Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o podobu taxíků. Soud omezil Taxify, poslanci řeší klíčovou novelu

Městský soud v Praze zakázal předběžným opatřením, aby společnost Taxify podobně jako Uber nabízela v Praze své služby prostřednictvím neregistrovaných aut a řidičů bez taxikářského oprávnění. Budoucnost alternativních taxislužeb budou řešit i poslanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a69v84e13l 30K57r35á20l 5870179424418

Je zajímavé, jak se na jednu stranu bojuje proti regulaci, a přitom třeba v New Yorku, kde jsou taxi hodnoceny dobře, toho dosahují právě regulací. Vydávají omezený počet licencí, další získat nejde (u nás může jezdit každý, kdo splní podmínky), a řidiči mají strach udělat nějakou botu, protože by o licenci přišli.

+1/0
31.5.2017 12:26

J88i84ř56í 36K96u80c66h98t96a 6898875969477

jenže u nás ani gauneři o licenci nepřijdou

0/0
31.5.2017 12:30

F43r90a49n67t39i47s79e63k 24K46o79f59r93o78n 8260549732691

Tak to by taky měli zakázat O2, T-mobile, apod. protože i jejich služba může složit k objednání nelegální služby.

Tím chci říct, že potrestaný by měl být ten, kdo nelegální službu zajistí (černý taxikář), nikoliv ten, kdo mu zajistil komunikační kanál (Taxify, Uber nebo třeba to O2).

0/−1
31.5.2017 12:16

P28a62v64e84l 13K73r15á48l 5110239724438

V tom je trochu rozdíl. Za prvé, asi si nepůjdete koupit paušál s tím, že operátorovi rovnou sdělíte, že si skrze něj budete objednávat nájemného vraha. A za druhé, pokud porušíte operátorovi obchodní podmínky (třeba budete nekomerční tarif používat ke komerčním účelům), tvrdě po vás půjde. Uber naopak ví, že většina jeho řidičů porušuje jeho obchodní podmínky (dle nich máte splňovat legislativu na provoz taxi) a zákon, ale nic s tím nedělají a ještě je v tom podporují.

+1/0
31.5.2017 12:30

J13a79n 95H16l81a24d44k69ý 9308769947610

Uber jsem využil dvakrát. Jako jeho velká nevýhoda je, že nevíte, jaké má daný člověk pojištění. U taxi je to dáno zákonem a bez patřičného pojištění by neměl dostat licenci. Pokud se toto vyřeší, tak jsem jednoznačně pro UBER a jiné služby. Navíc nechápu, proč musí být regulovaná cena u taxi. Ať si každý jezdí za cenu, kterou uzná za vhodnou a za kterou zákazník pojede. Já například, když si beru taxi, tak říkám, kam chci jet a kolik za to chci dát (samozřejmě ne, že jedu přes celé město a řeknu za dvacku). Ještě se mi nestalo, že jsem taxi nenašel. Vždy se najde někdo, kdo vás odveze i třeba o 50-70 korun levněji, někdy i o stovku.

+1/−1
31.5.2017 10:37

A35r70n20o55š46t 85S86t82á51r25e28k 4772830775164

To můžete dělat, když znáte místopis a máte zkušenosti a představu o ceně.

PS: Pokud by se jasně a při každé jízdě UBERem (s řidičem bez licence) deklarovalo, že je to jízda bez pojištění, tak by si každý mohl vybrat, jestli riskne levnější UBER bez pojistky nebo jinou alternativu s pojistkou. Nenutil bych ty pojistky povinně.

+1/−2
31.5.2017 10:57

J45a92n 34H98l77a49d50k12ý 9758799967720

Ano, to máte pravdu, že to mohu dělat jen v případech, kdy znám jak je to přibližně daleko.

0/0
31.5.2017 11:03

F43r40a39n98t97i84š68e32k 77V12á94c91l64a36v84í60č61e63k 4775373961454

O žádném pojištění zákon nehovoří, a to, čemu říkáš licence, se jmenuje koncese. Takže být tebou bych se nevyjadřoval o něčem, čemu absolutně nerozumím, je to jen plácání nesmyslů.

+1/0
31.5.2017 13:01

J37i33ř36í 52H94u83m84l 5292179792661

Nechci se zastávat taxi služeb ale asi spousta lidí nechápe že si musí platit mnohem vyšší pojištění na auto, pasažéry a zavazadla, dále platí městům za licenci, opravy a kontroly taxametrů a mnoho dalších věcí které jsou nezbytné !!

