedet a musi se pockat az smlouva vyprsi.

0/0
30.5.2017 15:38

D40a93v60i23d 87M52a65l53i70n68a 1180563160833

Nové krajské firmy. :-))))) Do managementu jistě lidí mají. Teď jen sehnat ty šoféry, co budou pracovat za pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. :-))))

+2/0
30.5.2017 9:48

M94i77l36a66n 15R56i15c69h57t76e50r 8679962560743

Ústecký kraj přitom má se soutěžemi dobrou zkušenost.

Nevím jak kraj, ale my občané máme spíš špatnou zkušenost. Dopravu zajišťovala dlouhá léta společnost DPÚK,ke všeobecné spokojenosti /. Pak se nepohodla s hejtmanem Šulcem / jeden výtečník z ROP Severozápad / a tak jezdil každý kdo si řekl / nejspíš i zaplatil /. Kdo zažil dopravu, kterou zajišťovala společnost Busmat, ten ví své. Starostové nechávali vozit děti do škol taxíky, místo autobusů přijížděly dodávky atd.. Nicméně, chápu, že pro úředníka musí být veřejná soutěž trest boží, je na něj vidět.

+6/0
30.5.2017 9:17

M41a11r88t37i37n 39H64r88o56u48d73n35ý 5707932744967

V systému, kde je nedostatek pracovních sil, je vertikální struktura firmy naprosto logický vývoj (viz. např. Agrofert - od vidlí, přes hnojiva, výrobce zemědělských strojů, pekárny, až po tu vidličku na talíři v jídelně). Jako něco outsourcovat je sice pěkná idea, ale v praxi to outsourcování může fungovat jen za situace silně konkurenčního prostředí, kde je citelný přetlak na straně nabízejících. Pokud toto splněno není, vzniká logicky oligopol - a nemusí to být ani oligopol úmyslný. Firmy zkrátka vycítí prostor pro možný cenový polštář a v rámci nepsané vzájemné dohody (nikdy a nikde se nesejdou za účelem nějaké konkrétní dohody) začnou postupně šponovat ceny. Jelikož na každého ve finále vybyde nějaká ta práce a zakázka, nemá nikdo snahu tento proces seknout nějakou "levnou" nabídkou. Pokud se i přesto někdo takový objeví (obvykle je to někdo, kdo nemá šajn o reálné situaci a cenu si napočítá ne formou "ladění" ale z reálných nákladů), ostatní firmy ho bez problému vykoušou, jelikož ač konkurenti, musí v mnoha oblastech podnikání spolupracovat.

Mít vlastní firmu je velice pohodlné. Potřebujete, aby autobusy vyjely jinak, než je domluveno? Zkrátka to poručíte řediteli aby to zařídil a hotovka. U firmy ze soutěže prvně dlouze studujete s právníkama uzavřenou smlouvu, načež nejspíše zjistíte, že po ní nemůžete mimo rámec chtít vůbec nic.

+2/0
30.5.2017 9:12

L86u83k26á19š 85M33u80s93i33l 1502354468547

Základní a důležité služby má mít veřejnost.ve svých rukách. Soukromá firma má jediný cíl, vydělat, a na takovém trhu bez konkurence to vždycky skončí špatně.

Nechci jezdit dopravou, kde řidič potřebuje buď sociální dávky, nebo aby vydělal skoro ani nespí.

Nechci platit vodu, elektřinu v cenách jako mají Němci, kteří berou násobek našich platů a nechci miliardami zisku dotovat zahraniční vlastníky.

+4/0
30.5.2017 9:09

R53o40m74a24n 85S72t21o43n25e14k 1949673509951

proto je třeba konkurence a ne krajské dopravní podniky které nikdo nenutí zlevňovat ani zkvalitňovat služby

0/0
30.5.2017 9:25

P11a25v10e66l 95O31b16d56r92ž10á69l90e24k 6916124138552

Problém je, že za současného stavu veřejných zakázek v ČR se klidně může stát, že ty služby nebude poskytovat nikdo.

Krajský podnik nebude efektivní, nebude zkvalitňovat a zlevňovat služby, ale bude +/- jistota, že je poskytne.

Zatímco soukromníci by je poskytli asi levněji a možná i kvalitněji, ale budou se měsíce a roky dohadovat u soudů nad výběrovým řízením.

