Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tým SŽDC už plánuje rychlostní tratě, vzniknou ale nejdříve za 15 let

V kancelářích Správy železniční dopravní cesty vzniká poprvé tým, který má zastřešit přípravu rychlovlaků v Česku. Navzdory větší aktivitě se ale Česko první vysokorychlostní tratě nedočká dříve než za patnáct let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49o19m90a48n 74H10a16n95u20s 8245657579694

Hlavně mají koridory 300m ochranné pásmo, kde se nemůže stavět a to u trati, o které si většina lidí myslí, že je to utopie je smutné a opravdu to brání lidem, ale i podnikům v rozvoji.

Protože na to aby se vlak přiblížil času třeba na trase Praha Liberec by bylo potřeba investovat několik desítek miliard.

0/0
14.6.2017 11:11

J71a66n 74K48l90e26i91c81h 3269185271828

Takže rychlovak Praha-Ostrava pojede zajížďkou přes Brno. To tam Regiojet bude rychleji. Má to cenu za to vyhazovat miliardy?

+1/−1
1.6.2017 22:16

P77e37t35r 44Š40l63e73g55r 5444252648807

Má to cenu, protože rychlovlak jedoucí z Prahy do Ostravy přes Brno tam bude rychleji než dnes (skoro o polovinu).

Za druhé se na jednu provozní linku dají hned tři největší města, což zlepší ekonomiku provozu.

A za třtí současná trať na Ostravu přes není zrovná přímá, spočítejte si kilometrický rozdíl oproti "oklice" přes Brno...

+1/−1
2.6.2017 8:49

J33a47n 96K22l83e21i71c24h 3799105821528

nyní je max. rychlost 160, u budoucích rychlovlaků se počíta se 200, ale podle vás tam bude vlak na delší trati skoro o polovinu rychleji . Tady někdo neumí počítat.

0/0
2.6.2017 20:32

R30a50d77e68k 78J50a33n11a72t64a 9965716804612

Kde jste vzal těch 200? U VRT se dnes obvykle projektuje na 300+.

Ostatně vozidla s vmax pod 250 km/h ani nejsou považována za vysokorychlostní ve smyslu evropských norem TSI.

Nově otevírané tratě ve Francii mají traťovou rychlost 320 km/h (Paříž-Bordeaux, Paříž-Štrasburg). V Německu 300 km/h (Lipsko-Erfurt).

A už první rychlovlak na světě, japonský Shinkansen, jezdil před 50 lety 210 km/h.

0/0
2.6.2017 22:22

J78a59n 91K12l34e55i11c93h 3259535281788

http://ekonomika.idnes.cz/ministerstvo-stale-u-rychlovlaku-trva-na-dvoustovce-pdk-/eko-doprava.aspx?c=A170514_190304_eko-doprava_suj

0/0
2.6.2017 22:55

R96a15d45e12k 12J76a54n81a23t88a 9845156754932

To jste tu situaci nepochopil. Jedná se pouze o situaci mezi Brnem a Přerovem. Tam je dnes jedna jednokolejná trať. Výhledově jsou potřeba dvě (samozřejmě dvojkolejné), jedna pro regionální+nákladní a jedna pro dálkovou vysokorychlostní osobní dopravu (stejně jako například mezi Prahou a Ústím).

A spor se vede o to, kterou postavit dřív a jak velkoryse opravit tu regionální. MDČR chce tu regionální opravit dřív, a to velkoryse, aby jakože VRT nebyla dlouhou dobu potřeba. Ovšem ani oni nechtějí VRT vyškrnout z územních plánů.

0/0
2.6.2017 23:39

J91a63n 17K67l50e34i40c32h 3419225321778

;-D Vsadím se s vámi, že za těch 15 let se nebude v ČR jezdit ani těch 200.

+1/0
2.6.2017 23:59

R36a50d36e35k 34J49a98n52a27t64a 9695626294272

To tam teda nebude rychleji.

Jízdní doba klasické soupravy Praha-Ostrava (tj. Regiojet nebo Expres ČD) přes Pardubice je 3h20m. Jízdní doba Praha-Brno-Ostrava po VRT má být cca 1h40m.

Délka VRT totiž bude 378 km, zatímco dnešní trať má 356 km, takže rozdíl v délce je minimální, zatímco rozdíl v průměrné cestovní rychlosti značný.

Tj. Regiojet (pokud tou dobou bude ještě existovat) si koupí nějaké ojeté ICE z Německa a bude jezdit přes Brno. Kromě toho, že to bude rychlejší, je po cestě Brno, které má více obyvatel, než Hradec, Pardubice a Olomouc dohromady.

0/0
2.6.2017 9:12

J97a47n 89K73l86e35i40c63h 3479855571128

Za 15 let se ještě Brňáci budou pořád hádat, jestli nechat nádraží tam kde je, nebo ho posunout.

