Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto jako Airbnb. Firma chce lidi naučit půjčovat nevyužitá auta

Prodej nových aut a náhradních dílů už nebude pro Škodu Auto v budoucnu jediným příjmem. Firma chce získat část tržeb také z prodeje digitálních služeb. I kvůli tomu založila speciální dceřinou společnost Škoda Auto DigiLab. Ta zatím testuje například systém půjčování aut nebo spolujízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a52n 38D91l39o18u57h20ý 7484399620159

Uz vidim jak pujcuji svoje auta nejakymu trupberovi co mi to pak vrati se znicenou spojkou nebo utavenyma kotoucema... Popripade tomu autu da kour, kdyz bude studenej motor atd. Auto na operak bych taky nepujcil, tezko z takovyho trumbery budu po roce tahat penize, az mi pri vraceni reknou ze mam calovat baksis za poskozeni treba bocniho prahu dusledkem sjizdeni z obrubniku.... Kdyby auto stalotolik, co telefon, pak by si ty auta lide pujcovali, ale pri dnesnich cenach to je uplna utopie...

+1/0
6.6.2017 7:15

A84n78t66o23n55í64n 19S62e41b84e90r39a 7173128920929

Auto na operak si koupi jen vul co neumi pocitat a ma obe ruce leve. Ja jsem si udelal propocet i na nove auto a sedum let a porad bylo levnejsi si

+1/0
4.6.2017 12:37

A92n19t30o46n46í21n 43S77e21b39e44r17a 7973188710499

to auto koupit a pak prodat..

0/0
4.6.2017 12:38

T52o52m75á93š 53V72a26l30d20e83r 7593950619

Nekupuji, ale půjčuji si jej. Neplatím servis, kola atd. jen benzín, dálniční známku a půjčovné. Pořád mám nový vůz. Mám podmínky které nešly ani odmítnout. Roční dojezd mi vyhovuje. To co platím ročně, bych zaplatil na leasingu za 15,4 roku za celou částku prodávaného vozu na leasing. Dle vás jsem vůl ;-). Mě se vyplatí mít vůz několikrát nový, místo jezdit 15 let jedním vozem. mimochodem za celou dobu mě vůz bude stát v mém osobním vlastnictví cca 1384000 Kč zatímco půjčený vůz mne za 15 let stojí cca 1128000 Kč bez starostí se servisem, náhradními díly, prodeje vozu atd, atd.. Jestliže budu prodávat vůz v osobním vlastnictví dříve, tratím ještě větší částku, jelikož nejvíce se propadne cena v prvních letech používání vozu. Pokud bydlím na vesnici, potřebuji dva vozy, Každý pracujeme jinde a v jiný čas. Nemohu si dovolit na autech utratit za 15 let cca 2000000 Kč až 2780000 Kč. Takže máme jeden nový a jeden ojetý vůz. Klasický operák se mi nevyplatil, jelikož jsem si jej nemohl zanést do daní. Kdybych mohl, nevadila by mne i cena normálního operáku. Vůz je pro mne prostředek k přesunování, ne na prestiž a tudíž do něj nechci dávat peníze, které může rodina využívat jinak. Není dobré se dívat jen svými zaujatými očima.

0/−1
4.6.2017 21:46

J97a84n 37D25l63o26u39h18ý 7264689720459

Prozradimvam tajemstvi, stejne jako u hypotek atd. Se za 15 let ona placena castka za pronajaty vuz nekolikrat zmeni. Cili vas vypocet je spatne. Pokud si koupite auto na 5 az 7 let vubec netusim, co bych mel platit za "extra" servis krome kazdorocni vymeny oleje, filtru a cisteni klimatizace. To je par tisicovek rocne. Operak je vzdy drazsi, vzdy kupuji nova auta za sve a vcetne "extra" oprav jsem s cenou nize, nez u operaku. U nejstarsiho auta, kteremu tahne na 14 rok jsem dneska na celkove castce za vuz a opravy cca na 1900kc / mesic a to ma za sebou opravy typu rozebrani cele prevodovky ;-) ekvivalentem takoveho auta je treba dneska skoda rapid za 5 tacu / mesic. Jelikoz mam auta 3, tak to bych se na operak fakt nedoplatil :-D

