Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R19o56m18a12n 63P54o90l73á89č79e54k 5286959375

Krásná ukazka soutěži v praxi... Takhle se v Praze vybiral zhotovitel na opravu tramvajové trate pres 2 roky... Navíc nejnižší cena vedla k oskubani toho nejnižšího článku - řidiče.

Pro ty co jsou proti krajským firmam. Prakticky všechna krajská města maji svůj DP, který jim bez soutěže dopravu zajišťuje. Lidi tam maji rozumné podminky a funguje to. Tak proč v tom vidite takový problém?

+21/0
doporučit
30.5.2017 6:59

F76i52l19i55p 83K67r73i37v81i76n28k90a 3724581184958

Bubeníček se dal na byznys. Potěš koště, to bude drahý.

+7/0
doporučit
30.5.2017 8:34

D26a34v70i27d 55Z57a25j24d71á15k 8435542450821

Nejdriv vsechno prodate abyste po x letech zase zakladali statni nebo krajske firmy. Vy jste vedatori.

+6/0
doporučit
30.5.2017 10:19

M12i26l35a34n 74R44i90c66h77t89e48r 8429372270383

Ústecký kraj přitom má se soutěžemi dobrou zkušenost.

Nevím jak kraj, ale my občané máme spíš špatnou zkušenost. Dopravu zajišťovala dlouhá léta společnost DPÚK,ke všeobecné spokojenosti /. Pak se nepohodla s hejtmanem Šulcem / jeden výtečník z ROP Severozápad / a tak jezdil každý kdo si řekl / nejspíš i zaplatil /. Kdo zažil dopravu, kterou zajišťovala společnost Busmat, ten ví své. Starostové nechávali vozit děti do škol taxíky, místo autobusů přijížděly dodávky atd.. Nicméně, chápu, že pro úředníka musí být veřejná soutěž trest boží, je na něj vidět.

+6/0
doporučit
30.5.2017 9:17

A14l45e93š 57L64i19s37o71v47s21k62ý 9809148212382

Libereckemu kraji poradim: V Brne zajistuje dopravu firma z Liberecka vlastnena nejakym polomafianem, vyhrala konkurz diky znamosti majitele s byvalym primatorem a hejtmanem. Coz tak si ji nechat v Liberci?

+6/0
doporučit
30.5.2017 6:28

J32a89k34u65b 50K93a25m38e67n51i27c36k85ý 4379882387296

takze pres ty firmy pak ty miliardy pozenou, aby bez soutezi dale uzaviraly nevyhodne smlouvy s dopravci, vsak autobusy ty firmy mit nebudou, takze si budou muset pronajimat od nekoho jineho ..... to bude tunel ;-D;-D;-D

+6/0
doporučit
30.5.2017 6:26

J21i78ř76í 57J77o45z17a 3218633140721

To je trafika jak sv*na...

+5/0
doporučit
30.5.2017 8:08

P52a70v33e61l 43O86b64d82r91ž42á12l10e45k 6926764308782

Problém by nemusel vůbec vzniknout, pokud by u soutěží UOHS a soudy rozhodovali rychle a s limity. Tedy 30 dnů na vydání rozhodnutí, pokud nestihne, námitka se považuje za zamítnutou.

A neexistuje, aby to skončilo zrušením výběrka jako celku - pokud si úřad myslí, ze byl výběr špatný, vybere sám a na svoji odpovědnost.

+5/0
doporučit
30.5.2017 7:59

P81e48t43r 28N10i83v14n56i42c92k24ý 3782704615767

Novodobé ČSAD budou fantastické trafiky pro vyčpělé a zkrachovalé politiky. Bude to místo korupce (výběrová řízení všeho druhu - nákupu dopravních prostředků, pohonných hmot, servisu, ...).

A jako bonus dostanou řidiči tabulkové platy, jelikož budou pracovat pro stát. ;-D

Tak tomu řikám výhra.

+4/0
doporučit
30.5.2017 14:26

L51u53k14á15š 17M40u71s13i44l 1552354298747

Základní a důležité služby má mít veřejnost.ve svých rukách. Soukromá firma má jediný cíl, vydělat, a na takovém trhu bez konkurence to vždycky skončí špatně.

Nechci jezdit dopravou, kde řidič potřebuje buď sociální dávky, nebo aby vydělal skoro ani nespí.

Nechci platit vodu, elektřinu v cenách jako mají Němci, kteří berou násobek našich platů a nechci miliardami zisku dotovat zahraniční vlastníky.

+4/0
doporučit
30.5.2017 9:09

P84a10v36e97l 63K68u76n45c 9132889478248

Trh po česku: vyloučit soutěž, účelově napadnout tendr, zakládat firmy s limitním počtem autobusů" ... I pro pána Jána, i pro pána Klause, zpíval Karel Kryl.

+4/0
doporučit
30.5.2017 8:36

J89a68r29d17a 93H30o25f90m57a94n39n 4840455574

nějak radní zapomněli, že socialistický model ekonomiky se neosvědčil a nefungoval nikde a nikdy, všude zkrachoval !!

