Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát „zadrátuje“ další trať, umožní tak přímé vlaky Brno-Hustopeče

Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce postavit troleje s vedením nad trať Šakvice - Hustopeče. Celkem je v ČR zhruba 3 000 kilometrů elektrifikovaných tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I50v85a33n 72H35o43l89a38s 5267737748627

> samotná trať do Hustopeč

Proč bych měl cokoliv věřit někomu, kdo ani neví, jak se "Hustopeče" skloňují???

0/0
5.6.2017 21:34

P41e33t56r 10N80e66c96h62a45n22i13c34k76ý 7853426968980

Z Šakvic do Hustopečí to jsou 4km. Když přijedu do nějakého města vlakem, stejně pak potřebuji MHD na podobnou vzdálenost. Mít od každého vlaku v Šakvicích autobusy do Hustopečí ve formě jako MHD a případně okolních obcí by bylo rozumější než drátovat apendix za velké peníze. Jen je to jiná kasička.

0/0
5.6.2017 18:45

J64a72n 77P93í98c67h49a 2446740545146

A co konečně dokončit elektrifikaci 1 km úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem, kde se musí již několikátým rokem přesedat na motorák z elektrické jednotky regiopanter pořízené jak jinak než z dotace.

+1/0
4.6.2017 17:31

J91i67ř62í 58K76o81c30u55r35e67k 6515644345948

Některé osobní vlaky končí v Šakvicích. A dál na ně navazuje buď motorák řady 810 nebo Regionova. Z Hustopečí do Šakvic také zajíždějí 3 autobusové linky, obousměrně. Čtvrtá linka vede okolo.

Šakvice mají 1415 obyvatel. Město Hustopeče má 5886 obyvatel. Nebylo by lepší odstranit závlek autobusů (v souběhu s motoráčkem) a přestup vlak/bus realizovat rovnou v Hustopečích a obyvatelům města umožnit cestu bez přestupu?

Ušetří se motorák který spíš víc stojí než jezdí. Elektrický vlak, který stojí 20 minut v Šakvicíh, zajede do Husotpeč. Stejně čeká jen na to, aby se motoráček otočil do Hustopeč a zpátky.

Podobný případ ve větším je Praha-Otrokovice-Zlín. Dojedete do Otrokovic (18 tis. obyvatel) a do Zlína (75 tis. obyvatel) musíte buď přestupovat nebo přepřahat lokomotivu. A proto má Zlín přímé spojení s Prahou a Olomoucí jen 2x denně.

+4/−1
2.6.2017 12:21

M64a15r72t30i47n 57K57u57b40í26k 9187119846463

Správně! Také by se měla zapojit do intergorvané dopravy a elektrifikovat trať Hrušovany-Židlochovice, možná i na Pohořelice. V Rakousku bylo a je běžná eletrifikace lokálních tratí, je to nyní evropský trend i v Německu kolem Chemnitz. Spojuje se i lokální elektrifikovaná trať v Gmundenu s tramvají v Gmundenu v Rakousku. Kdo nechápe, že města kolem 5 tisíc mají velký fekrvenční potenciál, žije v omylu. Například z Mníšku pod Brdy jezdí narvaný jeden autobus za druhým do Prahy a zpět, když se nabízelo zadrátovat bývalou velčku do Kovohutí Mníšek a dovést ji jako vlakotramvaj až pod náměstí, starosta města Digrin nechal vlečku vytrhat po přechozím odhlasování zastupitelstva!

+3/−1
2.6.2017 11:13

R34o87m60a46n 90J51e58s52c54h49k74e 9108135227515

Hlavní tratě se nedrátují , na tratích 250 a 260 jezdí motoráky. A Vy chcete drátovat lokálky. V Rakousku mnoho lokálek uplně zrušily.

Rád bych trať Brno - Jihlava - to má smysl.

+2/0
2.6.2017 21:35

I72v95a31n 22H69o14l12a43s 5717537178567

> na tratích 250 a 260 jezdí motorák

Tratě 250 a 260 nejsou zadrátované??????