0/0
6.6.2017 7:10

T87o12m25á29š 12V64a32l22d50e86r 7633350979

Až se naučíte číst příspěvky pořádně, můžeme pokračovat v diskuzi. ;-)

0/0
6.6.2017 23:18

M48a29r92e10k 35J62a61n46e26č23k54a 1177906433901

Svoje opečovávané a oblíbené auto, navíc v automatu nepůjčím ani nikomu z rodiny, ti mají svoje přibližovadla, natož pak někomu cizímu, ale ta myšlenka aspoň pobavila ;-D Všichni víme, jak se zaměstnanci chovají ke služebním vozům, protože nejlepší auto je vždycky to služební a tady by to nebylo jiné :-)

+1/0
3.6.2017 11:55

S42t40a35n82i12s58l65a70v 10N10ý18v28l36t 2824205213

Já jsem koupil LPG octavii v dezolátu s 180tkm za 30tis. Po investici 25tis za všemožný díly a jejich výměnu mám perfektní auto. Každý den 40km do práce.

Když nemáte ruce dozadu a máte garáž a nářadí, tak se to dá všecko udělat doma. Asi dvě odpoledne jsem vyměňoval.

Repase brzd, svíčky, olej, filtry, přední kuláče, hřeben řízení, všecky čtyři tlumiče a péra - sehnal jsem velmi výhodně z britského vraku. A spousta drobností.

Ušetřenej půlmilion radši investuju do domečku a rodiny, než do auta, co stojí u firmy na place.

+5/0
2.6.2017 19:13

T30o11m27á25š 96V46a18l90d15e21r 7973710879

Ano , ale máte konstrukčně starý vůz, který se nemůže s moderními vozy srovnat. A náhoda je blbec. Vlastně jde o ruletu.

0/0
4.6.2017 21:48

S70t22a20n30i41s79l19a60v 79N32ý48v82l58t 2914985273

stejna pravdepodobnost umrti je pri pouzivani zhuntovanych strojů MHD, kolo radsi nehodnotim, taxiky platim jen o vikendu. A na šoupačku město, obchodak, prace, domov na predmesti muzu poskakovat octavii na LPG. Pravda je, ze rychlost nad 100kmh je nebezpecna a i hlucna, ale tu po meste a na okreskach nedosahnu. Dal od mesta tim taky nejezdim. Jednoduse sluha, dělník.

Nemyslim si, ze by ten nejmensi hyundai byl bezpecnejsi, nebo skoda citigo, o ktere jsme uvazovali.

+1/0
4.6.2017 22:17

T43o34m62á15š 11V34a15l73d28e93r 7953320449

Souhlasím. Viděl jsem testy s dvěma vozy a mezi nimi byl generační 15-20let. pro starší vůz vždy fatální důsledky.

0/0
5.6.2017 19:33

J77a90n 59D92l81o39u87h96ý 7974949130119

Pokud pojede ultra bezpecnym treba volvem rychlosti nad 64km/h je preziti otazkou nahody, nikoliv bezpecnosti vozu... auta jsou konstruovana do teto rychlosti. I ta stara ( po roce 2000). Pokud chce byt v bezpeci jedina volba je auto s trubkovym ramem, ale to vam na technicky neprojde :-D

0/0
6.6.2017 7:21

T59o49m78á77š 41V48a53l19d72e71r 7863440669

Nesouhlasím s větou- I ta stará . Měl jste dodat konstruovaná dle nových pravidel po roce 2000. Podobný test jsem sám absolvoval nedobrovolně. když protijedoucí řidič strhl řízení těsně proti mě. Vylezl jsem s auta sám a vůz byl na odpis. Zlomený, totálně zdevastovaný předek. Hraje tu velmi mnoho faktorů. Ale kdybych seděl např. ve Felicii r.v. 2000 byl bych mrtev. Můžete hádat proč. Trubkové rámy máme v závoďácích a taky můžete zůstat mrtev ve voze. Fyzika se neočůrá.