+11/−12
doporučit
30.5.2017 6:08

M75a46t91ě17j 97K34o97n14v29a44l38i55n12a 8349575863

Dopravní podnik vlastněný krajem bude největší ekonomická katastrofa, která může nastat a to z několika důvodů.

1. První náklady navíc budou náklady na vedení. Členové představenstva budou politici, stejně tak členové dozorčí rady. Všichni budou brát odměny, které budou v součtu daleko vyšší než mají řídící pracovníci současných dopravních podniků. Ředitel krajského podniku bude zase pravděpodobně kamarád nějakého politika => vzroste počet trafik

2. To co jednou zavedu, budu strašně těžko rušit. Jakmile dojde ke změně politické garnitury, můžou být tlaky na zrušení těchto podniků. To ovšem tak snadno nepůjde, jelikož to bude neprůchozí. Rovněž bude neprůchozí, aby soukromý a veřejný sektor zajišťoval dopravu v jakési synergii. Tzn., že bude platit všechno nebo nic.

3. Podniky vlastněné veřejným sektorem jsou obecně méně výkonné, jinými slovy jejich provozování je dražší. Jedinou výhodou je, že zisk by šel opět jen do veřejného sektoru. V oblasti linkové dopravy je ovšem zisk hrozně malý. To není jako v případě vodáren, tepláren aj., které veřejný sektor prodal.

4. Srovnávat linkovou dopravu s městskou nelze. Zatímco městská funguje zpravidla tak, že pokrývá celé město, tak u té linkové je její rozdělení po kraji značně nerovnoměrné. V případě omezování dopravy pak v případě MHD zpravidla dochází "jen" k prodlužování intervalů spojů, zatímco u linkové to může být rušení celých linek a tím narušení dopravního systému celé oblasti. Zároveň bych chtěl říci, že současné bezproblémové fungování MHD je spíše jakousi iluzí, která je zpravidla vykoupena každoročním nárůstem dotace bez zlepšování služeb.

+7/−6
doporučit
30.5.2017 7:40

K14a39r24e45l 87E32n77d81l29e64r 3773330440985

Ideálem českého kapitalismu je žít kapitalisticky, ale snažit se socialisticky. Proč by měl kapitalista soutěžit s konkurencí, když může být pomocí nějaké finty placen z daní takovou částkou, o jakou si řekne?

+3/0
doporučit
30.5.2017 8:55

P63e78t31r 26V76o69n46d78r89a42c94e55k 7395731153680

No konečně jim to došlo - že je lepší provozovat vlastní autobusy než sponzorovat zahraniční miliardáře.

Je totiž nelogické na jedné straně dotovat autobusy a na druhé straně například Ariva vyvedla loni z této země čistý zisk cca 200 mil/kč - a to je zisk, který přiznali :-P

+6/−7
doporučit
30.5.2017 5:53

O72t37t85o 27P80o92s95p23í79š93i26l 4364385737898

Krajská dopravní společnost (zkr. KRADOS) nebude rozhodně fungovat efektivněji, než soukromé dopravní společnosti. Vytvoří totiž prostor pro trafiky politikům a jejich "kamarádům"... KRADOS nepotřebuje odborníky, kteří budou tu práci dělat pro lidi a efektivně, ale bude potřebovat poslušné ovečky, kteří za trafiku udělají kde co. Máme tady budování socíku, no...Rv

Ještě bych socialisticky smýšlejícím politikům doporučil, aby ve svých krajích budovali montovny autobusů, protože důvod obejít Zákon o zadávání veřejných zakázek a vyhnout se soutěžím má jednu podstatnou vadu, a sice KRADOS bude ty autobusy muset soutěžit, neboť bude veřejným zadavatelem a nevejde do limitu zakázky pro přímé zadání. Takže to s tou flexibilitou nebude tak horké. A že jsou soutěže na autobusy jednodušší? No, teď ano, ale např. nedávný spor IVECO a SOR v Praze, který eskalovat mediální válkou a dopisem prezidentovi naznačuje, že socialistický byznys vyhrotí vztahy i těchto dodavatelů.

+3/−2
doporučit
30.5.2017 10:14

D97a50v50i22d 22M78a42l87i77n96a 1700443670163

Nové krajské firmy. :-))))) Do managementu jistě lidí mají. Teď jen sehnat ty šoféry, co budou pracovat za pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou. :-))))