+1/0
30.5.2017 9:38

D45a41v48i30d 11Z28a81j40d28á59k 8215232710821

Ten ridic bude ale zamestnanec kraje, tedy statu. Takze dostane tabulkovy plat. Navic management budou sami politici a kamaradi.

0/0
30.5.2017 10:24

K93a81r38e22l 52E36n48d20l46e87r 3563180670665

Ideálem českého kapitalismu je žít kapitalisticky, ale snažit se socialisticky. Proč by měl kapitalista soutěžit s konkurencí, když může být pomocí nějaké finty placen z daní takovou částkou, o jakou si řekne?

+3/0
30.5.2017 8:55
Foto

J91a72n 50V51a10l22a91l63í93k 6606699750786

a proč to funguje ve Švýcarsku?

+1/0
30.5.2017 9:06

R64o76m48a75n 38S43t87o55n29e40k 1969303749431

protože ve Švýcarsku nebudovali 40 let komunismus

0/−1
30.5.2017 9:44
Foto

J91a14n 10V20a64l39a34l31í59k 6916299500306

no v té dopravě vypadá že jo...

+1/0
30.5.2017 10:12

D40a92v68i45d 57Z57a75j77d44á66k 8325792680911

I tak tam maji nezkutecny socialismus. Nemit tam banly vsichni zlocinci sveta, tak ta zeme sezere sama sebe.

0/0
30.5.2017 11:58
Foto

J38a57n 83V94a32l68a24l71í88k 6606679640756

nevím proč se neinspirují ve Švýcarsku a po celé ČR se pak může jezdit na jednu jízdenku a ne pořád něco vymýšlet...

Veřejná osobní doprava ve Švýcarsku integruje 250 různých poskytovatelů přepravních služeb do jednoho svazu. Profituje z regulace, pro cestujícího je nesmírně pohodlná, protože nabízí přímou dopravu na jeden jízdní doklad.

+2/0
30.5.2017 8:43

R68o10m46a23n 53S77t50o68n15e97k 1989143609391

na tom se pracuje není to tak dávno co tady byl o tom článek

0/0
30.5.2017 8:47
Foto

J84a44n 38V31a75l96a17l54í61k 6676629700656

jo článek tu byl v kterém se psalo jak to bude dražší...

0/0
30.5.2017 8:52

J35i18ř33í 53S72t68r96a18k23a 9678966322428

A v tom Švýcarsku je to levné?

0/0
30.5.2017 11:01
Foto

J55a47n 60V16a24l88a34l68í20k 6206599740336

nesmíte to brát z pohledu turisty ale občana švýcarska a jeho platu...

pak si odpovězte jestli je to pro ně drahé nebo ne...

+1/0
30.5.2017 11:44

P36a53v92e12l 39O67b90d19r86ž97á48l71e90k 6796174658262

Minimálně u železnice není o takovou dohodu zájem mezi samotnými dopravci.

0/0
30.5.2017 9:39

P46a29v18e17l 10K83u22n16c 9292129638518

Trh po česku: vyloučit soutěž, účelově napadnout tendr, zakládat firmy s limitním počtem autobusů" ... I pro pána Jána, i pro pána Klause, zpíval Karel Kryl.

+4/0
30.5.2017 8:36

F46i82l63i42p 61K19r31i84v85i24n14k30a 3124861564508

Bubeníček se dal na byznys. Potěš koště, to bude drahý.

+7/0
30.5.2017 8:34

K28a26r50e61l 77M40a13r92t58i85n16e44c 6858118556554

Skutočno ku koncu životá mi prináša spústa vecej radosť.

Niélen, že sa nam vracá "ČSAD", ale už sa vytvoríli "protifajčiárské hliédky" ako bolo avízované v televíziji, móžem slobodno písáť udatija na čmuďacije komíny a na všetké tjé parazýty, keď mi něvydajú pri nákupe limonády, či žúvačky na stánčiku riádnú EET účtěnku a mohé dalšije.

Verím, že jedného dňa opeť s hrdosťú vytiáhněm zo spodného šuplíká svoju zaľúbenú žlutú pásočku s modrým nápisom "PS-VB" a zasáj buděm postráchom okolijá, ako temu boló za mojích mladých lét...