0/0
2.6.2017 20:34

M92a47r74t73i33n 79R34u11z27i41c86k63a 1602648766517

zajimave porovnani mapky z clanku s cedopem.... http://www.vysokorychlostnizeleznice.cz/

+1/0
1.6.2017 16:22
Foto

J73i97ř46í 15Š30r17á42m83e51k 3488447519441

Pane Súro, píšete o HOTOVÉ studii rychlého spolení z Prahy přes MB do Liberce. Nevím o tom, že by bylo opravdu hotovo. Mohl byste být, prosím, konkrétnější?

0/0
1.6.2017 11:16

R13a49d76e32k 55J60a77n53a41t89a 9375276984662

Taková studie vznikla už v roce 2002 ( viz http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm ). A už tehdy tam píšou o možnosti napojení trati do Liberce na VRT Praha-Dresden u Neratovic.

To je 15 let. Ony se ty plány nových tratí moc nemění. Mění se jen politická reprezentace, která je stále stejně neschopná a neakční.

0/0
1.6.2017 15:37

M60a35r23t31i58n 88R88u48z49i51c80k85a 1152898316847

Vhodnejsi by bylo spojeni pres Hradec Kralove... ale do Liberce by vetev mela vest...

0/0
1.6.2017 16:20
Foto

R44o82m66a54n 37R46u85j38b19r 1250720309665

v česku to nehrozí, bo je každý rok jiná vláda, která není schopná nic dotáhnout....jojo demokracie

0/−5
1.6.2017 11:11

R56u77d13o18l75f 33R25u34b23e91š 3549835631984

30 let po "revoluci" objevuje SŽDC novou technologii.

Vzniká první tým, první normy.

Se zpožděním 50 let za zbytkem Evropy.

+2/0
1.6.2017 11:03

D34a50v69i55d 86D31o55b54e53š 3595542387

Mně se plán SŽDC na vedení VRT nelíbí. Co mají proti Mostu? ;-)

0/0
1.6.2017 10:54

D23a49v84i22d 43D25o67b80e92š 3735772767

(proč tudy nevede hlavní trať)

0/0
1.6.2017 10:54

P39e66t16r 59N31i90v21n69i72c47k60ý 3862494695847

Nemusíš se bát. Mostů bude na trati dost.

+3/0
1.6.2017 11:05
Foto

J97i20ř11í 33Š52r63á46m19e74k 3498107589391

Ale přes Most vede hlavní trať. Co máme říkat my (Liberec)?

0/0
1.6.2017 11:13

R25a82d16e60k 71J91a25n30a24t95a 9325626484832

1) protože Ústí je větší než Most

2) protože za Ústím jsou Dráždany a rychlá trať směr Lipsko, Erfurt a za Mostem není a nebude na německé straně nic podobného

+2/−1
1.6.2017 11:13

D64a75v87i96d 71D72o39b68e70š 3905502347

No, zřejmě nepatříte do fanklubu 100 pohledů na Most ;-)

+2/0
1.6.2017 11:17

M19a30r41t81i53n 89R40u10z25i57c53k64a 1822248776697

;-D:-)

0/0
1.6.2017 16:23

J78i80ř42í 86J52i38n84d98r55a 6215259196468

Tak to mi nedošlo :-)

0/0
1.6.2017 19:15

J77a32k73u82b 85M11i30k65u39l73a45c87e80k 8247291747854

Co jim bude trvat 11 let nez kopnou do zeme?? Prvni kopnuti by melo bejt nejpozdeji 2020...a i to je 20 let zpozdeni

+3/0
1.6.2017 10:41

R55a22d79e30k 44J21a23n54a66t91a 9565826974772

V Španělsku by to měli za 10 let zprovozněné, včetně projektu, povolení, stavby.

+1/0
1.6.2017 10:52

R24a90d77o79s31l90a10v 38M75o48l48á48k 6178963974706

Máte sice pravdu, ale ve Španělsku:

1. Je červená kniha VRT. Když to vládá schválí, tak má každý odpůrce smůlu, protože musí prokázat, že jeho zájem převyšuje veřejnou prospěšnost (u nás naopak).

2. Zastavěnost je v okolí Madridu a pak až na pobřeží. Těch 200-300 km jsou jen zemědělské oblasti, kde vidíte jen sem tam farmu.

3. Mají jiné právní poměry.

4. Výkup pozemků probíhá tak, že je stanovena úřední ceny (velmi velkorysá). Pokud se to vlastníkovi nelíbí, tak dostane úřední cenu a o zbytek se může soudít, třeba i roky. Stavba se ale už staví.