P. S.: Trať Brno-Jihlava bez zásadních změn směrového a výškového trasování naopak smysl nemá, dráty akorát tu nevýhodnou stopu zakonervují.

0/0
5.6.2017 21:37

R44o20m31a42n 68J80e45s18c11h78k90e 9288425537165

I klikatá trať zadrátovaná dá o 20 km větší rychlost. Pamatuji brejlovce na trati 260. a dnes jedete hodinu. Směrově i výškově je trať stále stejná.

0/0
6.6.2017 16:19

P62e28t79r 71Š56e54m44o88r52a 1228786714760

A trať 340 do Veselí zase nic :-(

+2/0
2.6.2017 7:51

P30e85t26r 73N47o44v12o18t43n28y 1421410321

"Mapa elektrifikovaných tratí v Česku může do dvou let rozrůst o dalších sedm kilometrů." Tak to je smrtelné tempo.

+4/0
2.6.2017 2:52

I75v43a71n 26H40o93l36a59s 5957797528727

Tak vzhledem k tomu, že drtivá většina tratí, kde to má doopravdy smysl, už elektrifikovaná je, tak se nyní plánjí spíše jen "dráty pro dráty". Elektrifikace se úak účelově vydává za "nezbytnou modernizaci" - i v tomto článku je propašováná infomrace, že rychlost na lokálce se zvýší až na 90 km/hod., což by ovšem šlo i bez drátů, milý Marconi.

0/0
5.6.2017 21:39

P44e98t88r 74B42á88č55a 8115726415805

Kdyby radsi "dratoval" dalnice a silnice Rv

0/−9
1.6.2017 21:45

P92e73t53r 94N19o13v54o83t61n39y 1251320671

Radši si hledej hotel v Německu na přespání. ;-D

+5/0
2.6.2017 2:52

J55i80ř94í 48S77c49h69m88i46d30t 5730983134285

Když vezmu jak nás buzerují s euro IV, sekačky , vysavače, žárovky atd. a na drahách tahají vlaky víc jak 30 leté diesely bez jakýchkoli lapačů pevných částic atd. prosazování diskutabilních elektro aut, dokonce se pod dráty dávají kamiony na dálnici, tak zatrolejování každého kousku trati je krok správným směrem a zde by měl být vyvíjen maximální tlak na to, aby u nás byly všechny tratě elektrické a pak teprve řešit nějaké další věci.

+1/−7
1.6.2017 21:32

Š67t85e53f84a30n 13F11r89i33č66a 7492408503916

Až na to, že elektrifikace tak krátké lokálky do 6 tis. města je jednoznačným plýtváním. Neumím si představit solidní analýzu, která by mne přesvědčila o opaku.

+7/−3
1.6.2017 21:45

J34o68s21e15f 82T66r16ö85g17l 8609622946906

Pokud polovina z těch 6000 dojíždí do Brna (za prací, do školy...), tak to smysl má.

+5/−3
1.6.2017 22:01

P21e13t36r 32Š31e19b10e36s26t74a 6850407116641

Z Hustopečí může do Brna jezdit tak 500 lidí. Ostatně lehce se to dá zjistit z vytížení autobusu který pendluje mezi centrem Hustopečí a Šakvice žel.st. Pár jich jezdí autem a Ti to nezmění. Jsou to vyhozené peníze které vůbec nic neřeší a ve výsledku bude provoz dražší než nyní. Stejně budou muset jezdit i autobusem protože z Hustopeč nebude tolik spojů jako na koridoru z Břeclavi. Kdyby to stálo 100 mil, tak OK, ale 1,5 MILIARDY je krádež daňových poplatníků.RvRvRv

0/−1
2.6.2017 12:51

M53a89r71t80i37n 18K28o96ž21í61n 1615936291600

Dá se předpokládat, že spoje S3 co dnes končí ve Vranovicích budou jezdit až do Hustopečí. Stejně tak spoje co dnes končí v Šakvicích. Takže víc než polovina spojů S3 bude zajíždět do Hustopečí.