+2/0
30.5.2017 8:31

K84a89r84e43l 96V35o18s25t74r14a16d24o44v32s91k94ý 7621201294724

;-DR^

0/0
30.5.2017 8:53

R60o44m34a95n 31S85t11o58n26e72k 1989783789271

je hodně naivní si myslet že kraj něco ušetří na autobusové dopravě pokud ji bude provozovat sám v lepším případě to bude stát stejně jako když to provozoval soukromník v horším případě se to stane černou dírou na peníze a jako bonus se zhorší kvalita cestování R^

0/0
30.5.2017 8:27

J28a55r40o70s59l43a81v 52S35z68p25a38k 6882513708710

Návrat k socialismu, jsem zvědavý na to, až kraje budou hlásit, že zaplatí ještě víc za ,,ČSAD,,;-)

+2/−3
30.5.2017 8:26

T22o92m16á92š 45K64r27a33i98n71a 7394860384728

Nevím, jak je ten zákon napsán, ale nebude to spíše tak, že kraj založí akciovku u které objedná dopravu (a protože bude kraje, tak bez VŘ), no a ta akciovka objedná dopravu u stávajících dopravců? A opět bez VŘ, neboť to již nebude "kraj"?

Koza se nažere, vlk zůstane celý, penězovody zůstanou netknuty a jako bonus navíc bude pár míst ve vedení a.s. a dozorčí radě...

+1/0
30.5.2017 8:09

M54i89c51h45a52l 23P77o43d63l87o11u10č11k52a 6520948264858

Dle mých informací toto zákon neumožňuje.

0/0
30.5.2017 8:20

M30a36t30ě37j 16K65o33n22v62a94l15i42n19a 8819805953

Kdyby to mělo fungovat jak uvádíte, tak zákon o veřejných zakázkách platí i pro krajské akciovky. Takže takhle by to nešlo. Jednoduše v plánu je to tak, že kraj nakoupí autobusy a bude jezdit sám prostřednictvím zmíněné akciovky...

0/0
30.5.2017 9:02

J81i86ř64í 43J60o28z36a 3698793370581

To je trafika jak sv*na...

+5/0
30.5.2017 8:08

P81a76v25e33l 97O28b86d90r21ž86á34l62e30k 6176454568532

Problém by nemusel vůbec vzniknout, pokud by u soutěží UOHS a soudy rozhodovali rychle a s limity. Tedy 30 dnů na vydání rozhodnutí, pokud nestihne, námitka se považuje za zamítnutou.

A neexistuje, aby to skončilo zrušením výběrka jako celku - pokud si úřad myslí, ze byl výběr špatný, vybere sám a na svoji odpovědnost.

+5/0
30.5.2017 7:59
Foto

J30a10n 92V94a67l90a69l70í97k 6436979640926

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

no a v článku o ČD se dočteme jak dostávají dotace a zde autobusový dopravci zajištují dopravu na ztrátových linkách... tak to vůbec ale vůbec nechápu ;-D

+1/0
30.5.2017 7:58

A69n18t79o95n53í83n 14Š23v38i26h85n83o61s 8188897741772

Správně, dále dosud předraženou vodu do českých rukou a pokračovat s dalšími projekty.

+1/−2
30.5.2017 7:42

K18a96r97e29l 34V33o83s37t80r82a30d64o16v57s25k92ý 7761871694694

On to teplický Kubera v TV popsal naprosto přesně. Poté kraj ještě založí Krajskou stavební a soukromé stavební firmy zkrachují, protože nebudou mít práci. Bacha lidi, řítí se na nás socialismus

+1/−1
30.5.2017 8:44

A60n97t65o60n10í45n 94Š79v65i50h15n85o19s 8898527331862

Pokud jsou soukromé firmy předražené, je to logický vývoj.

0/0
30.5.2017 12:20

M84a71t20ě60j 71K29o10n75v41a55l95i30n76a 8139925963

Dopravní podnik vlastněný krajem bude největší ekonomická katastrofa, která může nastat a to z několika důvodů.

1. První náklady navíc budou náklady na vedení. Členové představenstva budou politici, stejně tak členové dozorčí rady. Všichni budou brát odměny, které budou v součtu daleko vyšší než mají řídící pracovníci současných dopravních podniků. Ředitel krajského podniku bude zase pravděpodobně kamarád nějakého politika => vzroste počet trafik

2. To co jednou zavedu, budu strašně těžko rušit. Jakmile dojde ke změně politické garnitury, můžou být tlaky na zrušení těchto podniků. To ovšem tak snadno nepůjde, jelikož to bude neprůchozí. Rovněž bude neprůchozí, aby soukromý a veřejný sektor zajišťoval dopravu v jakési synergii. Tzn., že bude platit všechno nebo nic.