0/−1
1.6.2017 12:07

P23e65t33r 69N65o12v38o26t42n21y 1591380281

3 ze 4 bodů jsou jen drobné legislativní překážky, které by vláda klidně mohla napravit. :-)

0/0
1.6.2017 12:43

R19a73d82o41s94l30a96v 13M44o97l83á85k 6278463414816

Ano. A proto se o tom musí mluvit a to v konkrétní návrzích. Zatím však o tom mluví jen obecně a nikdo si to nevzal za své. Dokažu si přestavit, jak v mezirezortním připomínkovém řízení bude její návrh rozmetán.

0/0
1.6.2017 13:13

T94o13m26á55š 95M77a90c58e37j22k22a 6611612467197

Kdyby jsme měli silného premiéra, tak ten si nic rozmetat nenechá, protože ten by si sjednal pořádek. Jen chtít, že?

0/0
1.6.2017 14:26

R40a70d19o66s74l64a17v 21M75o11l67á78k 6678493834476

Té ironie jsem si všiml až nakonec.

0/0
1.6.2017 13:14

P65e96t43r 47N17o43v82o32t40n82y 1331140821

No trošku jí tam je. Ale vesměs jsem to myslel vážně. To by ovšem musela být silná vláda a silný premiér.

0/0
1.6.2017 15:23
Foto

I18v44a50n 97K87o53p24t18a 5787652261867

Ve španělsku možná, ale ani v německu to nejde tak rychle. U Erfurtu už ji staví od roku 1996 (plánování1991) a stále ještě není zcela hotovo. Respektivě letos začal zkušební provoz.

0/0
1.6.2017 12:42

A91l49e53š 38L98i33s19o52v73s55k64ý 9279978112952

A až bude ta vysokorychlostka, tak přes Brno pojede krokem, protože bude probíhat 120.kolo referenda o umístění nádraží :-))))

+12/0
1.6.2017 9:56

J86a85n 35H91o41r13á37k 1673659269804

;-D;-D

Bohužel máte ale pravdu.

https://zpravy.aktualne.cz/regiony/jihomoravsky/presun-brnenskeho-nadrazi-klicova-studie-se-opet-zpozdila-st/r~41a3c56c3fbb11e7b0440025900fea04/

0/0
1.6.2017 13:10

R95a68d39o85s40l27a59v 24M93o38l93á41k 6598243604186

Reaguji pouze na ten odkaz na aktualne.cz. Je veselé, jak pan Patrik ohodnotil práci projektantů. Ono to není o tom, že by radnice zasílala odborné připomínky. Ono je to o tom, že původně měla studie porovnat variantu u řeky (SŽDC) a pod Petrovem (Zelení). Bohužel je z toho najednou 12 variant řešení, protože "prověřte ještě toto řešení... ještě toto řešení...". Každý chce to svoje, ale že projektant měl nějaké zadání to nikoho nezajímá. A změna smlouvy? Neexistuje. V hospodě kdo objednává, ten platí. Ve státě to neplatí?

Veselé je, že na variantě se neshodnou ani zástupci radnice, tak jak se mají shodnou všichni? Prostor v médiích ale mají jen odpůrci a kritici. To je tedy kvalitní novinaři.

+1/−1
1.6.2017 13:45

P61e79t32r 98Š85l56e37g31r 5524732848837

Pokud se nepletu, tak obě varianty k porovnání do zadání dodala SŽDC, nikoliv žádní Zelení.

0/0
2.6.2017 8:45

R63a80d87o21s27l53a23v 82M43o68l33á10k 6488853124576

Ano v zadání je to tak, jak říkáte. Kde ale SŽDC vzala tu variantu? Odpovím za vás, od Zelených (nebo přesněji zastánců nádraží v centru). Zjistilo se však, že v centru to nejde a nejbližší možné je na Nových sadech. Takže pod kulturní památkou Malá Amerika vybudujeme podzemní nádraží pro dálkovou dopravu a na úrovni terénu bude jen regionální doprava. Posun od stávající polohy je ale 300m + ještě cesta z podzemí. Jak to technicky půjde v bobtnavých jílech a s podchycením Malé Ameriky je otázka, ale technicky to jde vyřešit. Je to vlastně jen o pěnězích. Z těchto důvodů se nakonec nestavělo ani podzemní parkování pod Zelným trhem.

0/0
2.6.2017 9:44

J91a93n 42C26e51p29e15k 1854926810

Hlavně kluci nespěchejte, v klidu, pomaličku, kam se honit. Až budou v okolních státech všichni létat na antigravitačních autech, my budeme schvalovat s výhledem stavby 20 let koňku mezi Prahou a Brnem.

+1/0
1.6.2017 9:28

T91o48m41á18š 43M66a41c74e59j23k50a 6811232157117

V této zemi je dopravní infrastruktura v zalostnem stavu a bohuzel není vůle sc tim cokoliv dělat.