0/0
2.6.2017 15:18
Foto

M60a98r45t33i66n 17L20ö78w 8294395267192

Usuzovat o budoucim vyuziti trati z toho ze soucasnou mhd s predtupy dojizdi malo lidi je postavene na hlavu. Ve chvili kdy se z hustopeci dostanete do brna po zeleznici rychle a pohodlne logicky stoupne a pritahne i nove lidi do hustopeci.

+3/−1
2.6.2017 18:48

J91o97s51e45f 29T52r65ö51g42l 8269882806666

Já to v Hustopečích neznám, jsem ze severních Čech :-) Proto jsem použil podmiňovací způsob.

0/0
2.6.2017 21:38

P81a92v16e25l 70Ř68a25p79e75k 7642756499165

Podobně se zadrátovaly Milovice a funguje to.

+4/0
2.6.2017 6:55

J43i57ř43í 21K51o51c21u98r85e15k 6225194265748

Ano jistě. Osobák má skončit ve vesnici před městem, lidi si 6 km dojdou. Nebo kvůli tomu budeme zatahovat 6 autobusových linek o kus dál. Aby lidi nemuseli špalat v zimě v dešti hodinu pěšky.

0/0
2.6.2017 11:53

J76o94s19e65f 28T44r85ö49g37l 8859222246556

I 30 let staré vlaky jsou průběžně remotorizované za úspornější a k životnímu prostředí šetrnější verze. Spotřeba nafty v ČR je nějakých 4 mil. tun ročně, vlaky z toho spořebují cca 100 tis. tun, tj. asi 2,5%. Čili opravdu má smysl řešit hlavně emise z automobilů (byť souhlasím, že zpřísnění norem pro nové vlaky by byly na místě). Pokud dojede do Hustopečí 1x za hodinu motorák, tak jeho emise jsou zanedbatelné proti emisím z blízké D1.

+7/0
1.6.2017 22:00

J49o26s21e32f 86T69r78ö45g31l 8929982156466

Samozřejmě D2, omlouvám se.

0/0
1.6.2017 22:01

R39o55b82e16r11t 12K60u52b50í13č80e54k 6194318713573

Je pravda, že na víno do Hustopečů autem není ono. Ale vlakem?

+1/−6
1.6.2017 20:36

Š17t15e35f38a37n 64F58r69i92č89a 7322568943406

Po dálnici D2 z Hustopečí do Brna je to 31,5 km, cesta trvá 28 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o město s 5886 obyvateli (zdroj wikipedia, 2017), a lokálka obsluhuje tuto jedinou stanici, tak mi není jasný smysl této investice. Nevím, kolik lidí denně lokálka přepraví, ale zřejmě se nebude jednat o vyšší, než trojciferné číslo. Provoz bude čistě ztrátový, návratnost tedy nulová, životaschopnost nulová. Provoz na elektrifikované lokálce bude nejspíš trvale dražší, než na neelektrifikované trati, jak kvůli udržování napětí, tak kvůli předepsané pravidelné údržbě trolejí. Jediný prospěch z toho bude mít projekční kancelář a stavební firmy.

+8/−6
1.6.2017 20:22

P72a25v66e23l 96L55e93š54t79i21n21s94k96ý 7758175512413

a krom lokalky jezdi od nadrazni budovy pravidelne autobusy,takze souhlasim s vami...take potrebnosti investice nerozumim

+4/−2
1.6.2017 21:42

R56a73d72e85k 92J78a17n11a89t33a 9455176214372

Není žádoucí do velkého města jezdit auty či autobusy, protože to zatěžuje centrum. Současné autobusy pravděpodobně budou zrušeny / přijdou o licenci, protože pozbudou smyslu.

Taky nelze vycházet z počtu lidí v dnešní 810, protože přestup i vozidlo samotné lidi odrazuje. Přímý spoj přiláká dost nových lidí, viz zavedení vlaků Milovice-Praha před pár lety.

+1/−1
2.6.2017 9:18

J95i54ř71í 17K38o51c18u73r11e23k 6595554275258

Po dálnici D2 ze Šakvic do Brna je to 30 km, cesta trvá 25 minut. Vzhledem k tomu, že se jedná o vesnici se 1415 obyvateli (zdroj wikipedia, 2017), a příměstký vlak končí v takto malé stanici.