3. Podniky vlastněné veřejným sektorem jsou obecně méně výkonné, jinými slovy jejich provozování je dražší. Jedinou výhodou je, že zisk by šel opět jen do veřejného sektoru. V oblasti linkové dopravy je ovšem zisk hrozně malý. To není jako v případě vodáren, tepláren aj., které veřejný sektor prodal.

4. Srovnávat linkovou dopravu s městskou nelze. Zatímco městská funguje zpravidla tak, že pokrývá celé město, tak u té linkové je její rozdělení po kraji značně nerovnoměrné. V případě omezování dopravy pak v případě MHD zpravidla dochází "jen" k prodlužování intervalů spojů, zatímco u linkové to může být rušení celých linek a tím narušení dopravního systému celé oblasti. Zároveň bych chtěl říci, že současné bezproblémové fungování MHD je spíše jakousi iluzí, která je zpravidla vykoupena každoročním nárůstem dotace bez zlepšování služeb.

+7/−6
30.5.2017 7:40

M97i88c47h37a47l 30P67o72d83l90o84u13č63k24a 6110718164138

Mohu souhlasit s pohledem na věc, ale zajímavé, že pokud by nebylo provozování komplexu dopravy ziskové, nikdo by se do toho nehrnul. To znamená, že pravda je někde v půlce. Osobní doprava sama o sobě výdělečná není, ale vydělávat se dá.

+1/0
30.5.2017 8:23

M33a64t82ě83j 87K87o15n87v79a45l29i48n20a 8549845183

Tak ono je zajímavé, že když se koná soutěž na autobusové dopravce, tak cena nejnižší a cena nejvyšší se liší třeba o dvě koruny, tj. zhruba 5 %, zatímco u stavebních prací je nejvyšší cena často více než dvojnásobná než nejnižší cena.

0/0
30.5.2017 8:31

P15a95v55e34l 96O46t44i72s39k 2136561257

ano ale oni vydělávají, protože je to dotované krajem, to znamená vy utržíte na jízdném třeba 5 korun na km ale aby jste pokryl náklady a byl ziskový potřebujete 10 a to vám doplatí, je to hodně zjednodušené ale proto je to samozřejmě pro tu firmu, normální kšeft jako každý jiný, vlastně ne , je to lepší, protože ten kšeft máte zajištěn na několik let dopředu.:-)

0/0
30.5.2017 10:21

R84a55d52o41v15a75n 41V85í93c73h 8349647532586

Krajem vlastněný dopravce má své opodstatnění. Pokud odpovídám za dopravní obslužnost v kraji, tak tu firmu chci mít po sebou. Pokud vláda zvýší svým nařízením mzdy řidičům autobusů a přitom na to krajům peníze nepřidá, tak jim prostě mzdy kraj navýší, a nemusí se nechat vydírat provozovatelem anebo odboráři, že jim to navýšení mezd nestačí a nebude muset pokaždé před volbami zdlouhavě překopávat smlouvy anebo jejich dodatky. Ano, má to logiku obzvlášť pokud někdo nabízí 1 km ceny dopravního výkonu za 34 korun a stále je mu to málo. Dá se jezdit za 30-31 korun, a bez kartelových dohod a klientelizmu napojeným na krajské politiky a úředníky, kteří o tom dlouhodobě rozhodují.

+2/−2
30.5.2017 7:29

M41a62t83ě14j 55K65o64n53v69a26l63i10n16a 8779395843

Naivní to člověče. Proč by měl kraj zvyšovat mzdy řidičům, když o tom rozhodla vláda??? Myslíte si, že krajští řidiči nebudou stávkovat?? Ve skutečnosti by byla situace ohledně mezd řidičů fakticky stejná, jako je dnes.

0/0
30.5.2017 7:42

L46u53m25í74r 84V32i29t43h91a 2677227786412

Funguje to? Viz DP Praha a Rittig, Opencard a další. Mmch v třeba Teplicích jezdí MHD soukromník.

0/0
30.5.2017 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.