- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je zajímavé, jak se na jednu stranu bojuje proti regulaci, a přitom třeba v New Yorku, kde jsou taxi hodnoceny dobře, toho dosahují právě regulací. Vydávají omezený počet licencí, další získat nejde (u nás může jezdit každý, kdo splní podmínky), a řidiči mají strach udělat nějakou botu, protože by o licenci přišli.
jenže u nás ani gauneři o licenci nepřijdou
Tak to by taky měli zakázat O2, T-mobile, apod. protože i jejich služba může složit k objednání nelegální služby.
Tím chci říct, že potrestaný by měl být ten, kdo nelegální službu zajistí (černý taxikář), nikoliv ten, kdo mu zajistil komunikační kanál (Taxify, Uber nebo třeba to O2).
V tom je trochu rozdíl. Za prvé, asi si nepůjdete koupit paušál s tím, že operátorovi rovnou sdělíte, že si skrze něj budete objednávat nájemného vraha. A za druhé, pokud porušíte operátorovi obchodní podmínky (třeba budete nekomerční tarif používat ke komerčním účelům), tvrdě po vás půjde. Uber naopak ví, že většina jeho řidičů porušuje jeho obchodní podmínky (dle nich máte splňovat legislativu na provoz taxi) a zákon, ale nic s tím nedělají a ještě je v tom podporují.
Uber jsem využil dvakrát. Jako jeho velká nevýhoda je, že nevíte, jaké má daný člověk pojištění. U taxi je to dáno zákonem a bez patřičného pojištění by neměl dostat licenci. Pokud se toto vyřeší, tak jsem jednoznačně pro UBER a jiné služby. Navíc nechápu, proč musí být regulovaná cena u taxi. Ať si každý jezdí za cenu, kterou uzná za vhodnou a za kterou zákazník pojede. Já například, když si beru taxi, tak říkám, kam chci jet a kolik za to chci dát (samozřejmě ne, že jedu přes celé město a řeknu za dvacku). Ještě se mi nestalo, že jsem taxi nenašel. Vždy se najde někdo, kdo vás odveze i třeba o 50-70 korun levněji, někdy i o stovku.
To můžete dělat, když znáte místopis a máte zkušenosti a představu o ceně.
PS: Pokud by se jasně a při každé jízdě UBERem (s řidičem bez licence) deklarovalo, že je to jízda bez pojištění, tak by si každý mohl vybrat, jestli riskne levnější UBER bez pojistky nebo jinou alternativu s pojistkou. Nenutil bych ty pojistky povinně.
Nechci se zastávat taxi služeb ale asi spousta lidí nechápe že si musí platit mnohem vyšší pojištění na auto, pasažéry a zavazadla, dále platí městům za licenci, opravy a kontroly taxametrů a mnoho dalších věcí které jsou nezbytné
A vite Vy kolik stal pred 100 lety oves a ustajeni konu od Fiakru? Pokrok se proste zastavit neda.
Bylo by zajímavé, kdyby aplikace typu Uber byla jediná certifikovaná pro vyúčtování taxi služeb - uživatel by měl okamžitou kontrolu nad tím kudy jel, kdy jel a s kým jel a kolik ujel za jakou cenu. Odpadla by hotovost (přepočet kurz) a navíc by stát měl možnost jak dané taxikáře správně danit (pochybuji, že platby bez dokladu si dávají do daňového přiznání).
Já vím, jsem idealista. Ono je lepší si prostě na prsou hřát ty gaunery ze staromáku.
Je videt, ze netusite nic a mate jen kuse informace z medii.
Napriklad UBER urcuje cestu na zaklade google maps a ty jak znamo, malokdy ukazi absolutne nejkratsi cestu.
To je jako bojovat za přežití dinosaurů. Taxislužba v klasickém pojetí je zaplať Bůh mrtvá věc, nebo brzy bude. Ale zatím se brání, a když už neumí konkurovat moderním službám, snaží se je alespoň zablokovat zákony. Nicméně to jsou jen dočasné předsmrtné křeče, za deset let bude z taxislužby jen odstavec v encyklopedii, podobně jako třeba z půjčoven videokazet.
Vy jste vůbec nic nepochopil. Tady nejde o vývoj na trhu v oblasti taxislužby, ale o rovné podmínky. Současná legislativa klasické taxislužby znevýhodňuje. Pokud bude zakon změněn, tak se taxislužby přizpůsobí a sníží se náklady na provoz. Tudíž budou moci konkurovat nižší cenou. Kromě toho, taxislužby od března 2018 budou muset provozovat EET, což jsou další vícenáklady, kterých je např. Uber ušetřen.
Zajímavé, Tarify nebo Uber jsou dle soudců gauneři ohrožující podnikání oprávněných držitelů licencí. Podle mého by příslušné orgány by měli povinně absolvovat pochůzky po Praze s Jankem Rubešem aby si ujasnili kdo je v Praze gauner
Jenže oni to moc dobře ví, ale když jim z toho taky něco kápne...
Málo "mažete" chlapci... Uber byl zřejmě víc "solidární"....