+2/0
doporučit
30.5.2017 9:48

M24a26r18t18i91n 77H59r52o51u12d49n97ý 5377102494407

V systému, kde je nedostatek pracovních sil, je vertikální struktura firmy naprosto logický vývoj (viz. např. Agrofert - od vidlí, přes hnojiva, výrobce zemědělských strojů, pekárny, až po tu vidličku na talíři v jídelně). Jako něco outsourcovat je sice pěkná idea, ale v praxi to outsourcování může fungovat jen za situace silně konkurenčního prostředí, kde je citelný přetlak na straně nabízejících. Pokud toto splněno není, vzniká logicky oligopol - a nemusí to být ani oligopol úmyslný. Firmy zkrátka vycítí prostor pro možný cenový polštář a v rámci nepsané vzájemné dohody (nikdy a nikde se nesejdou za účelem nějaké konkrétní dohody) začnou postupně šponovat ceny. Jelikož na každého ve finále vybyde nějaká ta práce a zakázka, nemá nikdo snahu tento proces seknout nějakou "levnou" nabídkou. Pokud se i přesto někdo takový objeví (obvykle je to někdo, kdo nemá šajn o reálné situaci a cenu si napočítá ne formou "ladění" ale z reálných nákladů), ostatní firmy ho bez problému vykoušou, jelikož ač konkurenti, musí v mnoha oblastech podnikání spolupracovat.

Mít vlastní firmu je velice pohodlné. Potřebujete, aby autobusy vyjely jinak, než je domluveno? Zkrátka to poručíte řediteli aby to zařídil a hotovka. U firmy ze soutěže prvně dlouze studujete s právníkama uzavřenou smlouvu, načež nejspíše zjistíte, že po ní nemůžete mimo rámec chtít vůbec nic.

+2/0
doporučit
30.5.2017 9:12
Foto

J71a88n 90V91a54l43a27l93í72k 6806949400256

nevím proč se neinspirují ve Švýcarsku a po celé ČR se pak může jezdit na jednu jízdenku a ne pořád něco vymýšlet...

Veřejná osobní doprava ve Švýcarsku integruje 250 různých poskytovatelů přepravních služeb do jednoho svazu. Profituje z regulace, pro cestujícího je nesmírně pohodlná, protože nabízí přímou dopravu na jeden jízdní doklad.

+2/0
doporučit
30.5.2017 8:43

K82a22r86e81l 95M70a85r33t58i78n31e47c 6958108516834

Skutočno ku koncu životá mi prináša spústa vecej radosť.

Niélen, že sa nam vracá "ČSAD", ale už sa vytvoríli "protifajčiárské hliédky" ako bolo avízované v televíziji, móžem slobodno písáť udatija na čmuďacije komíny a na všetké tjé parazýty, keď mi něvydajú pri nákupe limonády, či žúvačky na stánčiku riádnú EET účtěnku a mohé dalšije.

Verím, že jedného dňa opeť s hrdosťú vytiáhněm zo spodného šuplíká svoju zaľúbenú žlutú pásočku s modrým nápisom "PS-VB" a zasáj buděm postráchom okolijá, ako temu boló za mojích mladých lét...

+2/0
doporučit
30.5.2017 8:31

J22a38r11d25a 88H15o78f89m34a87n29n 4520375234

takže zakládáním ,,čsad,, se budou muset nakoupit nové autobusy - no to bude zajímavé výběrko;-), pak kdo tomu z politiků bude šéfovat ;-)-to bude boj o korýtko,

prostě co by politici neudělali pro lidi (tedy zejména sebe a kamarády)

+4/−6
doporučit
30.5.2017 6:26

J61í62ř76í 40N63o30v52o36t50n75ý 2902605504509

Jeste muzou vzkrisit Tuzex a bude to vymalovano.

+3/−4
doporučit
30.5.2017 5:38

R94a90d12o58v15a65n 70V65í15c34h 8459927872986

Krajem vlastněný dopravce má své opodstatnění. Pokud odpovídám za dopravní obslužnost v kraji, tak tu firmu chci mít po sebou. Pokud vláda zvýší svým nařízením mzdy řidičům autobusů a přitom na to krajům peníze nepřidá, tak jim prostě mzdy kraj navýší, a nemusí se nechat vydírat provozovatelem anebo odboráři, že jim to navýšení mezd nestačí a nebude muset pokaždé před volbami zdlouhavě překopávat smlouvy anebo jejich dodatky. Ano, má to logiku obzvlášť pokud někdo nabízí 1 km ceny dopravního výkonu za 34 korun a stále je mu to málo. Dá se jezdit za 30-31 korun, a bez kartelových dohod a klientelizmu napojeným na krajské politiky a úředníky, kteří o tom dlouhodobě rozhodují.

+2/−2
doporučit
30.5.2017 7:29

K61r52y43š72t70o94f 11M89a83l74o56c25h 2435454478507

To zas bude. V soutěži, kterou zadává kraj vyhraje firma vlastněná krajem, pak kraj své firmě pošle dotace, a stejně budeme všichni víte kde, protože polovina dotací se ztratí a druhá se rozfofruje.

+2/−2
doporučit
30.5.2017 5:55

J73a48r19o86s86l74a82v 63S81z70p17a36k 6262823528640

Návrat k socialismu, jsem zvědavý na to, až kraje budou hlásit, že zaplatí ještě víc za ,,ČSAD,,;-)

+2/−3
doporučit
30.5.2017 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.