0/0
6.6.2017 22:15

S85t46a16n46i11s46l82a86v 26N12ý41v88l89t 2754625203

Urcite pujcite sve auto s manuálem a hezkýma kolama do eráru. To radsi natrenuju rodinu na mhd a sam pojedu na nakup s krosnou na kole. Nez abych mel nakople disky a obrousenou spojku. Posledni dobou se rozsiril nešvar napodobovat jizdu s automatem a polovinu rozjizdeni mit jen pul spojky.

+2/0
2.6.2017 18:56

J29o45z38e58f14a 51N83o36v95a86k55o51v23a 7706155130244

ono ani nasednout k nekomu, o kom nevite, jak dobre umi ridit, je k zamysleni..

To same plati i zdruhe strany, vezmete k sobe 3 lidi, zavinite nehodu (slunicko vas oslepi), a mate na krku 3 zaloby spolujezdcu za ponicene zdravi..

Ale kdo chce kam, pomozte mu tam...

+3/0
2.6.2017 15:29

P35e94t92r 81M60i95c57h30a23l 2430464471882

Ženská, kůň a fajfka se nepůjčují.

+7/0
2.6.2017 12:57

D51a71n90i97e53l 35S57c85h62n44i61t79z49e24r 5901404731546

Ženská, motorka, zubní kartáček.

0/0
2.6.2017 22:44

M96a37r73t63i79n 69K38o68v49á80ř 2381890189476

Hlavně tam patří kreditka. Ta se nepůjčuje ani vlastní ženě...

0/0
3.6.2017 23:26

K87a17r44e82l 60M24a27z78a55č 3387713606409

Sdílení aut je snad pro někoho vhodné. Ale když jezdím obden, tak je to nesmysl, když jezdím hodně málo, je levnější a jednoduší taxi a když tu tam, tak je lepší půjčovna.

Sdílení představuje také logistický problém a mezilidské vztahy činí tuto formu spoluvlastnictví velmi problematickou. Stačí, když někdo odře lak, neuklidí po sobě, ztratí koberečky a podobně. Stejné, jako sousedské spory.

+6/0
2.6.2017 12:01

A11n20t80o66n88í49n 87S49e20b24e86r90a 7303688840859

Já má ojetinu a když pominu benál, tak mně to auto stojí do 15 tisíc ročně. Když rozdělím kupní cenu do počtu let, tak dejme tomu 30 tisíc.

Auto potřebuju minimálně 80 dnůročně.

Takže kdyby to stálo míň než 375 kč na den. Tak bych to svoje prodal a auto si začal půjčovat. ;-D

0/0
2.6.2017 10:38

M76a56r72e36k 24M90a42l79ý 1172798581360

Dlouhodobý pronájem, resp. operativní leasing vás výjde podstatně levněji než 375 KČ na den a jezdíte v novém autě :-)

0/−3
2.6.2017 10:55

A27n80t44o90n29í38n 37S57e67b23e49r50a 7293968770919

Na den jo, ale ročně se dostanu zase přes 30 tisíc, které platím teď.

Na operák jsou ceny od 6. Což je 72 tisíc za rok. Takže nevyplatí.....

+1/0
2.6.2017 11:02

A57n90t39o55n42í91n 78S81e98b34e26r19a 7773118590199

Navíc kupní cenu jsem už zaplatil dávno, takže teď mně to moje auto stojí něco přes 1000 za měsíc. Což je o dost míň než stále platit 6 tisíc měsíčně za operák..

+1/0
2.6.2017 11:04

T89o60m31á38š 79V94a71l91d41e36r 7283620169

Jenže pokud vlastníte dnes vůz, platíte celý rok. Je rozdíl co platíte. Nový vůz, nebo starou ojetinu. Ojetina je ojetina a ta co stojí 1000kč měsíčně je na můj vkus dost drahá (palivo nepočítám), pokud v částce nezapočítáváte kupní cenu. Na druhou stranu nový vůz má jiné bezpečnostní parametry než nějaká ojetina stará více než 6 let. Je tam konstrukční rozdíl ve prospěch nového vozu. Bavíme se v rovině nižší střední, jelikož u jiných kategoríí nahoru jsou ceny sakra rozdílné :)

0/−1
4.6.2017 23:00

M32a16r26e23k 50M31a25l49ý 1132938341120

Psal jste 375 na den a to je cena, za kterou si můžete na klasický operák půjčit Octávku. A máte ji pořád novou.