+5/0
31.5.2017 10:34

I88l24o49n21a 84S28v79o97b19o83d67a 2909397174235

A vite Vy kolik stal pred 100 lety oves a ustajeni konu od Fiakru? Pokrok se proste zastavit neda.

+2/−1
31.5.2017 11:00

R23o65b51e24r25t 29K44a45d93l12e75c 7718427736474

Nedodržování zákona je podle vás pokrok?

+1/0
31.5.2017 12:21

O92n82d87ř21e97j 47Z70d20e49r78a59d57i97č36k53a 6654455233878

Ale zákony by měly na vývoj reagovat alespoň trochu pružně. A tohle prostě vývoj je.

0/0
31.5.2017 14:54

M70a71r63t64i65n 50M69a78t13ý26s82e51k 6188651456450

Pokrokem nazýváte nelegální podnikání? Pokud pokrokem myslíte to, že UBER nebo Taxify si objednáte přes aplikaci a zaplatíte přes aplikaci kartou, tak se probuďte a rozhlédněte kolem sebe.

Aplikace Liftago, případně slovenský Hopin fungují na úplně stejném principu. Většina dispečinků má svoji aplikaci, kterou můžete využít. Liftago je dokonce lepší v tom, že právo volby máte vy i řidič. Řidič volí, za kolik je ochoten odjet zakázku (v rámci legislativy, tedy v Praze max za 28/km) a zákazník si svobodně zvolí jestli chce auto rychle, nebo něco většího či něco levného. Obejdná aplikací a zaplatí palikací. Nebo hotově. Může hodnotit řidiče. Jako bonus je zde to, že pro něj přijede auto, které řídí řidič, který má taxametr a průkaz taxikáře. Někdo kdo v Praze má místopis a za krkem mu visí banda měšťáků, takže si většinou nedovolí nějaké problémy. to vše tady již máme a je možné to dělat legálně.

Naopak Taxify a Uber nabírají řidiče, u kterých předpokládají, či přímo požadují, neplnění zákonných podmínek.

+1/0
31.5.2017 13:35

Z73d17e50n94a 24N74o94v40á 7737466682

naprosto souhlasím s tím co je tu napsané, Liftago a Hopin dodržují pravidla silniční dopravy i se zpětnou vazbou od zákazníka ;-);-) u Uberu a Taxify nemáte nikdy jistotu, kdo pro Vás přijede - zda vůbec bude mluvit česky, najde Vás i podle jejich GPS a navíc Vám mohou odečíst peníze z účtu i přestože Vás ,,řidič" neodvezl na místo, kam potřebujete. Poslední zkušenost známého - po objednání Uber ........... řidička volala kolik jich pojede - měla s sebou malé dítě v autosedačce ;-O;-O to je smutné ;-(

0/0
31.5.2017 17:31

M85i46c67h57a20l 35K29u84d76l31á29č32e55k 9561764904

Pokrok a podvod jsou rozdílné věci. Vy taky porušujete v životě zákony?

0/0
31.5.2017 13:55

J17i32ř94í 17K49u42c90h18t90a 6378715919557

taxametr je nezbytný ?

0/0
31.5.2017 12:32

M95a67r33t90i13n 10M92a65t58ý34s41e81k 6458591676520

Zajisté. taxametr, ač budete tvrdit opak, je přesné měřidlo. Je ověření ČMI a jako tkaový ukazuje hodnotu přesně. Měla by být zakázána a trestána manipulace s taxametrem. GPS není nikdy úplně přesná. Nemůže být už z principu. Navíc záleží třeba na přístroji. Pak budete křičet, že vás okradl, protože má jiný přístroj, který není tak přesný a GPS skáče třeba o sto metrů kolem polohy.

+1/0
31.5.2017 13:23

M87i28c48h67a96l 13K33u50d51l61á46č14e75k 9491284974

není, ale musí to být povoleno zákonem a to zatím není

0/0
31.5.2017 13:56
Foto

L57u91k30á35š 60N98o63v53o76t97n50ý 6736697748678

Bylo by zajímavé, kdyby aplikace typu Uber byla jediná certifikovaná pro vyúčtování taxi služeb - uživatel by měl okamžitou kontrolu nad tím kudy jel, kdy jel a s kým jel a kolik ujel za jakou cenu. Odpadla by hotovost (přepočet kurz) a navíc by stát měl možnost jak dané taxikáře správně danit (pochybuji, že platby bez dokladu si dávají do daňového přiznání).

Já vím, jsem idealista. Ono je lepší si prostě na prsou hřát ty gaunery ze staromáku.

+7/0
31.5.2017 10:18

L95u41k49a48s 49N52o53v87a97k 4649109503618

Je videt, ze netusite nic a mate jen kuse informace z medii.