Aneb je podel vás moudřejší ukončit příměstkou doravu v obci se 1415 obyvateli a nedojet o jedinou zastávku dál, do města s 5886 obyvateli?

Asi ano.... Ukončíme Vindobonu v Kolíně, naco jezdit až do Prahy.

+2/−2
2.6.2017 11:59

R69o61m93a85n 48J89e95s47c66h10k39e 9728435887545

Je mnoho větších měst na jižní Moravě, kdy by dráty byly užitečnější. Rosice, Náměsť, Boskovice, Třebíč, Slavkov, Bučovice. V Brně také lidé musí přestupovat. A mnoho ticíc lidí to dělá denně. Já také cestuji z lontu a musím

dvakrát přestupovat. A nenaříkám.

+1/0
3.6.2017 6:48

H13o31n43z13a 98K66a11r30á45s44e13k 1175481982708

Dnes se lidé z Brna do Hustopečí dostanou vlakem za 37 minut (rychlík Brno - Šakvice 21 minut, k tomu 6min. přestupní doba v Šakvicích a pak 10 minut jízdy ze Šakvic do Hustopečí). Až bude doelektrizováno, bude lidem trvat cesta vlakem z Brna do Hustopečí DÉLE než dnes. Protože jízda osobním vlakem z Brna do Šakvic trvá asi 40 minut, plus k tomu cca 6 - 7 dalších minut po zmodernizované trati do Hustopečí. V součtu tedy 46 - 47 minut jízdy, čili o 9 - 10 minut déle než dnes, před elektrizací.

+5/−1
1.6.2017 19:54

K71a43r33e88l 84N30o71v50á31k 8724471980166

Ále, tak co si budeme povídat, přímý spoj je přímý spoj, přestupování je opruz, to už bych asi radši těch devět minut obětoval (plus se občas stane, že má něco zpoždění...).

+3/−2
1.6.2017 21:00

H14o16n98z78a 73K84a56r19á38s21e24k 1265121602728

Zpoždění hrozí u rychlíku i u osobního vlaku. A přímé vlaky Brno - Hustopeče = o to méně vlaků z Brna např. do Zaječí, Podivína atd.

+2/0
1.6.2017 21:05

J49i14ř86í 88K98o67c38u67r39e20k 6985684825588

Informaci o tom, že v Šakvicích pásmuje S linka a vlaky tam končí ... ignorujte. A tohle považujte za nesmysl, jelikož jízdní řád odporuje vašemu přesvědčení.

https://www.idsjmk.cz/jrady/S3.pdf?date=01.03.2017

0/−1
2.6.2017 12:03

P92e80t36r 28N11o24v40o37t13n38y 1731230241

A nebo v Šakvicích přestanou stavět rychlíky. :-)

+2/0
2.6.2017 2:56

R61a15d21e74k 68J27a21n76a81t67a 9605206164452

A zároveň současných osobákům časem asi ubude zastávek (tj. zrychlí). Na Západě není obvyklé, aby osobní vlaky vedené po hlavní trati měly tolik zastávek i v malých vesnicích, protože to snižuje kapacitu trati. Malé vesnice, třebaže u hlavní trati, tam obsluhují autobusy.

+1/−1
2.6.2017 9:20

K77a41r48e63l 84N87o36v78á28k 8424891830586

Vlak? Nevím, no... D2 to jistí.

+3/−6
1.6.2017 19:42

J58i18ř76í 82H59o35v53o24r15k34a 8977336982645

To bude žůžo s výkonnostním zpoplatněním dálnic. Hlavně finančně ;-D

0/0
2.6.2017 10:30

P47e26t98r 67N67e89c17h94a58n71i88c19k38ý 7353356358920

Neradoval bych se, víte jak to funguje v Norsku ve vládě zelených? Zdražili mýto do Oslo, načež vyhnali lidi do MHD a zdražili MHD s odůvodněním, že furt je levnější než to mýto ;-D

0/0
5.6.2017 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.