0/−3
2.6.2017 11:09

A62n90t94o22n27í78n 65S62e40b59e67r74a 7483228610299

Ano, ale v případě že bude sazba za den a můžu si vybrat, které dny si to půjčím. O to šlo.

+2/0
2.6.2017 11:20

K47a23r15e73l 25M74a76z27a98č 3957373786449

Ale na každý den - i ten co nejezdí, takže je to blbost. Jeho to stojí 375 Kč jen těch 80 a zbytek roku 0,-

+5/0
2.6.2017 11:58

T68o86m66á96š 35V26a14l76d79e24r 7563610109

Vejdu se v pohodě. Několikrát.;-)

0/−1
4.6.2017 21:55

P75e71t47r 50N73ě38m69e94č11e88k 1872604862873

Už se vidím, jak půjčuji své auto někomu, koho jsem v životě neviděl 

+15/0
2.6.2017 10:12

M24a77r22e30k 51M86a28l70ý 1712118771230

A levněji než pojišťovna ;-D

+1/0
2.6.2017 10:55

A94n56t52o66n98í57n 22S25e97b14e78r57a 7323978180489

To mi připomíná.

Ona: "Doufám že si tam něco neporváděl s cizíma ženkýma!"

On: "Ani ne. Jsem se nedříve seznámil. :-P"

0/0
2.6.2017 11:40

H67a96n78k46a 48Z38e88l97i67n92k15o73v80á 5156984469720

tohle je ale myslím půjčování aut škodofky pro vicero lidí .. jmenuje se to skoda 2go .. nikoliv půjčování mezi sebou ... a když jo tak jde o dohodu spolujízdy ne pujčování ...

0/0
3.6.2017 10:47

K60a42r22e52l 43M89a39z48a71č 3887193976639

Tohle jsou prvopočátky budoucího chystaného omezení možnosti vlastnit automobil.

Až bude všechno na elektriku, jak chtějí soudruzi v Bruselu, zjistí se, že kolabuje přenosová soustava, nestačí zdroje a vybudování infrastruktury pro 5 mil. aut v ČR je nesmysl.

Jen si představte, jak by se všichni nabíjeli na síldištích - nesmysl.

A proto nutně dojde ke dvěma věcem:

- zdraží prudce elektřina (stát přijde o spotřební daně na palivech)

- a bude omezeno osobní vlastnictví automobilů.

+11/0
2.6.2017 10:08

P97e52t77r 79Š13i74m31e41k 2739657676538

Tankujete snad dnes na sídlišti? Dobíjení očekávám zanedlouho do 10 minut. Srovnatelné s tankováním.

0/0
2.6.2017 11:54

K98a15r52e47l 43M92a14z41a84č 3707653946949

Jednak jsem na to zvědavej, jak načerpán během 5-10 min. energii na 500 km (třeba v roce 2025) a pak se to nevylučuje s tím ostatním, co jsem napsal.

+2/0
2.6.2017 11:56

M33a17r49e96k 76M48a78l10ý 1132948611950

Běžně bývají benzinky na sídlišti.

Ale pokud už se tak hloupě ptáte... tak to bylo patrně tmyšleno ak, že idea EV je taková, že přes den jezdí a v noci se nabíjí někde poblíž domova, ideálně v garáži. Takže obyvatelé sídlišť jsou v pr... :-) Ale pokud bude nabíjení trvat do 10 minut a za tu dobu se prodlouží dojezd o min. 500 km tak, jak je tomu dnes u spalováku, tak v pohodě. Akorát tomu zatím nic nenasvědčuje.

+1/0
2.6.2017 14:07

L11u12k34á25š 40Š86l76e54h97o43f83e85r 1103379955149

Vetsina lidi nepotrebuje vlastnit auto, potrebuji se pohodlne dostat z mista A do mista B. A pokud to Skodovka zaridi za financne privetivych podminek a s dostatecnym komfortem, proc ne ;-)

+1/−8
2.6.2017 9:40

J65a77r36o86s82l83a78v 67B81i43r95n26e87r 4528945202908

většina lidí nepotřebuje vlastní auto ??? tak to je velká novinka ..já jsem tak hloupej !! auto okamžitě prodám a jdu čekat na autobus ))))))

+4/0
2.6.2017 10:03

M51a42r90t78i26n 54K83ř87í50ž 9963882320627

je fakt, že auto stráví většinu své existence na parkovišti, na zahradě nebo v garáži. Já si myslím, že jedzím poměrně hodně (asi 50 000 km ročně) , přesto auto ježděním stráví asi 26 dní v roce, zbytek někde stojí. Tedy je v provozu asi 7% doby. A to většina aut je na tom daleko hůř.