+1/0
1.6.2017 9:24

J77a73n 91V56r31a60b98e53c 4782380586414

Trochu sobecky myslím na sebe a ne na ještě nenarozené děti mých malých dětí...

Už aby bylo po volbách.

Takto se zastaví veškeré modernizace stávajících tratí - výmluvou, že tu někdy (za XX volebních období) bude VRT...

0/−6
1.6.2017 9:05

R68a42d44e74k 11J27a45n60a73t50a 9355356664682

To není pravda, protože účel VRT a klasických tratí se překrývá jen velmi málo. To je jako byste se bál, že se kvůli dálnici zavře silnice 1. třídy nebo dokonce okreska.

Navíc jedním z důvodů, proč potřebujeme VRT (ty dvě hlavní tj. Praha-Brno a pak nějaká do Německa) je právě přetíženost současných tratí. Takže se nemusíte bát, že po současných tratích nebude nic jezdit.

+5/0
1.6.2017 9:13

V72l35a88d17i20s80l36a24v 73Ž54i23d38e70k 3318910930

Pan Vrabec víc myslel na peníze a ty jsou jen jedny.

0/0
1.6.2017 9:15

P62e79t84r 34N72o41v25o47t48n63y 1771540371

Peníze jsou, jen je utratit. Pokud se 15 let bude planovat VRT, tak to neznamena, že se 15 let neutratí ani koruna za normální tratě.

+5/0
1.6.2017 9:18

R36a48d66e88k 62J86a72n64a70t28a 9765156534682

Ale je jich dost. Máme spíš opačný problém. Protože MDČR+SŽDC nemá připravené projekty tratí, vymýšlí se půjčovna vlaků, aby se peníze utratily.

+4/0
1.6.2017 9:38

J89i61ř71í 55S24v67i78t87á54k 6506413947407

Podle zkušeností z let 1990 až dodnes vládnou na ČSD a potom SŽDC pravděpodobně mimoňové protože od té doby plánují rychlostní tratě nad 160 km/hod a nalili tam do rekonstrukcí tratí neskutečné miliardy a pořád se jezdí pomalu vede to k celkem logické doměnce že si tam manažeři mastí kapsy za státní peníze, vím že je to státní moloch a říká se že je to stát ve státě ale asi nastala doba kdy se budeme muset koukat podrobněji na výdaje a na kvalitu managementu na všech stupních což se nestane za vlády Sobotky a ČSSD

+2/0
1.6.2017 8:57

D20a50v67i55d 13P81e86c46a 1155554491186

Ano. Je zcela běžná kompletní rekonstrukce, která třeba ani nezvedne traťovou rychlost. Je to hanebné, jiný výraz mě nenapadá.

+1/0
1.6.2017 9:02

R43a29d39o90s61l17a29v 29M72o34l85á75k 6188623854586

Řešíte dvě věci. Výstavba VRT a opravu (modernizaci) stávajících tratí. Obojí stát musí řešit. Stíhá však řešit jen stávající tratě. U VRT jste v problémech jiné kategorie a to zábor obrovského počtu nemovitostí a EIA. Znamená to jediné, více účastníků řízení = prodloužení přípravy. Stát tedy řešil to, co mohl v relativně krátké době vybudovat, aby se ekonomika nezastavila. Proto program modernizací koridorů bylo dobré rozhodnutí, které dnes generuje zvýšení dopravy. Pokud by u nás byla cesta mezi Brnem a Prahou 4 hodiny, tak by vlakem nikdo nejezdil a neřešili bychom dnes nedostatečnou kapacitu koridorů a tedy nutnou potřebu VRT. Kdo by nám věřil, že na VRT budou cestující? Když ale vezmete statistické údaje z koridoru, tak to už jako důkaz stačí. Bez hmatatelných důkazů JASPERS nepřesvědčíte. Obdobně IDS JMK. Když po zavedení nastal meziroční nárůst cestujících o 10%, tak se toho chytli další a zavedli to taky.

+2/−1
1.6.2017 13:56

P47e93t25r 56Š67l55e62g24r 5134722738327

U modernizací tratí se EIA neprovádí? To je mi novina

0/0
2.6.2017 8:47

R65a31d83o15s32l47a79v 48M48o95l92á43k 6228753674856

Je vidět, že nemáte žádnou zkušenost s procesem EIA. Pokud už v území žel. trať je, tak proces EIA tuto skutečnost zohledňuje, tzn. trať již není novým elementem v území. Dokonce mohu použít starou hlukovou zátěž. U novostavby je to logicky mnohem problematičtější i s ohledem na to, že lidé všeobecně nechtějí měnit stávající stav - viz. odpor vůči elektrizaci trati Brno - Zastávka u Brna.

0/0
2.6.2017 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.