Napriklad UBER urcuje cestu na zaklade google maps a ty jak znamo, malokdy ukazi absolutne nejkratsi cestu.

+1/0
31.5.2017 11:38

O47n56d61ř82e84j 23Z83d87e66r46a26d37i29č84k23a 6304155813768

Ale tu trasu člověk zná dopředu a i v cizím městě se nestane, že by vás "taxikář" vozil x km navíc, protože vidíte, kudy jedete. Mě se zatím nejvíc líbí Liftago, to kombinuje obě služby - je to certifikovaný taxikář a stejně jako Uber člověk přesně vidí co se děje.

0/0
31.5.2017 14:57

M80a86r77t17i44n 10M78a58t14ý48s42e36k 6958971226910

Jestlipak víte, jaká je přesnost GPS?

0/0
31.5.2017 13:26

M38i51r87o89s84l60a83v 18G73r12o31s21s33m68a73n77n 8582279734

Účtování budiž. Ale jak jistě víte, tady jde o jiný problém. Uber se vydává za spolujízdu a tím se vyhýbá plnění podmínek pro taxislužby. Včetně daňových odvodů. Kdo je gauner?

+2/0
31.5.2017 16:13

M79i59c77h54a47l 84K44u34d83l28á14č89e40k 9301714314

Jste idealista a neználek. Ty údaje co chcete máte na účtence od taxikáře. Kudy jedete vidíte sám. Platit kartou také můžete, naopak nikdo vám to bez vašeho souhlasu automaticky nestrhne tak jako u Uberu. Reklamace u Uberu takřka nemožná, nikdo od nich nekomunikuje. Daně, s těmi má problém hlavně Uber a jezdit dle navigace ? Ano, ale s řidičem co zná Prahu a ne cizincem či mimopražákem. Moje zkušenosti s Uber, navigace nás táhne po hlavních tazích, které jsou buď ucpané či delší. Obojí mne stojí peníze. To samé je odbočení, navigace ho táhne až tam, kde to vyhodnotí jako odbočení dle pravidel, opět zbytečná zajížďka a čas při kterém vám u Uberu běží peníze. Otočit auto do protisměru navigace umí pouze na nejbližší křižovatce. Atd. Většina z vás diskutujících s Uberem nikdy nejela a s gaunery ze Staromáku už vůbec ne.

0/0
31.5.2017 21:28

Z90d63e92n85ě95k 36W93e97r69n96h56a46r79t 6797675582468

To je jako bojovat za přežití dinosaurů. Taxislužba v klasickém pojetí je zaplať Bůh mrtvá věc, nebo brzy bude. Ale zatím se brání, a když už neumí konkurovat moderním službám, snaží se je alespoň zablokovat zákony. Nicméně to jsou jen dočasné předsmrtné křeče, za deset let bude z taxislužby jen odstavec v encyklopedii, podobně jako třeba z půjčoven videokazet.

+8/−2
31.5.2017 10:14

R80u48d22o78l72f 43J51e10l26í58n34e55k 8963419809136

Vy jste vůbec nic nepochopil. Tady nejde o vývoj na trhu v oblasti taxislužby, ale o rovné podmínky. Současná legislativa klasické taxislužby znevýhodňuje. Pokud bude zakon změněn, tak se taxislužby přizpůsobí a sníží se náklady na provoz. Tudíž budou moci konkurovat nižší cenou. Kromě toho, taxislužby od března 2018 budou muset provozovat EET, což jsou další vícenáklady, kterých je např. Uber ušetřen.

+5/0
31.5.2017 10:44

K95a52r85e93l 33N86o82v33o82t55n77y 4867864872132

Zajímavé, Tarify nebo Uber jsou dle soudců gauneři ohrožující podnikání oprávněných držitelů licencí. Podle mého by příslušné orgány by měli povinně absolvovat pochůzky po Praze s Jankem Rubešem aby si ujasnili kdo je v Praze gauner;-€;-€;-€!!

+5/−1
31.5.2017 10:06

O47n45d41ř92e48j 32P19a22l89a59t43a 1953198456730

Jenže oni to moc dobře ví, ale když jim z toho taky něco kápne...

+1/0
31.5.2017 10:29

P24e98t25r 65R75a82d25a 5712526563607

Málo "mažete" chlapci... Uber byl zřejmě víc "solidární"....

+7/0
31.5.2017 10:00

R38o54b89e86r73t 22K38a69d30l17e61c 7108867636734

Bohužel máte pravdu.

0/0
31.5.2017 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.