+2/0
2.6.2017 10:09

J96a48r52o74s43l35a67v 73B22i26r32n66e42r 4958895592668

já se s manželkou vidím jen třetinu dne....potřebuji jí ?? ))))A holící strojek také většinu doby jen tak leží,holením strávím 5 minut za tři dny....asi ho vyhodím )))

Bože,český národ je zvláštní.

+10/0
2.6.2017 10:15

M54a48r73t93i58n 93K15ř35í49ž 9323522980427

S manželkou si to vyřešte sám, tady je každá rada drahá, co se týče holicího strojku, je to taková marginální záležitost, že nemá cenu to nějak řešit. Co se týče auta, jsou skutečně lidé, kteří ho mají a nepoužívají a je pro ně ekonomicky zajímavé ho půjčovat. Navíc, ono to je šetrnější i k přírodě, výroba auta je poměrně velká zátěž. Takže asi tak.

0/−1
2.6.2017 10:25

J86a88r44o28s46l56a73v 23B19i69r52n26e38r 4268675222828

A potřebuji vůbec svůj dům ? nestačil by pronajatý menší byt ? To marginální záležitost není ))

Dost srandy,svůj život si prožiju jak chci, a spořit budu až v nebi,tam na to bude času dost ))

+2/0
2.6.2017 10:45

M57a93r38t82i51n 50K57ř67í47ž 9543472480927

Nikdo vás přece nenutí, abyste auto s někým sdílel, tak proč ten rozruch? Já auto taky používám téměř denně a neumím si představit, jak bych se o něj s někým dělil.

0/0
2.6.2017 10:49

J12a24r74o79s39l42a31v 23B59i42r84n52e45r 4778305772308

přečtěte si nahoře vaši první větu -většina lidí nepotřebuje vlastní auto

0/0
2.6.2017 11:04

M77a46r22t65i74n 57K69ř58í45ž 9483852600987

Jednak ta věta není moje a jednak to není v rozporu.

0/−2
2.6.2017 11:06

J12a36n 73C25o66n37s51t57a85n35t89i68n 1972611523390

je to hrozně jednoduché a neprůstřelné:

ekonomika je z 90% postavena na prodeji ZBYTNÝCH věcí, u kterých by otázka "opravdu to potřebuji" byla smrtelná a znamenala totální ekonomický kolaps této planety. takže až lidé začnou sdílet věci, aby je využívali co nejvíc efektivně, zbortí se tento svět (postavený na konzumu). jak to vyřešíte?

0/0
2.6.2017 11:08

M15a71r37t89i26n 75K10ř36í37ž 9373662140317

hmm.... koupim si další auto?

0/0
2.6.2017 11:10

J92a92n 45C62o59n39s58t78a30n21t92i35n 1712911213320

evidentně to směřuje tam, že vám to nedovolí :-)

+1/0
2.6.2017 11:12

T96o75m95á27š 28V39a76l58d69e81r 7363350479

Než jsem založil rodinu, tak opravdu jsem auto nepotřeboval. Jo a až jsem pořídil velkého psa, byla obtíž s ním cestovat. Do autobusu nesměl, v kupé zabral celou podlahu. Do moderních vagónů už ani nemohu, jelikož nikdo přes něj nepřeleze a když se lekne vystřelí jak pružina. Pokud se natáhne je dlouhý jak jízdní kolo. A místa, kde bych s ním mohl být jsou většinou obsazené prostými spolucestujícími..

0/0
4.6.2017 22:03

M87a39r70e46k 36M92a41l54ý 1162478311920

Ne. Většina lidí potřebuje auto vlastnit a taky ho drtivá většina lidí (rodin) vlastní.

+2/0
2.6.2017 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.